Motor Škoda 1202 - provoz na LPG

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
quako2
Příspěvky: 79
Registrován: pon zář 10, 2012 8:46 pm
Bydliště: kosice, SR

Prerabka 1202 na LPG

#1 Nový příspěvek od quako2 »

Zamenrne zakladam novu temu, v ktorej by sa preberala len samotna svojpomocna montaz splynovaca. Je to narocne? V inzercii nachadzam splynovace za par eur (30-50). Tak uvazujem ze si jeden kupim a skusim prerobit moj traktor na LPG. Nemam s tym vsak ziadne skusenosti. Da sa to zvladnut v normalnych domacich podmienkach? Nemate nejaky "navod" (odkaz na http://www...) ako sa to robi (krok po kroku) CO vsetko k tomu potrebujem. Posielam foto z inzercie. Je napr. takyto splanovac vhodny na 1202?
Přílohy
203874202.jpg
20387420.jpg
asd.jpg

Tommys
Příspěvky: 104
Registrován: čtv říj 25, 2012 12:17 am
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: Prerabka 1202 na LPG

#2 Nový příspěvek od Tommys »

Co je to za značku směšovače mě se nelepe osvědčil Lovtec pokud te instalace LPG zajimá mrkni se na moje téma mám LPG naistalováno cca 3 mesíce a svépomocía nemožu si stěžovat viewtopic.php?f=2&t=47652

Uživatelský avatar
sferos
Příspěvky: 1635
Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Bydliště: H.Srnie

Re: Prerabka 1202 na LPG

#3 Nový příspěvek od sferos »

Tento istý mám ja na svojom traktore, je to BRC, ale potrebuješ ešte zmiešavač nad karburátor, ktorý prišrobuješ na vrchné veko karburátora. Ja to mam na motore TAZ 1500 , dvojkomorový karburátor. Motor chodí perfektne a cena za prevadzku prijateľná. Takže zatiaľ netúžim po nafte. Ale plyn si plním na pumpe sám cez auto. Hrdlo na narazníku a hadica do bomby LPG. Tankujem 23 max 24 litrov do prázdnej flaše. Pozri sa na moje vlákno ( odkaz je pod čiarou, resp. viac foto najdeš tu http://www.sferos.webgarden.cz/traktor- ... aktor.html ).
Skušal som bez zmiešavača, len prtivariť trubku do filtra a nasmerovat do karburátora, ale nešlo to dobre, tak som to vyhodil. Najlepšie máš zajsť do dielne kde montuju LPG do vozidiel a mechanik Ti určite poradi zo schémou a zapojením a chýbajúcimi dielmi pre montáž. Ja som to tiež takto urobil a kupil som hneď čo som potreboval.

Uživatelský avatar
quako2
Příspěvky: 79
Registrován: pon zář 10, 2012 8:46 pm
Bydliště: kosice, SR

Re: Prerabka 1202 na LPG

#4 Nový příspěvek od quako2 »

Tak, zariadenie je uz doma. Nakoniec som kupil ine. Tu su fotky
- ktory ventil je na LPG a ktory na benzin?
- preco su na ventiloch 2ks fastony. Jeden je + a druhy - ?
Na samotnom prepinaci mam:
prepinac LPG - 0 - BA95. Toto budem vediet zapojit (na el. ventily), ale je tam este jedno tlacitko , ktore neviem na co napojit (je to tlacitko nie spinac) ako keby nejaka START funkcia
Dakujem
Přílohy
ventil 1
ventil 1
ventil 2
ventil 2
2.jpg
1.jpg

Uživatelský avatar
sferos
Příspěvky: 1635
Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Bydliště: H.Srnie

Re: Prerabka 1202 na LPG

#5 Nový příspěvek od sferos »

1 - ventil - plynový
2 - ventil - benzínový
na každej cievke jeden konektor ide na kostru ( - )
druhý konektor je plus.
Cievka plynového ventila ide zapojiť spolu paralelne s cievkou na splynovači.
Ale stále nevidím ešte diel, ktorý ide nasadiť na karburátor, do ktorého napojíš plyn. Musíš mať k tomu ešte škrtiaci ventil, ktorý ide nasadiť do hadice medzi splynovač a zmiešavač na karburátore.
Ovládacia skrinka ( prepínač benzín/ LPG ), musí dokázať odstaviť prívod plynu, pokiaľ motor zhasne, resp., po zapnutí kľúča, pokiaľ neštartuješ, odstaví prívod plynu. Dúfam, že ti dal k tomu schému zapojenia.
Podtlak na splynovači musíš zapojiť na sacie potrubie.
Tlačítko nepripájaš. Tento splynovač nemá takéto ovládanie pri štarte.

Možno že sa ti zíde tento odkaz, je to nastavenie motora na LPG http://www.sferos.webgarden.cz/technick ... e-lpg.html

Uživatelský avatar
quako2
Příspěvky: 79
Registrován: pon zář 10, 2012 8:46 pm
Bydliště: kosice, SR

Re: Prerabka 1202 na LPG

#6 Nový příspěvek od quako2 »

Nastavenie som myslel ze sa riesi priamo na regulatroe (na fotke - zelena sipka) aspon take info mi k tomu dal predchadzajuci majitel.
Difuzor zatial nemam. Som od traktora 120km takze neviem aky tam mam vlastne karburator. Podla toho potom budem hladat.
Ovladaciu skrinku mam taku (pouzijem jednu z nich)
http://wrabec1.rajce.idnes.cz/lpg

Uživatelský avatar
quako2
Příspěvky: 79
Registrován: pon zář 10, 2012 8:46 pm
Bydliště: kosice, SR

Re: Prerabka 1202 na LPG

#7 Nový příspěvek od quako2 »

este celkom nerozumiem tomu:
Ovládacia skrinka ( prepínač benzín/ LPG ), musí dokázať odstaviť prívod plynu, pokiaľ motor zhasne, resp., po zapnutí kľúča, pokiaľ neštartuješ, odstaví prívod plynu.
Myslel som, ze elektroventil na regulatore napjim na spinacku (po otocni klucika dostane +12V). A potom +12V napojim z prislusneho spinaca na LPG elektroventil a +12V na BA95 elektroventil. Bude to tak dobre?

Uživatelský avatar
sferos
Příspěvky: 1635
Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Bydliště: H.Srnie

Re: Prerabka 1202 na LPG

#8 Nový příspěvek od sferos »

Nebude stačiť, musí tam byť ešte pripojená indukčná cievka - impulz chodu motora. pokial nedostáva impulz, musí odstaviť plyn, inač zachltíš motor a potom nenaštartuješ. To je akoby si lial benzín do motora keď je odstavený. Takuto skrinku ja nemám. Preto som Ti radil ist na výzvedy do montážnej dielne. tam ti určite najde pod ponkom aj zmiešavač. na dvojčak karburártor. Take boli na Š-105. A určite Ti poradia za malý úplatok aj s trubkami všetkým čo k tomu potrebuješ. Potrebuješ doriešiť tankovanier. výmena fliaš LPG je drahá. Lepšie natankovať. Doteraz som to riešil cez hrdlo na Favorite. Teraz to budem riešiť cez hadicu, ktorú vystrčím len s kufra, a po natankovani skovám.
Podtlak zoberieš s prípojky na posilovač bŕzd, ktorú maš teraz zavarenú.
stou skrutkov na splynovači nastavuješ volnobeh, ale dôležitá je škrtiaca skrutka na hadici k zmiešavaču. Preto som Ti dal odkaz na nastavenie chodu motora.

Uživatelský avatar
paja52
Příspěvky: 303
Registrován: stř říj 22, 2008 4:34 pm
Bydliště: Praha

Re: Prerabka 1202 na LPG

#9 Nový příspěvek od paja52 »

sferos píše:1 - ventil - plynový
2 - ventil - benzínový
na každej cievke jeden konektor ide na kostru ( - )
druhý konektor je plus.
Cievka plynového ventila ide zapojiť spolu paralelne s cievkou na splynovači.
Ale stále nevidím ešte diel, ktorý ide nasadiť na karburátor, do ktorého napojíš plyn. Musíš mať k tomu ešte škrtiaci ventil, ktorý ide nasadiť do hadice medzi splynovač a zmiešavač na karburátore.
Ovládacia skrinka ( prepínač benzín/ LPG ), musí dokázať odstaviť prívod plynu, pokiaľ motor zhasne, resp., po zapnutí kľúča, pokiaľ neštartuješ, odstaví prívod plynu. Dúfam, že ti dal k tomu schému zapojenia.
Podtlak na splynovači musíš zapojiť na sacie potrubie.
Tlačítko nepripájaš. Tento splynovač nemá takéto ovládanie pri štarte.

Možno že sa ti zíde tento odkaz, je to nastavenie motora na LPG http://www.sferos.webgarden.cz/technick ... e-lpg.html
Ahoj, já bych si dovolil několik věcí opravit aspoň tak, jak bych to zapojil já.
1 - ventil – plynový : na + přijde + z přepínače v poloze LPG Ovládacia skrinka ( prepínač benzín/ LPG
2 - ventil – benzínový : na + přijde+ z přepínače v poloze benzín Ovládacia skrinka ( prepínač benzín/ LPG
na každej cievke jeden konektor ide na kostru ( - )
druhý konektor je plus.

Cívka na splynovači je sytič. Na tuto cívku přijde + z onoho tlačítka na Ovládacia skrinka ( prepínač benzín/ LPG. Není to klasický sytič ale něco jako první dávka paliva aby vznikl v sacím potrubí dostatečný podtlak pro otevření volnoběžného okruhu. Pokud budeš startovat pouze na plyn, za předpokladu, že jsi motor před jeho vypnutím nepřepnul do polohy benzín, (karburátor musí být bez benzínu), zapneš klíček, zmáčkneš tlačítko na té krabičce přibližně na jednu vteřinu (tato doba je jedna z věcí která je potřeba vyzkoušet). Tím se do prostoru nad karburátor dostane přes tento ventil přiměřené množství plynu a motor naskočí. Obvykle je potřeba ideálně za pomoci ručního plynu pootevřít škrtící klapku karburátoru. U této cívky je nastavení bohatosti volnoběžné směsi.

Přívodní potrubí s plynem se zapojí do mosazného průtokového šroubu který je na boku tělesa splynovače. Mezi plynovou nádrží a splynovačem je ventil č. 1.

Ale stále nevidím ešte diel, ktorý ide nasadiť na karburátor, do ktorého napojíš plyn. Musíš mať k tomu ešte škrtiaci ventil, ktorý ide nasadiť do hadice medzi splynovač a zmiešavač na karburátore.
Bez tohoto škrtícího ventilu bude směs příliš bohatá a motor jestli vůbec poběží tak tě sežere.
Přívod plynu pro volnoběh zastaví absence podtlaku v sacím potrubí.
Podtlak zo sacie potrubie, musíš na splynovači zapojiť na ventil volnoběhu.

Asi jsem nezvolil ten správný způsob ale snad to pochopíte a určitě to dáme nějak dohromady. Ahoj.
Jj, pořád se něco děje.

http://youtu.be/6xRw4jJ6CMM

Uživatelský avatar
quako2
Příspěvky: 79
Registrován: pon zář 10, 2012 8:46 pm
Bydliště: kosice, SR

Re: Prerabka 1202 na LPG

#10 Nový příspěvek od quako2 »

Takze ten skrtiaci ventil na hadicu sa da kupit novy za nejake 3e a samotny difuzor na skodu 105-120 stoji okolo 20e (tiez novy). Kebyze to nikde nezozeniem tak kupim nove. Neviete mi ale povedat aky to tam mam vlastne karburator? Neda sa to urcit podla vzduchoveho filtra. Na karburatore mam este naju "cievku" do ktorej mi ide kabel.(modra sipka) Uz som nepozrel odkial presne ide.
Este co sa tyka toho zapojenia aby po zhasnuti motora odpojilo plyn. Pochopil som ta paja52 spravne, ze ked motor zdochne, podtlak sa strati a tym padom sa uzavrie plyn v reduktore? Alebo tom mam riesit cez nejaky elektro ventil ktory by som "krmil" signalom (premenenym na stalych 12V) z impulzov indkucnej cievky ako pisal sferos
http://wrabec1.rajce.idnes.cz/lpg

Uživatelský avatar
sferos
Příspěvky: 1635
Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Bydliště: H.Srnie

Re: Prerabka 1202 na LPG

#11 Nový příspěvek od sferos »

Ahoj Pajo, hneď som múdrejší aj ja. Po celodennom skúšaní prehodenia tohto typu splynovača, prerobení prívodu vody, úpravy podtlaku pre splynovač a spálení 10 litrov LPG, som sa vrátil k pôvodnému splynovaču. Nemohol som sa dohodnúť s voľnobehom. Myslel som, že zapojenie je také isté ako na mojom BRC – BRC. Tuto potom odpojí plyn absencia podtlaku. U môjho odpojuje elektricky nedostatok impulzov s rozdeľovača, resp. indukčnej cievky. Ten, ktorý som skúšal ( podľa obrázku zhodný s týmto ), som po neúspešnom skúšaní zavrhol – myslel som že mu nesedí obsah motora – bol s nejakej veľkej dodávky Ford. Momentálne je v rezerve. Preto som radil, radšej sa poradiť s odborníkom. Za fľašu vína to určite stojí.
Môj som chcel vymeniť iba pre zalomenú plastovú skrutku na vypúštanie nečistot v spodnej časti telesa. Nakoniec som len pekne môj vyčistil a nahodil spät. Len budem musieť pozhánať nové membrány do rezervy. Tento mal v lepšom stave membrány. Možno ešte niekedy až nebudem mať čo robiť tak ho znovu odškúšam, len je dosť väčší od mojho. Dúfam, že mi potom nezláme držiak.

Karburátor máš zrejme orygynal dvojkomorový. Ten káblik ktorý tam máš pripojený je na uzavretie volnobežnej trisky. Po vypnutý zapaľovania je bez prúdu.

Uživatelský avatar
quako2
Příspěvky: 79
Registrován: pon zář 10, 2012 8:46 pm
Bydliště: kosice, SR

Re: Prerabka 1202 na LPG

#12 Nový příspěvek od quako2 »

mam moznost kupit takyto difuzor. Vraj je to na skodovku (posledne 2 fotky)
http://wrabec1.rajce.idnes.cz/lpg

Uživatelský avatar
paja52
Příspěvky: 303
Registrován: stř říj 22, 2008 4:34 pm
Bydliště: Praha

Re: Prerabka 1202 na LPG

#13 Nový příspěvek od paja52 »

Ahoj, zdá se že to bylo srozumitelné tak ještě dnešní :
Otázka: Pochopil som ta paja52 spravne, ze ked motor zdochne, podtlak sa strati a tym padom sa uzavrie plyn v reduktore?
Ano, pokud se motor zastaví v sacím potrubí není podtlak, tím pádem se uzavře volnoběřný membránový ventil a zastaví tak přívod paliva do směšovače, které je určeno pro volnoběžné otáčky.

Otázka: Alebo tom mam riesit cez nejaky elektro ventil ktory by som "krmil" signalom...
Nic podobného není pro tvůj typ zapotřebí.

Ten mezikus vypadá že by to mohl být on ale podle fotky to nepozná nikdo navíc tento má dvě přívodní hadice a tak by jsi k tomu měl mít rozdvojku se štelováním na obou výstupech. Nebo máš ještě jednu možnost že druhou komoru karburátoru zaslepíš a budeš mít pouze jednokomorový karburátor, čímž si to výrazně zjednodušíš hlavně to finální seřízení.
Jj, pořád se něco děje.

http://youtu.be/6xRw4jJ6CMM

Uživatelský avatar
quako2
Příspěvky: 79
Registrován: pon zář 10, 2012 8:46 pm
Bydliště: kosice, SR

Re: Prerabka 1202 na LPG

#14 Nový příspěvek od quako2 »

Ake mate skusenosti s tankovanom LPG do PB flase? Oplati sa mi to, ked u nas beru za plnu flasu 13,8E? Vychadza to 1L za nejakych 0,76E.

Uživatelský avatar
sferos
Příspěvky: 1635
Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Bydliště: H.Srnie

Re: Prerabka 1202 na LPG

#15 Nový příspěvek od sferos »

LPG na pumpe je čistejší a má upravený pomer butan : propan, pre spaľovanie v motoroch. Propan/butan vo flašiach nie je tak vyčistený, je určený na vykurovanie http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=398 ( zbytočne sa zanáša splynovač - používam len výnimočne, napr. kamarátovi dá si svoju fľašu na oranie, resp štiepanie dreva ). Do fľaše tankujem 23 max 24 litrov objem má max. 25-26 litrov. Viem začo plaťím, koľko natankujem vidím na počítadle. Pri výmene jeto otázne. Keď mám poloprázdnu fľašu ( zbytok 8 litrov) a potrebujem dotankovať tak natankujem koľko potrebujem doplniť. Jednoduchá závesná váha a odvážim. Počítam 0,5 kg / liter. ďalšie desatinné miesta neberiem do úvahy. Keď idem do hory a viem, že tam mám okolo sedem litrov, tak radšej dotankujem. málokedy vymienam totálne prázdnu. Pri dotankovaní pokiaľ je tam nejaký zbytok, plním max. na odhad do 22 lit. Dôležieté je, že mám svoje čisté flaše a nie plné bordelu.

Odpovědět

Zpět na „Motory“