PF-62
Moderátor: DYK
Re: PF-62
No to su zvědavej, jak a co zvolíš. Na NICASIL, který dnes už vlastně neexistuje, jen dal název všem různým tvrdokovovým potahům válců a poměru mazání 1:40 reagovat vůbec nebudu, ale vím, že jedno z těchto řešení povrchů válce funguje na 1:100. O doporučení poměru mazání 1:40 od Husqvarny bych si rád někde něco přečetl. Hlavně když je to vztaženo k povrchu válce. Teda mimo záběh.
Takže jsem se dočetl, že poměr je jasnej 1:20 nebo 1:30 i jakost oleje, ale kouřivost můžeš ovlivnit To je to co mě na PFce jak s benzínovým ale i dieselovým dvoutaktem vadí. Prostě vždy to hulí a smrdí a když vane příznivým směrem je to jen pro otrlé a doslova o zdraví. PFky konstrukčně i za tu dobu super, ale motorizace dnes na zabití - vyhození - náhradu.
Takže jsem se dočetl, že poměr je jasnej 1:20 nebo 1:30 i jakost oleje, ale kouřivost můžeš ovlivnit To je to co mě na PFce jak s benzínovým ale i dieselovým dvoutaktem vadí. Prostě vždy to hulí a smrdí a když vane příznivým směrem je to jen pro otrlé a doslova o zdraví. PFky konstrukčně i za tu dobu super, ale motorizace dnes na zabití - vyhození - náhradu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: PF-62
Ano, to jistě, co taky jiného v té době doporučit?! Dnes je olejů na výběr až dost, jenže jak míchat moderní olej do starého motoru? Výrobce oleje píše na obalu 1:50 a aby neudělal chybu, "nebo" dle doporučení výrobce motoru. Je správný poměr 1:20 až 1:30 i pro olej TSF? Chceme se zbavit smradu co možná to jde, ale tak kolik míchat? Nehledě na to, že olej v benzínu výkon nedělá. Motor si nasaje určité množství směsi. Jenže, čistě teoreticky, ve 100ml směsi jsou buď dva mililitry oleje, nebo taky pět a to je rozdíl!! Olej by měl shořet pokud možno bezezbytku a když to nestihne nebo nedokonale dělá v motoru úsady. Do toho patří kompresní poměr motoru a další konstrukční řešení. Tak, a teď babo raď co je optimum. Na nějaký show s PFkama asi klasika, tam čumilové snad i chtějí smrdět, ale na práci?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- Atlan
- Příspěvky: 9531
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: PF-62
Ja by som tam nalial sthill olej pre krovino rezy, miesany podla navodu na flasi a basta.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: PF-62
DYKU:manualy bys mel cist casteji. Manual pro tebe naskenuji. https://www.garden-parts.cz/kompletni-v ... ti/p-1460/
Pises blbosti bez si povidat radsi do hospody tam ti nekdo bude verit.Ted to pisi na mobilu.
pavel: oleje pro dvoutaktni motory meli vyvoj , ty jsi zamrzl.
Alan: Stihl olej standartni pouziva specifikaci API: TC
Pises blbosti bez si povidat radsi do hospody tam ti nekdo bude verit.Ted to pisi na mobilu.
pavel: oleje pro dvoutaktni motory meli vyvoj , ty jsi zamrzl.
Alan: Stihl olej standartni pouziva specifikaci API: TC
Re: PF-62
S Nikasilem začlo Mehle. Takto tu niklo-křemíkovo-karbidovou povrchovku nazvalo. Dnes už má mnoho vylepšení a derivátů, spousta si dělá "svoji". Jen ta firma Mehle tomuto dala jméno stejně jako dal LUX jméno vysavačům. Když někdo napíše, že je někde Nikasil, chce tím jen říci, co ve válci je - tvrdokovový povlak, ale určitě ne ten od Mehle ze šedesátých let. Ale jo, jsem debil, už několikrát mi bylo naznačeno že s thovtem se nehádá!!! A proto hodně zdaru s tím "pertinaxem".
Jo a olej Stihl má popsanou specifikaci, ale vlastnosma se vymyká stejným olejům dané třídy. Nemusí se to někomu líbit, ale Stihl si prostě nechává "míchat" svůj olej. Špatnej olej není ani Dolmar. I ten v potřebných parametrech převyšuje "obyčejné" oleje stejné specifikace.Ale stejně by mě zajímalo, jak vlastně mazat tu PFku moderními oleji? V návodu se nic nepíše, nikdo odpovědný žádné stanovisko vevydal, výrobce olejů se sychrují hláškou "nebo dle doporučení výrobce". Kdo zodpovědně a na základě čeho stanoví, že tento či onen poměr je v pořádku? Jen doufám, že to nebude thovt. Pak by se nedalo nic dělat a muselo by to tak asi být. Nebo už nevím.
Jo a olej Stihl má popsanou specifikaci, ale vlastnosma se vymyká stejným olejům dané třídy. Nemusí se to někomu líbit, ale Stihl si prostě nechává "míchat" svůj olej. Špatnej olej není ani Dolmar. I ten v potřebných parametrech převyšuje "obyčejné" oleje stejné specifikace.Ale stejně by mě zajímalo, jak vlastně mazat tu PFku moderními oleji? V návodu se nic nepíše, nikdo odpovědný žádné stanovisko vevydal, výrobce olejů se sychrují hláškou "nebo dle doporučení výrobce". Kdo zodpovědně a na základě čeho stanoví, že tento či onen poměr je v pořádku? Jen doufám, že to nebude thovt. Pak by se nedalo nic dělat a muselo by to tak asi být. Nebo už nevím.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: PF-62
muj amaterskej nazor, esli muzu. Drahy oleje na vysokotockovy motory jsou asi pro prc prc stabilacek pfky zbytecny. Teploty, otacky tam takovy nebudou. Takze m2t musi poslouzit co se tyka mazani. Jina vec je karbonovani a kvalita spalovani - smrad. Mogul ts jsem pochopil ze je neco jako zimni olej a tsf letni.
K tomu ad jak psal pavel, to m6a to bylo na dizlovou pfku.
K tomu ad jak psal pavel, to m6a to bylo na dizlovou pfku.
Re: PF-62
Cenou se moc neřiď. Jak to kde jakej šulin vomastí, tak to prodává napříč třidama. Určitě ne tzv. syntetický olej, ten v takovém motoru bude dělat velký bordel i když má parametry zlata. nešel bych přes polosyntetiku. Ale neboj, thovt ti napíše co, kolik a kde ho koupit
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: PF-62
to m6a bylo psany i pro benzinovej motor dřív nebejvalo tolik oleju jako dnes bezne sem daval ten i ten olej do mustose ,tera ,cezeta zadnej motor sem nedrb a to dostaly zahul ještě tu mam origo konev na mychani pohone smesy das olej benzin mas tam vrtulku na klice smes promichas a nalejes dřív bejvaly i stojany na cerpacce co dafkovaly olej a benzim automaticky jen sy nastavil pomer michani a nebo bejval olej ještě v igelitovem pytliku
- Atlan
- Příspěvky: 9531
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: PF-62
To je trn problem m2t, maze ale vytvara vela karbonu.
Novsie oleje budu tiez mazat ale karbonu bude menej.
Nazor co tam naliat som napisal.
M6ad by som tam nelial, ale v konecnom dosledku aj tak za 5 rokov urobis go tak je to jedno.
Novsie oleje budu tiez mazat ale karbonu bude menej.
Nazor co tam naliat som napisal.
M6ad by som tam nelial, ale v konecnom dosledku aj tak za 5 rokov urobis go tak je to jedno.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: PF-62
Jo jo pamatuju. I tu konev, která byla celkem v permanenci, protože se stojanům s MIXem nevěřilo. Toho oleje se tam dávalo tolik proto, že měl hovno stabilitu a mizel na teplých stěnách motoru - válce, (trhání oil. filmu) tak raději víc ať tam vydrží ten jeden hup. Dotěsňování jestli bylo tak až jako další důvod. Ale co těsnit na novém nebo GO motoru? A to se dělalo daleko přesněji si myslím, zde byl záběh na místě. Kdepak dneska!! Už z výroby to musí být tak, aby se to nezadřevo teplem a výrobní tolerancí. My starší si pamatujeme, jak motor ztěžkl po prvním zahřátí a nastartování. Když se dělala GO tak co možná k nejnižší toleranci a to by záhul ten motor nepřežil. Chytl by se píst ve válci.
Když Pavel psal o těch M6A a pod, všechny (většina) tlumiče výfuků se tehdy dali rozebrat pro vyčištění. Věděli proč. Dneska? A všichni pamatujeme zúžení profilu výfukového kanálu na ústí karbonem. Pak to nejelo. No a odborníci na návody budou jistě i vědět, jak často výrobce to čištění doporučoval, neb to bylo součástí "údržby".
Když Pavel psal o těch M6A a pod, všechny (většina) tlumiče výfuků se tehdy dali rozebrat pro vyčištění. Věděli proč. Dneska? A všichni pamatujeme zúžení profilu výfukového kanálu na ústí karbonem. Pak to nejelo. No a odborníci na návody budou jistě i vědět, jak často výrobce to čištění doporučoval, neb to bylo součástí "údržby".
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: PF-62
Tak nevim asi nejsem az takovy pametnik , ani tu konev nepamatuji. Stojany s benzinem s pridavkem oleje si pamatuji. Vlastnil jsem jen jedno vozidlo s dvoutaktnim motorem - a to simson s51 E. A to od zacatku. A protoze jsem ho od rodicu dostal na zacatku zimy (a to jsem ji skoro celou promarodil) tak jsem si navod precetl nekolikrat.
Vnem bylo psane mazat M2t v pomeru 1:40. I na vicku nadrze to bylo napsane. Kolikrat jsem po cerpadlarce at to prepne na 1:40. Ona vzdy frflala ze se pomer zmeni az asi po odcerpanych 3 litrech. Trabanty apod. 2takt. meli 1:30.
Pak najednou ty stojany zmizeli. A davali se pytlicky. Jenze co se zbytkem. Tak jsem koupil 1/4 l. baleni a to uz slo zavirat. A vlezlo se mi do "zavazadloveho prostoru" no do tech kapsicek pod nadrzi a sedlem.
Valec byl klasika litina. I vybrus jsem si delal. Sam - delal jsem tehdy na brusce na kulato.
Myslim ze uz dnes bych se nebal toho pomeru 1:40 i s M2t ci nejakou alternativou tohoto oleje. Simson mel daleko tocivejsi motor nez PFka. Presto jsem ho nikdy nezadrel.
Vnem bylo psane mazat M2t v pomeru 1:40. I na vicku nadrze to bylo napsane. Kolikrat jsem po cerpadlarce at to prepne na 1:40. Ona vzdy frflala ze se pomer zmeni az asi po odcerpanych 3 litrech. Trabanty apod. 2takt. meli 1:30.
Pak najednou ty stojany zmizeli. A davali se pytlicky. Jenze co se zbytkem. Tak jsem koupil 1/4 l. baleni a to uz slo zavirat. A vlezlo se mi do "zavazadloveho prostoru" no do tech kapsicek pod nadrzi a sedlem.
Valec byl klasika litina. I vybrus jsem si delal. Sam - delal jsem tehdy na brusce na kulato.
Myslim ze uz dnes bych se nebal toho pomeru 1:40 i s M2t ci nejakou alternativou tohoto oleje. Simson mel daleko tocivejsi motor nez PFka. Presto jsem ho nikdy nezadrel.
Re: PF-62
pisu ze výrobce psal i olej m6a a ne m6ad když ten motor do pf vznikl tak m6ad ani snad ještě nebyl
když sem prisel do vsur tak se delaly pokusny zahradky ty pf tam behaly od jara do podzimu snad dene pleckovaly ,rotaz apodobne a ty motory na tyhle oleje behaly leta byla tam i jedna pf prototyp jedna zprvnich ta mela jen jednicku a spatecku byla bez brzd a ta byla v sezone jen v rotasu
když sem prisel do vsur tak se delaly pokusny zahradky ty pf tam behaly od jara do podzimu snad dene pleckovaly ,rotaz apodobne a ty motory na tyhle oleje behaly leta byla tam i jedna pf prototyp jedna zprvnich ta mela jen jednicku a spatecku byla bez brzd a ta byla v sezone jen v rotasu
Re: PF-62
No a ví někdo, jaký je rozdíl v oleji M2T z roku třeba 1981 a z současnosti, kdy ho nabízí nespočet "značek" a všichni jsou "výrobci".
https://www.nejlepsiceny.cz/tema/olej-m2t.html
https://www.nejlepsiceny.cz/tema/olej-m2t.html
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod