Mapovo UNC

Moderátor: Franta.cz

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Mapovo UNC

#256 Nový příspěvek od koprkam »

Heleď hodil by jsi mi sem rozměry toho plechu? Chci si ho taky nechat ohnout.
Jinak když se vrátím k těm únikům tak máš pravdu v tom, že kde jsem dal nový trubky, nebo hadice, tam není ani kapka, ale jsou potom místa, kde olej prolíná znatelně. Třeba okolo šroubu co drží ventilový víko, ale ty vím, že mám všechny tři prasklý, čili to je jasný, pak okolo jedné vstřikovací trubky. Tady si nejsem jistej, jestli to teče jako kdyby ze vstřiku, nebo jestli je proklepaná trubička, dotažený to mám na fest a furt to sviňa prolíná. Pak tradičně oba joysticky v kabině, tam musím koupit nový pístky, ale to je investice cca 5k kterou mi musí schválit investiční výbor. No a poslední prolínání jsou víka obou stranovejch převodovek. Jsou obě dobře odmastěný a zatěsněný Loctitem 5920, kterej mi utěsnil vždycky všechno, ale toto prolíná, jako hrom... :( Napadlo mě, jestli je třeba ta převodovka odvzdušněná, jestli se třeba nemůže nějak tlakovat či co. Pak ještě rozvaděč pod chladičema, ale na ten bych musel vypouštět olej a s tím se mi popravdě nechctělo drbat, je od něj jenom mastnej kryt a žádná hrůza, tak to nechám bejt.
Jinak máte někdo zkušenost s opravou takovyho toho ventilu pod podlahou v kabině? Když zvednu hrazdu tak mi jde se vším furt hejbat, myslím si, že to dělá tendle bazmek.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#257 Nový příspěvek od mape »

Jaký plech myslíš?
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: Mapovo UNC

#258 Nový příspěvek od koprkam »

Heleď, ten před nohama.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#259 Nový příspěvek od mape »

Ok... Jsem na dovce tak až přijedu tak omerim.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Tomas6
Příspěvky: 5306
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Mapovo UNC

#260 Nový příspěvek od Tomas6 »

Mape ty jak to máš udělané na jednopáku, máš jen otočenou orstu nebo máš jinou?
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#261 Nový příspěvek od mape »

Mám jen pootočenou. Bylo to nejlacinější.
Jeden " chytrej" pan mi říkal že to stačí jen prohodit hadice což je nesmysl.
Viděl jsem někde na netu zapojení se 4 mi děliči průtoku nebo s 8mi zpětnými ventily.
Nebo ovladač... Ten stojí cca 7 tisíc.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Tomas6
Příspěvky: 5306
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Mapovo UNC

#262 Nový příspěvek od Tomas6 »

No my se právě včera bavili s kolegou jak by to šlo udělat, jenže tímto způsobem se neotočíš okolo osy...
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#263 Nový příspěvek od mape »

Úplně normálně se točíš kolem osy dáš páku doleva nebo doprava. Potom se točí jeden dopředu a jeden dozadu.
Ovladač postavíš tak aby si dopředu dozadu doleva nebo doprava mačkal vždy dvě polohy.
A vtip spočívá v tom že přední polohy musí být otočené. Levá pouští pravou dopředu a pravá levou dopředu.
Když potřebuješ při jízdě vpřed aby ti to zatáčelo a dáš páku doprava musí tě jít levý pojezd
Spousta lidí mi to nevěřil že to udělám a udělal jsem to. Klidně ti natočím video a vyfotím detail.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Tomas6
Příspěvky: 5306
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Mapovo UNC

#264 Nový příspěvek od Tomas6 »

Jo jasně. Už to chápu. Jo máš pravdu. Tím jak jsou přehozené strany se točí jedná tam druhá opačně. To ho musím vyvést z omylu jak se tu znovu zastaví. Včera jsem neměl přemýšlecí den v tom hicu.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#265 Nový příspěvek od mape »

:) :) 8)
Funguje to parádně.... Jediná nevýhoda je že jak tlacis na dva pístky tak to jde trochu ztuha a musí se vycvičit ruka. Já mám delší páky a je to v pohodě.... Zmenšil jsem kroky na těch ovládačich a tím se to vlastně vylepšilo..... Na delší páce je tak stejný krokjako byl na té kratší.... Teď řeším opěrky na ruce abych to měl pohodlnější.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#266 Nový příspěvek od mape »

Tak příští týden mi konečně přijde větší vrtule k chladiči a náhon na otáčkoměr.
Otáčkoměr mám v kabině v levé pristrojovce .
Tak konečně budu moc vysledovat spotřebu na motohodinu. Teď se to po opravě dost vylepšilo...
Dělám jen takové štěky a nádrž to ještě nesezralo.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#267 Nový příspěvek od mape »

Tak mám doma konečně díly. Vrtuli a náhon. Ještě jsem koupil maják....
To zprovoznění zvedání jakoby ve mě probudilo znovu nadšení to dodělat. Už mám i nějaké další věci rozdělané . Začal jsem opravovat oba díly blatníků. Je tam jen pár věcí na sváření a hurá do barvy.
Dneska odpoledne to tam chci namontovat a zítra jedu nakládat asi 50 kubíků hlíny tak to tam hned vyzkouším.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

nabocklish
Příspěvky: 1891
Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm

Re: Mapovo UNC

#268 Nový příspěvek od nabocklish »

ahoj, hezká práce Mape
Jen taková domněnka k poslednímu příspěvku, soudruzi by těžko pustili na trh stroj, který se neuchladí. Proto myslím, že výměna vrtule za modernější, vícelistou jen zamaskuje problém který tam někde máš. Podle mě to bude zarostlej chladič

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapovo UNC

#269 Nový příspěvek od mape »

No to je právě to že jsem všechno už absolvoval.
Chladič čistej... Zvenku u uvnitř.... Teda po tom co jsem s ním všechno udělal a co z něho vyteklo
Ono se to hřálo vždycky když to dostalo zahul. Třeba jsem v těch vedrech rovnal parcelu a to to bylo rozhicovany .... Motor i olej.
Ale včera jsem tam napáchal tu 8listou vrtuli.
A teda musím říct že je to velká změna... Motor drží cca na 80 a olej mezi 50 a 60.....to jsem dříve neznal.
A to jsem mu dal dneska taky pěknej zahul. I jsem zvedal na celkem vysoké náklaďáky.a olej v pohodě. Dokonce mám pocit že když jsem na chvilku zastavil a nechal běžet motor na volnoběh tak že se to vždy trochu ochladilo..... Rozhodně je to poznat.
Taky když si za to stoupnu tak to funí jako blázen...
Taky se mi povedlo zase odstranit nějaké úniky oleje.
Trochu mi sem tam kápne nějaká sekce u prsty.
Měl jsem tu dva pístky náhradní tak jsem je použil.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Máte s tím někdo zkušenost? Našel jsem na netu pouze náhradní tu gumičku..... Z jednoho pístku jsem ji vyoperoval a je úplně tvrdá.... Zkoušel to někdo vyměnit?
Jinak pro tomas6 .... To je ta pootočená orsta....
Ventilátor je pěknej.....
Obrázek
Obrázek
Je i průměrem trochu větší takže dalo trochu práce vyladit deflektor na chladiči aby při vibracích motoru neskrtal.
U čerpadel už je čisto a téměř sucho.
Obrázek
Manometr ovládacího okruhu mám namontovány pořád. Je to rychlá informace o tom co se děje.
Dneska jsem domontoval konečně i náhon otáčkoměru . Takže mám již kontrolu nad otáčkama a motohodinama. Překvapivě stačí 1500-1700 otáček a chodí to jako čert.( Můžu teď machrovat. :wink: ) Poté co jsem to přivezl a optimálně to chodilo jen na plnej plyn tak příjemná změna.
Dneska jsem naložil asi 30 náklaďáku hlíny z hromady a překvapila mě spotřeba. Byl jsem tam asi 4 hodiny a 10 litrů nafty zhruba ubylo.... Teda jestli můžu věřit měrce.
Ten stroj mě prostě začíná bavit.
Jediné co budu muset vyřešit je ergonomie a pohodní strojníka . Jsem z toho vždycky vymlacenej jako bych vylezl z pračky :D
Chci zkusit udělat prvně opěrky na ruce k sedačce....
Sice tam překáží všechno možné ale uvidíme.
Ještě poslední otázka.... Využíváte někdo spojku na odpojení čerpadel? Mám ji nefunkční a právě mi tam ta páka překáží....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

milosm
Příspěvky: 301
Registrován: pon říj 24, 2011 8:55 pm
Bydliště: Louny

Re: Mapovo UNC

#270 Nový příspěvek od milosm »

Ahoj, k té vrtuli, taky mi to připadá, že to jen přemáhá problém ve chlazení. Už jsem ti to tady psal, prakticky po deseti, dvaceti minutách práce mi lítala voda z chladiče a olej se skoro vařil. Dneska skoro nevěřím teploměrům, že ukazují, ale voda neubývá a hydraulika maká pořád stejně - to mi spíš praskne nějaká hadice :zly: Je fakt, že jsem původně moc nevěřil tomu, že pomůže vyčištění chladičů zvenčí, spíš jsem zkoušel vyměnit termostat (to je taky umění sehnat ten správný) a uvolnit kámen v chladícím okruhu i víčko chladiče jsem dal nový. Ale tady Tomas6 a taky kamarád, zkušenej autobusák, mě přesvědčovali, ať opravdu pořádně propláchnu chladiče wapkou zvenčí. Sice to nevypadalo, no prostě byly zadělaný, ale to je u mašiny ze stavby asi normální, opravdu pořádně jsem je vzal wapkou, snad hodinku jsem to ze všech stran proplachoval, taky jsem měl vodní naložený v sudu, aby se odmočil, no a bylo to okamžitě znát jak jsem to složil zpátky a s podobným výsledkem, jak to popisuješ s tou novou vrtulí. Já tam mám jen tu čtyř listou a opravdu to teď úplně v pohodě uchladí.
Obrázek

Spojku (resp. ruční brzdu ze škodovky ;-) ) jsem rozběhal a používám. Jednak při startování - starter s motorem nemusí překonávat větší odpor a chytá na ťuknutí, tedy když mi nespadne nafta, jelikož se ke skleničce a AC pumpě opravdu hrozně blbě dostává a někde mi to asi přisává vzduch.
No a taky, když mám nasazený podkop a potřebuju vylézt ven azase zpátky, už se mi stalo, že jsem monterkama chytil páku a začal se mi zvedat výložník ... :shock:
Ergonometrii jsem trochu vylepšil vyhozením rozpadlé a totálně zarezlé původní sedačky a osazením docela slušné taky trochu ojeté štelovatelné a odpružené sedačky z ještěrky (hlavně i s pasem, jelikož jezdím bez dveří a už se mi stalo, že při nečekaném zastavení a zhoupnutí bobika jsem málem vyletěl ze sedačky na lopatu). Taky mám malé ovladače (jako na rozvaděčích Jihlavan) a hranou dlaně se dá opřít o přístrojovou desku, de facto ovládám pohyb vpřed jen palci rukou.
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - lesní stroje a bagry“