Countax C600H

sekačky a traktory. Husqvarna, Partner, Stiga, MTD, CastelGarden,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Countax C600H

#31 Nový příspěvek od Navarson »

Tak diferák chodí celkem slušně. (pokud na otáčení poloosou, je jedno kterou, nevyvíjš příliš velkou sílu...musí se otáčet volně. Pominu-li to pobouchané kuželové kolo na snímku, a ty jizvy po sikovkách na plášti kluzného ložiska, tak ten diferák nevypadá zas tak zle. Také ten kdo těsnil naposled víko, se asi držel zásady, že více silikonu = více utěsnění :) Spíše mi zaráží, kolik nečistoty se vyloučilo z oleje a nalapalo se společně s kovovými částečkami na magnet, a to není jediný magnet, který v převodovce je. Ještě více mě zaráží ta nečistota na kuličkovám ventilu na prvním snímku (pokud to je on). V místě cesty oleje (v kanálku mezi pumpou a motorem) by se tato nečistota vůbec neměla dostat, od toho tam ten filtr je. Jedíně, že by byla vysrážena z celého objemu olejové náplně. Tyto parafínové sraženiny, které se pak ukládají v různých "zákoutích", způsobují některé "zázračné" přídavné atidiva, zvláště ty, které údajně na molekulární úrovni vyrovnají třecí plochy, že součinitel smykového tření je skoro nula :D (říkám pořád, na kvalitě oleje nešeřit, zas takové množství ho v tom hydrostatu není) Tento maglajz se dá předpokládet také i v aktivní filtrační složce olejového filtru, tedy jasná výměna.
No uvidíme, jaký bubák vyskočí při další rozborce :prace:
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Ace
Příspěvky: 130
Registrován: stř čer 11, 2014 4:11 pm
Bydliště: Liberec

Re: Countax C600H

#32 Nový příspěvek od Ace »

Navarson píše: Také ten kdo těsnil naposled víko, se asi držel zásady, že více silikonu = více utěsnění :).... Ještě více mě zaráží ta nečistota na kuličkovám ventilu na prvním snímku (pokud to je on). V místě cesty oleje (v kanálku mezi pumpou a motorem) by se tato nečistota vůbec neměla dostat, od toho tam ten filtr je.
Děkuji.
No ten člověk o rozebíral predemnou tak nacpal silikon i přes díry šroubů. Takhle vypadá většina šroubů z obvodu, mě zaráží hlavně ty hliníkové špony na konci těch šroubů. Buďto protahovat závity a ty potom nevyfoukal nebo nevím.

Ace
Příspěvky: 130
Registrován: stř čer 11, 2014 4:11 pm
Bydliště: Liberec

Re: Countax C600H

#33 Nový příspěvek od Ace »

Tak rozboka pokračuje.
Test s pístky jsem zkusil že jsem válec položil do
kaluže oleje a pístky nechal sjet. Nevím jestli je mám otřít od oleje, ale pokud jsou od oleje tak skoro nesjizdi.
Plochy na které tlačí pístky se zdají ok.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Ace
Příspěvky: 130
Registrován: stř čer 11, 2014 4:11 pm
Bydliště: Liberec

Re: Countax C600H

#34 Nový příspěvek od Ace »

Teď když to zkoumám detailně, tak po vnějším obvodu u obou válců drobná rýha je. Je to problém?

Obrázek
Obrázek
:chytry:

Ace
Příspěvky: 130
Registrován: stř čer 11, 2014 4:11 pm
Bydliště: Liberec

Re: Countax C600H

#35 Nový příspěvek od Ace »

Chování pístků je stejné i když jsou očištěné od oleje.

https://youtu.be/-pTyMvYQb_I

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Countax C600H

#36 Nový příspěvek od Navarson »

Aha, takže šroubek na prvním snímku byl jeden ze šroubů kryty. Vypadá celkem nově. Pokud by byl původní, tak vlivem chemické reakce mezi železem a hliníkem by vypadal kapku víc omšele. Toto spojení někdy nelze uvolnit ani zázračným WD40 a zahřívat hliníkovou skořepinu je celkem riziko. Někdy se tudíž stane že zarostlý šroub se prostě ukroutí. To by vysvětlovalo ten hliník nalepený v silikonu. Zbytek šroubu byl odvrtán, závit proříznut, a to nějakou tu šponu udělá. Pokud se nevyfoukne, tak vytlačí první šroub.
Teď k tomu hydraulickému srdci převodovky: Čelní plochy válečků by měli být v takovémto stavu-
Obrázek
Porovnej...myslím netřeba komentář, hlavně na snímku ten zadní (pumpa). Osobně bych se pokusil, o přebrus na rovinné brusce (pokud máte přístup za rozumnou cenu) Pro, hovoří i zkouška těsnosti pístků ve válcích. (jako opravná sada má nezanedbatelnou cenu, a sada je vždy pístky+válec)
Stav kluzných ploch obou válců hliníkového centrálního dílu je na pováženou, zdali nejít do nového. Doslova "brázdy" mezi ledvinovýmy otvory přepouštěcích kanálů dovolují "odklonění" části čerpaného oleje, aniž by vykonal nějakou práci.(zajímavá paralela, už jsem někde slyšel :) ) Při tlaku, s kterým pracují tyto mechanizmy je to docela nezanedbatelné objemové množství, které má normálně projít přes půlotáčku válce pumpy nebo motoru. Nevím, jaké máte možnosti zarovnání, já jsem volil postupné zabrušování kotoučkem smirkového plátna od hrubého po jemější, nalepeném na k tomu účelu vyrobeném trnu. Nesehnal jsem nástrojaře, který by byl ochoten to za rozumný peníz zarovnat frézováním, nic jiného mi tedy nezbývalo. Vysledek nebyl zrovna ideální.
Obrázek
Ale použil jsem speciálně laserem vypálené bronzové vložky, nalepené na kluzné plochy, tak problém netěsnosti byl eliminován. Tvoje rýhy jsou ovšem mnohem hlubší. Moje stanovisko zní: Do opravy hliníkového dílu, bez přístupu k technice, která by zvládla zarovnání s garancí kolmosti, rovinosti a hrubosti zarovnaného povrchu...bych se nepustil. :tyty: Ještě, nevím jestli je to kaz fotky, ale zdá se mi poškozený ten tisícihran na vstupní hřídeli. Po něm musí válec pumpy jezdit v axiálním směru naprosto volně. Válec přitlačuje pružina ke kluzné ploše hliníku, a je to v podstatě jedinná pojistka, která při rychlé změně náklonu ovládací desky pístků, může dovolit nadzvednutí válce po hřídeli a tím únik nebezpečného přetlaku (viz nebezpečí deformace skříně převodovky.
Závěr: Přebroušení válců ano, oprava hliníku závisí od tvých možností, za mě spíše ne. Posun válce pumpy na hřídeli prověř, v případě zadrhávání se pokus opatrným proušením zarovnat drážky tisícihranu. V nejhorším případě je vstupní hřídel samostatně prodejný díl (pozor na verzi spojení ventilátoru a řemenice) 8)
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Ace
Příspěvky: 130
Registrován: stř čer 11, 2014 4:11 pm
Bydliště: Liberec

Re: Countax C600H

#37 Nový příspěvek od Ace »

Velice děkuji za takto kvalitní odpovědi, hřídel ještě jednou zkouknu, ale i kdybych ji měl koupit novou tak mě to nezrujnuje. Zítra se stavím u chlapíků co dělají motory a uvidím s čím mi budou schopni pomoct. Pokud by se přeci jen dělaly jen ty ledvinky tak myslíš, že to pomůže?

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Countax C600H

#38 Nový příspěvek od Atlan »

No, ono kosacka s hydrom sa predava vecsinou preto ze je hydro zle.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Countax C600H

#39 Nový příspěvek od Navarson »

Tak pokud trefíš rovinnost a hladkost, tak rozhodně to nebude horší. Ale lepší než nová převodovka to taky nebude.

4 Atlan...No hodně záleží, jak koupíš. Každý se nemusí chovat k věcem jak dobytek. Nebo třeba ani ten prodávající nemusí být prase, jen prostě nemá k té technice cit. Neslyší, že řemenice řve jak kráva...nevnímá, že na motoru by se dali smažit vejce...nevidí, že tráva není posekaná, ale užvejkaná. Jsme hold různí. V létě přišel soused abych s ním jel okouknout k prodejcovi traktůrek. Byla to Etesie. Ne ta profi s vysokozdvižným košem. Nějakej model pro zahrádkáře. No podle tvarů už dávno vyběhnutý typ. Motor 22k Kohler, převodovka TT K55. Traktor robustní těžký železo. To co ten motor a ta převodovka s tím dělala? Za pozemkem měl asi 3m vysokou mez a ten traktůruk to vylít jako kdyby tam vůbec nebyla. Sečení 125cm, zdvih a vysypávání koše elektrický, žádné vibrace, žádný vůle v čepech, vše funkční a v kondici. Pán za ní chtěl 55 tisíc...soused to odmít. Koncem prázdnin si koupil za skoro 60 ticíc Stigu, krásně uloženou v bedně. Za dva dny to přijel mechanik sestavit. No...krásný žluťoučký traktůrek, radost pohledět. Druhý den soused vyjel na zahradu, koukám přes plot a podle zvuku slyším, že motor občas nevrní na pohodu. A to ta tráva byla jen 20cm vysoká a jel bez koše. Povídá, pojď se kouknout, tak jdu. Sekání sotva metr široký...motor BaS jednoválec, prý 12koní..všechno ruční, ani elektromagnetickou spojku sečení to nemá...zpracování, no dětská elektrická napodobenina BMW, co jsme koupili malýmu vnukovi, aby se v ní proháněl na dvorku, je dle mého soudu, lépe řemeslně zpracovaná. Řekl jsem sousedovi...hezká věc, ale ta Etesie byla lepší. Do podzima, než traktůtek uklidil, bylo v záruce vyměněno celé sečení, pak oprava zavěšení koše, napotřetí výměna desky elektroniky s displejem. Jak potřeboval posekat a mechanik s displejem už 14 dní nikde, tak přišel, jestli bych mu nepůjčil svůj, že starou jednobubnovku co měl před tím, už prodal. Mám taky starý, ale zrepasovaný bytelný Countax. Soused není žádný rabiát, svou škodu favorit má jak z fabriky, tak jsem mu ho půjčil. Když mi ho vracel, povídá...Nechápal jsem, že není sekačka jako sekačka, vždyť vypadaj všechny stejně, Teď vím, co jsem měl vědět v létě. A co z toho plyne? Nic! Každej máme svou hlavu...to už tak prostě je.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Countax C600H

#40 Nový příspěvek od Atlan »

Np mam kamosa, hovoril som mu nekupuj hrackarske hydro, meb olej. 2roky a kosacka kosi 30min a potom poleje prevodovku vodou nech ochladne a ide dalej. V zime konecne vymenil olej.
Riadenie vybehane, adt ale to vies opravit, s hydrom je problem.
Pokial zvysok tej 600 vyzera k svetu, kupi hydro a bude mu to sluzit ak sa bude dobre starat.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Ace
Příspěvky: 130
Registrován: stř čer 11, 2014 4:11 pm
Bydliště: Liberec

Re: Countax C600H

#41 Nový příspěvek od Ace »

No já osobně radši koupím starší věc která se dá zrenovovat/opravit než moderní hračky na kterých si člověk pomalu neudělá nic a na vše je potřeba servis.

Jinak hřídel je cajk, nic ji není byl to klam v fotky. Válce jsou u brusiče co staví motory do aut. Zítra má být hotovo,
do toho hliníku se mu nechtělo. Tak to poskládám takhle,
filtr je objednaný tak to snad do konce týdne dám dokupy a vyzkouším.
Ještě pár fotek se silikonem. :shock:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Countax C600H

#42 Nový příspěvek od Navarson »

No nevím Jaromíre, jednou se ti to vymstí :tyty:
Ech, co to melu. Právě tahle rýha, mezi těmi šišoidy, způsobuje citelný pokles pracovního tlaku oleje. Navíc způsobuje nezanedbatelné zahřívání.
Pokud si nechceš rozmyslet třeba toto: http://www.sekacka.cz/sekacka/eshop/5-1 ... lni-teleso,
tak alespoň věnuj trochu času pokusu o opravu: Uprostrřed kluzných ploch hliníkové centrální jednotky je otvor, který vlastně slouží jako kluzné ložisko příslušné hřídele. Začneš například pumpou. Holou hřídel pumpy zasuň do hliníku, tak jak tam patří normálně. Starýma nůžkama vystřihni z brusného plátna kruh o 2mm větší než průměr válce pístků, který patří na tu hřídel, stejný kruh vystříhni i z oboustraně lepicího papíru. Koleček z plátna můžeš mít i různých hrubostí (začátek broušení hrubším plátnem, jde to pak rychleji) Uprostřed kroužků udělej otvor o něco větší než průměr hřídele. Na čelo samotného válce (ne na to lesklé) nalep přes kolečko papíru kolečko plátna. Nasuň válec na příslušný tisícihran a krouživým pohybem zabrušuj. Hřídel v ložisku zajišťuje vystředění a kolmost. Vypadá to pak, jak na foto výše. Vše pak pečlivě ofoukej stlačením vzduchem, aby ni jediné zrnko brusiva neulpělo na, nebo v dutinách součástek. Lepidlo z válečků omyj třeba benzínem.
Není to dokonalé, ale lepší než nic.
Věř tomu, že ta drážka, je tvůj problém. Výměna filtru a oleje sice zlepší o něco výkon převodovky, ale správná těsnost hydraulického okruhu ten výkon zvýší znatelně.
No, dělej jak myslíš, ale aby se ti to nevymstilo...Jaromíre :chytry:
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Ace
Příspěvky: 130
Registrován: stř čer 11, 2014 4:11 pm
Bydliště: Liberec

Re: Countax C600H

#43 Nový příspěvek od Ace »

Ok, díky, jestli to dobře chápu, tak práce na hodinku a vyplatí se. Jakou konečnou hrubost zvolit? P2000?
On se tomu brusiči do toho nechtělo protože nevěděl a já taky ne zda ta lesklá plocha není nějaký speciální nános. Nevím jak moc má být rozdílná výška těch vrstev, já mám skoro v rovině lesklou a matnou plochu. :(

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Countax C600H

#44 Nový příspěvek od Atlan »

Najprv tam proz pusuvku a pozti ci popot to presvita svetlo ako sa pustis do brusenia.

Problem brusneho papiera je ten ze niekde nieco moze ostat, zapicjnute v hliníku. Ja by som to po obruseni prelestil na filci.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: Countax C600H

#45 Nový příspěvek od Navarson »

Nevím jaká je hrubost P2000, ale šmirgl o zrnitosti 120, bohatě vyhoví. Důležité je, co nejvíce zarovnat ty rygoly mezi ledvinkama. Speciální nános žádný není, je to jen uhlazený hliník. Na novém kusy jsou také vidět stopy od obráběcího nástroje, které si váleček sám uhladí....ale není tam ta ROKLE mezi kanálky, kterou tam máš ty.
Jak správně připomíná Atlan...opravdu velmi pečlivě se zbav veškerých částeček tvrdších než hliník a při zpětné montáži dbej úzkostlivě na čistotu postupně vkládaných součástek. Každé abresivní zrnko, které se dostane do přepouštěcích kanálů centrálního odlitku, způsobí totéž, čeho se teď potřebuješ pracně zbavit. (roušku mít nemusíš, případného ulpělého viruse, to v pohodě semele)
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Odpovědět

Zpět na „Zahradní malotraktory“