TROCHU HISTORIE

Moderátoři: Tata, Tom

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
peče
Příspěvky: 327
Registrován: pát dub 06, 2012 1:41 pm
Bydliště: Středočeský kraj

Re: TROCHU HISTORIE

#106 Nový příspěvek od peče »

Dobrý den, mám k Vám dotaz už delší dobu hledám něco o historii výroby MT8 050.

Začátek výroby 1984??
Konec výroby 1998?? ( krach Agrozetu Prostějov )
MT8 150 - dvouhrnek Slávia - hydraulické řízení - počátek výroby cca 1990??
MT8 151 - čtyřhrnek Slávia - hydraulické řízení - počátek výroby ????
MT8 152 - motor Lombardini?? - hydraulické řízení - počátek výroby cca 1992??

Začátek výroby Yukonu cca rok 2000 ??
Začátek výroby a konec MT8 065 cca rok 1987 až 1990?? motor TAZ 1203 nebo TAZ 1500??

Vím, že je to moc otazníků ale budu moc rád za každé upřesnění, na internetu toho moc není ani v enciklopedii traktorů a historii Agrozetu Prostějov též nikdo nezpracoval. MOC moc děkuji 8)
Scháním Mt8 050 na práci k domu na internetu je akorát zelenej ultra vrak a Břeclavská olejnička za 145 000 Kč, tak čekám a zatím se vyptávám.

Uživatelský avatar
Milhauss
Příspěvky: 11618
Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: TROCHU HISTORIE

#107 Nový příspěvek od Milhauss »

Taky mě to docela zajímá,a na netu toho fakt moc není,spíše nic

Výroba mt8 050 opravdu začala asi v roce 1984,neboť mám foto 8.vyrobeného traktoru,a na jeho štítku je rok 1984.

Agrostroj Prostějov vznikl z podniku Wichterle a Kovářík v roce 1945,tu to píšou.

Po osvobození v roce 1945 byla firma Wichterle a Kovářík zestátněna a začleněna do národního podniku Agrostroj se sídlem v Brandýse nad Labem pod názvem Agrostroj Prostějov, závod Wikov. Hlavní náplň výrobního programu podniku Agrostroj (později Agrozet) tvořily po roce 1945 kloubové hřídele, žací mlátičky, sazeče brambor, linky na česání chmele, půdní frézy, malotraktory a další výrobky.

http://www.alper.cz/historie.php

Jako takový Agrostroj Prostějov co ho známe my vzniknul 1.5.1992 a zanikl 31.10.2006

Něco málo je pak tady - http://www.mestopv.cz/cz/turista/o_mest ... -prumyslu/

No a dnes to vypadá že v ve výrobním programu pokračuje firma WISCONSIN Engineerig

Uživatelský avatar
TRACK MT8
Příspěvky: 801
Registrován: úte bře 30, 2010 11:33 pm
Bydliště: okr.Prostějov

Re: TROCHU HISTORIE

#108 Nový příspěvek od TRACK MT8 »

peče píše:Dobrý den, mám k Vám dotaz už delší dobu hledám něco o historii výroby MT8 050.

Začátek výroby 1984??
Konec výroby 1998?? ( krach Agrozetu Prostějov )
MT8 150 - dvouhrnek Slávia - hydraulické řízení - počátek výroby cca 1990??
MT8 151 - čtyřhrnek Slávia - hydraulické řízení - počátek výroby ????
MT8 152 - motor Lombardini?? - hydraulické řízení - počátek výroby cca 1992??

Začátek výroby Yukonu cca rok 2000 ??
Začátek výroby a konec MT8 065 cca rok 1987 až 1990?? motor TAZ 1203 nebo TAZ 1500??

Vím, že je to moc otazníků ale budu moc rád za každé upřesnění, na internetu toho moc není ani v enciklopedii traktorů a historii Agrozetu Prostějov též nikdo nezpracoval. MOC moc děkuji 8)
Scháním Mt8 050 na práci k domu na internetu je akorát zelenej ultra vrak a Břeclavská olejnička za 145 000 Kč, tak čekám a zatím se vyptávám.
čau, ja ti trošku pomužu s typy, ale roky vyroby nevím. malotraktor mt8-050 má mechanické řízení a každá mt8 150 má servo

050.11- 2 válec vzduchové chlazení, typ motoru 2S90A SLAVIA NAPAJEDLA- mechanické řízení
150.11- 2 válec vzduchové chlazení, typ motoru 2S90A SLAVIA NAPAJEDLA- servo řízení
150.12- 2 válec vzduchové chlazení, typ motoru 2S95A3 SLAVIA NAPAJEDLA- servo řízení
150.13- 4 válec vzduchové chlazení, typ motoru 4S90A SLAVIA NAPAJEDLA- servo řízení
150.14- 4 válec vzduchové chlazení, typ motoru 4S95A3 SLAVIA NAPAJEDLA- servo řízení
150.21- motor perkins (tuším 3 válec asi vodník)-ale to presně nevím - servo řízení
150.32- 3 válec vodní chlazení, typ motoru LDW1503 lombardini ZTS MARTIN- servo řízení
151-32- 3 válec vodní chlazení, typ motoru LDW1503 lombardini ZTS MARTIN- servo řízení - PROVEDENÍ PODLE POŽADAVKŮ SRN (vývozní tip)
150-33- 4 válec vodní chlazení, typ motoru LDW2004 lombardini ZTS MARTIN- servo řízení
150-53- 4 válec vodní chlazení, typ motoru 4TNE84 YANMAR- servo řzení
150-54- 4 válec vodní chlazení, typ motoru 4TNE88 YANMAR- servo řízení

Yukon dává všechny možny typy motorů kubota, lombardiny (ale tedka už sou novější typy motoru 3 valec je LDW1603. a 4 valec LDW2204) atd

tu olejničku z Květinova nekupuj!!

PULDrapalik
Příspěvky: 4581
Registrován: stř pro 30, 2009 10:14 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TROCHU HISTORIE

#109 Nový příspěvek od PULDrapalik »

mám sazeč SK 2 130 rok výroby 1998 a výrobce je Wikov Prostějov :-/

Uživatelský avatar
peče
Příspěvky: 327
Registrován: pát dub 06, 2012 1:41 pm
Bydliště: Středočeský kraj

Re: TROCHU HISTORIE

#110 Nový příspěvek od peče »

Moc děkuji, perfektní výpis.

Našel jsem na internetu zajímavej článek..
Vzkříšení značky Wikov
Znárodněný Agrozet se později přejmenoval na Agrostroj Prostějov. V roce 1993 prošel podnik privatizací a jeho následovníci dál vyrábějí zemědělskou techniku pod Wikov - Slávia k.s. Vzkříšení jména Wikov ale přišlo odjinud: roku 2004 se ČKD Hronov a. s. přejmenovala na Wikov MGI a. s. Vstupem dalších společností se postupně rodí holding Wikov Industry. K členům patří Wikow MGI, Wikow Gear, Wikow Wind a další podniky, jež vyrábějí například ozubená kola, převodovky či větrné elektrárny.
Výroba MT8 mohla probíhat do roku 1998?? pak už pod taktovkou Wisconsinu.

Uživatelský avatar
Holder
Příspěvky: 1543
Registrován: úte říj 21, 2008 8:16 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TROCHU HISTORIE

#111 Nový příspěvek od Holder »

Něco z historie r. 1974 malotraktoru T-4K-14 . Dnes sem dostal do ruky knihu " Katalog lesnicnických mechanizačních prostředků " . Doufám , že sem potěšil všechny příznivce TK ! :)
Přílohy
002.JPG
003.JPG
004.JPG
005.JPG
006.JPG
007.JPG
008.JPG
009.JPG
010.JPG
011.JPG
012.JPG
013.JPG
014.JPG
015.JPG

bobes
Příspěvky: 343
Registrován: pon lis 19, 2007 1:27 pm
Bydliště: Praha

Re: TROCHU HISTORIE

#112 Nový příspěvek od bobes »

To rozdělení Mtéček je supr. Jak je to s Tékáčkama. Jde mi hlavně o 14 tky. Některé traktůrky mají ozn. T4K14, některé TZ4K14 a za tímto označením ještě písmeno B, C, K a pod. Dík za odpověď.
Zetor 25K, 2023, 3011, 7245, ZŤS 8011, Fergie TEA 20, Ferguson 35, Gutbrod 1050,

Uživatelský avatar
Holder
Příspěvky: 1543
Registrován: úte říj 21, 2008 8:16 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TROCHU HISTORIE

#113 Nový příspěvek od Holder »

Historie konkurence Holder . Velmi povedené video od sousedů . http://youtu.be/AEa96S40vyw

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: TROCHU HISTORIE

#114 Nový příspěvek od Tom »

Dozvěděl jsem se, že měla existovat (nebo stále ještě existuje) verze T-4K-12 s redukcí. Měla by to být dvanáctka (tomu věřím, protože na přelomu 60. a 70. let vznikalo dost prototypů a ověřovacích sérií - pak až do 80. let nebyl vývoj skoro žádný - a měla se vyskytovat s velkou pravděpodobností někde na Jižní Moravě. Pokud o tom něco víte, sem s tím ;-)
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
GeorG9
Příspěvky: 871
Registrován: sob říj 26, 2013 6:30 pm
Bydliště: okr.Prostějov

Re: TROCHU HISTORIE

#115 Nový příspěvek od GeorG9 »


Odpovědět

Zpět na „Ostatní“