Ještěrka domácí výroby

Moderátoři: rezis, zdeněk 1

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
harijaro
Příspěvky: 3226
Registrován: ned pro 26, 2010 11:16 am
Bydliště: Štiavnik

Re: Ještěrka domácí výroby

#16 Nový příspěvek od harijaro »

Takto to určite nerob. Zadreš diferák na čapoch satelitov. Tie nemajú ložiská lebo nie sú stavané na trvalé otáčanie. Nehovorím že hneď ale skôr či neskôr k tomu určite dôjde.

Uživatelský avatar
Václav007
Příspěvky: 798
Registrován: stř dub 20, 2011 9:45 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Ještěrka domácí výroby

#17 Nový příspěvek od Václav007 »

A nema nekdo fotku jak to delal tim vyrezem?

Pridelani poloosy je blbost. Jednak se to toci pak rychle a satelity v diferaku to nevydrzi

Uživatelský avatar
krajan
Příspěvky: 2230
Registrován: pon led 06, 2014 4:33 pm
Bydliště: Tren. Bohuslavice

Re: Ještěrka domácí výroby

#18 Nový příspěvek od krajan »

toto je samozrejme hlupost .....Ten diferak to neda dlho
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2

Uživatelský avatar
imaginaro
Příspěvky: 3951
Registrován: čtv bře 24, 2011 1:43 am
Bydliště: olomoucko

Re: Ještěrka domácí výroby

#19 Nový příspěvek od imaginaro »

"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/

Uživatelský avatar
Václav007
Příspěvky: 798
Registrován: stř dub 20, 2011 9:45 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Ještěrka domácí výroby

#20 Nový příspěvek od Václav007 »


Uživatelský avatar
krajan
Příspěvky: 2230
Registrován: pon led 06, 2014 4:33 pm
Bydliště: Tren. Bohuslavice

Re: Ještěrka domácí výroby

#21 Nový příspěvek od krajan »

no a preco si to vlastne nerozobral ??? Teraz ten bordel z rezania a zvarania ti vylepsi loziska .....
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2

Uživatelský avatar
Václav007
Příspěvky: 798
Registrován: stř dub 20, 2011 9:45 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Ještěrka domácí výroby

#22 Nový příspěvek od Václav007 »

Je mi jasne ze je to tak trochu prasarna. Ale nemam moc dobre zkusenosti s rozebiranim autovych převodovek a popravdě se mi do toho vubec nechtelo. Prach z rezani tam určitě nejaky bude, ještě to vyplachnu. Ale varil jsem to ceockem to moc bordel nenadela.

Uživatelský avatar
Václav007
Příspěvky: 798
Registrován: stř dub 20, 2011 9:45 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Ještěrka domácí výroby

#23 Nový příspěvek od Václav007 »

Jinak včera jsem přitáhl jesterku k baráku a dnes kompletně odstrojil a odpojil motor.

Jinak mezi prevodovkou z octavie a napravou V3S je ještě prevodovka. Předpokládám ze bude do pomala. Musim spocitat jaky ma pomer aby to nebylo moc. Ale potreboval bych ji tam nechat kvuli změně smeru otacek. Preci jen to potrebuji naopak nez kdyz stavite trakturek. Tak z toho mam trochu obavy.

https://photos.app.goo.gl/gwqebgskiBbQckEa9

Uživatelský avatar
krajan
Příspěvky: 2230
Registrován: pon led 06, 2014 4:33 pm
Bydliště: Tren. Bohuslavice

Re: Ještěrka domácí výroby

#24 Nový příspěvek od krajan »

No možno nemusíš .... Jedná poloos sa ti točí doprava a druhá doľava . Skús to využiť .....
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2

Uživatelský avatar
Václav007
Příspěvky: 798
Registrován: stř dub 20, 2011 9:45 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Ještěrka domácí výroby

#25 Nový příspěvek od Václav007 »

To me taky napadlo, ale davat motor prevodovkou dozadu se mi moc nechce. Kvuli vaze,kvuli prostoru i kvuli pripojeni by byl lepsi motor vzadu.

Uživatelský avatar
Václav007
Příspěvky: 798
Registrován: stř dub 20, 2011 9:45 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Ještěrka domácí výroby

#26 Nový příspěvek od Václav007 »

Ještě by byla možnost, kdyby šel diferák V3S otočit. Ale nevím jestli to jde.

Uživatelský avatar
harijaro
Příspěvky: 3226
Registrován: ned pro 26, 2010 11:16 am
Bydliště: Štiavnik

Re: Ještěrka domácí výroby

#27 Nový příspěvek od harijaro »

Ten ide otočiť na 100% ;-)

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 15557
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Ještěrka domácí výroby

#28 Nový příspěvek od ota »

Mám v traktůrku otočenej diferák z V3S. Akorát jsem musel otočit hřídelku s vidličkou uzávěrky. A tu díru co je pad dole jsem zaslepil. A odřízl ten výstupek pro kost a zase dal víčko a obvařil ho. Teoreticky by se diferáky z těhle aut otáčet neměly. Dole jde odlitej kanál pro olej. Velké ozubené kolo se otáčí v oleji a kanálem žene olej v kterém se točí na ložisko hrušky. Aby se to ložisko mazalo. Pamatuju se, u Avie se laborovalo s přední hnanou nápravou s komponenty zadní nápravy. Vyrobilo sa pár prototylů hnané přední nápravy s difem zadní nápravy. Po ujeťí pár set kilometrů postupně všechny prototypy zadřely přední ložisko hrušky. Kolo netlačilo olej na ložisko protože kanál byl nahoře a tam kolo olej nedostalo. Bylo to ale u klasické nákladní Avie. Ta jezdila rychleji než ještěrka. Potom se dávaly dělat zrcadlové odlitky diferáku. Stejně jsem v 10 prototypech musel na frézce upravovat trochu náběh kanálu pro olej. Pak už to bylo dobré.
Myslím že do pomaluběžného stroje s kterým se jezdí občas ten dif vzhůru nohama není problém. 8)

Fizz
Příspěvky: 4357
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Ještěrka domácí výroby

#29 Nový příspěvek od Fizz »

Jak píšeš, když to kolo jede rychlé dělá sprchu pro ty ostatní. Na ty pomaloběžné aplikace navic můžeš dát víc oleje, tam se to maže smáčením a stékáním. Rychle se otáčející kolo se odstředěním osuší a ta transportní draha pro olej zabezpečuje návrat na pracovní plochy.

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 15557
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Ještěrka domácí výroby

#30 Nový příspěvek od ota »

Jen co o tom vím z praxe. Málo, hodně oleje je vždy špatně. Mělo by tam být + - správné množství. Trochu se s tím u těch prototypú laborovalo. No psal jsem tu kdysi, jezdila celá hromada ,,jiných" prototypových Avii které se nikdy nedostaly do provozu. Třeba jen jeden kus. A to jezdily mezi fabrykama s materiálem jen.
Jako tovární hasiči jsme měli Avii furgona. Ale uplně jinýho. Byl jen 1 ks. :red: Byl to prototyp pro armádu a pak se to nerealizovalo.

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x2“