Jirkovo TK
Jirkovo TK
Zdravím všechny.
nějakou dobu jsem se pokoukával po nějakém malotraktoru co pomůže v lese, u ovcí a tak kolem domu na dědině. nakonec vyhrálo TK.
12. června 2017 jsem objevil inzerát prodávající byl 15 km od nás , telefon ihned odjezd se podívat a hned byla složena záloha. druhý den byl doma.
T-4K-14 rok 1972, motor 2 S90A rok 1986 + vlečka (ta se mi moc nelíbila , ale byla k tomu nu což) cena 75000,- Kč nevím jestli jsem koupil draze či levně,... posuďte sami
Povodně jsem měl strach z převráceni v lese, ale po čase jsem zjistil že až tak vratký není, jak mi někteří tvrdili a postupně jsem se sním sžil. Na poli jsem vyzkoušel rychlosti vše fungovalo až na brzdy a krom přeních světel toho moc nesvítilo. Takže úkol na zimu byl jasný (už se na tom pracuje)
nějakou dobu jsem se pokoukával po nějakém malotraktoru co pomůže v lese, u ovcí a tak kolem domu na dědině. nakonec vyhrálo TK.
12. června 2017 jsem objevil inzerát prodávající byl 15 km od nás , telefon ihned odjezd se podívat a hned byla složena záloha. druhý den byl doma.
T-4K-14 rok 1972, motor 2 S90A rok 1986 + vlečka (ta se mi moc nelíbila , ale byla k tomu nu což) cena 75000,- Kč nevím jestli jsem koupil draze či levně,... posuďte sami
Povodně jsem měl strach z převráceni v lese, ale po čase jsem zjistil že až tak vratký není, jak mi někteří tvrdili a postupně jsem se sním sžil. Na poli jsem vyzkoušel rychlosti vše fungovalo až na brzdy a krom přeních světel toho moc nesvítilo. Takže úkol na zimu byl jasný (už se na tom pracuje)
Re: Jirkovo TK
Ahoj, TK sice není úplně vyšperkované ale za to má dodělaný dvouválec, který je docela drahý a stojí za to. Trochu lásky a bude ti sloužit dlouho . Cena si myslím byla docela dobrá, originál MT8 se prodávají dráž. Tady na fóru najde k TK úplně všechno. Snad veškeré technické problémy a návody k vylepšení se tu za ta léta již probraly. Jinak kola jdou ještě obrátit a budeš super široký.
Re: Jirkovo TK
Na ty roky vypadá traktůrek docela slušně. Ten odvede ještě hodně práce. Gratuluji k rozhodnutí.
Živila mne Císařsko-královská privilegovaná Severní dráha císaře Ferdinanda.
Re: Jirkovo TK
Pekny kousek, kdyz bude udrzba, jak jeste dlouho poslouzi
Re: Jirkovo TK
na údržbě se momentálně pracuje, pul roku jsem ho testoval, co mělo upadnout upadlo. Upadly jen dva blinkry a jedno přední světlo. Zjistil jsem že zadní brzdy nebrzdí vůbec, přední ruční zůstávala viset, motor táhnul jak víno, ale nafta tekla snad z každého spoje jinak OK
Momentálně je rozloženy, kolmě kosmetického nátěru, plánuji výměnu olejů, hydr. hadic, výrobu nožního plynu a přední závěs (ještě nevím přesně jak, ale nějakou vizi mám). světla bych rád dal do masky, komplet nová elektrika, Původní majitel řešil spíš funkčnost a neřešil detaily. co potřeboval uřezal nebo přivařil, kapotu držela pružina od hydr. čerpadla. všechno drnčelo. Zadní blatníky nešlo posunovat a ani kola nezakrývaly,.... prostě údržba byla nutná....
fotka dodám
Momentálně je rozloženy, kolmě kosmetického nátěru, plánuji výměnu olejů, hydr. hadic, výrobu nožního plynu a přední závěs (ještě nevím přesně jak, ale nějakou vizi mám). světla bych rád dal do masky, komplet nová elektrika, Původní majitel řešil spíš funkčnost a neřešil detaily. co potřeboval uřezal nebo přivařil, kapotu držela pružina od hydr. čerpadla. všechno drnčelo. Zadní blatníky nešlo posunovat a ani kola nezakrývaly,.... prostě údržba byla nutná....
fotka dodám
Re: Jirkovo TK
Pěkné přeju velků spokojenost, je to super pomocník.
Všecko je jednůc poprvé
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 95&t=71475
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 95&t=71475
Re: Jirkovo TK
krom konstrukčních záležitosti se chystám na novou elektriku, schémata jsou ty mám, ale nemá někdo doporučené průřezy drátu, jejich barvy a pod. ...
Re: Jirkovo TK
Ahoj, myslim, že v tý době to tahali tim co bylo po ruce. Vono i na mým Cabriu neseděj moc barvy...
Jako elektrikář bych to asi udělal takhle:
Počítej 5A/mm2 tj. pro přední světla co 12W to 1A (pro 6V co 6W to 1A) takže pokud bys měl vepředu 2x55W pak to je drát o min. průřezu 2mm2 mědi.
Takhle by to bylo košer, jinak 2mm2 vydrží i 40A, jen na tom drátu neudržíš ruku
Hlavně to dej do pořádný bandáže, dělaj se takový hezký spirálový návleky (používaj se i na hydraulický hadice) aby se Ti kabely neprodřely.
Jinak co se týče barev, tak doporučuju na jeden obvod dávat jednu barvu, snadněji se pak hledaj závady, jinak je to asi jedno.
Jo a je dobrý si barvy někde poznamenat. Pokud bys to měl mít fakt pinktlich, pak ještě můžeš dát na konce kabelů číselný návlečky
A dej si bacha na dobrý provedení spojů na konektory, ať už krimpovanejch nebo pájenejch.
Jako elektrikář bych to asi udělal takhle:
Počítej 5A/mm2 tj. pro přední světla co 12W to 1A (pro 6V co 6W to 1A) takže pokud bys měl vepředu 2x55W pak to je drát o min. průřezu 2mm2 mědi.
Takhle by to bylo košer, jinak 2mm2 vydrží i 40A, jen na tom drátu neudržíš ruku
Hlavně to dej do pořádný bandáže, dělaj se takový hezký spirálový návleky (používaj se i na hydraulický hadice) aby se Ti kabely neprodřely.
Jinak co se týče barev, tak doporučuju na jeden obvod dávat jednu barvu, snadněji se pak hledaj závady, jinak je to asi jedno.
Jo a je dobrý si barvy někde poznamenat. Pokud bys to měl mít fakt pinktlich, pak ještě můžeš dát na konce kabelů číselný návlečky
A dej si bacha na dobrý provedení spojů na konektory, ať už krimpovanejch nebo pájenejch.
Re: Jirkovo TK
dik za radu
první půlrok sžívání se s traktorem, mě přesvědčil o jeho kvalitách a síle, nic méně ukázaly se drobné nedostatky, co upadnou mělo upadlo co nefungovalo se ukázalo. Vlečka zakoupená s traktorem se rozřezala a použila jen náprava a kousek oje na novou, od kamaráda jsem dostal starý dvoják pluh za koně, ten jsem předělal. A momentálně se pracuje na opravě traktoru. Původní plán opravit elektroinstalaci a brzdy. Nakonec jsem se do toho kapku víc vžil . Proběhla kompletní očista, ukázalo se že kapotáž není rovně, některé části při výměně motoru byly udělané jen ledabyle a drnčely, výměna oleju, hadic, seřízení ventilů, Alternátor byl plný bordelu, zadní blatníky nešly rozšířit, Ruční brzda šla na 45 procent zadek vůbec, co mě překvapilo ta obložení na zadních paknach, byly nenýtované nýtovacími kleštěmi a pořádně zvlněně, masné jak svatomartinská husa. A nakonec bych ještě chtěl udělat nějaký úchyt ve předu.
první půlrok sžívání se s traktorem, mě přesvědčil o jeho kvalitách a síle, nic méně ukázaly se drobné nedostatky, co upadnou mělo upadlo co nefungovalo se ukázalo. Vlečka zakoupená s traktorem se rozřezala a použila jen náprava a kousek oje na novou, od kamaráda jsem dostal starý dvoják pluh za koně, ten jsem předělal. A momentálně se pracuje na opravě traktoru. Původní plán opravit elektroinstalaci a brzdy. Nakonec jsem se do toho kapku víc vžil . Proběhla kompletní očista, ukázalo se že kapotáž není rovně, některé části při výměně motoru byly udělané jen ledabyle a drnčely, výměna oleju, hadic, seřízení ventilů, Alternátor byl plný bordelu, zadní blatníky nešly rozšířit, Ruční brzda šla na 45 procent zadek vůbec, co mě překvapilo ta obložení na zadních paknach, byly nenýtované nýtovacími kleštěmi a pořádně zvlněně, masné jak svatomartinská husa. A nakonec bych ještě chtěl udělat nějaký úchyt ve předu.
Re: Jirkovo TK
Tak to vidíte za chvíli skoro dva roky co jsem se tu přihlásil, ukázal co koupil a pár fotek z opravy, no a dva roky již jezdím a žádné foto výsledku.... tak náprava:
Re: Jirkovo TK
za ty dva roky to tedy nevypadá tak čistě a ukazují se další nedostatky. A bude třeba udělat spoustu věcí: hydraulické řízení, přetěsnit převodovky, vyskakuje páka pojezdu vpřed a vzad a přetěsnit palivovou soustavu. Taky se obávám, že asi bude vychozená roura jsou tam vůle.
A tady se naskýtá otázka jak je složité, respektive dají se koupit díly a udělat doma nezávislý náhon? Tak jak to dělají u Šálka v PV. když jsem tam volal tak mi nějak taktně vnucovali myšlenku že to je složité, a že by mi TK odkoupili a prodali jiný stroj.
Rád bych totiž pořídil mulčovač a zprovoznil kultivátor, ale obávám se že v kopcích co tu máme to jen s předkem nedám.
A tady se naskýtá otázka jak je složité, respektive dají se koupit díly a udělat doma nezávislý náhon? Tak jak to dělají u Šálka v PV. když jsem tam volal tak mi nějak taktně vnucovali myšlenku že to je složité, a že by mi TK odkoupili a prodali jiný stroj.
Rád bych totiž pořídil mulčovač a zprovoznil kultivátor, ale obávám se že v kopcích co tu máme to jen s předkem nedám.
Re: Jirkovo TK
Přesně TK není špatnej stroj, ale do kopečku moc není - tedy pokud chceš používat zvh (zadní vývodovy hřídel) .
Na rovině OK. Stačí 5-7% stoupání a jsi v háji.
To předělání na nezávislý jde, ale je to dost drahé.
Vůbec se Salkovi nedivím že ti to rozmlouvá.
Moje rada.
Prodej TK a kup japonca. O tom jakého nechám na tobě.
Ty sám víš kolik a jak jsi využil výkonu tvého motoru v TK a taky hmotnosti tvého stroje.
Na rovině OK. Stačí 5-7% stoupání a jsi v háji.
To předělání na nezávislý jde, ale je to dost drahé.
Vůbec se Salkovi nedivím že ti to rozmlouvá.
Moje rada.
Prodej TK a kup japonca. O tom jakého nechám na tobě.
Ty sám víš kolik a jak jsi využil výkonu tvého motoru v TK a taky hmotnosti tvého stroje.
Re: Jirkovo TK
Někdo tady má o tom nezávislém vývodu na TK vlákno. Mám jen fotku.
Vyměnil celou zadní převodovku, starou dovezl Šálkovi, novou si odvezl. V nové je několik koleček navíc (asi 4). Navíc na levo pod sedačkou má páku se 3 stupni. Pokud si to dobře pamatuju, tak jeden je neutrál a další dva jsou rychlost 540 na první a druhej kvalt. Když přeřadí rychlost ve předu, tak musí zařadit i vzadu, docela nepraktické a taky drahé.
Nabízí se další ůprava, předělat nářadí, aby při pomalých pojezdových otáčkách točilo požadované vysoké otáčky. Jako třeba tady sekačka.
Otáčky vývodu na pojezdovou 1 jsou 127/min , rychleji v mulčovači nepojedeš. Podle toho spočítat a předělat. U jednoho kusu nářadí to snad nebude problém předělat, horší když časem přikoupíš víc.
Jinak teda jestli píšeš o takových rozsáhlých investicích jako tahle přestavba, servo a opravy. Tak se teda opravdu vyplatí koupit něco lepšího. Ovšem jiná věc je vztah ke stroji
Vyměnil celou zadní převodovku, starou dovezl Šálkovi, novou si odvezl. V nové je několik koleček navíc (asi 4). Navíc na levo pod sedačkou má páku se 3 stupni. Pokud si to dobře pamatuju, tak jeden je neutrál a další dva jsou rychlost 540 na první a druhej kvalt. Když přeřadí rychlost ve předu, tak musí zařadit i vzadu, docela nepraktické a taky drahé.
Nabízí se další ůprava, předělat nářadí, aby při pomalých pojezdových otáčkách točilo požadované vysoké otáčky. Jako třeba tady sekačka.
Otáčky vývodu na pojezdovou 1 jsou 127/min , rychleji v mulčovači nepojedeš. Podle toho spočítat a předělat. U jednoho kusu nářadí to snad nebude problém předělat, horší když časem přikoupíš víc.
Jinak teda jestli píšeš o takových rozsáhlých investicích jako tahle přestavba, servo a opravy. Tak se teda opravdu vyplatí koupit něco lepšího. Ovšem jiná věc je vztah ke stroji
Re: Jirkovo TK
Alebo je ešte jedna možnosť kedže maš dvojvalec tak si to možeš dovoliť hodiť vykonnejšie hydraulické čerpadlo a pripojne náradie upraviť tak abys tam nahodil hydromotor a s regulátorom otáčok maš k dispozícii akekolvek otáčky poprípade prevod ked nebudu stačiť u nas to ma jeden na domarobenom tragači a ma tam motor stabilak daky slaviacky a v pohode mu to šlape aj rotavator aj mulčovač aj vyoravač na zemaky a šade používa ten isty hydromotor len ho prehadzuje vyhoda že nepotrebuje kardan akurát budeš muset asi dorobit daku večšiu nádržku na olej popripade chladenie ale je to jedna z možnosti...
Práce sa neboj! , kľudne si vedľa nej ľahni!!
Fialka : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 95&t=29061
SEX je slastiplný zážitok, ale jazdils niekedy Crystalom 120 45 alias Boženka ???
Fialka : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 95&t=29061
SEX je slastiplný zážitok, ale jazdils niekedy Crystalom 120 45 alias Boženka ???
Re: Jirkovo TK
Odpovím mnohem jednodušším řešením na předku musí být pneumatiky z vysokým dezeném co výrobce jiná výška, dále mužeš doplnit ostruhami. Na disky do předu pověs 50 kg závaží budeš mít větší tah a stabilitu.