zaseknuté čerpadlo MT-8-132.2
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát bře 31, 2023 8:40 pm
- Bydliště: Pezinok
zaseknuté čerpadlo MT-8-132.2
prosím o radu som už zúfalí !mám traktor MT 8-132.2 po Go motora komplet výmena valcov ventilov GO vstrekovacieho čerpadla asi po 10 moto hodinach práce na mojom pozemku išiel motor do vysokých otáčok a nešiel zastaviť až po odpojení vstrekov podarilo sa nám to tak asi po 10 minútach išli s výfuku až čierne sadze .urobilo nám to už druhýkrát v priebehu roka opravár ktorý robil GO motora povedal že to je od nafty ktorá obsahuje bio zložku a zasekne čerpadlo ale ja tam dávam naftu s rakúska vie mi niekto poradiť, kde je problém alebo stretol sa niekto s týmto problémom .Dakujem za rady
Re: zaseknuté čerpadlo MT-8-132.2
Zdravím podle typu traktora by tam měl být motor slavia 2s90.
Problém je s regulatorem, vstřikovacího čerpadla, sundat přední víko v kterém je regulátor otáček.
Biosložka zajistí že motor nestartuješ , ne že točí do nekonečna.
Problém je s regulatorem, vstřikovacího čerpadla, sundat přední víko v kterém je regulátor otáček.
Biosložka zajistí že motor nestartuješ , ne že točí do nekonečna.
Re: zaseknuté čerpadlo MT-8-132.2
mne sa toto iste stalo v lete na 7745. cerpadlar povedal ze biozlozka zalepila tu hrebenovu tyc regulatora. umyl to a odvtedy uz ide bez problemov. ale povedal ze treba vycistit nadrz a do nafty pridat cistic palivoveho systemu. odporucil aj pridat do nafty olej pre dvojtakty.
Re: zaseknuté čerpadlo MT-8-132.2
Taky dávám do nafty olej pro dvoutakty kvalitní minerální olej, mě se přilepili trysky vstřiků, v čerpadle ventilky, hřebínek vůbec.
Součástí dnešní nafty je voda která se tam dostává s biosložkou.
Součástí dnešní nafty je voda která se tam dostává s biosložkou.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát bře 31, 2023 8:40 pm
- Bydliště: Pezinok
Re: zaseknuté čerpadlo MT-8-132.2
Páni ešte raz davám do nafty olej do dvojtaktu ale po GO motora ako mohol toto spraviť motor po ani nie 10 -tých hodinách práce veď som neminul ani celú nádrž nafty ktorá bola s rakúska ,prvý krát to urobilo po 10 -tých rokoch to je záhada . a teraz po roku !!!!Teraz kto urobil chybu ja alebo mechanik ? Alebo bola sfušovana GO naftoveho čerpadla !! Uvidíme po rozobraní . Ale nafta to nemohla urobiť .
Re: zaseknuté čerpadlo MT-8-132.2
Čerpadlem to nebude, samo si nepřidá. Zvyšování otáček se děje natáčením pístků ve vtř. segmentech, to ovládá regulační tyč/hřebínek a ten zase posouvá vidlička napojená na páčku plynu a regulátor otáček. Je ta vidlička nasazená správně ve výřezu?
Mně se už stalo, že mi ta vidlička při chcípnutí motoru povyklouzla a čerpadlo zůstalo ve fázi palivo zavřeno a nešlo nastartovat. Musel jsem čerpadlo povytáhnout a vidličku nasadit na hřebínek.
Zkontroluj vidličku, pak jedině regulátor otáček. Ten hřebínek by měl chodit lehce.
Mně se už stalo, že mi ta vidlička při chcípnutí motoru povyklouzla a čerpadlo zůstalo ve fázi palivo zavřeno a nešlo nastartovat. Musel jsem čerpadlo povytáhnout a vidličku nasadit na hřebínek.
Zkontroluj vidličku, pak jedině regulátor otáček. Ten hřebínek by měl chodit lehce.
Re: zaseknuté čerpadlo MT-8-132.2
A co dělat v případě že hřebínek resp. tyčka jde posouvat těžko ?
Re: zaseknuté čerpadlo MT-8-132.2
Namazať a rozchodiť. Nič nepokazíš ak to strekneš odstraňovačom tesnení a farieb, ten uvoľňuje aj biozložku. Na koniec namszať motorovým olejom, ideálne sk ho napumpuješ aj do elementov.
Re: zaseknuté čerpadlo MT-8-132.2
A prosím můžete mi někdo popsat, jak funguje ten regulátor otáček? jak ho kontrolovat?
Re: zaseknuté čerpadlo MT-8-132.2
Regulátor má proti sebe dve závažia, ktoré pritláčajú k hriadeli pružiny a rozťahuje ich odstredivá sila. Pohyb závaží je systémom ramien prevedený na pohyb tiahla, ktoré ovláda hrebeň čerpadla, s tiahlom je spriahnuté aj ramienko akcelerátora.
Na regulátore možno skontrolovať to či pákový prevod nemá niekde nadmernú vôľu, niečo vyskočené prípadne polámané pružiny.
Na motoroch 2s90 je regulátor trocha iný, tým, že je dorazom a pružinou pevne nastavený voľnobeh, čo znamená že po zastavení motora sa hrebeň čerpadla presunie na plnú dodávku paliva.
Na regulátore, ak nie je vyslovene zahrdzavený nemá čo viaznuť. Väčšinou viazne hrebeň tým, že je niektorý vstrkovací element zalepený, alebo zadretý.
Na regulátore možno skontrolovať to či pákový prevod nemá niekde nadmernú vôľu, niečo vyskočené prípadne polámané pružiny.
Na motoroch 2s90 je regulátor trocha iný, tým, že je dorazom a pružinou pevne nastavený voľnobeh, čo znamená že po zastavení motora sa hrebeň čerpadla presunie na plnú dodávku paliva.
Na regulátore, ak nie je vyslovene zahrdzavený nemá čo viaznuť. Väčšinou viazne hrebeň tým, že je niektorý vstrkovací element zalepený, alebo zadretý.
Re: zaseknuté čerpadlo MT-8-132.2
Pekný článok, ale starý a o najväčšon nedostatku dnešných palív ani zmienka, pritom ich kurvili metilesterom už v 2006. Aj keď vtedy bol podiel do 2,5%, dnes je 7%. Kamaráti jazdili 50/50 na repkový olej. Po asi 3/4roku dojazdili. V lepšom prípade si to odniesli vstrekovače, v horšom aj čerpadlo. Štúdie o emisiách nie sú tiež priaznivé voči metilesteru. Ale ekológia= niečí zisk je neúprosný.