Zákon o provozu na pozemních komunikacích říká B nebo T. A zákon je nadřazen údaji který výrobce vepsal do technického osvědčení. Nadřazená zákonu je pouze Ústava a tam o Tékáčkach nic není.ITS píše:Takže moje TZ4k14 je dle techničáku traktor, kterému se neuděluje SPZ (dnes RZ) a je na něj třeba řidičský průkaz "T".Ondras83 píše:moment...muze mito nekdo ve zkratce shrnout? necetl jsem to tady cely...v podstate je dneska MTcko na silnici nezpusobily, tzn. stejny jako domadel, ikdyz ma osvedceni a zaplacenou pojistku?
doklady pro provoz na silnici
Re: doklady pro provoz na silnici
Re: doklady pro provoz na silnici
Ano, byl tady někde odkaz, kde je vidět poslední kategorizace řidičáků a tam rozhoduje ta celková hmotnost. Původně jsem do svého povídání chtěl psát odbočku k tomu T a pak jsem zapomněl. Ale i tak je zajímavé, jak to s tou retroaktivitou zákonů je. Většinou neexistuje. V našem případě existovat musí. Jinak by muselo platit, že ta vozidla musejí být vyrobena až po...Vedra píše:Zákon o provozu na pozemních komunikacích říká B nebo T. A zákon je nadřazen údaji který výrobce vepsal do technického osvědčení. Nadřazená zákonu je pouze Ústava a tam o Tékáčkach nic není.ITS píše:Takže moje TZ4k14 je dle techničáku traktor, kterému se neuděluje SPZ (dnes RZ) a je na něj třeba řidičský průkaz "T".Ondras83 píše:moment...muze mito nekdo ve zkratce shrnout? necetl jsem to tady cely...v podstate je dneska MTcko na silnici nezpusobily, tzn. stejny jako domadel, ikdyz ma osvedceni a zaplacenou pojistku?
Současně nevím, zdali se třeba u nákladních vozidel v jejich dokumentaci - v našem případě technický průkaz - píše, že řidič musí mít C. Takže pokud v tom mém blbém techničáku někdo postavil na stejnou úroveň požadavek na kategorii řidičáku a současně -například- tu možnost používat veřejné komunikace, pak jsem pokorně rád a rád dodržím vše tak, jak to tam kompletně leží a běží a nic z toho osobně nebudu vytrhávat, aby někdo druhý nevytrhl to ostatní.
Ale to je jen můj osobní přístup k problému, takže se nechci hádat, jen jsem chtěl trochu diskutovat.
Re: doklady pro provoz na silnici
Tak jasně když máš T tak nic řešit nemusíš a hlavně nemusíš vysvětlovat tupcům od policie co je to vlastně v tom zákoně napsáno.
Pro nás co do T investovat nehodláme zbývá Listina práv a svobod:
"Každý může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá."
Pro nás co do T investovat nehodláme zbývá Listina práv a svobod:
"Každý může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá."
Re: doklady pro provoz na silnici
Tak už mám taky Technické osvědčení od p. Šálka. Včera v poledne! jsem napsal e-mail a dneska přišlo poštou.
Teď opravit světla, vyřídit pojistku a vijó
Teď opravit světla, vyřídit pojistku a vijó
Re: doklady pro provoz na silnici
Co všechno si tam psal? vyr čislo? čislo motoru? rok vyroby?
WINEA 36HP excellent
VEGA 47HP excellent
VEGA 50HP excellent
VEGA 47HP excellent
VEGA 50HP excellent
Re: doklady pro provoz na silnici
Výrobní čislo, rok výroby a typ opsaný ze štítku.
Re: doklady pro provoz na silnici
No traktor je je jasnej, ale co s vlečkou na tu je taky potřeba něco od Šálka + pojistka? A můžu řídít TK s vlečkou ANS 10 s řidičákem B?
Re: doklady pro provoz na silnici
V tom TO k TZ4K od Šálka je uvedená pouze jediná vlečka NSN 10.2 B jako příslušenství které je možno provozovat v soupravě.
U jiné vlečky bude třeba separátní TO pro tu vlečku.
S řidičákem B můžeš táhnout cokoliv pokud maximální hmotnost soupravy nepřekročí 3,5 tuny.
U jiné vlečky bude třeba separátní TO pro tu vlečku.
S řidičákem B můžeš táhnout cokoliv pokud maximální hmotnost soupravy nepřekročí 3,5 tuny.
Re: doklady pro provoz na silnici
Mám mt8-050 a v osvědčení se píše skupina "T".
Můžete mě někdo prozradit číslo zákona o pozemních komunikacích, která říká že na řízení MT a TK stačí skupina "B"? Nemůžu to nikde najít.
Můžete mě někdo prozradit číslo zákona o pozemních komunikacích, která říká že na řízení MT a TK stačí skupina "B"? Nemůžu to nikde najít.
Re: doklady pro provoz na silnici
Pokud máš skupinu B,tak by si měl vědět ze můžeš ridit vozidlo do celkové hmotnosti 3500kg,do toho se vtahuji i traktory.
Zetor 6718 DEEP RED
Re: doklady pro provoz na silnici
Osvetceni je z ktereho roku?frgal píše:Mám mt8-050 a v osvědčení se píše skupina "T".
Můžete mě někdo prozradit číslo zákona o pozemních komunikacích, která říká že na řízení MT a TK stačí skupina "B"? Nemůžu to nikde najít.
Zetor 6718 DEEP RED
Re: doklady pro provoz na silnici
Jinak to je uvedené v zákoně č. 361/2000 sb. O provozu na pozemnich komunikacích.
Re: doklady pro provoz na silnici
No spis zalezi na vyrobci,mame dva totozne stroje manipulatory Manitou 835-120,jeden vyroben 1997 a k rizeni je treba ridicak skupiny C,druhy je 2001 k rizeni staci T,vse je uvedeno v technickem prukazu (krom toho jeste potrebujes prukaz strojnika)....
Zetor 6718 DEEP RED
Re: doklady pro provoz na silnici
a jak to je s TK14+NSN10?
TK14- papíry od Šálka+ pojištění
Vlek - pojistka a doklad taky nějaký???
A řidičák B+E?
TK14- papíry od Šálka+ pojištění
Vlek - pojistka a doklad taky nějaký???
A řidičák B+E?
Re: doklady pro provoz na silnici
TK 14 musí mít osvědčení a pojištění a to samé musí mít i vlečka. V tomto případě ti také stačí jenom skupina B protože TK váží 870Kg a vlečka má celkovou 1.000Kg, takže se k 3.500Kg ani nepřiblížíš.