Stavba nového traktoru a komponenty

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
ALX777
Příspěvky: 3
Registrován: pon kvě 25, 2020 12:17 pm
Bydliště: Zlín

Stavba nového traktoru a komponenty

#1 Nový příspěvek od ALX777 »

Dobrý den Vážení členové .
Nějakou dobu s oblibou sleduji toto fórum a nyní jsem se rozhodl ,že se i do nějaké stavby pustím .
Chtěl bych traktor 4x4 , hlavní účel by byla práce v lese a na stavbě. Takže bych ho do budoucna chtěl i jako čelní nakladač .
Moc by mě zajímaly Vaše názory a rady .
první dilema je: jestli natáčená náprava, nebo kloubák ???
komponenty , které mám k dispozici :
Motor Slavia 4S95A2 + dvoj lamelová spojka Zetor 4011 , převodovka Robur , druhá převodovka ( V3S nebo Robur 4x4) rozhoduji se ( V3s velká , Robur 4x4 drahá :-) )
nápravy zatím 2 ks zkrácená zadní V3S ,( můžu mít i přední V3S pro případ ,že vyhraje varianta klasické řízené přední nápravy.
Teď se snažím poskládat k sobě agregáty a tím naplánovat délku stroje .
Současně řeším spojení Slavia 4S a převodovky Robur , hlavním problémem je samozřejmě spojka .

pěkný den Aleš

zetornd
Příspěvky: 695
Registrován: úte lis 25, 2008 10:14 pm

Re: Stavba nového traktoru a komponenty

#2 Nový příspěvek od zetornd »

Ahoj ,

z čeho si své "Lego" poskládáš je mi jedno, neznám Tvoje možnosti (strojní vybavení, finance apod). Pokud by jsi zatoužil po spojkovém zvonu s vidlicí a vypínacím ložiskem z RObura tak se ozvi.

Uživatelský avatar
artemio
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:06 am
Bydliště: Severní Čechy

Re: Stavba nového traktoru a komponenty

#3 Nový příspěvek od artemio »

Převodovku robur spasuješ s motorem 4S95 bez úprav pomocí příruby DH. Lamela z robura také vychází průměrem akorát 8). Akorát tam nedostaneš dvoulamelovou spojku. Ani nechápu, na co by ti byla, když robur má jednu vstupní hřídel :-/ Lamela z robura vychází průměrem akorát 8)
Jednolamelovou spojku určitě seženeš, možná i výměnou za za tu dvoulamelovou, nebo budeš muset :prace: na soustruhu.
Cena přídavné převodovky na robura 4x4, není tak hrozná, v přepočtu to vychází na dva nákupy v kauflandu :silly:
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10022
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba nového traktoru a komponenty

#4 Nový příspěvek od Ondras83 »

Spíš ji sehnat, aby se objevila k zakoupení...

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Stavba nového traktoru a komponenty

#5 Nový příspěvek od oco13 »

Na slovensku sa objaví raz za rok v cene 500 eur, gaz69 idú po 200 a nivu zoženieš za 100 ojro.
Ešte občas ponúkajú redukčky z moderných offroadov ,ale neviem o nikom kto by ju mal v traktore.

Uživatelský avatar
artemio
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:06 am
Bydliště: Severní Čechy

Re: Stavba nového traktoru a komponenty

#6 Nový příspěvek od artemio »

V SR máte ceny na :pistol: , asi máte o tolik větší platy :smich:
Loni byl na bazoši celý podvozek Robur 4x4 i s náhradní ZN za 8000Kč. Takový kopřivák, visel se tam asi měsíc a půl, až se mi ho zželelo a vzal jsem si ho na ND :baf:
Jinak cena přídavné převodovky bývá v ČR 3000 - 8000Kč
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Stavba nového traktoru a komponenty

#7 Nový příspěvek od oco13 »

Práve že priemerný (a asi aj realny) plat je po prepočítaní menej. To len ludia sú hlúpi a myslia si že doma majú zlaté tela. :-/
Čo myslíš , prečo ja chodím na súčiastky k vám. :friends:

Uživatelský avatar
murár
Příspěvky: 2543
Registrován: ned úno 22, 2009 7:04 pm
Bydliště: Zlaté okr. Bardejov

Re: Stavba nového traktoru a komponenty

#8 Nový příspěvek od murár »

A čím ďalej " tam kde nič nieje!" :-/ tak je to ešte horšie z cenami. Ja som bol po nápravy V3S v Novom Meste, motor Avia z prevodovkou z Veľkej Mači. nápravu z Gaza66 dokonca v Krakowe. Akurát čo som dobre kúpil na východe tak to bolá druha prevodovka V3S. Funglovka nepoužitá a ešte aj čistý olej v nej bol v Prešove v predajní na ND za 5000 slov. korún! 8)

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Stavba nového traktoru a komponenty

#9 Nový příspěvek od Navarson »

Jak postupně rozšiřuju svůj strojový park na usnadnění činností kolem baráku a zahrady a vymýšlím zařezení na usnadnění pracnosti až začne ubývat sil...tak přišla i úvaha, čím se hrabat v hlíně. Na hrubé zemní práce mám sice UNC i s nějakým tím nářadím, ale přeci jenom třeba orání nebo hrobkování není s tímto strojem to pravý ořechový. Zrovna tak sekací traktor na trávu je taky naprd. Ale....
Proč ale? Nějakou dobu tady studuju příspěvky se zkušenostmi s jednoosýma frézama (Vari, Agzat, apod) Obdělávání půdy si jedni s tímto strojkem chválí, jiní jim to zatracují, jiní by volili stroj podle rozsahu požadované práce. Odhaduju, že na mé záhony by třeba Vari bohatě stačilo...ale mě se manipulace s těmito strojky zdá děsně nepohodlná a fyzicky náročná. Nehledě na docela vysokou cenu i použitých strojků.
Mnohem více se mi líbí třeba takový mt8-070 mini, jenže pokud je k mání, tak cena je astronomická.
No a tak uvažuju: Když jsem sháněl robustní traktor na sečení mojích 4500m2 zahrady, tak abych se dostal na rozumnou cenu, zakoupil jsem vrak poloprofesionálního traktoru, a celkově ho zrepasoval (viz moje vlákno Hayter H1842) Tyhle anglický sekací traktory (Countax, Weswood, Hayter) jsou fakt docela robustní, celokovového provedení, šasí z cca 3,5mm silného ocelového plechu, většinou vybavené dvouválcovými motory o síle 16-20koní. Tyto traktůrky se čas od času dají sehnat i velice levně např teď tady https://dum.bazos.cz/inzerat/128477510/ ... 8-koni.php.
Takže traktůrek by musel mít manuální převodovku (mívají většinou Peerless gear 5+1), která by šla více dopomala (např. osazením větší vstupní řemenice) aby se dala osadit přiměřeně větší traktorová kola. Úprava a vyztužení rámu traktoru je jen otázkou kreativity a vhodných ocelových profilů. Možná by bylo nutné zesílit výstupní hřídele kvůlivá většímu krouťáku. Také úprava přední nápravy pro osazení větších kol (mám zkušenosti z Haytera, není to žádná věda) Elektromagnetická spojka sečení by se dala využít k připojení hydraulického setu k ovládání tříboďáku, pro který by musel být upraven zadní rám.
Tyhle angličani, které bych chtěl předělat na minitraktor, mívají hmotnost kolem 250kg, vyztužení rámu něco přidá, popřípadě se dováží do kol nebo i na přední závěs. Nářadí bych posháněl z bazarů, třeba to z Variny, tam už bez převodovky a motoru ty ceny docela ujdou.

Co myslíte hlínorýpačozahrádkáři...mohlo by to fungovat?
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10022
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba nového traktoru a komponenty

#10 Nový příspěvek od Ondras83 »

Jasně! Směle do toho!

Jinak jsem tuto otázku nepochopil, evidentně má tento stroj minimum uživatelů v ČR, minimálně jich jsou na fóru... prostě musíš být první nebo studovat amiky, ty tohle dělají léta.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba nového traktoru a komponenty

#11 Nový příspěvek od Atlan »

Ja bydom radsej pod sedacku dal komplet prrvodovku napr z felicie, vyriesilo by to problemi s tym slabym dimenzovanim prevodovky a poloosi a kokies. Ked urobis do zadu ram pre prevodovku a naboje z prednych kolies, bude to kompaktne a silne, otazka je co ti tie 14kolesa vojdu pod blatniky....
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Stavba nového traktoru a komponenty

#12 Nový příspěvek od Navarson »

Atlan: Kouknul jsem na tu převodovku. V těhle sekačkách jsou skoro bez vyjímky Peerless Tekumseh serie 800/801. Je to docela robustní převodovka. Vyztužení vývodů poloos nebude žádný problém. Zlobí tam jen opotřebování řadících vidleček, to řešej traktůrkáři na anglických forech vyfrézováním dalšího páru vodících drážek do předlohy otočených o 90° proti původním a přidáním ještě jednoho páru vidliček, pak už to prý drží. Instalovat převodovku z Feldy obnáší vymejšlení úchytů převodovky a poloos, úhlový převod, aby vstupní hřídel byla vertikálně pro řemenici, prostě zbytečně vynaložené úsilí. Blatníky nejsou žádný problém, všechny plechy jsou přišroubované na nosném šasí a není problém je sundat, popřípadě nahradit vlastním výtvorem.

Ondras83: Asi do toho půjdu...pokad to nevyjde, bude traktůrek pro vnoučata na blbnutí. Začnu shánět vhodnou odpisovku.

Jinak tady taková neumělá montáž, jen pro představu :pc:

Původní sekačka...zde Countax C600
Obrázek

Po sundání sekání a sběru trávy
Obrázek

A takhle nějak by mohla vypadat pracovní verze
Obrázek
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Stavba nového traktoru a komponenty

#13 Nový příspěvek od oco13 »

Vidím na YT vela prestavieb týchto kosačiek na motorkové motory 50 a viac KW ako oni riešia prevodovku.

Uživatelský avatar
DenisVelikanov
Příspěvky: 14
Registrován: čtv zář 17, 2020 12:17 pm
Bydliště: Orsk
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba nového traktoru a komponenty

#14 Nový příspěvek od DenisVelikanov »

Navarson píše: Proč ale? Nějakou dobu tady studuju příspěvky se zkušenostmi s jednoosýma frézama (Vari, Agzat, apod) Obdělávání půdy si jedni s tímto strojkem chválí, jiní jim to zatracují, jiní by volili stroj podle rozsahu požadované práce. Odhaduju, že na mé záhony by třeba Vari bohatě stačilo...ale mě se manipulace s těmito strojky zdá děsně nepohodlná a fyzicky náročná. Nehledě na docela vysokou cenu i použitých strojků.

Mám velké zkušenosti s jednoosými traktory. Při manipulaci s velkými objemy půdy je vhodnější použít plnohodnotný traktor. Při zpracování půdy s menším objemem a složitým tvarem je lepší použít motoblok. Složitost práce na jednoosém traktoru závisí na konstrukci samotného traktoru. Můžete se podívat na video ze srovnání dvou jednoosých traktorů, které jsem natočil před více než deseti lety.

https://youtu.be/AKRD9DK5iN0

Až budu mít volný čas, přinesu video srovnání českého jednoosého traktoru Diamon. Diamon a Vary jsou skoro stejné.

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Stavba nového traktoru a komponenty

#15 Nový příspěvek od jirik610 »

@ Navarson
Pravda amíci se těmito přestavbami baví často, taky jsem o tom uvažoval, ale nedokázal jsem se přemluvit do toho zadku toho traktůrku, bál jsem se nedostupnosti dílů a celkově neosahané věci, proto jsem se před časem pustil do podobné, byť domácí konstrukce pro tchána. Základem je ze 4mm plechu ohnuté "U"čko 26x28x26cm dlouhé 125cm přičemž otevřená strana je dole, uvnitř tohoto profilu se ukrývá převodovka š1203 (4q) jedna úhlová převodovka na které je 17tka řemenice a napínáním řemene řešená spojka, druhý pevný řemen pohání přes další malou úhlovou převodovku vývodový hřídel (přední i zadní - vede skrz celý traktor),proti té uhlovce je posazené olejové čerpadlo z řízení z opelu omega doplněného o elekricky ovládanou spojku z řemenice klimakompresoru ze stejnýho auta, diferenciál je šnekový a netuším z čeho je, nic méně má uzávěrku a byla to tuhá náprava. Jako pohonná jednotka slouží motor briggs stratton o obsahu 212ccm (tuším má 9KW) a je v ležatém provedení (jako na sekačce) takže výstup (klikovka) směřuje dolů- dovnitř toho účka, motor je vybaven zapalováním s dobíjením a má startér i cukšňůru - netuším z čeho byl, našel jsem ho v Hustopečích v kovošrotu a jediné co mu bylo, byla mrtvá cívka zapalování a byl teda zle zakydanej od nějaké barvy. Kompresy měl, po opravě cukšňůry a výměně té cívky chytl na cuk, on snahu měl i z tou špatnou cívkou, ale hrozně kopal, nedržel volnoběh a nešel do otáček(každýmu je jasný kolik jsem vyměnil svíček a kolikrát rozebral karburátor, abych nakonec přišel na to že to ani jedním není). Rozměry traktoru jsou: šířka venku zadních pneumatik 6,50/16 98cm, délka je 155 cm přední kola jsou mé oblíbené dojezdovky 14". Tchánovi to chodí třetí sezónu obdělává s tím zahradu cca 550metrů a asi stejnej kus zatravněné plochy sadu, seče koňskou prstovkou zkrácenou na 1metr, nesenou v hydraulickém tříbodu a podpůrným kolečkem, na poskání záhonku má obracák PON co býval za TK nebo Holdr ( myslím je to 25cm -je o kousek větší jako vari) další nářadí je rotavátor, ale to je šalamounsky upravený rotavátor tera i s motorem nešený v tříbodu, dál dvě malé brány , jednořádkový sazeč brambor, ohrnovačka a malý pětipérový kultivátor, ke shrabování sena se používá zruba 2/3 konské pohrabovačky. Jako vlek je použitý starý doma dělaný vlek za osobák na listových pružinách o ložné ploše 110x 210cm. takže závěs je klasická iso koule myslím že se používaly na jedničkové oktávce- takový ten hodně hluboce prohnutý hák.
Tchán říká že kašle na to kolik to ušetří práce, ale super prý je kolik to udělá radosti.
Na to co od toho potřebuje, to prý stačí víc než bohatě, dobrá je i cestovní rychlost, která je téměř 27Km/h, což člověk ocení, když jezdí dál s malým nákladem. Ono je trochu rozdíl kousat tři kilometry 15 minut a 5 minut.

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“