Pár rad do začátku
Pár rad do začátku
Ahoj, pomalu se pouštím do stavby 4X4 traktoru. Jako základ mám rám z Land Roveru Discovery 2 s nápravama a řízením. Rám půjde pokrátit na docela únosnou dýlku cca 2,8 m, ale řeším agregát a věci s ním spojený. V mysli mám dva motory, buďto felicia 1,9D, protože to je pracant k neutahání, nebo favorit/ felicia 1,3 předělaná na karburátor, tu asi musim zákonitě časem utahat, ale zas toho jsou všude mraky. Obojí bych rád do rámu dal podélně a nechal i s převodovkou, která potom bude mít vývody dopředu a dozadu, což mi umožní mít 4X4 s mezinápravou. Ale bude to stačit na dost pomalou jízdu, nebo doporučujete ještě přídavku ? Případně z čeho a nebylo by potom lepší dát jinej motor s převodovkou s vývodem dozadu ? Díky za rady.
http://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/Tr ... 111149.jpg
http://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/Tr ... 111149.jpg
- Ondras83
- Příspěvky: 10022
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pár rad do začátku
spatna koncepce
ram udelej z jeklu a napravy na pevno bez odpruzeni - vyssi nosnost, stabilita a "grip"
motor z felicie (diesel/benzin - neutahas to, sel bych do nafty, ikdyz mam momentalne benzin), zavarit dif v prevodovce a za to nejakou rozvodovku napr. s redukci a 4x4/4x2
ram udelej z jeklu a napravy na pevno bez odpruzeni - vyssi nosnost, stabilita a "grip"
motor z felicie (diesel/benzin - neutahas to, sel bych do nafty, ikdyz mam momentalne benzin), zavarit dif v prevodovce a za to nejakou rozvodovku napr. s redukci a 4x4/4x2
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pár rad do začátku
Co se tyka benzin/nafta se to ma tak pokud treba jezdis hlavne v zime a delas drevo(pro sebe) a vyhrnujes snih sel bych do benzinu lepsi startovani staci levnejsi baterka udrzba je rekl bych krapet jednodussi a levnejsi.Pokud ale vyuzijes hodne traktor jak v lete tak zime treba pres leto delas sena na poli a td tak bych uvazoval uz o nafte.Pokud bych dnes stavel pouziju motor s prevodovkou se zavarenym difem z predohrabu pokud by jsi chtel 4x4 tak navic sestupnou prevodovku z nejake 4 kolky napravy dle moznosti a potreb. Ram ze silnosteneho jäcklu.Nebo eventuelne streva ze ctyrkolky + napravy s velkym prevodovym pomerem typu v3s a pod.Jinak 1.3 z feldy opravdu jen tak neutahas (pokud nebudes jezdit denne nebo na to nebude nejaky mastodont)(coz v tvem pripade nevypada) vyhoda ze jich je dost a jejich servis je jednoduchy pokud to neni olitana mrcha tyhle motory v poho natoci 300-700 tisic.
Jinak bych tu konstrukci nezavrhoval ale kazdopadne zadek by byl lepsi natvrdo. Zase tenhle podvozek je slozitejsi=nachylnejsi na poruchy a horsi na udrzbu.
Nenapsal jsi jake ma byt vyuziti a pouziti to se pak tezko radí.
Jinak bych tu konstrukci nezavrhoval ale kazdopadne zadek by byl lepsi natvrdo. Zase tenhle podvozek je slozitejsi=nachylnejsi na poruchy a horsi na udrzbu.
Nenapsal jsi jake ma byt vyuziti a pouziti to se pak tezko radí.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Pár rad do začátku
Benzin nie je zly ale aj tak nafta. Dovody rovnaky vykon ale výšši tocivy moment. Vykon je na kolese(mnozstvo ktore auto vykona) a krutak je na motore.(sila na paku). taže do traktora treba silu + diesel sa tak nehreje a my vysiu ucinost + spotreba.
Re: Pár rad do začátku
Traktor má sloužit na tahání a stahování dřeva a tahání cisterny s vodou, i jako nosič nářadí a to celoročně. Prostě práce kolem statku. Zadní nápravu neni problem udělat napevno, prostě se vyházej měchy a nahraděj se za nějaký pevný elementy.
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Pár rad do začátku
No není traktor jako traktor. Projdi si pár vláken různých staveb tady na foru pro inspiraci. Já jsem nikdy nebyl zastánce "traktoro-bugin" - za mě když traktor tak bytelnou zadní nápravu, případně zkrácenou, pevný rám a pod. Obnáší to spoustu času a peněz ale výsledek většinou stojí za to. Pak je druhá skupina lidí co vezmou třeba jako základ podvozek z offroudu , trochu to pokrátí a tak nějak dobastlí k jejich spokojenosti. Proč ne. To se musíš rozhodnout sám.
A k výběru motoru - pokud ho plánuješ víc využívat tak by tě nafta měla vyjít levněji na provoz. V zimě to chce hold dobrou baterku a funkční žhavící svíčky.
A k výběru motoru - pokud ho plánuješ víc využívat tak by tě nafta měla vyjít levněji na provoz. V zimě to chce hold dobrou baterku a funkční žhavící svíčky.
Re: Pár rad do začátku
Discovery 2 má stabilní pohon 4x4. Sehnal bych si z tohoto auta komplet převodovky - hlavní i přídavnou, rozvodovku. Motor naftový. Originál tam byl 2,5TD5, tak by stačila i 1,9D nafta, popř. třeba starý Ford Tranzit 2,5D. Nápravy pokrátit, udělat nový rám. Na toto auto se součástky seženou levně, jsou tu i vrakoviště těchto aut. Pokud budeš shánět díly, koukni se na http://landroverforum.cz/forum/
Nápravy byli tuhý, měchy se dají vyházet. Na autě se nahradili pružinami, na traktoru to nebude potřeba. Pokud je podvozek z benzínové verze, tak to bude ještě lepší - díky poměrům v diferácích s kombinací naftového motoru.
Nápravy byli tuhý, měchy se dají vyházet. Na autě se nahradili pružinami, na traktoru to nebude potřeba. Pokud je podvozek z benzínové verze, tak to bude ještě lepší - díky poměrům v diferácích s kombinací naftového motoru.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Pár rad do začátku
Po delší odmlce jsem zpět a pod tlakem nedávných událostí potřebuju traktor dokončit ideálně do konce zimy. Proto ho založim na věcech který mám. Motor s převodovkou bude brutální tahoun z Lady 201, zaním bude dřepět rozvodovka z nivy a uvidíme co to udělá. Rám jsem pokrátil zatím o metr a v další fázi půjde ještě konec traktoru o metr a půl. Šířka mě nikterak netrápí, neboť podvalník je velkej až dost a v lese je místa taky dost. Zatím budu potřeboval účelnost, vzhled budu řešit až v další fázi v mezičase. Dopředu půjde naviják a dozadu chci hydrauliku, ale to je zatím ve hvězdách podle rychlosti pokroku. Na fotce to vypadá, že převodovka trčí hrozně nahoru ale rám je vzadu už zvednutej do roviny a motor s převodovkou zůstaly vodorovně, takže to šlo krásně dolů Přemejšlim, že ještě z toho auta znásilnim brzdovej válec s posilovačem a Leo, opravdu tam byla TD5
https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 164022.jpg
Tak a teď do mě
https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 164022.jpg
Tak a teď do mě
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pár rad do začátku
Ako sa dostanes dole z tej prevodovky? Budes to misiet spomalit 3 az 4x. Navyse bolo by vhodne upravit midzinspravovu prevodovku.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Pár rad do začátku
To po dlouhým čase je všechno jinak. V loňským roce se odehrály události, po kterejch jsem neměl notnou dobu nejmenší chuť cokoliv dělat Letos s tim potřebuju zas trochu pohnout. Motor jsem vyhodil a koupil Peugeot 205 1,9D. Už mám zavařenej dif a o víkendu ho tam snad pověsim. Za něj zůstanu u původně plánovaný redukce z nivy.
https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 081434.jpg
https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 181850.jpg
https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 081434.jpg
https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 181850.jpg
- jirik610
- Příspěvky: 1774
- Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Pár rad do začátku
motor dobry , redukce z nivky no nevím - ale jo napiš si SZ Hajnymu tu na foru poradí ti co s tím dělat , ona má totiš mezináprovovej diferák a ten je nahovno protože ti prostě hrabou ty méně zatíženy kola a ty co by měly brat stojí - takže zavřít ho je jediná použitelná varianta s nivou .Šrotík píše:To po dlouhým čase je všechno jinak. V loňským roce se odehrály události, po kterejch jsem neměl notnou dobu nejmenší chuť cokoliv dělat Letos s tim potřebuju zas trochu pohnout. Motor jsem vyhodil a koupil Peugeot 205 1,9D. Už mám zavařenej dif a o víkendu ho tam snad pověsim. Za něj zůstanu u původně plánovaný redukce z nivy.
https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 081434.jpg
https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 181850.jpg
Je těžky bejt debil konkurence je veliká
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
Re: Pár rad do začátku
Nifka má redukci i uzávěru
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pár rad do začátku
Ja som sa k uprave medzi napravovej nedostal, ale zase ja mam to na nakladaci a 2x4 to jazdi pri presune, a po hline vecsinou 4x4.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Pár rad do začátku
Ahoj , pravda redukční převodovka z Nivy má mezinápravový diferenciál a jeho uzávěrku. Já jsem ji použil z důvodu jejího tvaru a při použití v mém nakladači předpokládám trvalý provoz na 4x4. Do klasického traktoru kde jsou zadní kola větší a přední menší by to asi nebylo ideální protože v režimu 4x2 by pravděpodobně zabíralo jedno přední kolo protože by šlo lehčeji. Co se týče robustnosti převodovky tak na použití ve spojení s autovou nápravou je to ok.
Re: Pár rad do začátku
Sice riskuju, že za to co napíšu mě tu nebude mít pár lidí rádo a napíšou, že nestavim traktor ale paskvil. Nicméně se mi hodně zamlouvá myšlenka trantoru, na kterou mě přivedl kolega Bémas. Z toho plyne, že všechny 4 kola budou stejný a pohon 4X4 stálej, maximálně tu mezinápravu zašpéruju, nebo zredukuju podle potřeby. Rád bych to pojmul jako unverzální nosič nářadí a příslušenství, kterej mi po odpojení nářadí umožní valit do vedlejší vesnice, případně třeba s cisternou na vodu, abych nemusel startovat pickupa. Sám ještě nevím co z toho vyleze, zatim to vypadá, že je vstřikovací čerpadlo po smrti, neboť nenatáhne naftu, tak mám co řešit. Nicméně bych rád co nejvíc zrecykloval tu 205.