Predelani Iseki na elektropohon

traktory, ktere nejsou naše a všechny ostatní o kterých je co napsat.

Moderátoři: rezis, Toreto, Milhauss

Zpráva
Autor
tikonik
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 07, 2017 1:07 am
Bydliště: Hrusice

Predelani Iseki na elektropohon

#1 Nový příspěvek od tikonik »

Zdravim vsechny,
rozhodl jsem si prestavet Iseki 145(155)na elektropohon, potrebuji ale poradit s tim, co vsechno mohu odebrat z motoru. Pohon chci udelat pres remenici, ktera ted pohani chlazeni a alternator. Motor bude 7KW, 72V, baterie LiFePO 72V 100Ah. Mam nainstalovany nakladac pohaneny hydraulikou. Ale vubec netusim co muzu odebrat, aby zustala zachovana hydraulika.

Moje predstava vyhodit chlazeni, alternator, filtry, vyfuk. Mozna hlavu a ventily ?

Dekuji za pripadne informace.

peter bendr
Příspěvky: 2511
Registrován: pát bře 25, 2011 11:02 am
Bydliště: Sk

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#2 Nový příspěvek od peter bendr »

Prvotny problem vidim vtom ze ked rozoberies takto motor tak tym zrusis aj mazanie a neviem kolko by vydrzala behat kluka bez mazania, inak co sa tyka motora by si mohol zachovat akurat blok.a kluku , pokial vyriesis to mazanie :friends:

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5432
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#3 Nový příspěvek od thovt »

Jaký typ elektrického motoru tam chceš dát ? Jaké bude mít ot/min.
Pohon pres remenici, ktera ted pohani chlazeni a alternator, tak sundat řemenici připojit motor na přímo.
Touhle cestou vůbec nešel, sundal bych motor a zněj demontovat setrvačník ten napasovat na elektromotor.
Tím se zachová spojka. Na druhý konec motoru připojit hydraulické čerpadlo.

Počítal s tvými hodnotami tak bys oral asi 43 min při idealních podmínkách.

tikonik
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 07, 2017 1:07 am
Bydliště: Hrusice

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#4 Nový příspěvek od tikonik »

motor BLDC 7KW otacky 0 - 3000 (max.5000), ten setrvacnik je nutnost? Myslel jsem, ze ho vubec nepotrebuju. Spojku taky nevim jestli potrebuju, dokazu radit bez spojky pri vypnutem modtoru?

Ohledne vydrze, jeste premyslim nad tim rozdelit pohon a hydrauliku, na kterou bych pouzil jiny motor, cimz bych mel snizit spotrebu, protoze hydrauliku potrebuju jen obcas, kdyz neco zvedam atd.
Nepouzivam traktor na orbu, ale hlavne na prevazeni veci, beton, cihly, pisek, stepka. A pak na vyrobu stepky. Sem tam neco povezu na voziku, ale jen kolem baraku. Baterii muzu dat klidne vetsi, Pak bych radeji zvolil system 48/96V a clanky samozrejme sdilel se svojim poloostrovnim domacim systemem. Jako to delam uz u obou elektromobilu a elektrokola.

Trakturek je model Iseki 177 a ma mit kolem 20HP, jen bohuzel strasne hluci a smrdi. jinak naprosta spokojenost. Omezeny dojezd moc neresim, mam to jen kolem domu. Nicmene pred mesicem jsme dodavali baterie do ctyrkolky Polaris, Celkem 11KWh 48V a klient s tim jezdi cely tyden, taha seno, hnuj drevo a vydrzel bez nabijeni tyden, tak doufam ze tady spotreba taky nebude nic extra, pokud pojedu pekne v 3000 otackac na motoru a prevedu to tak na 1000. Vetsinu prace delam na 1 a 3 redukovane, mam hodne uzky prostor na zahrade, takze musim jezdit pomalu. Hydrauliku bychzapinal jen v pripade potreby.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5432
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#5 Nový příspěvek od thovt »

BLDC motor má velkou nevýhodu když se přehřeje na 90°C stratí svoji učinost a výkon .
Není nutný setrvačník , jen výhlazuje špicky zátěže. Spojka umožnuje plynulost řazení rychlostních stupnů za jízdy.

Iseki 177 motor udržovat diesel není o tom jen nalít naftu, japonec hlučný to slyším poprvé, když kouří to je špatně seřízený motor, nezatížení motor má průhledný lehce našedlý kouř.
Tří válcový motor na poslech má pouze nepravidelný chod podobně se chova šestivalec.

tikonik
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 07, 2017 1:07 am
Bydliště: Hrusice

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#6 Nový příspěvek od tikonik »

On ten motor bezi normalne a proti jinym neni hlucny ani vice nekouri, ale proti elektru je to uplne nekde jinde. Vse mam doma elektro, takze ted je na rade traktor. Proto mne zajimaji rady lidi co se v tom vyznaji, abych neco nevykuchal, a pak se nedivil.

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10022
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#7 Nový příspěvek od Ondras83 »

jestli tomu dobre rozumim, tak chces zachovat blok stavajiciho motoru a otacet klikovkou elektromotorem, ano?

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#8 Nový příspěvek od Atlan »

Ak to ma synchrony, tak by som motor zhodil a na prevodovku napojil ten blcd. Pri preradzovani sa blcd vypne a cez synchron v pohode roztoci. Treba vyskusat. Traktor bude kratsi snad mu nebude vadit odlachcenie,snad nieco dobehne vahou bateriek.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

peyrak
Příspěvky: 1238
Registrován: sob bře 15, 2014 5:45 am
Bydliště: Rychnovsko

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#9 Nový příspěvek od peyrak »

já bych ten motor vyhodil úplně a zachoval jen spojku, hydrauliku udělat vypínatelnou a vznikne Ti prostor pro baterky, jak váhově tak prostorově

ale myslím že už se tu toto řešilo a byl tu odkaz na nějaké stránky kde byla spousta pracovních strojů přestavěných na elektro, byly tam i japonské traktory

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10022
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#10 Nový příspěvek od Ondras83 »

peyrak píše:já bych ten motor vyhodil úplně a zachoval jen spojku, hydrauliku udělat vypínatelnou a vznikne Ti prostor pro baterky, jak váhově tak prostorově

ale myslím že už se tu toto řešilo a byl tu odkaz na nějaké stránky kde byla spousta pracovních strojů přestavěných na elektro, byly tam i japonské traktory
presne...nechapu, proc je duvod zachovavat original blok s klikou...

tikonik
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 07, 2017 1:07 am
Bydliště: Hrusice

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#11 Nový příspěvek od tikonik »

Diky moc za odpovedi, tak to zatim vypada ze blok pujde ven a zkusim pouzit prevodovku, ale vubec nevim jak to je s tou hydraulikou pro 3 bod a nakladac, nekde jsem cetl, ze to ma stejny olej jako v motoru, to jako ze to je nejak propojene?

Projdu forum, jestli dohledam ty predelavky.

peyrak
Příspěvky: 1238
Registrován: sob bře 15, 2014 5:45 am
Bydliště: Rychnovsko

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#12 Nový příspěvek od peyrak »

bere to olej z převodovky, ne z motoru, ty jen potřebuješ dořešit kam čerpadlo umístit a jak ho pohánět/vypínat/zapínat, víc na tom nic řešit nemusíš

inspiraci hledej v elektrických vzv, tam se čerpadlo zapíná samo jen když je potřeba a má jen nějaký časový doběh, tam hneš volantem nebo sekcí na rozvaděči a čerpadlo sepne, ty bys takhle mohl ovládat elektromagnetickou spojku čerpadla a případně k tomu ještě automaticky sepnout motor pokud by neběžel, za podmínky že máš zařazené neutrály, dalo by se toho hodně vymyslet jak to vymakat, nebo na to čerpadlo namordovaj jinej menší motor

honzasl
Příspěvky: 666
Registrován: čtv dub 21, 2011 8:29 am
Bydliště: Nekoř (okr. ÚnO)

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#13 Nový příspěvek od honzasl »

Na hydročerpadlo jednoznačně samostatný motor a zapínat jen v případě potřeby (ideálně OFF/AUT/ON) To ušetří energii z baterie. Chce to využít co nejvíc výhod elektrického pohonu.

Spojku a řazení za jízdy považuju za úplně zbytečnou - i s dieselem se kolem baráku za jízdy řadí minimálně, natož s elektromotorem, kde se dá využít CELÉ spektrum otáček o nuly do 5000.

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#14 Nový příspěvek od kenybz »

na hydrauliku by se ti hodilo něco takového
Obrázek
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

tikonik
Příspěvky: 12
Registrován: úte úno 07, 2017 1:07 am
Bydliště: Hrusice

Re: Predelani Iseki na elektropohon

#15 Nový příspěvek od tikonik »

Dekuji za informace,

nevite nahodou nekdo jake to hydro cerpadlo bych mel sehnat, jake maji byt parametry,
prutok, tlak ap.

Jeste mne napadla takova myslenka ze kdyz uz mam motor a rizeni s baterii, tak jen tak na testovaci provoz to pripojit na PTO a pohanet to pres PTO, jen si nejsem jist co na to motor, asi budu muset nejak vyresit kompresy. Jde mi o to, ze pokud by jsem zjistil, ze to neni moc pouzitelne, jednoduse odpojim z PTO pres kardan ten elektromotor a muzu klidne jet na naftu. Soucasne by se dal takovy elektropohon pouzit napriklad na stepkovacku, podkop ap.

Odpovědět

Zpět na „Traktory od sousedů“