TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
marekch
Příspěvky: 38
Registrován: stř bře 23, 2011 7:51 pm
Bydliště: Levice

TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.

#1 Nový příspěvek od marekch »

Som tu na fóre nový. Vlastním malotraktor RABA 15 ( motor Lombardini a podvozok TK ) - max spokojnosť . Napadla ma jedna myšlienka - prestavba malotraktora na pásy. Viem, že už existuje ale nikde nikto o tom nepíše, má to istý pán z okolia Žiliny ( neviem meno ani adresu ) - raz reagoval na moj inzerát - bubnová kosa za malotraktor a uviedol, že to uvažuje za TK. Pri rozhovore uviedol ako má poriešenú prestavbu TK na pásy s ATV ( trojuholníkové pásy zo štvorkolky ) je to zaujímavé riešenie a v kopcoch nemá problémy. Zaujímajú ma vaše reakcie a či už niekto neuvažoval s prestavbou na pásak-systém pásov ako na UNC,Bobcat... Nejaké výroby pásakov už bežia aj v iných témach ale TK na pásoch by bol zaujímavý pokus využiť jeho trakčné vlastnosti v kopcovitom terény v kombinácii s kardanom ( mulčovač, kosačka,rotavátor, viničný rosič a iné náradie ) - pohon od predných kolies, pevný rám - ostrániť kĺb, tým pádom by kardan fungoval na motorovej závislosti. Ďakujem za všetky reakcie a foto prestavieb.

Uživatelský avatar
saano
Příspěvky: 1130
Registrován: pon led 05, 2009 1:23 am
Bydliště: *

Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.

#2 Nový příspěvek od saano »

Ahoj nie je to síce TK ale je to pekné video : http://www.profistroje.cz/video.asp?vid=83
Domtra 4x4 ... viewtopic.php?f=13&t=6467 ...
e-mail : zlatomis@gmail.com

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.

#3 Nový příspěvek od Tom »

Zatáčení smykem... musel bys zrušit kloub a místo bubnů udělat nějaké směrové spojky. Buď na všechny čtyři kola nebo zrušit jednu nápravu (u TK by stálo za úvahu zrušit zadní nápravu a tím pádem bys nemusel řešit problémy s pohonem kardanu). Na přední nápravu na každou stranu směrové spojky, hnací kolo, dozadu dát jen pojezdové a nějaký pás. Když nad tím přemýšlím, tak to už by bylo jednodušší na tohle přestavět buď M6 nebo Tj 6,5 a udělat tu zadní část celou novou, bez kloubu, bez pohonu nápravy, jen prodloužení kardanu a upevnění pojezdových kol.
Co se týče trojúhleníkových pásů - je to jednodušší ale za ty prachy co to stojí bys měl myslím plnou garáž TKček :smich:
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
deniels
Příspěvky: 2047
Registrován: sob pro 10, 2011 12:22 pm
Bydliště: OSTRAVA

Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.

#4 Nový příspěvek od deniels »

Podle me to je blobst, TK ma salaby motor na pasy a MT8 si mysim ze taky.Dat to tak na vegu nebo vineu 36hp nebo 47 tak to pak jo
WINEA 36HP excellent
VEGA 47HP excellent
VEGA 50HP excellent

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.

#5 Nový příspěvek od Tom »

Tohle: http://cs.wikipedia.org/wiki/PT-10 mělo 9 benzínových koníků. Je jasné, že to nebude jezdit na 4. Celé se to bude moct pohybovat maximálně na 3, na 4 by to potřebovalo buď dvouválec, nebo nějaký menší nafťáček z auta. (Samozřejmě u jednoválce je jasné, že by tam musela být devadesátka, ta osmdesátka by na to opravdu byla slabá ;-)
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

marekch
Příspěvky: 38
Registrován: stř bře 23, 2011 7:51 pm
Bydliště: Levice

Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.

#6 Nový příspěvek od marekch »

v téme - traktory domácej výroby riešili pásak cez diferák bez stranových spojok len s pribrzďovaním jednotlivých strán. Motor neriešim ten sa dá dnešnej dobe nahradiť výkonnejším. Pásy na ATV sú dostupné sada 4 kusov za 1800,- EUR - výhoda stačí zhodiť kolá, namontovať pásy, ale nevyriešim nezávislý kardan pri 4x4. Pri pásovom podvozku typ UNC by náhon bol od predných kolies a zadná čast ako vodiace kolá. Takže nikto nemá takúto úpravu a ani nad tým neuvažuje ? A čo sa týka výkonu motora - keď to zvládne zetor 2023 s dvojvalcom pri podstatne väčšej hmotnosti.

marekch
Příspěvky: 38
Registrován: stř bře 23, 2011 7:51 pm
Bydliště: Levice

Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.

#7 Nový příspěvek od marekch »

Nikto nič nevidel, nepočul a nemá záujem riešiť.

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.

#8 Nový příspěvek od chobotek »

A to chceš fakt na práci nebo jen tak na hraní? Kdyby to mělo být na práci, zdá se mi mnohem jednodušší sehnat cosi takového už hotového než se jebat s přestavbou půl století starého stroje.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

marekch
Příspěvky: 38
Registrován: stř bře 23, 2011 7:51 pm
Bydliště: Levice

Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.

#9 Nový příspěvek od marekch »

To je pravda. Jedného pekného dňa to všetko drbnem na bazos a kúpim niečo normálne nad 25K s náhonom na všetky kolá, lebo niekedy nestačia dve ruky a nohy pri ovládaní. V dnešnej dobe sú úž malotraktory nad 25k v normálnej cene cca 10000,-EUR a je ktomu záruka, financovanie, servis atď.

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.

#10 Nový příspěvek od chobotek »

No nemyslel jsem zrovna něco nového, ale třeba ten zmiňovaný Zetor 2023 (ten má bývalý soused a vždycky se mi líbilo, když s ním na podzim oral) byl za poslední rok aspoň dvakrát v inzerci okolo 50tis. A kdybys trval na chlazení vzduchem, Slavia 2S95 se do něj dá nacpat.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.

#11 Nový příspěvek od Tom »

A co Bolgar? Rozumná velikost za rozumnou cenu. S ND to taky nebude nijak špatné ;-)
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

ZI
Příspěvky: 364
Registrován: čtv říj 11, 2007 12:52 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.

#12 Nový příspěvek od ZI »

Pokud si vzpomínám, tak někdo se tady kdysi chlubil levnou koupí nějakého malého pásáka ve Francii.

wendy
Příspěvky: 249
Registrován: ned led 30, 2011 2:56 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.

#13 Nový příspěvek od wendy »

marekch píše:v téme - traktory domácej výroby riešili pásak cez diferák bez stranových spojok len s pribrzďovaním jednotlivých strán. Motor neriešim ten sa dá dnešnej dobe nahradiť výkonnejším. Pásy na ATV sú dostupné sada 4 kusov za 1800,- EUR - výhoda stačí zhodiť kolá, namontovať pásy, ale nevyriešim nezávislý kardan pri 4x4. Pri pásovom podvozku typ UNC by náhon bol od predných kolies a zadná čast ako vodiace kolá. Takže nikto nemá takúto úpravu a ani nad tým neuvažuje ? A čo sa týka výkonu motora - keď to zvládne zetor 2023 s dvojvalcom pri podstatne väčšej hmotnosti.
Měl jsem takovej stroj. Bohužel fotky nemám.Motor 175skůtr se startérem 6 kol bantam propojených řetězy,převodovka warťas a kotouče na poloosách,řídilo se to přibržďováním poloos.Fungovalo to.Škoda že už tenkrát nebyly takový ty gumový pásy.

Uživatelský avatar
CB750
Příspěvky: 1486
Registrován: úte úno 09, 2010 1:35 pm
Bydliště: Senec

Re: TK14 alebo MT8-132 na pásovom podvozku.

#14 Nový příspěvek od CB750 »

Gumové pásy sú dnes na každom rohu, ale jeden pár stojí od 1000€ do 3000€ a tam už končí sranda.
Keď ste už neúspešne vyskúšali všetky možnosti, prišiel čas prečítať si návod.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“