manžety pistnice TK
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
manžety pistnice TK
Ahoj, měl bych prosbu, potřeboval bych vědět jak mají být otočeny manžety v pístnici na zadní hydraliku v TK.Tatík ji pro jednoho souseda rozdělal, sehnali manžety, ale nevědí jak byli otočené, říkají že obě byli na jednu stranu, ale neví jakou, případně, zda vůbec byly dobře, z katalogu to nemohu vyčist, děkuji za rady.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: manžety pistnice TK
Byl jsem s tím nedávno v hydr. servise pro výměnu manžet, takže sdílím mé diskuze se servisáky:
- v originál jednočinném pístě by tam měla být jedna těsnící, a jedna stírací manžeta (ta brání vstupu nečistot a vlhkosti pod píst)
- můžeš z toho udělat píst dvojčinný, pokud dáš těsnící manžetu do obou drážek (proti sobě) - pak bys ale měl zapojit pístnici jako dvojčinnou
- anebo pokud TK nejezdí v prašném prostředí, tak můžeš na píst nasadit dvě těsnící manžety (stejně,proti tlaku), a máš extra jistotu lepší těsnosti...
- v originál jednočinném pístě by tam měla být jedna těsnící, a jedna stírací manžeta (ta brání vstupu nečistot a vlhkosti pod píst)
- můžeš z toho udělat píst dvojčinný, pokud dáš těsnící manžetu do obou drážek (proti sobě) - pak bys ale měl zapojit pístnici jako dvojčinnou
- anebo pokud TK nejezdí v prašném prostředí, tak můžeš na píst nasadit dvě těsnící manžety (stejně,proti tlaku), a máš extra jistotu lepší těsnosti...
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: manžety pistnice TK
Aha, díky za info, manžety táta už má, jen si není jistý jak mají být a neví právě kde je vstup do pístnice, zůstane origo jednočinná.
Doufám, že to pochopíte:
má to být:
a) O=>>=---O směr výsuvné části("tlačí pod píst") má vsázím na tuto možnost
b) O=<<=---O směr od výsuvné části ("tlačí nad píst")
Trochu vařím z vody, respektivě z předpokladu, manžety jsem ještě neviděl, jen co mě táta požádal po telefonu, zda bych se na to mohl podívat, uvidím až o víkendu někde.
Doufám, že to pochopíte:
má to být:
a) O=>>=---O směr výsuvné části("tlačí pod píst") má vsázím na tuto možnost
b) O=<<=---O směr od výsuvné části ("tlačí nad píst")
Trochu vařím z vody, respektivě z předpokladu, manžety jsem ještě neviděl, jen co mě táta požádal po telefonu, zda bych se na to mohl podívat, uvidím až o víkendu někde.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: manžety pistnice TK
B je správne,,, tlak ide nad piest a ked sa piestnica zasuva tak ti dviha hydrauliku... pozor ked už to je rozhodené treba pomeniť Okružky aj v čelach piestnice . aby ti to potom tiež tam netieklo...
ak niekto niečo chce tak pisať na cont7133@gmail.com Už tu niesom. V poslednom čase zaberá miesto každý príspevok.
Re: manžety pistnice TK
Je to jak říká v příspěvku přede mnou, jen si nejsem jistej, jestli vybral správnou variantu (jestli chápeme stejně tvůj popis).
Prostě jednoduše - tlak má jít do vstupu k pístní tyči (aby při zasouvání zvedala pístní tyč nářadí), a kroužky mají jít svým břitem proti působení tlaku...takže v zátce půjde jedna (vnitřní) opačně než na pístu (tzn proti tlaku), druhá by měla být stěrací a tím pádem jít břitem do venkovního prostředí...
Prostě jednoduše - tlak má jít do vstupu k pístní tyči (aby při zasouvání zvedala pístní tyč nářadí), a kroužky mají jít svým břitem proti působení tlaku...takže v zátce půjde jedna (vnitřní) opačně než na pístu (tzn proti tlaku), druhá by měla být stěrací a tím pádem jít břitem do venkovního prostředí...
Re: manžety pistnice TK
Pochopil jsem to správně ? ? ?
Pístnice pracuje pouze, když leze pístní tyč dovnitř (zvedá se závěs nahoru) a při tom odvzdušňovací zátkou vyfukuje vzduch. Opačně přisává vzduch odvzdušňovací zátkou a klesá sama pod tíhou závěsu traktoru (není pod pístem tlak).
Já jsem válec rozebral a na pístu byly obě manžety jedním směrem (břitem proti tlaku), viz obrázek.
Pístní tyč byla orezlá, tak jsem nechal vyrobit novou a zároveň přetěsnit pístnici a oni mi na pístnici dali manžety od sebe, viz obrázek. Obě jsou stejné, ale otočené. Je to tak správně nebo se spletli ?? a manžety nasadili jako na dvoučinný píst ???
,
.
Pístnice pracuje pouze, když leze pístní tyč dovnitř (zvedá se závěs nahoru) a při tom odvzdušňovací zátkou vyfukuje vzduch. Opačně přisává vzduch odvzdušňovací zátkou a klesá sama pod tíhou závěsu traktoru (není pod pístem tlak).
Já jsem válec rozebral a na pístu byly obě manžety jedním směrem (břitem proti tlaku), viz obrázek.

Pístní tyč byla orezlá, tak jsem nechal vyrobit novou a zároveň přetěsnit pístnici a oni mi na pístnici dali manžety od sebe, viz obrázek. Obě jsou stejné, ale otočené. Je to tak správně nebo se spletli ?? a manžety nasadili jako na dvoučinný píst ???


Re: manžety pistnice TK
Nech je tak, jak jsou. Ta "opačná" bude stírat prach. I kdyby byla opačně, tak bude jezdit po suchu a nebude v takové kondici, aby přispěla k těsnění jednočinného pístu.
- Atlan
- Příspěvky: 9591
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: manžety pistnice TK
Hlavne to dobre namaz medzi manzetami, a nejako osetri nasavanie cisteho vzduchu.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: manžety pistnice TK
Zdar tak jsem nakoupil manžety dle katalogu ND, rozeberu a ono je tam něco jiného? Byla nějaké změna v průběhu výroby na pístnici s průměrem 63mm nebo tam někdo přede mnou prásknul něco jiného?




Jediné co sedí jsou vnitřní manžety v zátce co těsní pístní tyč. 40x32x4
Na pístu asi 63x53x5 a okroužek který těsní vnější obvod zátky je dost pomačkaný naměril jsem vnitřní průměr 53 tlouštku 5-5,5 mm, drážka v zátce je 5 mm hluboká tak předpokládám průměr 6 mm at to těsní?
Kdyby jste tam měli něco takového tak mi to prosím potvrdte ať nekoupím zase nějakou blbost.




Jediné co sedí jsou vnitřní manžety v zátce co těsní pístní tyč. 40x32x4
Na pístu asi 63x53x5 a okroužek který těsní vnější obvod zátky je dost pomačkaný naměril jsem vnitřní průměr 53 tlouštku 5-5,5 mm, drážka v zátce je 5 mm hluboká tak předpokládám průměr 6 mm at to těsní?
Kdyby jste tam měli něco takového tak mi to prosím potvrdte ať nekoupím zase nějakou blbost.
Re: manžety pistnice TK
Tak nakonec jsem tam dal:
manžety 53x63x5 2ks
manžeta 32x40x4 1ks
stírací kroužek 32x40x4 1 ks
o kroužek 19x2 1ks
o kroužek 52x6 1ks
Třeba to někomu pomůže.
manžety 53x63x5 2ks
manžeta 32x40x4 1ks
stírací kroužek 32x40x4 1 ks
o kroužek 19x2 1ks
o kroužek 52x6 1ks
Třeba to někomu pomůže.
Re: manžety pistnice TK
Co vim ja tak se z vroby davaly minimalne 2 druhy pistu stejne velke ale jine komponenty a uz jsem videl i jine ale ty asi nebyli oryginalni.
Re: manžety pistnice TK
Stejný to je u Šálka, taky mi nesedí výkres s tím co tam mam. Mě tohle zjištění stálo jen 150Kč, kdybych ale kupoval originál přetěsňovací sadu (přes 1000Kč), byl bych asi nas*anej. Od tý doby to vždycky nejdřív rozdělám a až pak kupuju.