doklady pro provoz na silnici
- McPeci
- Příspěvky: 3788
- Registrován: pát dub 06, 2012 2:15 pm
- Bydliště: Juřinka
- Kontaktovat uživatele:
Re: doklady pro provoz na silnici
no to je nápad vozit sebou šanon různých dokumentů a ať si policajt vybere co chce
Robert ;)
každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis
https://www.facebook.com/robert.peciva
http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr
každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis
https://www.facebook.com/robert.peciva
http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr
Re: doklady pro provoz na silnici
A čo tak voziť so sebou policajta? Hm?McPeci píše:no to je nápad vozit sebou šanon různých dokumentů a ať si policajt vybere co chce
- McPeci
- Příspěvky: 3788
- Registrován: pát dub 06, 2012 2:15 pm
- Bydliště: Juřinka
- Kontaktovat uživatele:
Re: doklady pro provoz na silnici
nebo ještě líp být policajt a jezdit v uniformě aby to ti ostatní viděli
Robert ;)
každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis
https://www.facebook.com/robert.peciva
http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr
každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis
https://www.facebook.com/robert.peciva
http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr
Re: doklady pro provoz na silnici
Alebo si daj reflexnu vestu s nápisom POLICIE
Re: doklady pro provoz na silnici
tak mi přišla odpověď z MDČR na moji otázku:
odpověď:Dobrý den,
vlastním malotraktor MT8-065, výrobce Agrozet Prostějov r.v. 1990 s technickým osvědčením (kopie viz. příloha).
Mohu tento malotraktor provozovat na pozemních komunikacích s tímto technickým osvědčením a povinným ručením, a za jakých podmínek?
tak platí co psal Frgal nebo toto
Dobrý den,
k Vaší zaslané žádosti o informaci k provozu vozidla malotraktor AGROZET MT8-065 Vám sdělujeme následující:
Na předložené technické osvědčení se mohlo toto vozidlo provozovat do účinnosti zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích (zkrácený název zákona), tj. do 30.06.2001. Od 01.07.2001 zákon č. 56 stanovil v § 89 odst. 10 povinnost doregistrovat ve lhůtě do tří let (tj. do 30.06.2004) ta vozidla, na která se tato povinnost předchozí právní úpravou nevztahovala (viz odkaz níže). Výše uvedený typ stroje je podle této nové právní úpravy zařazen do traktorů kategorie T2 a podléhá povinné registraci a pravidelným technickým prohlídkám ve čtyřletých lhůtách. Místně příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností by Vám měl toto osvědčení odebrat a místo něho vystavit Technický průkaz zvláštního vozidla a vozidlo zaregistrovat (vydat malé osvědčení o registraci). Další nutnou podmínkou k provozu na pozemních komunikacích je sjednané pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla (povinné ručení). Ostatní podmínky provozu jsou dány obecně zákonem č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu).
(10) Vozidla, na která se nevztahovala povinnost registrace podle právních předpisů platných do účinnosti tohoto zákona, musí být zaregistrována v registru silničních vozidel nejpozději ve lhůtě tří let od účinnosti tohoto zákona. Pokud takovým vozidlem je dvoukolový moped nebo motokolo (vozidla patřící do kategorie L podle přílohy tohoto zákona) nebo pracovní stroj samojízdný (vozidlo patřící do kategorie S podle přílohy tohoto zákona), registruje se jen na žádost vlastníka. Na dvoukolový moped kategorie L1 a LA nepodléhající registraci se nevztahují ustanovení § 38 odst. 1 písm. b), c), e) a f) a § 39 a na motokolo kategorie LM a pracovní stroj samojízdný nepodléhající registraci se nevztahují ustanovení § 38 odst. 1 písm. b) až f) a § 39.
S pozdravem
Petr Doležal
Odbor provozu silničních vozidel
Re: doklady pro provoz na silnici
Ten Doležal tam zcela opomíjí výjimku umožňující neregistrovat stroje vyrobené před vyjítím zákona, o které píše Pokorný.
Díval se na ten zákon někdo osobně, nebo jen citujeme Pokorného?
Každopádně platí to, co se líbí místní policii a zastupitelům. To je tady již několikrát potvrzeno napříč ČR. Takže je zapotřebí vejít v úřední styk s místně kompetentními orgány. A hlavně se nehádat a přitakávat !!!
Díval se na ten zákon někdo osobně, nebo jen citujeme Pokorného?
Každopádně platí to, co se líbí místní policii a zastupitelům. To je tady již několikrát potvrzeno napříč ČR. Takže je zapotřebí vejít v úřední styk s místně kompetentními orgány. A hlavně se nehádat a přitakávat !!!
Re: doklady pro provoz na silnici
Chlapi, já nevím co platí. Připadá mě že v této zemi není kompetentní člověk co by nám jednoznačně odpověděl. I pan Doležal píše "Místně příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností by Vám MĚL..." Nepíše MÁ A VYSTAVÍ. Chápu tak, že sám na 100% neví jak to je.
Do dneška sa tluču do hlavy, že jsem si chtěl všechno poctivě přihlásit a zbytečně vyhodil 4 litry za opisy ze Státní Zkušebny. Paní na evidenčce mě řekla, že právě podle toho zákona 56 už traktor přihlásit nejde, protože vypršela tříletá lhůta. Kdyby ho dnes zaregistrovala, prý porušuje zákon. A pak se odvolala na pana Pokorného, který vydal za MD stanovisko, v němž mimo jiné píše:
Povinné registraci podléhají zvláštní vozidla, uvedena pod písmeny A a B.
A) zemědělské s lesnické traktory a jejich přípojná vozidla
B) pracovní stroje samojízdné
Pro traktory a jejich přípojná vozidla se tím prakticky po účinnosti zákona č.56/2001Sb. nic nezměnilo.
Pokud se jedná o samojízdné pracovní stroje uváděné do provozu po účinnosti tohoto zákona(od 1.7.2001) podléhají povinnosti registrace.
Zatímco stroje uvedené do provozu před účinností zákona této povinnosti na základě zákona č.193/2003 Sb. nepodléhají, ale mohou být zaregistrovány na žádost vlastníka. Registrovat lze pouze schválené vozidlo, ke kterému existuje doklad o schválení.
Z tohoto vyplývá, že naše malotraktory paradoxě nejsou TRAKTORY ale samojízdné pracovní stroje. Protože kdyby byly,tak musí mít registraci a značku odjakživa. Podle bodu A
Docela bych ocenil, kdyby se k tomuto tématu vyjádřil nějaký dopravák z terénu, určitě je jich tu na foru baňa. Tak se nestyďte a napište.
Nejhorší je ta bezmoc. Člověk se snaží být poctivý a na silnici při kontrole budeme stejně za pitomce.
Do dneška sa tluču do hlavy, že jsem si chtěl všechno poctivě přihlásit a zbytečně vyhodil 4 litry za opisy ze Státní Zkušebny. Paní na evidenčce mě řekla, že právě podle toho zákona 56 už traktor přihlásit nejde, protože vypršela tříletá lhůta. Kdyby ho dnes zaregistrovala, prý porušuje zákon. A pak se odvolala na pana Pokorného, který vydal za MD stanovisko, v němž mimo jiné píše:
Povinné registraci podléhají zvláštní vozidla, uvedena pod písmeny A a B.
A) zemědělské s lesnické traktory a jejich přípojná vozidla
B) pracovní stroje samojízdné
Pro traktory a jejich přípojná vozidla se tím prakticky po účinnosti zákona č.56/2001Sb. nic nezměnilo.
Pokud se jedná o samojízdné pracovní stroje uváděné do provozu po účinnosti tohoto zákona(od 1.7.2001) podléhají povinnosti registrace.
Zatímco stroje uvedené do provozu před účinností zákona této povinnosti na základě zákona č.193/2003 Sb. nepodléhají, ale mohou být zaregistrovány na žádost vlastníka. Registrovat lze pouze schválené vozidlo, ke kterému existuje doklad o schválení.
Z tohoto vyplývá, že naše malotraktory paradoxě nejsou TRAKTORY ale samojízdné pracovní stroje. Protože kdyby byly,tak musí mít registraci a značku odjakživa. Podle bodu A
Docela bych ocenil, kdyby se k tomuto tématu vyjádřil nějaký dopravák z terénu, určitě je jich tu na foru baňa. Tak se nestyďte a napište.
Nejhorší je ta bezmoc. Člověk se snaží být poctivý a na silnici při kontrole budeme stejně za pitomce.
Re: doklady pro provoz na silnici
Povinný ručení na TK14 mám už roky u ČPP a letos mi ho ty hnusný nenažranci zdražili ze 76 na 88Kč ročně, a přitom jsem nic neprovedl. Chtěl jsem změnit pojišťovnu, jenže levnější jsem to nikde nenašel, tak jsem jim těch 88Kč holt musel, i když velice nerad, zaplatit ...Kinza píše:ahoj, měl bych dotaz, jak, kde máte pojištěný svůj traktor a kolik za něj platíte povinné ručení?
potřebuji pojistit svůj MT8-065 a v české pojičťovně mi to spočítali jako speciální stroj na 1340,- a pokud by to pojistili jako traktor tak ještě více, to se mi zdá celkem dost na to, že s tím po silnici pojedu tak 20x do roka.
Za reakce předem děkuji Petr.
-
- Příspěvky: 797
- Registrován: ned čer 10, 2012 4:46 pm
- Bydliště: Plzeňsko
Re: doklady pro provoz na silnici
Hmm,mám babetu a co pamatuju tak na ní celá naše rodina vždy jezdila jen na kartičku a pojistku,stejně tak jak všici v širokým okolí .... a cajti nic.....
Zetor 6245
Re: doklady pro provoz na silnici
Kto z Vás to zachytil dnes večer tesne pred 20:00 hod v správach na Markíze: to o STK. Neskoro som dobehol a hovorili niečo,že nemusel platiť pokutu,lebo... no neskoro som dobehol, Kto ma môže doplniť a upresniť?
Re: doklady pro provoz na silnici
Asi tam bolo totoJuro123 píše:Kto z Vás to zachytil dnes večer tesne pred 20:00 hod v správach na Markíze: to o STK. Neskoro som dobehol a hovorili niečo,že nemusel platiť pokutu,lebo... no neskoro som dobehol, Kto ma môže doplniť a upresniť?
http://ekonomika.sme.sk/c/20070816/zabu ... siace.html
http://www.infonoviny.sk/a397
Re: doklady pro provoz na silnici
http://alfa-romeo.autoweb.cz/autoporadn ... -k-clanku/
doufám že mt8 spadá do kategorie S. nevíte někdo?
doufám že mt8 spadá do kategorie S. nevíte někdo?
dívej se mi pod ruce věčně tady nebudu..
- Ondras83
- Příspěvky: 10022
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: doklady pro provoz na silnici
moment...muze mito nekdo ve zkratce shrnout? necetl jsem to tady cely...v podstate je dneska MTcko na silnici nezpusobily, tzn. stejny jako domadel, ikdyz ma osvedceni a zaplacenou pojistku?
Re: doklady pro provoz na silnici
Psali jsme tady o tom mnohokrát. Ale vždy se objeví nějaký jiný úhel pohledu daný konkrétní zkušeností. Proto to napíši znovu - podle sebe:Ondras83 píše:moment...muze mito nekdo ve zkratce shrnout? necetl jsem to tady cely...v podstate je dneska MTcko na silnici nezpusobily, tzn. stejny jako domadel, ikdyz ma osvedceni a zaplacenou pojistku?
Vždy jde o to, co je napsáno v existující dokumentaci ke stroji, protože právě takto byl stroj schválen do provozu. Takže moje TZ4k14 je dle techničáku traktor, kterému se neuděluje SPZ (dnes RZ) a je na něj třeba řidičský průkaz "T". Takto schválený stroj má napsáno, že může využít veřejných komunikací (všech ) pro přejezd na pole. Jakožto schválený stroj nepotřebuje pro provoz po komunikacích žádné další povolení. Žádné takové dnes ani neexistuje. Existuje pouze "zvláštní užití komunikace" pro jednorázovou cestu z-do tehdy a tehdy pro neschválené stroje a soupravy a to vše musí schválit dopravní policie - úsek dopravních inženýrů a potvrzení vydá správce komunikace. To se MT netýká. Když MT (TK..) nemá RZ, pak nejezdí na STK. Ale majitel si může technickou projít, aby policajti měli dušičku v klidu. Je to "technická kontrola na objednávku" a její rozsah lze domluvit. Tyto stroje ale značku musejí mít, pokud byly vyrobeny po roce 2001. Pokud jsou starší, pak lze značku vyřídit. To ale nejde, pokud místně příslušný obecní úřad nemá na takové registraci zájem.
Někdo tady někde uvedl právní rozklad, proč to jde i po vypršení přihlašovací lhůty 2001+3roky. I tak jde o vůli úředníků. Já se zatím o RZ neperu. Nemusím ji mít, tak proč.
Povinné ručení je samozřejmostí.
- Ondras83
- Příspěvky: 10022
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: doklady pro provoz na silnici
takze kdyz bych sel koupit mt8 050 a nebude to mit zadnou karticku (osvedceni) tak co potom delat? sehnat povoleni ze zkusebny v praze a potom to resit s uradem a ten to bud na silnici pusti nebo ne...kdyz jo, je to OK, kdyz ne, vyhodil jsem 150 tis...rozumim tomu teda spravne? jde mi konkretne o tohle, stroje vyrobeny v 90. letech, na novejsi nemam...
vsiml jsem si, ze mt8 050 SPZtku nemaji, kdezto salkovy stroje uz je maji svechny, to by odpovidalo tomu roku 2001
vsiml jsem si, ze mt8 050 SPZtku nemaji, kdezto salkovy stroje uz je maji svechny, to by odpovidalo tomu roku 2001