


Koupil jsem v létě 2021 BSS 10.08 z družstva (cca 70km), s dopravou mě vyšla na cca 35 tis. Což je slušná cena, chtěl jsem sice 9t, ale nepodařilo se mi nic sehnat do 50tis.
Na první pohled nebyla vlečka ve špatném stavu, ale jak sami víte, jakmile ji dovezete domů, všimnete si věcí, které jste předtím neviděli

Základní rám celkem rovný, zbořená jen zadní příčka. Korba mám dvě příčky prohnuté, bočnice jsou na výměnu. Oje prohnuté a vařené, kola 2 na vyhození a dvě ještě použitelné. Vzduch léta nepouživaný, majlery tečou, zkrátka klasika. V techničáku zapsána alternativní pneu 12,5-18. Což jsem rád, jsou o dost levnější než 14,5-18
Nahradí 7t, která slouži hlavně pro převoz dřeva, občas kamení, žádný každodenní provoz. Je v plánu rozebrat do šroubku, opravit co je třeba, nastříkat barvou a zase poskládat. Většinu věci budu dělat sám, nákupy jen nutné věci. Budu psát hodiny strávené prací a peníze do ní vložené.
Časově uvidím jak to půjde, nemám pevný termím a 7t je v provozu. Po opravě půjde asi 7t z domu.
Tak dost řečí a pustíme se do představení krasavice

Před nákupem:

Doprava domů:

Parkování jak jinak než v dřevo garáži, ať si zvyká.

Odpočívala nějaký ten pátek, až přišel první náklad, no couvání na pár centimetrů od plotu s 25, kdy člověk nevidí pořádně dozadu a vlek je širší než jsem zvyklí, nic moc


Nakonec opět do Vánoc jen stála. Ale pak přišla hurá akce, jestli chci, tak mezi svátky nebo hned po Novém roku, mě otryskají rám. Nečekal jsem to, ale pustil jsem se do toho, protože představa flexky, kartáče a zimního počasí mě vůbec nelákala.
24.12. se oteplilo tak hurá ostříkat rám vapkou.

Po ostříkání koukám, že ten rám není úplně echt gold.


Zároveň jsem si uvědomil, že to držení korby je jak na 9t. A zadek ten je vařený taky. Očividně to někdo zveddal zajištěné a asi vyrval držení z rámu, proto to předělali na trubky.

No co se dá dělat, vybrousit vyvařit u 7t jsem uřiznul část zadku a dělal nový.
V dílně jsem rozebral co šlo a opět ven. Zlatý čelák, opět jen chválím a stejně tak i 7245 radost s ní jezdit. Čepy samozřejmě nešli všechny vymlátit, tak se řezalo.

Je to jak lego


Tady jsem si taky užil svoje, třmeny nechtěli povolit, zkrucoval jsem i tu 20mm kulatinu. Nevíte proč tam není jemný závit?

Čas už docházel, takže práce po tmně.

V tryskárně to bylo jako když plivne a jám mám dílnu plnou


Největší praskliny se povařily, ať to má trochu kulturu a nakonec na to šla základní barva.



V mezičase kdy byl rám mimo, jsem kuchnul nápravy, uvnitř sucho čisto, ale až moc, pakny se vůbec nehýbali, nebyl jsem schopen je srazit z tě čepů. Pomale jsem rozhýbaval a kapal olej. Nakonec se podařilo, ale trvalo to několik dní.


Vrtá mi hlavou tento kroužek, na které dosedá gufero z budbnu. Nechápu proče je navolno, vždyť se může točit pomocí gufera nebo ne?

Kola jsem nechal zezout:

Zvažuji, zda tam nenavařím krytky ventilků.

Některé čepy jsou už na hranici

První větší problém nastal s točnou, po otryskání a nastříkáni, s ní nešlo hnout (předtím lehce). Nakonec jsem hupcukem a poklépáváním docílil pomalého pohybu a začal vytahovat kuličky.




Ty co se tahají otvorem, tak jich bylo 181 a těch vevnitř 183. Trochu mě to zarazilo, měl by být stejný počet ne?
Vevnitř jsou takový vrypy, podařilo se mi to vyhladit drátěným kotoučem. (foto je před čištěním)

No tak to je zhruba moje dosavadní snažení, přes vánoční dovolenou. šlo to rychle, nechodil jsem do lesa. Teď to půjde pomaleji, mám v práci napilno a víkendy jsem v lese.