John Slavia 4x4
- Pajka
- Příspěvky: 523
- Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: John Slavia 4x4
Konzola přední nápravy je vypálená, vyvrtaná, naohýbaná a připravena ke svaření.
Ještě řeším spojení motoru s převodovkou. Dvojitá spojka se bohužel do frémy nevleze. Na motor tedy dáme nízký setrvačník z UNC a jednu lamelu. Mám nakreslený nový dvoudílný náboj lamely s dvojím drážkováním, který by pevně spojil hřídel pojezdu i PTO.
Než začnu poptávat výrobu drážkování a zušlechťování materiálu, chtěl bych zkusit alternativu s použitím již hotových drážkovaných nábojů. Náboj s malým drážkováním (PTO) mám k dispozici, problém je s větším (pojezd). Ten je 8z, B=9mm, d1=46 mm, d2=50 mm. Netušíte, kde by se něco takového mohlo vyskytovat? Napadá mě Super 50, traverza RS 09, ale z fotek neodhadnu průměr a šířku zubu... Nemáte někdo tyto lamely po ruce?
Ještě řeším spojení motoru s převodovkou. Dvojitá spojka se bohužel do frémy nevleze. Na motor tedy dáme nízký setrvačník z UNC a jednu lamelu. Mám nakreslený nový dvoudílný náboj lamely s dvojím drážkováním, který by pevně spojil hřídel pojezdu i PTO.
Než začnu poptávat výrobu drážkování a zušlechťování materiálu, chtěl bych zkusit alternativu s použitím již hotových drážkovaných nábojů. Náboj s malým drážkováním (PTO) mám k dispozici, problém je s větším (pojezd). Ten je 8z, B=9mm, d1=46 mm, d2=50 mm. Netušíte, kde by se něco takového mohlo vyskytovat? Napadá mě Super 50, traverza RS 09, ale z fotek neodhadnu průměr a šířku zubu... Nemáte někdo tyto lamely po ruce?
"Devatero řemesel, desátá bída..."
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
- Pajka
- Příspěvky: 523
- Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: John Slavia 4x4
Mezitím se u kamaráda pracuje na motoru.
Dodělává se to, čím se Slávka od Zetoru liší - kompresor, jiné vstřikovací čerpadlo...
A ruční startování se předělává pro čerpadlo vnitřního hydraulického okruhu (orbitrol + zadní ramena).
Dodělává se to, čím se Slávka od Zetoru liší - kompresor, jiné vstřikovací čerpadlo...
A ruční startování se předělává pro čerpadlo vnitřního hydraulického okruhu (orbitrol + zadní ramena).
"Devatero řemesel, desátá bída..."
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
Re: John Slavia 4x4
Tak to děláš to, o čem celou dobu přemýšlím, ten kompresor a posilovač,mám tyhle motory dva. Byl by jsi ochotný k tomu popsat nějaký postup, rozměry a vše co je k tomu potřeba? Dokážu pochopit když to nebude zadarmo. Držím palce.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
- Pajka
- Příspěvky: 523
- Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: John Slavia 4x4
O žádné know-how nejde, co budu vědět, o to se rád podělím. Teď to řeší kamarád -mechanik- a já mu dělám de facto jen vzdálenou technickou podporu a projektuju zbytek traktoru.
Ale k věci. Původní hřídel pohánějící vstřikovací čerpadlo se nahradí hřídelí ze Zetora, co má posilovač. Čerpadlo použijeme výkonnější ZCT16 z Crystala. Tím, že motor nemá vrtuli, stačí udělat jen mezikus a není problém s místem.
Vstřikovací čerpadlo kamarád sestavil z 69 a nechal ho na stolici seřídit na hodnoty 5711, se kterým tak tento motor bude mít stejné parametry.
Zástavbové rozměry jsou identické, jako u UŘ1.
Ale k věci. Původní hřídel pohánějící vstřikovací čerpadlo se nahradí hřídelí ze Zetora, co má posilovač. Čerpadlo použijeme výkonnější ZCT16 z Crystala. Tím, že motor nemá vrtuli, stačí udělat jen mezikus a není problém s místem.
Vstřikovací čerpadlo kamarád sestavil z 69 a nechal ho na stolici seřídit na hodnoty 5711, se kterým tak tento motor bude mít stejné parametry.
Zástavbové rozměry jsou identické, jako u UŘ1.
"Devatero řemesel, desátá bída..."
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
Re: John Slavia 4x4
budu sledovat, teď zatím jsem ve fázi budování dílny, termín do vánoc se krapem blíží a tuším že ten se nestihne...Ale pak tam zajedu s traktůrkem a bude se moct kutit...
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
- Pajka
- Příspěvky: 523
- Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: John Slavia 4x4
Rád poradím, pomůžu...
Ten kompresor tam udělat jde. Je to ale trochu sochařina - viz fotky. Co jsme ale vzdali, tak je vypínání. Kompresor bude permanentně zapojený (tak jak třeba na Avce).
No plány jsou ještě veliké, ale všechno až postupně. Jsem poučený, že velkolepé plánování k ničemu moc není. Promyslet a naprojektovat si to ale dopředu můžu...
Navíc jsme na to dva + se občas potkávám s Pepou/Rendym999 (pracuje pár stovek metrů ode mě), tak trochu kooperujeme. Pak je to hned veselejší.
Ten kompresor tam udělat jde. Je to ale trochu sochařina - viz fotky. Co jsme ale vzdali, tak je vypínání. Kompresor bude permanentně zapojený (tak jak třeba na Avce).
No plány jsou ještě veliké, ale všechno až postupně. Jsem poučený, že velkolepé plánování k ničemu moc není. Promyslet a naprojektovat si to ale dopředu můžu...
Navíc jsme na to dva + se občas potkávám s Pepou/Rendym999 (pracuje pár stovek metrů ode mě), tak trochu kooperujeme. Pak je to hned veselejší.
"Devatero řemesel, desátá bída..."
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
- Pajka
- Příspěvky: 523
- Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: John Slavia 4x4
Tak kamarád (Vršák) už motor poskládal i s funkčním kompresorem.
Kromě toho si s motorem ještě trochu hraje a rozchodil na tom rotační vstřikovací čerpadlo z Avie. Šlape to hladce jak TDI .
Zvuk vzducháče Zetora prostě nemá chybu.
Video zde: https://streamable.com/71nvd
Kromě toho si s motorem ještě trochu hraje a rozchodil na tom rotační vstřikovací čerpadlo z Avie. Šlape to hladce jak TDI .
Zvuk vzducháče Zetora prostě nemá chybu.
Video zde: https://streamable.com/71nvd
"Devatero řemesel, desátá bída..."
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
- Pajka
- Příspěvky: 523
- Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: John Slavia 4x4
Mezi svátky jsme dokončili konzolu nápravy a napasovali mezikus příruby na motor. Teď ještě dořešit spojku a snad by se to mohlo na jaro skládat.
"Devatero řemesel, desátá bída..."
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
-
- Příspěvky: 2511
- Registrován: pát bře 25, 2011 11:02 am
- Bydliště: Sk
Re: John Slavia 4x4
To bude paradna masinka som velmi zvedavy
Re: John Slavia 4x4
Nazdar draku,
tak ses do toho konečně pustil? To je paráda, koncept vypadá dobře, tak držím palce, ať jde dílo od ruky! Musím taky ještě zalézt do garáže a dokončit pár věcí na traktůrku.
tak ses do toho konečně pustil? To je paráda, koncept vypadá dobře, tak držím palce, ať jde dílo od ruky! Musím taky ještě zalézt do garáže a dokončit pár věcí na traktůrku.
- Pajka
- Příspěvky: 523
- Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: John Slavia 4x4
Kola by měla být: vzadu 16,9/30", vpředu 10,0/20".
"Devatero řemesel, desátá bída..."
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
Re: John Slavia 4x4
Traktor je důležitá věc jde vám to dobře, ale je potřeba taky připravit vozidlo. Květen se blíží. ( jen nevím jestli brečet nebo se smát)
kdo si hraje nezlobí
- Pajka
- Příspěvky: 523
- Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: John Slavia 4x4
Dělám i na Trabantovi, ale na tom, který překáží v garáži, kterou musím do léta bezpodmínečně uvolnit. Žak stojí před barákem a je na něm taky dost práce. No snad aspoň na TK ho dám do kupy, abychom dorazili na Ráj a pak Moravu. Je toho všeho nějak moc...
"Devatero řemesel, desátá bída..."
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
- Pajka
- Příspěvky: 523
- Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: John Slavia 4x4
Dost se nám změnila životní situace, ale projekt traktoru jsme rozhodně neodpískali a pomalu se pokračuje dál...
"Devatero řemesel, desátá bída..."
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech
- Ondras83
- Příspěvky: 10022
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: John Slavia 4x4
člověče tobě s ten život mění každým příspěvkem