Doklady pro provoz na silnici.

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Zdeny
Příspěvky: 38
Registrován: čtv lis 18, 2010 8:33 pm

Doklady pro provoz na silnici.

#1 Nový příspěvek od Zdeny »

Jak to máte s doklady pro provoz na silnici ? Vím, že se to tu již někde probíralo, ale vždy to bylo součástí jiného tématu, takže to nemůžu dohledat. Taky napiště jaké máte zkušenosti s vyřizováním duplikátů na úřadě případně u výrobce AS Šálek. Na TK a starší MT stačí údajně osvědčení a na nověší tuším od roku 2002 již musí být TP tím pádem i eveidence na úřadě a RZ a s tím spojené další STK, Emise. Hlavně by mě zajímalo to, zda někdo vyřizoval ten duplikát na malotraktor jak pochodil.

PULDrapalik
Příspěvky: 4581
Registrován: stř pro 30, 2009 10:14 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Doklady pro provoz na silnici.

#2 Nový příspěvek od PULDrapalik »

Mám Mt 8 132 rok výroby 1991,zavolal sem panu Šálkovi řek číslo stroje a motoru,požádal o servisní knížku a zaplatil dobírku cca 3 kila pak pojišťovna a jezdim 8)

Uživatelský avatar
PRAKTIK
Příspěvky: 673
Registrován: stř čer 02, 2010 7:43 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Doklady pro provoz na silnici.

#3 Nový příspěvek od PRAKTIK »

Ja som vybavoval u Šalka duplikat technickeho osvedčenia na 20ročne TKčko a max. spokojnosť s pristupom p, Šalka 8)

Zdeny
Příspěvky: 38
Registrován: čtv lis 18, 2010 8:33 pm

Re: Doklady pro provoz na silnici.

#4 Nový příspěvek od Zdeny »

Tak už to mám konečně vyřízené. Na odboru dopravy se neustále bránili vydat mi duplikát technického osvědčení, že jej musí vystavit výrobce. Tak je to i napsané na ministerstvu dopravy. Ale výrobce AS Šálek již nemá potřebné tiskopisy, a tak p. Šálková poslala ZTP a další podklady, na základě kterých by mi již na úřadě měli duplikát vystavit. Ale vedoucí odboru pořád trval na tom, že v rozhodnutí o schválení TZV je uvedeno, že výrobce je povinnen vystavit technické osvědčení. Ale po delší diskusi a opakované návštěvě úřadu mi řekl, že když si zajistím evedenční kontrolu, tak mi duplikát z dobré vůle vystaví :) . Zařídil jsem si evidenčku, šel opět na úřad a do druhého dne jsem měl velké i malé osvědčení 8) . Sice to nějakou dobu trvalo, ale úspěšného konce se člověk dočká. Základ je nenechat se odbít ani na jedné straně.

Zdeny
Příspěvky: 38
Registrován: čtv lis 18, 2010 8:33 pm

Re: Doklady pro provoz na silnici.

#5 Nový příspěvek od Zdeny »

Ještě sem dám stanovisko Ministerstva dopravy


Stanovisko MD ke schvalování a registraci některých druhů vozidel

I) Dvoukolý moped kategorie L1 (zdvihový objem do 50 cm3 a nejvyšší rychlost nepřevyšuje 50 km/h) a LA(zdvihový objem do 50 cm3 a nejvyšší rychlost nepřevyšuje 45 km/h) .
Vozidla této kategorie musí mít schválenou technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích. Při schválení musí být vystaven doklad o schválení i provozní doklad, a to buď osvědčení o registraci nebo výpis technického osvědčení.
Vozidla jejichž technická způsobilost byla schválena do 30.06.2001, se registrují pouze na žádost vlastníka (dle čl.1 zákona 193/2003 Sb., který mění zákon č. 56/2001 Sb.). Provozovatel vozidla, které podle tohoto zákona bylo doregistrováno, není povinen vozidlo přistavovat k pravidelným technickým prohlídkám.
Vozidla, jejichž technická způsobilost byla schválena po 30.06.2001 na základě zákona č. 56/2001 Sb., se povinně registrují.

II) Motokolo kategorie LM (zdvihový objem do 50 cm3 a nejvyšší rychlost nepřevyšuje 25 km/h)
Vozidla této kategorie musí mít schválenou technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích. Při schválení musí být vystaven doklad o schválení i provozní doklad, tj. výpis technického osvědčení. Vozidla této kategorie se neregistrují.

III) Zvláštní vozidla
Zvláštní vozidla se rozdělují na tyto následující druhy (§ 3 zákona č. 56/2001 Sb ve znění pozdějších změn a doplňků):
a) zemědělské nebo lesnické traktory a jejich přípojná vozidla (přípojnými vozidly traktorů se rozumí traktorové přívěsy a návěsy kategorie OT),
b) pracovní stroje samojízdné,
c) pracovní stroje přípojné,
d) nemotorové pracovní stroje nebo nemotorová vozidla tažená nebo tlačená pěšky jdoucí osobou,
e) vozíky pro invalidy s motorickým pohonem, pokud jejich šířka nebo délka přesahuje jeden metr, jejich konstrukční rychlost převyšuje 6 km.h-1 nebo jejich maximální přípustná hmotnost převyšuje 450 kg.

Z výše uvedených základních druhů zvláštních vozidel podléhají schvalování technické způsobilosti k provozu na pozemních komunikacích vozidla uvedená pod písmeny a), b), c) a e). To znamená, že provoz těchto vozidel bez dokladů, které dokládají schválení vozidla k provozu na pozemních komunikacích (tj. technický průkaz, nebo technické osvědčení, resp. OTP, nebo ORV, nebo výpis technického osvědčení), obecně není povolen. Pro umožnění provozu neschválených samojízdných pracovních strojů nebo samojízdných pracovních strojů, které nemají z různých důvodů příslušné doklady, lze využít ustanovení zákona č. 13/1997 Sb. ve znění zákona č. 256/2002 Sb., které umožňuje výjimečné užití místní komunikace a silnice těmito vozidly v rámci tzv. zvláštního užívání komunikace, které povoluje příslušný silniční správní úřad.
Povinné registraci podléhají zvláštní vozidla uvedená pod písmeny a) a b). Pro traktory a jejich přípojná vozidla se tím prakticky po účinnosti zákona č. 56/2001 Sb. nic nezměnilo. Pokud se jedná o samojízdné pracovní stroje lze ve stručnosti říci, že samojízdné pracovní stroje uváděné do provozu po účinnosti zákona č. 56/2001 Sb. (od 1.7.2001) podléhají povinnosti registrace, zatímco stroje uvedené do provozu před účinností zákona této povinnosti na základě zákona č. 193/2003 Sb. nepodléhají, ale mohou být zaregistrovány na žádost vlastníka. Registrovat lze pouze schválené vozidlo, ke kterému existuje doklad o schválení.
Pracovní stroje přípojné nikdy nepodléhaly povinnosti registrace a nepodléhají ani podle zákona č. 56/2001 Sb., avšak podle zákona č. 193/2003 Sb. lze pracovní stroj přípojný, který je účelově a technicky určen pro práce v zemědělství, registrovat na žádost vlastníka. Registrovat lze pouze schválené vozidlo, ke kterému existuje doklad o schválení.
Pozn.: Jednonápravové traktory s přívěsem (dříve nazývané malotraktory, frézy apod.) s celkovou šířkou do 1,6 m, celkovou délkou soupravy do 4,0 m a nejvyšší povolenou hmotností do 1,5 t rovněž nepodléhají povinnosti registrace. Musí být však schváleny k provozu na pozemních komunikacích.

Pravidelným technickým prohlídkám ve stanicích technické kontroly podléhají ze zvláštních vozidel pouze traktory a jejich přípojná vozidla, a to ve lhůtách 4 – 4 roky.

IV) Náhradní doklady a dodatečné schválení technické způsobilosti
K dříve schváleným (ale neregistrovaným) vozidlům lze v případě ztráty dokladů (jedná se o technické osvědčení) vystavit náhradní doklady. Náhradní doklad může vystavit firma (výrobce, dovozce), která vystavila původní doklad, nebo v případě, že firma již neexistuje, či není schopna dohledat podklady o vystavení původního dokladu, úřad obce s rozšířenou působností. Úřad může vystavit náhradní doklad pouze v případě, že má jistotu o tom, že vozidlo skutečně bylo schváleno k provozu na pozemních komunikacích (např. nalezne konkrétní typ ve své databázi schválených vozidel, nebo žadatel doloží schválení kopií základního technického popisu apod.). Problémem zůstává vydávání náhradních dokladů k vozidlům vyrobeným a schváleným na Slovensku do r. 1992, protože dokumentace o schválení zůstala po rozdělení republiky na Slovensku.
Ke schvalování technické způsobilosti jednotlivě dovezených vozidel do 30.06.2001 připomínáme, že se tato vozidla schvalují dle podmínek platných před účinností zákona č. 56/2001 Sb. Dodatečně schválit technickou způsobilost dříve jednotlivě dovezeného vozidla lze, avšak pouze v případě, že takové vozidlo plní podmínky stanovené pro individuální dovoz vozidel a vlastník vozidla je schopen doložit předepsané doklady (§ 34 a 35 zákona č. 56/2001 Sb.), zejména je to doklad o schválení ze země původu.
Dodatečně schválit technickou způsobilost jednotlivě vyrobeného vozidla je možné za předpokladu, že toto vozidlo plní požadavky zákona č. 56/2001 Sb., tzn. současné technické požadavky (bez ohledu na datum výroby).


Ing. Josef Pokorný
ředitel odboru schvalování vozidel a předpisů

Ferko
Příspěvky: 107
Registrován: sob črc 02, 2011 2:27 pm
Bydliště: Opava

Re: Doklady pro provoz na silnici.

#6 Nový příspěvek od Ferko »

Koupil jsem MT8-150.13 čtyřválec. Mám tech. osvědčení s razítkem výrobce. Někde na foru jsem četl ,že tam musí být kulaté razítko. Kdo má MT8.-050-150 máte tam kulaté razítko ?
Původní majitel měl pojistku za 1600 kč na rok a zařazené do kategorie C-nákl. auto nebo traktor. Myslím si, že to patří do jiné kategorie a menší platba. Na zelené pojistce uvidíte kategorií. Co tam máte vy? V pondělí chci jít vyřídit pojistku.

Uživatelský avatar
Vinea 30Hp Comfort
Příspěvky: 3585
Registrován: pát úno 13, 2009 2:52 pm
Bydliště: okr.Prostějov

Re: Doklady pro provoz na silnici.

#7 Nový příspěvek od Vinea 30Hp Comfort »

Já mám Vegu v kategoriji C a platím kolem 540,- a to mám SPZ
ZETOR 5211

PULDrapalik
Příspěvky: 4581
Registrován: stř pro 30, 2009 10:14 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Doklady pro provoz na silnici.

#8 Nový příspěvek od PULDrapalik »

Mt 8 132 mám taky v C a platim 460 u Český

Ferko
Příspěvky: 107
Registrován: sob črc 02, 2011 2:27 pm
Bydliště: Opava

Re: Doklady pro provoz na silnici.

#9 Nový příspěvek od Ferko »

Možná že platba je závislá na obsahu motoru ?!!

PULDrapalik
Příspěvky: 4581
Registrován: stř pro 30, 2009 10:14 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Doklady pro provoz na silnici.

#10 Nový příspěvek od PULDrapalik »

To nikdo nezkoumal co tam mám za motor,

Uživatelský avatar
naftak
Příspěvky: 188
Registrován: stř dub 15, 2009 1:00 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Doklady pro provoz na silnici.

#11 Nový příspěvek od naftak »

Zdravím

Žiaľ na Slovensku ako isto viete sa chystajú veľké zmeny čo sa týka malotraktorov a iných strojov, ktoré doteraz nepodliehali evidencii, lebo nemuseli.
A od roku 2013 musí byť každý malotraktor vybavený ŠPZ. K tomu treba absolvovať kontrolu originality, STK a EK a neviem čo všetko. V skratke kopec peňazí a ešte si zabezpečiť dopravu na miesto kontroly...

Neskúmal niekto, nedá sa to nejak obísť, resp vybaviť výnimku?
Neviem si predstaviť ako to budem vybavovať a či to vlastne budem. Ked som bol na STK s autom a rozprával som sa s chlapíkom čo tam robí povedal že ma to vyjde na nejakých 250 až 300 euro.
A to je sila.
Mam pocit ze vsetko sa robi proti ludom a nie pre ludi... (to je moj nazor)

Uz ste niekto zistovali podrobnosti? ako to budete riesit?

Uživatelský avatar
myshootko
Příspěvky: 978
Registrován: stř kvě 26, 2010 1:48 pm
Bydliště: Partizanske

Re: Doklady pro provoz na silnici.

#12 Nový příspěvek od myshootko »

nazdar. no ja prave riesim osvedcenie na moje MT8-150.11 a tiez potrebujem kontrolu originality - cca 150 eur + foto stitku, doniest na obvodny urad dopravy a vydanie noveho osvedcenia bude stat 6 eur (kolok). zda sa to byt relativne jednoduche, lenze prisiel som sa najskor spytat na KO, co vlastne potrebujem. tak ujovia na mna len pozerali, ze ako chcem vybavit KO, ked nemam ziadny papier, podla ktoreho by oni vedeli porovnat technicke udaje :vztek: takze ciste kocurkovo. onedlho by som to mal zacat riesit, lebo jar sa blizi a budem potrebovat jazdit. ked odhliadnem od toho, ze za tu KO chcu nehorazne prachy, tak moj najvacsi problem je, ze na najblizsiu KO to mam asi 8 km po ceste !. triedy, takze po vlastnych sa tam nedostanem a vybavit nejaky vozik alebo nejaku odtahovku, aby mi to tam odviezla je tiez dost problem. takze zatial neviem ako to budem riesit :-/
Foton 254

Uživatelský avatar
naftak
Příspěvky: 188
Registrován: stř dub 15, 2009 1:00 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Doklady pro provoz na silnici.

#13 Nový příspěvek od naftak »

Presna tak.
ja to mam 10 km a ked to budem ak budem riesit budem si musim zaplatit odtahovku, statie a odvoz späť. To iste na stk a em. proste sila.
jazdim iba po ceste tretej tiredy v obci aby som sa dostal k vinohradu a na policko. a za toto musim absolvovat taketo ceremonie. Neviem ci sa mi to niekedy vrati resp oplati. Ak stroj prestane posluchat tak co potom. vyhodene prachy a uzitok ziaden.
Dufam ze sa to este nejako utrasie ale to asi rad snivam...
Ak mate niekto dalsie skusenosti tak napiste

PULDrapalik
Příspěvky: 4581
Registrován: stř pro 30, 2009 10:14 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Doklady pro provoz na silnici.

#14 Nový příspěvek od PULDrapalik »

A podle čeho se dělá ta kontrola originality?

Uživatelský avatar
majo258
Příspěvky: 801
Registrován: stř říj 21, 2009 4:26 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Doklady pro provoz na silnici.

#15 Nový příspěvek od majo258 »

ahoj
a ja sa vyserem asi aj na slovensko, to len tupec takuto kokotinu moze vymysliet co taky strojcek v zivote nevidel.
nevybavujem a neriesim, osvetlenie mam, oznacenie tiez, oranzovy obdlznik na vlecke a nech si trhnu nohou, nemam za co si to vybavovat. :zly: :zly: :zly: :cert: :cert: :cert: :tyty: :321: :321: :321:

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“