Mám doma starej transporter aebi a kápku novější rapid cargotrac a žádný ND jsem ještě nemusel řešit. Odolný stroje který jsou dělaný tak, aby se nic nesypalo.
Podle mýho - když to chceš řešit dovozem takovýho stroje tak se zeptej prodejce, kde se ND případně objednávají, možná to řeší přímo výrobce. Jde o to, jak starý stroj si chceš pořídit, u starých jako mám já už ani nepředpokládám, že by někde něco k mání bylo.
Tak a pridam sem vyjadrenie z MVSR ohladom prihlasenia orygos stroja na C znacky co vsetko musim vykonat aby som ich dostal:Dobrý deň,
pokiaľ ide o doposiaľ neevidovaný pracovný stroj, máme podľa príkazu prezidenta PPZ postup, ktorý musí občan dodržať, aby mu mohlo byť pridelené ZEČ s C, t.j. keďže vozidlo tov. značky AEBI TP20 je zaevidovateľné (prihlásených vozidiel značky AEBI máme v evidencii cca 20) musí žiadateľ od Štátneho dopravného úradu MDV SR doniesť potvrdenie, že tomuto typu vozidla nie je možné vystaviť doklady potrebné na používanie v cestnej premávke, a vtedy mu môžeme prideliť ZEČ s C. Takáto tabuľka je určená pre vozidlá, ktoré sú skutočne používané na poľnohospodárske práce alebo lesné práce. Ak je vozidlo určené len na prepravu osôb na vykonávanie takýchto prác, nie je možné takémuto vozidlu prideliť zvláštne evidenčné číslo obsahujúce písmeno C.
No tak podle tý odpovědi to vypadá, že by tomu možná šlo vydat i normální RZ. Teda asi podle toho, jestli ten konkrétní typ TP20 byl v SR schválen nebo otypován nebo tak něco, nevím, kdo to určuje a schvaluje.
A když to nepůjde tak na "C".
prečo to chceš na C značky?ak máš zahraničný velký techničák prihlásiš ho
normálne na zelené značky ako pracovný stroj.Je to to isté ako traktor
ibaže nechodíš na stk .Ja to mám takto.