Počitadlo motohodín

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
milstav1
Příspěvky: 2401
Registrován: pon lis 15, 2010 12:06 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Počitadlo motohodín

#31 Nový příspěvek od milstav1 »

Lesa píše:Definice motohodiny (mth)

1. ,,Motohodina je veličina, měřená u strojů a motorů, u kterých nelze měřit jinak množství odvedené práce nebo příkon. Typicky u stavebních strojů, traktorů. Je vztažena ke jmenovitým otáčkám motoru a je definována takto:
Jedna hodina práce motoru při jmenovitých otáčkách = jedna motohodina.
Udává tedy přibližně zatížení motoru. Orientačně lze podle ní zjistit např. spotřebu paliva, určuje servisní intervaly a pod.”

2.Veličina vyjadřující množství odvedené práce strojního zařízení za 1
hodinu při jmenovitých otáčkách motoru stanovených výrobcem. Jedna
hodina (60 minut) práce strojního zařízení při jmenovitých otáčkách
motoru odpovídá jedné motohodině.

Tolik říká citace z návodů a učebnic.
Při zapojení které tady popisujete nebude počítadlo počítat motohodiny, ale provozní hodiny, po které bude motor nastartovaný bez ohledu na to, kolik skutečně natočí.
Např. pro motory zetor používané v nejznámějších typech traktorů uvádí různé zdroje dva údaje. Práci motoru po dobu 1 hodiny při 1 600 ot/min a nebo 96 000 otáček klikového hřídele. Pokud teda necháte motor klapat na volnoběh cca 800 ot/min celou hodinu, natočí 0,5 mth. Pokud bude celou hodinu točit 2400 ot/min, natočí 1,5 mth.
Podle vašeho schématu zapojení to bude ale pořád jen 1 mth. Prostě to nepočítá motohodiny ale hodiny nastartovaného motoru.
Jo to je jasné už sem to tu taky kdesi psal že se motohodina počíta jak píšeš ty pokud zetora necháš klápat na volnoběch tak za codinu určitě t motohodinu nenatočí mám to odskoušené

Uživatelský avatar
rimmerworld
Příspěvky: 244
Registrován: pon lis 21, 2016 9:43 pm
Bydliště: Presov

Re: Počitadlo motohodín

#32 Nový příspěvek od rimmerworld »

trochu ozivim temu ....dnes som dufam dokoncil montaz pocitadla hodin na dvojvalec...kupil som taky, ktory sa pripaja na baterku...napojil som ho tak, aby az po nastartovani zacal pocitat...ponechal som povodny tlakovy spinac - vypne kontrolka ked nastartuje motor...a zapojil som merak cez prepinacie rele (5 kontaktove)...to mi poradil kamos elektrikar...cize merak meria az po nastartovani (po rozpojeni kostry tlakovym spinacom) ...zatial odskusane len par minut ...ale vyzera ze sa podarilo... :)

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“