Traktor Kačena nebo svařenec?
Re: Traktor Kačena nebo svařenec?
Zdravím místní borce.
Chtěl bych se Vás zeptat, jelikož jsem jen hlupý IT specialista.
Teď mám na kačeně ruský motor Vladimirec T25 uvažuji o celkové přestavbě.
Koupil jsem nové poloosy, které jsem nezkrácené a na zimu bych chtěl začít.
Pár z Vás jsem již oslovil, ale hlavní otázka je ,, Jak složité je dopasovat motor na podvozek a jaký?"
Viděl jsem, že někteří tam mají hlavně zetory, mercedesy nebo VW.
Zetory jsou silné, ale dle mého názoru si myslím, že již překonané.(možná se pletu)
Do lesa zatím nejezdím.
Chtěl bych asi motor z VW golf nebo .....?
účel:
Odvést náklad, funkční silná hydraulika a když dá pán bůh tak vývodovou hřídel dodělat.
O naviáku zatím neuvažuji.
děkuji za každou radu, připomínku nebo návrh vhodného motoru.
H.
Chtěl bych se Vás zeptat, jelikož jsem jen hlupý IT specialista.
Teď mám na kačeně ruský motor Vladimirec T25 uvažuji o celkové přestavbě.
Koupil jsem nové poloosy, které jsem nezkrácené a na zimu bych chtěl začít.
Pár z Vás jsem již oslovil, ale hlavní otázka je ,, Jak složité je dopasovat motor na podvozek a jaký?"
Viděl jsem, že někteří tam mají hlavně zetory, mercedesy nebo VW.
Zetory jsou silné, ale dle mého názoru si myslím, že již překonané.(možná se pletu)
Do lesa zatím nejezdím.
Chtěl bych asi motor z VW golf nebo .....?
účel:
Odvést náklad, funkční silná hydraulika a když dá pán bůh tak vývodovou hřídel dodělat.
O naviáku zatím neuvažuji.
děkuji za každou radu, připomínku nebo návrh vhodného motoru.
H.
-
- Příspěvky: 800
- Registrován: úte čer 19, 2018 3:29 pm
- Bydliště: Trenčín
Re: Traktor Kačena nebo svařenec?
ked prides ku mne ako si pisal v SZ tak sa mozes pozriet aj na toho golfa co mam..
Každý robí ako vie..
Niekto vie a niekto nie..
Niekto vie a niekto nie..
Re: Traktor Kačena nebo svařenec?
Píšeš,že o navijaku neuvažuješ.Lenže ten vývod na Tatre 805 bol originál určený na kompresor,teda konštrukčne neznesie žiadnu väčšiu záťaž,ako je napríklad rotavátor,alebo kosačka.Ale práve na navijak je vhodný,pretože ten je sprevodovaný hodne do pomala,čo je prijateľná záťaž na ten vývod.Tiež je možné tam dať čerpadlo na vodu,alebo na hydrauliku.
Motory Zetor a prekonané?Pokiaľ viem,vyrábajú sa furt.ale nepolemizujem.Dať na Tatru motor Zetor znamená úpravy.Zospodu skrátiť blok a prerobiť olejovú vaňu.Tuším aj upraviť zotrvačník,ale s tým si nie som istý.To isté bude zrejme treba pri motore Slavia4S90.Teda z toho uhla pohľadu je vhodnejší motor Mercedes,myslím staré hladké diesle,tam je olejová vaňa úplne vpredu,takže netreba tie úpravy čo na motore Zetor.Pre napojenie samotného motora na prevodovku sa bez sústružníka nepohneš.Tam je dôležitá súososť a tiež treba vyriešiť samotnú spojku.
Tiež je tu problém s prednou nápravou.Na tvojich fotkách nie je vidieť ,ako je spevnená predná náprava,teda pravdepodobne to je vyriešené polmesiacmi vnútri diferenciálu.Fachmani,čo to poznajú,tie polmesiace volajú kurvítka a pekných pár traktorov už skončilo s ulomenými ušami vo vnútri diferenciálu,pretože to nie je konštruované na takú veľkú záťaž.Zrejme to záleží aj od toho,kto a ako traktor používa.V lese a v ťažkej práci sa nevyhneš podskakovaniu celého predku a nešťastie je hneď.Nerozumiem čo zamýšľaš s tými poloosami.Čo je s tými pôvodnými?
Motory Zetor a prekonané?Pokiaľ viem,vyrábajú sa furt.ale nepolemizujem.Dať na Tatru motor Zetor znamená úpravy.Zospodu skrátiť blok a prerobiť olejovú vaňu.Tuším aj upraviť zotrvačník,ale s tým si nie som istý.To isté bude zrejme treba pri motore Slavia4S90.Teda z toho uhla pohľadu je vhodnejší motor Mercedes,myslím staré hladké diesle,tam je olejová vaňa úplne vpredu,takže netreba tie úpravy čo na motore Zetor.Pre napojenie samotného motora na prevodovku sa bez sústružníka nepohneš.Tam je dôležitá súososť a tiež treba vyriešiť samotnú spojku.
Tiež je tu problém s prednou nápravou.Na tvojich fotkách nie je vidieť ,ako je spevnená predná náprava,teda pravdepodobne to je vyriešené polmesiacmi vnútri diferenciálu.Fachmani,čo to poznajú,tie polmesiace volajú kurvítka a pekných pár traktorov už skončilo s ulomenými ušami vo vnútri diferenciálu,pretože to nie je konštruované na takú veľkú záťaž.Zrejme to záleží aj od toho,kto a ako traktor používa.V lese a v ťažkej práci sa nevyhneš podskakovaniu celého predku a nešťastie je hneď.Nerozumiem čo zamýšľaš s tými poloosami.Čo je s tými pôvodnými?
Re: Traktor Kačena nebo svařenec?
děkuji za názor.
co jsem zjišťoval, tak nejlépe tam sedne motor z mercedesa piano 2.4l diesel, jenže je to již veterán a ten motor nejde sehnat levně.
Vývod jsem chtěl primárně na napojení špalíkovače, na kterém bude ještě převodovka, která bude tlumit nárazy atd.¨
Nejsem velký zemědělec, takže něco odvést atd, jak jsem psal minule.
Koupil jsem víc ND, chci z těch 2 starších tater poskládat novu a lepší :-)
co jsem zjišťoval, tak nejlépe tam sedne motor z mercedesa piano 2.4l diesel, jenže je to již veterán a ten motor nejde sehnat levně.
Vývod jsem chtěl primárně na napojení špalíkovače, na kterém bude ještě převodovka, která bude tlumit nárazy atd.¨
Nejsem velký zemědělec, takže něco odvést atd, jak jsem psal minule.
Koupil jsem víc ND, chci z těch 2 starších tater poskládat novu a lepší :-)
lavida píše:Píšeš,že o navijaku neuvažuješ.Lenže ten vývod na Tatre 805 bol originál určený na kompresor,teda konštrukčne neznesie žiadnu väčšiu záťaž,ako je napríklad rotavátor,alebo kosačka.Ale práve na navijak je vhodný,pretože ten je sprevodovaný hodne do pomala,čo je prijateľná záťaž na ten vývod.Tiež je možné tam dať čerpadlo na vodu,alebo na hydrauliku.
Motory Zetor a prekonané?Pokiaľ viem,vyrábajú sa furt.ale nepolemizujem.Dať na Tatru motor Zetor znamená úpravy.Zospodu skrátiť blok a prerobiť olejovú vaňu.Tuším aj upraviť zotrvačník,ale s tým si nie som istý.To isté bude zrejme treba pri motore Slavia4S90.Teda z toho uhla pohľadu je vhodnejší motor Mercedes,myslím staré hladké diesle,tam je olejová vaňa úplne vpredu,takže netreba tie úpravy čo na motore Zetor.Pre napojenie samotného motora na prevodovku sa bez sústružníka nepohneš.Tam je dôležitá súososť a tiež treba vyriešiť samotnú spojku.
Tiež je tu problém s prednou nápravou.Na tvojich fotkách nie je vidieť ,ako je spevnená predná náprava,teda pravdepodobne to je vyriešené polmesiacmi vnútri diferenciálu.Fachmani,čo to poznajú,tie polmesiace volajú kurvítka a pekných pár traktorov už skončilo s ulomenými ušami vo vnútri diferenciálu,pretože to nie je konštruované na takú veľkú záťaž.Zrejme to záleží aj od toho,kto a ako traktor používa.V lese a v ťažkej práci sa nevyhneš podskakovaniu celého predku a nešťastie je hneď.Nerozumiem čo zamýšľaš s tými poloosami.Čo je s tými pôvodnými?
Re: Traktor Kačena nebo svařenec?
Honzo, kdyby jsi chtěl, mám dva motory se vším z VW Polo 1,9D. Jeden komplet auto, druhý vymontovaný. Oba jely jako čert, ale použiji nakonec Slávii, tak mi jsou k ničemu. Mám i příruby na převodovky felicia-favorit, dokonce převodovky taky, prostě vše...
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Traktor Kačena nebo svařenec?
Chlapi, ještě jedna věc.
čím by to mohlo být.
Mám teď ten ruský vladimírec a při vyšších otáčkách se začne třepat celý traktor.
Dnes jsem táhnul do kopce vlečku možná 700 - 800kg se sutí.
a jak jsem přidával tak se to roztřepalo, pak jsem zkoušel na volnoběh a dělá to taky ve vyšších otáčkách.
Takže převodovku jsem vyloučil.
Napadlo mě buď ložisko na spojce nebo, že mam moc brzo nastaven vstřík a pak se to hádá.
Nebo nevíte čím by to mohlo být.
čerpadlo i vstřiky jsem nechal repasovat.
děkuji
čím by to mohlo být.
Mám teď ten ruský vladimírec a při vyšších otáčkách se začne třepat celý traktor.
Dnes jsem táhnul do kopce vlečku možná 700 - 800kg se sutí.
a jak jsem přidával tak se to roztřepalo, pak jsem zkoušel na volnoběh a dělá to taky ve vyšších otáčkách.
Takže převodovku jsem vyloučil.
Napadlo mě buď ložisko na spojce nebo, že mam moc brzo nastaven vstřík a pak se to hádá.
Nebo nevíte čím by to mohlo být.
čerpadlo i vstřiky jsem nechal repasovat.
děkuji
Re: Traktor Kačena nebo svařenec?
Spojkové ložisko to nebude.Ale skontroluj v akom stave sú kľukovkové ložiská.Najprv axiálnu vôľu,to zn.v smere osi,to zn.že stlačíš spojkový pedál,alebo pomocník a dívaš sa,či sa pri tom nepohybuje kľukovka.Nesmie sa ani pohnúť,alebo len minimálne,takmer neviditeľne.Potom skontroluješ radiálne vôle v klukovkových ložiskách.Tam vpredu,kde ide z motora von remenica na klinový remeň.Zoberieš si nejakú,dlhšiu páku a podložíš ju pod remenicu.Skúsiš páčením,či sa nepohybuje kľukovka smerom hore.Netreba na to vynaložiť veľkú silu.Nemal by si tam zistiť žiaden pohyb/vôľu/.Ak tam zistíš nejaký pohyb,tak to znamená,že máš vybehané kľukovkové ložiská/tzv.panvy/a to môže pri vyšších otáčkach robiť to trasenie.Tiež to znamená,že motor je v perdéli a potrebuje generálku.Takisto to vyskúšaš aj na spojkovej strane.Zrejme to bude obtiažnejšie,kvôli prístupu. S tým nastavením predvstreku domnievam sa to nesúvisí,ale je možné to vyskúšať a to tak,že sa povolia šróby ,ktorými je vstrekovacie čerpadlo prišróbované ku bloku motora a pri naštartovanom motore na voľnobeh sa pokúsiš s ním opatrne potočiť.Či je to vôbec možné zbadáš tak,že tie pripevňovacie šróby nebudú v v guľatých otvoroch,ale v podlhovastých,tak aby bol po povolení možný pohyb čerpadla nakláňaním smerom k motoru a opačne.Musíš pri tom rátať aj s odporom vstrekovacích trubiek vedúcich naftu z čerpadla do vstrekovačov.Tiež samotný náklon čerpadla neznamená žiaden veľký pohyb.Pri samotnom naklonení/najprv skús smerom vrch čerpadla ku motoru/sleduješ voľnobežné otáčky motora.Ak sa zvýšia,tak ideš správnym smerom.Ak sa znížia,tak čerpadlo skúšiš nakloniť smerom opačným.Takým spôsobom vyhľadáš polohu čerpadla,kedy motor ide na voľnobeh v najvyšších otáčkach,dotiahneš šróby, skúsiš motor aj v otáčkach,sleduješ to trasenie a modlíš sa,aby prestalo.Vzhľadom na to,že tam nemáš originál čerpadlo,teda na dvojvalci máš upravené čerpadlo so štvorvalca a aj to je na iný typ motora,tak je možné,že je nábeh a priebeh samotného vstreku iný,ako by mal byť,ale či to môže mať taký účinok,že vo vyšších otáčkach začne motorom triasť,to teda neviem.Skôr by som čakal ,že motor bude v otáčkach lenivý a nebude mať silu.
Re: Traktor Kačena nebo svařenec?
děkuji vyzkouším
Re: Traktor Kačena nebo svařenec?
Tá pekná nová manžeta čo držíš v ruke je origo na Tatru 805.Teda ich pokojne namontuj.
- DenisVelikanov
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv zář 17, 2020 12:17 pm
- Bydliště: Orsk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor Kačena nebo svařenec?
Máte motor 2ч 8/11. Tovární název 5д2-1; 5д2; 5П2.
У вас двигатель 2ч 8/11. Заводское наименование 5д2-1; 5d2; 5П2.
Podrobné pokyny pro údržbu, zde si jej můžete stáhnout zde:
Подробные инструкции по техническому обслуживанию вы можете скачать здесь:
https://drive.google.com/file/d/1Ycbr75 ... sp=sharing
У вас двигатель 2ч 8/11. Заводское наименование 5д2-1; 5d2; 5П2.
Podrobné pokyny pro údržbu, zde si jej můžete stáhnout zde:
Подробные инструкции по техническому обслуживанию вы можете скачать здесь:
https://drive.google.com/file/d/1Ycbr75 ... sp=sharing
Re: Traktor Kačena nebo svařenec?
Mockrát Vám děkuji
DenisVelikanov píše:Máte motor 2ч 8/11. Tovární název 5д2-1; 5д2; 5П2.
У вас двигатель 2ч 8/11. Заводское наименование 5д2-1; 5d2; 5П2.
Podrobné pokyny pro údržbu, zde si jej můžete stáhnout zde:
Подробные инструкции по техническому обслуживанию вы можете скачать здесь:
https://drive.google.com/file/d/1Ycbr75 ... sp=sharing