O.M.G. Řešilo se to tu miliardakrát!napiš nebo zavolej p. Šalkovi vystavítí T.O.- TECHNICKÉ OSVEDČENÍ. cena 300kč + pošta nebo osobní odběr.halbu píše:A jak to je s přívěsem NSN 10 k kterýmu nemám tech. osvědčení, samotnej traktor mi je celkem k ničemu
doklady pro provoz na silnici
Re: doklady pro provoz na silnici
Re: doklady pro provoz na silnici
Podle mne je to všechno jednou nohou v kriminálu. :-)
Re: doklady pro provoz na silnici
Pracovní stroje se podle zákona č. 56/2001 Sb., § 3 odst. 3 řadí mezi zvláštní vozidla:
(3) Zvláštní vozidla se rozdělují na tyto základní druhy:
a) zemědělské nebo lesnické traktory a jejich přípojná vozidla,
b) pracovní stroje samojízdné,
c) pracovní stroje přípojné,
d) nemotorové pracovní stroje nebo nemotorová vozidla tažená nebo tlačená pěšky jdoucí osobou,
e) vozíky pro invalidy s motorickým pohonem, pokud jejich šířka nebo délka přesahuje jeden metr, jejich konstrukční rychlost převyšuje 6 km.h-1 nebo jejich maximální přípustná hmotnost převyšuje 450 kg.
Pro účely tohoto zákona se zvláštním vozidlem rozumí i mobilní stroj, průmyslové zařízení schopné přepravy nebo vozidlo bez karoserie, ve kterých je zabudován spalovací motor.
Z výše uvedených základních druhů zvláštních vozidel podléhají schvalování technické způsobilosti k provozu na pozemních komunikacích vozidla uvedená pod písmeny a), b), c) a e). To znamená, že provoz těchto vozidel bez dokladů, které dokládají schválení vozidla k provozu na pozemních komunikacích (tj. technický průkaz, nebo technické osvědčení, resp. OTP, nebo ORV, nebo výpis technického osvědčení), obecně není povolen. Pro umožnění provozu neschválených samojízdných pracovních strojů nebo samojízdných pracovních strojů, které nemají z různých důvodů příslušné doklady, lze využít ustanovení zákona č. 13/1997 Sb. ve znění zákona č. 256/2002 Sb., které umožňuje výjimečné užití místní komunikace a silnice těmito vozidly v rámci tzv. zvláštního užívání komunikace, které povoluje příslušný silniční správní úřad.
Povinné registraci podléhají zvláštní vozidla uvedená pod písmeny a) a b). Pro traktory a jejich přípojná vozidla se tím prakticky po účinnosti zákona č. 56/2001 Sb. nic nezměnilo. Pokud se jedná o samojízdné pracovní stroje lze ve stručnosti říci, že samojízdné pracovní stroje uváděné do provozu po účinnosti zákona č. 56/2001 Sb. (od 1. 7. 2001) podléhají povinnosti registrace, zatímco stroje uvedené do provozu před účinností zákona této povinnosti na základě zákona č. 193/2003 Sb. nepodléhají, ale mohou být zaregistrovány na žádost vlastníka. Registrovat lze pouze schválené vozidlo, ke kterému existuje doklad o schválení.
Pracovní stroje přípojné nikdy nepodléhaly povinnosti registrace a nepodléhají ani podle zákona č. 56/2001 Sb., avšak podle zákona č. 193/2003 Sb. lze pracovní stroj přípojný, který je účelově a technicky určen pro práce v zemědělství, registrovat na žádost vlastníka. Registrovat lze pouze schválené vozidlo, ke kterému existuje doklad o schválení.
Pozn.: Jednonápravové traktory s přívěsem (dříve nazývané malotraktory, frézy apod.) s celkovou šířkou do 1,6 m, celkovou délkou soupravy do 4,0 m a nejvyšší povolenou hmotností do 1,5 t rovněž nepodléhají povinnosti registrace. Musí být však schváleny k provozu na pozemních komunikacích.
Pravidelným technickým prohlídkám ve stanicích technické kontroly podléhají ze zvláštních vozidel pouze traktory a jejich přípojná vozidla, a to ve lhůtách 4 – 4 roky.
(3) Zvláštní vozidla se rozdělují na tyto základní druhy:
a) zemědělské nebo lesnické traktory a jejich přípojná vozidla,
b) pracovní stroje samojízdné,
c) pracovní stroje přípojné,
d) nemotorové pracovní stroje nebo nemotorová vozidla tažená nebo tlačená pěšky jdoucí osobou,
e) vozíky pro invalidy s motorickým pohonem, pokud jejich šířka nebo délka přesahuje jeden metr, jejich konstrukční rychlost převyšuje 6 km.h-1 nebo jejich maximální přípustná hmotnost převyšuje 450 kg.
Pro účely tohoto zákona se zvláštním vozidlem rozumí i mobilní stroj, průmyslové zařízení schopné přepravy nebo vozidlo bez karoserie, ve kterých je zabudován spalovací motor.
Z výše uvedených základních druhů zvláštních vozidel podléhají schvalování technické způsobilosti k provozu na pozemních komunikacích vozidla uvedená pod písmeny a), b), c) a e). To znamená, že provoz těchto vozidel bez dokladů, které dokládají schválení vozidla k provozu na pozemních komunikacích (tj. technický průkaz, nebo technické osvědčení, resp. OTP, nebo ORV, nebo výpis technického osvědčení), obecně není povolen. Pro umožnění provozu neschválených samojízdných pracovních strojů nebo samojízdných pracovních strojů, které nemají z různých důvodů příslušné doklady, lze využít ustanovení zákona č. 13/1997 Sb. ve znění zákona č. 256/2002 Sb., které umožňuje výjimečné užití místní komunikace a silnice těmito vozidly v rámci tzv. zvláštního užívání komunikace, které povoluje příslušný silniční správní úřad.
Povinné registraci podléhají zvláštní vozidla uvedená pod písmeny a) a b). Pro traktory a jejich přípojná vozidla se tím prakticky po účinnosti zákona č. 56/2001 Sb. nic nezměnilo. Pokud se jedná o samojízdné pracovní stroje lze ve stručnosti říci, že samojízdné pracovní stroje uváděné do provozu po účinnosti zákona č. 56/2001 Sb. (od 1. 7. 2001) podléhají povinnosti registrace, zatímco stroje uvedené do provozu před účinností zákona této povinnosti na základě zákona č. 193/2003 Sb. nepodléhají, ale mohou být zaregistrovány na žádost vlastníka. Registrovat lze pouze schválené vozidlo, ke kterému existuje doklad o schválení.
Pracovní stroje přípojné nikdy nepodléhaly povinnosti registrace a nepodléhají ani podle zákona č. 56/2001 Sb., avšak podle zákona č. 193/2003 Sb. lze pracovní stroj přípojný, který je účelově a technicky určen pro práce v zemědělství, registrovat na žádost vlastníka. Registrovat lze pouze schválené vozidlo, ke kterému existuje doklad o schválení.
Pozn.: Jednonápravové traktory s přívěsem (dříve nazývané malotraktory, frézy apod.) s celkovou šířkou do 1,6 m, celkovou délkou soupravy do 4,0 m a nejvyšší povolenou hmotností do 1,5 t rovněž nepodléhají povinnosti registrace. Musí být však schváleny k provozu na pozemních komunikacích.
Pravidelným technickým prohlídkám ve stanicích technické kontroly podléhají ze zvláštních vozidel pouze traktory a jejich přípojná vozidla, a to ve lhůtách 4 – 4 roky.
dívej se mi pod ruce věčně tady nebudu..
Re: doklady pro provoz na silnici
Ahoj všem,
Přátelé hodím sem dotaz z trošku jiného soudku, protože nevím kde jinde se zeptat, chci si koupit starou jawičku 250 (592 příp. 559) a chtěl bych ji s papírama ale raději s klasikou nežli s těma veteránskýma i když bych z toho rád veterána udělal a jezdil bych na tom jen občas v létě když bude hezky po okolí. Na Bazoši jsou nějaké kousky ještě v celkem slušném stavu za cca 30 000,- ale mají údajně E.U.doklady. Zajímá mě jestli to opravdu půjde bez problémů přihlásit (prý to stojí asi 2000,-) i když už jsou to takhle starý stroje nebo jestli to koupím a pak mi zbydou oči pro pláč. Díky za info.
Přátelé hodím sem dotaz z trošku jiného soudku, protože nevím kde jinde se zeptat, chci si koupit starou jawičku 250 (592 příp. 559) a chtěl bych ji s papírama ale raději s klasikou nežli s těma veteránskýma i když bych z toho rád veterána udělal a jezdil bych na tom jen občas v létě když bude hezky po okolí. Na Bazoši jsou nějaké kousky ještě v celkem slušném stavu za cca 30 000,- ale mají údajně E.U.doklady. Zajímá mě jestli to opravdu půjde bez problémů přihlásit (prý to stojí asi 2000,-) i když už jsou to takhle starý stroje nebo jestli to koupím a pak mi zbydou oči pro pláč. Díky za info.
Re: doklady pro provoz na silnici
Na základě tohoto technického osvědčení, respektive protokolu ze Státní zkušebny zemědělských strojů Ti na příslušném odboru dopravně správních činností postaví TK i MT na značky, tak jako mají pracovní stroje, nemusíš s tím jezdit ani na technické, pouze jednou, aby vydali protokol, že je vše ok a mohli Ti to přihlásit. Není to zase až tak drahá sranda (se vším všudy cca 3000 Kč) a určitě potom už nebudeš v kriminále ani nosem, natož nohou.teklite píše:Podle mne je to všechno jednou nohou v kriminálu. :-)
I takhle je to v pořádku. Technické osvědčení je, pojistka taky. Pokud Tě zastaví, a budou dělat problémy, tak jim řekni, že jestli nerespektují a nerozumí zákonům České republiky, tak ať to předají do správního řízení. Budou z toho mít akorát oni ostudu. Ty jsi v právu.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: doklady pro provoz na silnici
Normálně jsem na odborně nezpůsobilé policajty ras ale TKčko je silně okrajová záležitost. Myslím že v 99% případů bude stačit připomenout že je to ten samý případ jako babetta. Jinak holt do správního protože proti blokovým pokutám není odvolání.
-
- Příspěvky: 797
- Registrován: ned čer 10, 2012 4:46 pm
- Bydliště: Plzeňsko
Re: doklady pro provoz na silnici
taky jsem zkoušel 050ku přihlásit,ale spoň u nás v plzeňském kraji nelze.
A selským rozumem,ta kartička od šálka...je v ní jednoznačně napsáno že je jen na nezbytné přejezdy po povoleni DI VB.Přeloženo do dnešní terminologie-zvláštní užívání silnic.
A pokud se chlapi chlácholíte že se dosud nikomu nic nestalo,tak z vlastní zkušenosti vím že v okamžiku nějaké závažnější DN jste jako řidič tohoto samohybu v pr...
Každá pojišťovna dnes kontroluje kde co,jen aby nemusela,nebo krátila plnění,a nedej bože kdyby došlo ke zranění nebo smrti.
Právníku je spousty a jejich děcko taky potřebujou žrát....
A selským rozumem,ta kartička od šálka...je v ní jednoznačně napsáno že je jen na nezbytné přejezdy po povoleni DI VB.Přeloženo do dnešní terminologie-zvláštní užívání silnic.
A pokud se chlapi chlácholíte že se dosud nikomu nic nestalo,tak z vlastní zkušenosti vím že v okamžiku nějaké závažnější DN jste jako řidič tohoto samohybu v pr...
Každá pojišťovna dnes kontroluje kde co,jen aby nemusela,nebo krátila plnění,a nedej bože kdyby došlo ke zranění nebo smrti.
Právníku je spousty a jejich děcko taky potřebujou žrát....
Zetor 6245
Re: doklady pro provoz na silnici
JJ, to by se dalo tesat . Naprostý souhlas .
Teď, teď, teď tu byl. Museli jste se potkat.
Re: doklady pro provoz na silnici
To je jak tichá pošta nejdřív si kartičku špatně přečteš a pak ji začneš "překládat do dnešní terminologie". To tomu našemu pseudoprávu ještě chybí.
Re: doklady pro provoz na silnici
Asi tady založíme téma, kde budeme pátrat po lidské činnosti, kde nejsme jednou nohou v kriminále. Myslím si, že po každém plnění pojišťovny se lze domáhat zaplacení dalších škod nad rámec plnění.
-
- Příspěvky: 797
- Registrován: ned čer 10, 2012 4:46 pm
- Bydliště: Plzeňsko
Re: doklady pro provoz na silnici
To je těžký když Ti na tuhle problematiku odpoví každý povolaný ouřada jinak,a zvlášť ve správním řízení,na to jsem fakt čekat nechtěl,na tož že ti po dobu než zjistí svůj případný omyl mohou pozastavit řp a případně ztratíš jako podnikatel v autodopravě osobu odpovědnou.
Což znamená nemalou finanční či existenční ztrátu.
To Vedra: kartičku jsem si rozhodně blbě nepřečet,jen prezentuji to co jsem se po nemalém úsilí tento stroj legalizovat souhrně dozvěděl...
Což znamená nemalou finanční či existenční ztrátu.
To Vedra: kartičku jsem si rozhodně blbě nepřečet,jen prezentuji to co jsem se po nemalém úsilí tento stroj legalizovat souhrně dozvěděl...
Zetor 6245
Re: doklady pro provoz na silnici
Včerejší Události a komentáře od 18 hodin na ČT 1:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... lotraktoru
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... lotraktoru
Re: doklady pro provoz na silnici
A takhle je to v tomhle bordelákově se vším.
Re: doklady pro provoz na silnici
polemnepolem: máš pravdu, zapoměl jsem že jsou dva druhy, v některých je napsáno že povolení VB jenom na mimopracovní jízdy.
Směrnice EU platí pro stát ne pro občana! Učitel autoškoly lže protože mu utíkají kšefty.
Směrnice EU platí pro stát ne pro občana! Učitel autoškoly lže protože mu utíkají kšefty.
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: doklady pro provoz na silnici
Změnilo se něco pro rok 2019?
Když koupím MT8-065 bez jakýkoliv dokladů, jak postupovat, abych mohl s klidným svědomím na silnici?
Otázka dvě, lze stále jezdit s ŘP sk. B(+E) ?
Poslední otázka, jak je to v případě jízdy s normálním nebržděným přívěsným vozíkem za auto, když ho potáhnu za MT8, nějaké úskalí?
Veteranské papíry, nebo normální doklady na auta v tom se vyznám, ale tohle vůbec.
Když koupím MT8-065 bez jakýkoliv dokladů, jak postupovat, abych mohl s klidným svědomím na silnici?
Otázka dvě, lze stále jezdit s ŘP sk. B(+E) ?
Poslední otázka, jak je to v případě jízdy s normálním nebržděným přívěsným vozíkem za auto, když ho potáhnu za MT8, nějaké úskalí?
Veteranské papíry, nebo normální doklady na auta v tom se vyznám, ale tohle vůbec.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!