Mini 070 Diesel
Mini 070 Diesel
Ahoj! Na podnet viacerých členov fóra zakladám môjmu miníkovi nové vlákno. V stránkach mini 70 je o ňom už písané a mnohí ho poznáte, ale chcem, aby to bolo po hromade. Budem sa sem snažiť prispievať častejšie a podrobnejšie.
To je on, navonok takmer ako sériový stroj, ale traktorík je upravený podľa mojich predstáv a potrieb. Postupne budem pridávať fotky a popis všetkého, čo som na ňom upravoval.
To je on, navonok takmer ako sériový stroj, ale traktorík je upravený podľa mojich predstáv a potrieb. Postupne budem pridávať fotky a popis všetkého, čo som na ňom upravoval.
Re: Mini 070 Diesel
Najprv sa ku mne dostal motor. Jednovalec diesel 10hp. Bol na elektrocentrále, ktorá sa už nedala vyliečiť. Motor ale chytil na brnk a ten zvuk sa mi okamžite zapáčil. Napadlo ma že by bol výborným srdcom pre mini 70. Tieto stroje sa mi vždy páčili. Až neskor som zistil, že dizajn bol to naj, čo sa na mini 70-ke vydarilo. Natrafil som na inzerát, v ktorom bol tento traktorík bez motora. Tak som šiel pre neho a zachránil som ho pred spŕznením. Pôvodný majiteľ sa doňho chystal zabudovať sláviu po tom, čo z neho vyoperoval trabantový motor, ktorý tam mal predošlí gazda. Tak som priviezol torzo, na ktorom ma čakalo práce viac, ako by som si vtedy dokázal predstaviť.
Takto to vypadal, po vyložení doma.
Najprv nasledovalo liečenie rán apotom úpravy potrebné na to, aby tam motor zapadol a zmestil sa do pôvodnej kapoty.
Zistil som vtedy, že motor je oveľa širší a vyšší, ako pôvodný.
Bolo treba skrátiť rám, aby sa náprava dostala pod motor a zachoval sa rajt.
Tiahlo riadenia zavadzalo, preto som ho upravil zo spodu.
Toto riešenie síce bolo funkčné, ale nepáčilo sa mi.Preto som neskôr urobil úpravu riadenia kopletnejšiu.
Potom nasledovala oprava apretesnenie prevodovky.
Po osadení motora a prvých testoch som bol sklamaný. Dokonca som zvažoval traktor predať. Bolo na ňom urobenej vela práce, ale výsledok nebol podľa môjho očakávania. Traktor mal slabý záber, ručná hydraulika, bola oničom. Nakoniec som ale predsa dostal chuť pokračovať a ďalšiu zimu pribudla nová hydraulika.
/pravou kastlíka pod sedačkou som urobil miesto pre akumulátor a olejovú nádržku.
Pribudli závažia a nové Mitasky.
Traktorík sa začal konečne správať ako som si predstavoval, tak prišiel na rad aj jeho kabát. Bola to doslova reštaurátorská práca, pretože plasty som síce mal všetky, ale veľmi poorezávané.
Potom už nasledoval výber odtieňa a konečne sa mohol ukázať v plnej paráde.
Takto to vypadal, po vyložení doma.
Najprv nasledovalo liečenie rán apotom úpravy potrebné na to, aby tam motor zapadol a zmestil sa do pôvodnej kapoty.
Zistil som vtedy, že motor je oveľa širší a vyšší, ako pôvodný.
Bolo treba skrátiť rám, aby sa náprava dostala pod motor a zachoval sa rajt.
Tiahlo riadenia zavadzalo, preto som ho upravil zo spodu.
Toto riešenie síce bolo funkčné, ale nepáčilo sa mi.Preto som neskôr urobil úpravu riadenia kopletnejšiu.
Potom nasledovala oprava apretesnenie prevodovky.
Po osadení motora a prvých testoch som bol sklamaný. Dokonca som zvažoval traktor predať. Bolo na ňom urobenej vela práce, ale výsledok nebol podľa môjho očakávania. Traktor mal slabý záber, ručná hydraulika, bola oničom. Nakoniec som ale predsa dostal chuť pokračovať a ďalšiu zimu pribudla nová hydraulika.
/pravou kastlíka pod sedačkou som urobil miesto pre akumulátor a olejovú nádržku.
Pribudli závažia a nové Mitasky.
Traktorík sa začal konečne správať ako som si predstavoval, tak prišiel na rad aj jeho kabát. Bola to doslova reštaurátorská práca, pretože plasty som síce mal všetky, ale veľmi poorezávané.
Potom už nasledoval výber odtieňa a konečne sa mohol ukázať v plnej paráde.
Re: Mini 070 Diesel
Pôvodný pluh som, ktorý som k nemu mal som nahradil obracákom od fy Josk. Urobil som nový záves.
Cez ďalšiu zimu som sa pustil do dalších úprav. Nepáčili sa mi prevodové stupne. Po asi dvoch mesiacoch vymýšľania som sa pustil do sústruženia. Pôvodné súkolie štvrtej rýchlosti som použil namiesto primárneho prevodu, čím som zvýšil celkový prevod. Vadila mi hlavne strašne pomalá spiatočka. Teraz sa jednotka správa asi, ako pôvodná dvojka a prevod do zadu je podobný. štvorku som urobil cez zubovú spojku. Kedže prvé tri rýchlosti sa o jednu rýchlosť posunuli a štvorka zostala len o málinko rýchlejšia, vyplnila sa pôvodná veľká medzera medzi 3. a 4. Teraz mám prevody podľa mojich predstáv. Tá práca stála za to a súčasná jednotka mi plne postačuje. Veď orať na trojke bola fakt hlúposť, to si súdruhovia musia priznať.
Pôvodný stav
Po úprave
Zubová spojka štvorky
Po zaradení 4 stupňa
Upevnenie nového kolečka primárneho prevodu použitého z pôvodnej štvorky.
Cez ďalšiu zimu som sa pustil do dalších úprav. Nepáčili sa mi prevodové stupne. Po asi dvoch mesiacoch vymýšľania som sa pustil do sústruženia. Pôvodné súkolie štvrtej rýchlosti som použil namiesto primárneho prevodu, čím som zvýšil celkový prevod. Vadila mi hlavne strašne pomalá spiatočka. Teraz sa jednotka správa asi, ako pôvodná dvojka a prevod do zadu je podobný. štvorku som urobil cez zubovú spojku. Kedže prvé tri rýchlosti sa o jednu rýchlosť posunuli a štvorka zostala len o málinko rýchlejšia, vyplnila sa pôvodná veľká medzera medzi 3. a 4. Teraz mám prevody podľa mojich predstáv. Tá práca stála za to a súčasná jednotka mi plne postačuje. Veď orať na trojke bola fakt hlúposť, to si súdruhovia musia priznať.
Pôvodný stav
Po úprave
Zubová spojka štvorky
Po zaradení 4 stupňa
Upevnenie nového kolečka primárneho prevodu použitého z pôvodnej štvorky.
Re: Mini 070 Diesel
Chcel som čelný nakladač, tak som upravil a spevnil rám, aby som získal úchytové body.
Urobil som novú olejovú nádržku na mieru, aby mala čo najvätší objem.
Pod kardanom som zabudoval nový trojsekčný hydr. rozvadzač. a urobil som ovládanie na joystic.
Jedna sekcia ovláda zadnú hydrauliku a dalšie dve sú po stranách vyvedené na rýchlospojky.
Potom nasledovala stavba nakladača. Lyžicu, ktorú som mal urobenú do zadných ramien som použil na čelný nakladač.
Vlaňajšia orba:
A ešte najmladší nástupca.
Urobil som novú olejovú nádržku na mieru, aby mala čo najvätší objem.
Pod kardanom som zabudoval nový trojsekčný hydr. rozvadzač. a urobil som ovládanie na joystic.
Jedna sekcia ovláda zadnú hydrauliku a dalšie dve sú po stranách vyvedené na rýchlospojky.
Potom nasledovala stavba nakladača. Lyžicu, ktorú som mal urobenú do zadných ramien som použil na čelný nakladač.
Vlaňajšia orba:
A ešte najmladší nástupca.
- microhummer
- Příspěvky: 737
- Registrován: čtv pro 29, 2011 10:34 pm
- Bydliště: Vsetín
Re: Mini 070 Diesel
Moc pěkné Stevo, spousta práce, ale výsledek je parádní
Na začátku bylo jen slovo boží a pár svařených trubek, to ostatní pochopí každý trouba!
Re: Mini 070 Diesel
pekný traktorík
Idú dve stíhačky a jedna nestíha...
Iseki tu 180f http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=63978
Zetor 7211
Fortschritt E512
Fortschritt E514
Rohr 24RA
Zetor 5611
Iseki tu 180f http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=63978
Zetor 7211
Fortschritt E512
Fortschritt E514
Rohr 24RA
Zetor 5611
Re: Mini 070 Diesel
Mal som možnosť vidieť traktorík na vlastné oči, a možem potvrdiť, že sa jedná o luxusnú vec, ktorá sa len tak hocikde nevidí. Možem len tíško závidieť!
Re: Mini 070 Diesel
...tento strojek si opravdu zaslouží samostatné vlákno . Stevo , jsi mistr nad mistry!!!
Re: Mini 070 Diesel
Ahoj Vladimir Tak uz si ma objavil? Ty si bol ten, ktory ma prvy vyzval k tomuto vlaknu. A nemyslim si, ze som niecim vinimocny, len robim tak, ako ty a mnohi dalsi to, co ma bavi. Majster je u mna kazdy kutil tvojho tipu a tu na fore je ich naozaj vela.
Re: Mini 070 Diesel
Neboj, ta fotka skresluje. Objem tej lizice je jeden furik, ked je plna. Na tej fotke je zrovna vidiet, ze je lizica upravovana. Zrezal som ju, jeden furik staci na ten traktorik. Je to viac, ako lopata.
Re: Mini 070 Diesel
Aby sa nepovedalo, že sa tu nič nedeje. Pridám fotky z využívania dlhých zimných večerov. Ešte stále je čo zlepšovať. Skúsil som dorobiť na pluh zaklapávače. Ich testovanie ale bude musieť počkať do jesene.
Možno mohli byť dlhšie, ale ved sa ukáže, doladíme...
A ešte som vykutral doma dva volanty, s ktorých som sa rozhodol urobiť jeden.
(vo fáze striekania, ešte chcem na to zohnať kožu.)
Možno mohli byť dlhšie, ale ved sa ukáže, doladíme...
A ešte som vykutral doma dva volanty, s ktorých som sa rozhodol urobiť jeden.
(vo fáze striekania, ešte chcem na to zohnať kožu.)
Re: Mini 070 Diesel
Vladimir v dnešnej googlovej dobe nieje špionáž žiadny problém, ale je pravda, že v tvojom vlákne šmírujem často.
Ohrňovačky sa zatiaľ nechystám predlžovať. Mám iné, ako ty. Sú dlhšie a pološróbovité. Len sa mi občas stalo, že niektorá hruda preskočila, alebo sa neprevrátila, lebo sa snažím pluh pustiť čo najhlbšie. Tak uvidím, ako sa to bude správať.
Ohrňovačky sa zatiaľ nechystám predlžovať. Mám iné, ako ty. Sú dlhšie a pološróbovité. Len sa mi občas stalo, že niektorá hruda preskočila, alebo sa neprevrátila, lebo sa snažím pluh pustiť čo najhlbšie. Tak uvidím, ako sa to bude správať.