Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Ahoj, potřeboval bych takovou menší pomoc. Asi máme odkráglovanou spojku na motoru ŠKODA 1203 a napadlo nás hodit tam spojku ze Škody 100. Síce je kapalinová, ale myslím, že by to šlo.
CO NA TO ODBORNÍCI??? Díky za každou radu .
CO NA TO ODBORNÍCI??? Díky za každou radu .
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Spojka Š-100 má len kvapalinové vypínanie spojky, nie mechanické, ako to bolo na Š- Octavia, resp. Š-1202.. ŠKODA 1203, TAZ 1500 mali tiež kvapalinové vypínanie spojky.
Rozdiel a veľký je v lamele spojky, prítlačnom tanieri a zotrvačníku. Všetko sa dá prerobiť, ale je to cesta veľkého odporu.
Neviem presne všetky priemery lamiel, ale Š-100 bola s priemerom 180 mm a celkom iné drážkovanie, ktoré nepasuje na prevodovku Š-Octavia až Š-1203 4-kvalt. ( Takisto prítlačný tanier nepasuje.)
Už Š-1203 TAZ 1500 používal minimálne tri druhy spojky ( podľa použitej prevodovky a roku výroby. Takisto zotrvačníky.
Najľahšia cesta je buď kúpiť lamelu, prípadne aj prítlačný tanier cez inzerát, resp. kúpiť od niektorého servisu, ktorý to ešte robí (http://www.motorservis-koleno.sk/ )
Na strane 1, je ďaľší odkaz na jeden servis, ktorý je tiež schopný dodať lamelu
Rozdiel a veľký je v lamele spojky, prítlačnom tanieri a zotrvačníku. Všetko sa dá prerobiť, ale je to cesta veľkého odporu.
Neviem presne všetky priemery lamiel, ale Š-100 bola s priemerom 180 mm a celkom iné drážkovanie, ktoré nepasuje na prevodovku Š-Octavia až Š-1203 4-kvalt. ( Takisto prítlačný tanier nepasuje.)
Už Š-1203 TAZ 1500 používal minimálne tri druhy spojky ( podľa použitej prevodovky a roku výroby. Takisto zotrvačníky.
Najľahšia cesta je buď kúpiť lamelu, prípadne aj prítlačný tanier cez inzerát, resp. kúpiť od niektorého servisu, ktorý to ešte robí (http://www.motorservis-koleno.sk/ )
Na strane 1, je ďaľší odkaz na jeden servis, ktorý je tiež schopný dodať lamelu
damond píše:Jinak tady se tá sehnat plno dílů http://www.sdhsport.estranky.cz/fotoalb ... koda-1203/
Jo o víměně za disel uvažuji manželky auto pujde letos do šrotu Peugeot 205 1,8D kastle ko,ale motor je super.
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
V případě použití spojkové sady ze škoda 100 se obávám rozlomení klikové hřídele v důsledku dynamické nevyváženosti. Nehledě v rozdílném upevnění na hřídel. Nedoporučuji leda s tímto rizikem. Zlomená klika je de-facto go motoru, dost peněz, takže jeho smrt, když už nechcete investovat do nové originál lamely a ložisek, natož opravy motoru.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Chlapi dík, uvidím, snad to nejak vykoumám, asi ty nové lamely. Víťa H.
- charlie
- Příspěvky: 221
- Registrován: úte říj 21, 2008 2:37 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
A máš chladič s tlakovou, nebo normální zátkou. Pokud pasuje zátka z krytu ventilů do chladičeMarianKo píše:Poradí mi niekto? Ak je vonku teplo,napr. vlete,tak mi vyvarí vodu z chladiča.Na jeseň a v zime to nerobí.Môže to byť tým že mám motor 1500 a chladič z 1202 bez sahary?Alebo je prasknutá hlava.Motor beží a ťahá naplno aj bez vody.Môže to byť aj predzápal?Mám to nastavené od oka.Skúšal som to aj bez termostatu ale to nepomohlo.Ako zistím či nje je prasknutá hlava.
tak je něco špatně - chladič není tlakový. Motor TAZ má tlakový chladicí okruh ( je rozdíl ve spojovacím otvoru komor vodního čerpadla) a s beztlakovým chladičem by to mohlo zlobit.
Opotřebení lopatek vrtule čerpadla je také typ správným směrem.
Jinak u Oktávek se běžně odmontovávala polovina vrtule, aby se to v zimě vůbec ohřálo.
U toho TAZu bych ale asi zkusil teplotní snímač a saharu ( ve stejně velkém bloku je těch koníků přece jen o něco víc.
- MarianKo
- Příspěvky: 350
- Registrován: pát úno 08, 2008 10:56 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Už je to v poriadku.Aspoň si myslím.Dorobil som tam saharu z vysokozdvižného vozíka,dal čidlo teplomeru,teplomer aj termostat a vymenil sk-pásky.Vyoral som zemiaky aj popaprkoval a teplota držala.Asi to bola tá páska alebo sahara.Hlavne že to funguje.
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Neviete poradit aku a kolko nemrznucej kvapaliny do 1202? Delia sa na podla farieb,ale hlavne podla toho ci su na hlinikove motory alebo ocelove? aku teda potrebujem? Dakujem
...moj traktor... http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=63446
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
V podstatě je jedno jaký druh nemrznoucí směsi tam naleješ, motor má litinovou hlavu, tam se nemůže nic stát. Přesně si nepamatuji kolik je celkový objem chladící kapaliny, ale odhaduji to na cca 6 litrů. V tom případě bych namíchal směs 2-3 litry fridexu a 3 litry vody. Poměr 1:1 vytváří bod ztuhnutí -38°C což je i zbytečně moc a hůře se v létě může motor chladit, ale zase v případě menšího úniku stačí dolít vodu. Problém starých průhledných fridexů byl v tom, že byl po dvou letech agresivní na cokoliv, hliníková hlava mu vyloženě chutnala a hlavně rozežíral těsnění pod hlavou, nehledě k tomu že neměl jakékoliv účinky změkčující vodu. Takové už moděrní nemrznoucí kapaliny nejsou, některé ani nevyžadují destilovanou vodu. Můj názor je - jakákoli nemrznoucí kapalina, pokud bude jednoho druhu a mísící poměr bude jak jsem uvedl výše. (ve své praxi už jsem se setkal i s lidmi kteří tam nalili zimní směs do ostřikovačů , tak to snad už nikoho nenapadne )
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
ahojte. mam v traktoriku s motorom z Octavie. Moj problem spočiva v tom ze bez sytiča motor horko tažko dostanem do otačok,musim jemne pridavat. akonahle zošlapnem bud to udusí alebo striela z vyfuku
mam tam tento karburator a neviem ktora skrutka je na co..Len volnobeh si viem nastavit
mam tam tento karburator a neviem ktora skrutka je na co..Len volnobeh si viem nastavit
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Podle vývodu na ovládání sytiče to vypadá,že karbec je š 100 - 110.
Zelená šipka otáčky při volnoběhu. Červená šipka bohatost směsi při volnoběhu,šroubem nastavíš nejvyšší otáčky a dorazem klapky je snížíš na potřebnou úroveň a to opakuješ až máš potřebné otáčky volnoběhu a pravidelný chod.
Asi máš ucpaný trysky,nebo nefunkční akcelerační pumpičku.Pod šroubem označeným modrou šipkou je hlavní tryska. Chce to karbec pořádně vyčistit a vyfoukat.
Zelená šipka otáčky při volnoběhu. Červená šipka bohatost směsi při volnoběhu,šroubem nastavíš nejvyšší otáčky a dorazem klapky je snížíš na potřebnou úroveň a to opakuješ až máš potřebné otáčky volnoběhu a pravidelný chod.
Asi máš ucpaný trysky,nebo nefunkční akcelerační pumpičku.Pod šroubem označeným modrou šipkou je hlavní tryska. Chce to karbec pořádně vyčistit a vyfoukat.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
- charlie
- Příspěvky: 221
- Registrován: úte říj 21, 2008 2:37 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
No, on karbec ze Škody 100 ( obsah 996 ccm ) je trochu jinak otryskován než Oktávka ( 1260 ccm )
takže v tom může být problém. Další chybka může být v rozdělovači. Je jich pro Oktávku několik,
s různým rozsahem a průběhem regulace ( podle objemu, vačky,roku výroby atd. )
chtělo by to asi podle čísla nejdřív identifikovat přesně motor ( typ, objem, série, verze ) a pak
zkontrolovat rozdělovač, karburátor ( velikost difuzoru, otryskování ) a tabulkové seřízení ( předstih
atd ).Pak je asi čas na další experimenty.Musím ale přiznat, že těžko lze právě u Oktávky vymyslet efektivnější kombinaci dílů a seřízení než měl výrobce.Podobné problémy jsou většinou způsobeny
druhotně, tedy získáte motor kam někdo " něco " namontoval, protože to tam namontovat šlo.
Točí se to, ale buď to žere, nebo netahá.
takže v tom může být problém. Další chybka může být v rozdělovači. Je jich pro Oktávku několik,
s různým rozsahem a průběhem regulace ( podle objemu, vačky,roku výroby atd. )
chtělo by to asi podle čísla nejdřív identifikovat přesně motor ( typ, objem, série, verze ) a pak
zkontrolovat rozdělovač, karburátor ( velikost difuzoru, otryskování ) a tabulkové seřízení ( předstih
atd ).Pak je asi čas na další experimenty.Musím ale přiznat, že těžko lze právě u Oktávky vymyslet efektivnější kombinaci dílů a seřízení než měl výrobce.Podobné problémy jsou většinou způsobeny
druhotně, tedy získáte motor kam někdo " něco " namontoval, protože to tam namontovat šlo.
Točí se to, ale buď to žere, nebo netahá.
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Na 99% je špatné obohacení paliva při přidání plynu, tzv. AC pumpa. Nutno demontovat víko karburátoru a podívat se v čem je problém. Při přidání plynu musí injektorem do difuzoru stříkat proud benzínu, jinak to nikdy!!!! nepůjde do otáček a chudá směs bude střílet jak uvádí tazatel. V karburátoru je taková pumpička s pružinkou která posílá do injektoru benzín, při přidání plynu klesá směrem dolů. Skládá se v podstatě z pístku, pružinky a koženého těsnění, vše chce demontovat, pročistit, profoukat vzduchem a napružit to kožené těsnění, pokud není zteřelé. Na čištění karburátorů je nejlepší originál sprej na karburátory, není drahý, kupuji ho cca kolem 100.- Kč a hlavně umí rozpustit usazeniny z benzínu v kanálech a takovej ten hnusnej mastnej povlak na karburátoru. Kvalitní čistič vše rozpustí v okamžiku. Je také důležité zkontrolovat zda motor nepřisává falešný vzduch pod karburátorem, nebo potrubím u hlavy. Karburátor samotný se pak seřizuje na zahřátém motoru, samozřejmě s vypnutým sytičem tak, že se sníží volnoběžné otáčky na min. úroveň (dorazovým šroubem škrtící klapky), cca 650 ot./min a šroubem bohatosti směsi se otáčí ve směru ve směru hodinových ručiček do té doby, než motor začne vynechávat a poté se šroubem otočí nazpět o půl až jednu otáčku. Nakonec se doregulují volnoběžné otáčky aby motor šel pravidelně, motor mazal a dobíjel.
Jinak se mi zdá že jsem na fotografii viděl označení difuzoru 24, to je karburátor na škoda 1202, a starší 1203. Takže žádná 100 ani 110.
Jinak se mi zdá že jsem na fotografii viděl označení difuzoru 24, to je karburátor na škoda 1202, a starší 1203. Takže žádná 100 ani 110.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
- charlie
- Příspěvky: 221
- Registrován: úte říj 21, 2008 2:37 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
No, řekl bych, né tak úplně.Ony škodovky 1100MB a 110 měly difuzor 24 a navíc ten úchyt
bowdenu sytiče je pro ně charakteristický.
Trocha studijního materiálu zde http://skoda-katalog.eu/ekatalog-105-12 ... uratory#bs
bowdenu sytiče je pro ně charakteristický.
Trocha studijního materiálu zde http://skoda-katalog.eu/ekatalog-105-12 ... uratory#bs
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
Nebudu se přít z jakého auta ten karburátor je, v tomhle vláknu šlo o něco jiného.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia
o.k. dik chlapi . Zajtra sa do toho pustim..najskor ho poriadne vycistim,vyfukam a potom uvidime čo to bude robit a podla toho budem stelovat. Doteraz fungoval bez problemov tak uvidime