TK 14 - 2 valec

TK, MT, Vinea, Cabrio, Vega, Yukon, Farmář

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
mynno
Příspěvky: 12
Registrován: čtv bře 13, 2014 9:10 am
Bydliště: Lučenec

TK 14 - 2 valec

#1 Nový příspěvek od mynno »

Caute kamoši. Tak po dlhom hľadaní na nete som si domov doniesol tohto zatiaľ plačúceho krásavca. Kvapká olej z hyd.piestu a trochu zo zadných portálov. A čo je najdôležitejšie brzdy idú asi na 60 % takže na skúšobnej jazde celkom sranda :smich: Kúpil som ho od majiteľa ktorý ho zdedil a ani mi nevedel vysvetliť všetky čudlíky takže budem netrpezlivo čakať na vaše vysvetlenia.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

na čo slúži táto hriadeľ ?

Obrázek

toto je uzávierka ?

Obrázek

na čo je toto ?

Obrázek

a toto ?

Obrázek
Fak d kola, fak d pizza - óóól aj níííd iz slivovica.

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: TK 14 - 2 valec

#2 Nový příspěvek od Tom »

A co kdyby jsi místo trpělivého čekání na naše vysvětlení si táhl příručky na TK a Slavii 2S90A a trpělivě jsi je přečetl, dozvíš se tam daleko víc než na co si teď vzpomeneš ;-)
http://uloz.to/xgxkR77K/manual-t-4k-12-pdf slavii tady na foru dohledáš :)
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

petras2
Příspěvky: 133
Registrován: pon led 25, 2010 10:15 pm

Re: TK 14 - 2 valec

#3 Nový příspěvek od petras2 »

Hřídel na čtvtém obrázku je přední vývod pro pohon dodatečnáho agregatu např. čerpadla. Většina motorů tam měla ořech pro ruční startování. Tyto motory nejsou tak časté, používala je třeba Frigera na chladících vozech. Pozor: je to přímo vývod vačkové hřídele, nelze to brát jako plnohodnotnej vývod max 3-4 kW. Hřídel je uložená jen v bronzovejch pouzdrech a ozubené kolo vačkové hřídele je tam lisované za tepla takže žádnej větší vykon nepřenese!!!

mynno
Příspěvky: 12
Registrován: čtv bře 13, 2014 9:10 am
Bydliště: Lučenec

Re: TK 14 - 2 valec

#4 Nový příspěvek od mynno »

Tom - ja som si príručky samozrejme stiahol ešte pred kúpou. Len nie som až taký technický typ, ktorý vie všetko vyčítať z tých výkresov na konci. A skúšať páčky pri práci je aj trochu risk. Ako laika do všetkého čo má motor mi príde prístup petras-a 2 k mojej situácii oveľa kamarátskejší :friends: a jeho vyčerpávajúca odpoveď mi dá viac ako 4 príručky. Lebo ja ich síce čítam, ale nechápem :vztek:
Fak d kola, fak d pizza - óóól aj níííd iz slivovica.

Uživatelský avatar
Martin-SVK
Příspěvky: 258
Registrován: ned úno 24, 2013 10:37 pm
Bydliště: okres Námestovo

Re: TK 14 - 2 valec

#5 Nový příspěvek od Martin-SVK »

no a ostatok čo si sa pýtal tak s tou uzávierkou si mal pravdu je to uzávierka a tie "páčky" alebo "čudlíky" alebo ako to nazvať naľavo pri prednom aj zadnom kolese slúžia na vypínanie/zapínanie náhonu kolies
vytiahnuté = vypnuté
hlavne zadný je nutné vypínať pri práci s náradím kt. potrebuje náhon od kardanu(rotavátor, štiepkovač)
T-4K-22 :)

PON-25 A
ARS-103 _ 5-KN-85
ŽŤ-152

jarynfira
Příspěvky: 1630
Registrován: pát bře 19, 2010 9:19 pm
Bydliště: 739 91

Re: TK 14 - 2 valec

#6 Nový příspěvek od jarynfira »

Martin-SVK píše:no a ostatok čo si sa pýtal tak s tou uzávierkou si mal pravdu je to uzávierka a tie "páčky" alebo "čudlíky" alebo ako to nazvať naľavo pri prednom aj zadnom kolese slúžia na vypínanie/zapínanie náhonu kolies
vytiahnuté = vypnuté
hlavne zadný je nutné vypínať pri práci s náradím kt. potrebuje náhon od kardanu(rotavátor, štiepkovač)
Já bych si dovolil to opravit ..... zadní pohon kol je nutno mít vypnutý při zařazené motorové závislosti, tj. páka závislosti přestavena směrem dopředu, k motoru. Ten kardan pro pohon zadní nápravy má v tomto případě otáčky shodné s motorem a zadní kola se chtějí otáčet pouze rychlostí odvíjející se od kol přední nápravy a ty jsou závislá na zařazeném převodovém stupni, takže při téhle kombinaci je jisté poškození převodovky. :zapomel:
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!

Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)

petras2
Příspěvky: 133
Registrován: pon led 25, 2010 10:15 pm

Re: TK 14 - 2 valec

#7 Nový příspěvek od petras2 »

Všimnul jsem si, že nemáš na traktoru páku volby závislosti vývodu (6 fotka). Proto nemáš možnost ovládat zadní vývod náhonu, kde se přepíná pojezdová a motorová závislost.
Je tam potřeba mít tento mechanismus pák.
Obrázek
Obrázek
Baterku a odpojovač přesunout na své místa viz foto
Obrázek

Páka závislisti má 3 polohy:
1.poloha: vytahneš k sobě-náhon zadních kol. traktor jede 4x4 -zadní vývod se točí podle zařazeného rychlostního stupně.
2.poloha: neutrál ve střední poloze- pozor kardan se při jízdě točí od pohou zadních kol. Když vytahneš kuličku na zadní nápravě, přestane se při jízdě točit.
3.poloha: zatlačíš od sebe -(musíš přes spojku) zapne se náhonová závislost kardan se točí přímo od otáček motoru nezávisle na zařazeném rychlostním stupni (traktor jede jen na přední náhon 2x2) Předtím, ale musíš vytáhnout kuličku vypínání zadního náhonu, jinak mužeš odělat ozubená kola v převodech. :zly:

Vypínání předního náhonu kol tam máš jako bonus :)

mynno
Příspěvky: 12
Registrován: čtv bře 13, 2014 9:10 am
Bydliště: Lučenec

Re: TK 14 - 2 valec

#8 Nový příspěvek od mynno »

Ďakujem, ďakujem, ďakujem 8) Práve toto som potreboval a nie nejaké príručky. Keby mal niekto v okolí takéto dáke čudo tak sa ho samozrejme opýtam ale som jediný :-/ po sviatkoch sa pozriem na tie brzdy (samozrejme nafotím) a začnem ho zaťažovať na max. Rozborku urobím až v zime. ešte raz dakujem
Fak d kola, fak d pizza - óóól aj níííd iz slivovica.

mynno
Příspěvky: 12
Registrován: čtv bře 13, 2014 9:10 am
Bydliště: Lučenec

Re: TK 14 - 2 valec

#9 Nový příspěvek od mynno »

Tak som rozobral brzdy a zistil som, že som asi prvý ktorý to robil. Teraz už viem prečo mi to nebrzdilo :smich:
Všetko som potom poumýval v riedidle a oco z dlhej chvíle to aj strekol najprv základ a potom čierna lesklá. Že keď je to rozobraté tak nech je to poriadne. Vymenili sme všetky guferá a gumičky tak dúfam, že už bude s brzdami pokoj.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Trošku som mal aj hlavu v smútku lebo jeden bubon bol prasknutý. Ale oco povedal, že to odnesie "Bélovi" (sústružníkovi) a že s tým dačo spravia. A aj urobili. Zobrali dáke desatiny vyrobili prstenec, za horúca nabili a keď to ochladlo bolo to ako nové . Béla je šikovný :potlesk:

Obrázek

Obrázek

Ten prasknutý bol tento.

Obrázek

Je to starší typ od tohoto, čo má aj výstuhy?

Obrázek

Ešte sme pretesnili hyd. valec a teraz už len zaťažovať :ano: A ešte niečo by som sa chcel opýtať. Vie mi niekto povedať aspoň približný rok výroby? :hm: Ja som ho hľadal a nikde som ho nenašiel. Chcem si ho prihlásiť na C-čkové značky a neviem či je to TK, TZ-4-K 14 ...
Fak d kola, fak d pizza - óóól aj níííd iz slivovica.

Uživatelský avatar
ondrejb
Příspěvky: 322
Registrován: čtv pro 11, 2008 1:37 am
Bydliště: SR/RS

Re: TK 14 - 2 valec

#10 Nový příspěvek od ondrejb »

Rok výroby je zakodovaný v číslach na boku prevodovky!
Tie výstuhy sú na novšich-myslím si!Ja mám r.v. 1965-bez výstuh!
Máš vypínateľný predok-aj to môže pomôcť pri určení "roku narodenia"

mynno
Příspěvky: 12
Registrován: čtv bře 13, 2014 9:10 am
Bydliště: Lučenec

Re: TK 14 - 2 valec

#11 Nový příspěvek od mynno »

Díky Ondro za info. Skúsim pohľadať tie čísla a potom ich sem pridám a dúfam, že mi niekto pomôže pri ich rozlúštení. A chcel by som poprosiť Teba aj ostatných, aby pri odpovediach nepoužívali ikonu "citovať", lebo v tom prípade to okopíruje celý citovaný príspevok. Úplne stačí "poslať odpoveď" aby sme to tu mali prehľadnejšie. Za porozumenie ďakujem :friends:

Obrázek
Fak d kola, fak d pizza - óóól aj níííd iz slivovica.

Uživatelský avatar
ondrejb
Příspěvky: 322
Registrován: čtv pro 11, 2008 1:37 am
Bydliště: SR/RS

Re: TK 14 - 2 valec

#12 Nový příspěvek od ondrejb »

Aha! Ospravedlňujem sa! Neuvedomil som si že tie fotky sú tam-napriek tomu že sú obrovské!

Uživatelský avatar
ondrejb
Příspěvky: 322
Registrován: čtv pro 11, 2008 1:37 am
Bydliště: SR/RS

Re: TK 14 - 2 valec

#13 Nový příspěvek od ondrejb »

Poprosil by som admina aby mi ten príspevok "vyretušoval"-alebo zmazal!

mynno
Příspěvky: 12
Registrován: čtv bře 13, 2014 9:10 am
Bydliště: Lučenec

Re: TK 14 - 2 valec

#14 Nový příspěvek od mynno »

toto číslo je na prevodovke z prava Obrázek

a toto z ľava
Obrázek
Obrázek

a toto číslo je na motore

Obrázek

vie niekto múdrejší ako ja určiť z týchto čísiel typ a rok výroby?
Fak d kola, fak d pizza - óóól aj níííd iz slivovica.

mynno
Příspěvky: 12
Registrován: čtv bře 13, 2014 9:10 am
Bydliště: Lučenec

Re: TK 14 - 2 valec

#15 Nový příspěvek od mynno »

nazdar páni. Vie mi niekto z Vás poradiť aká má byť medzera medzi kardanom a uchytením tretieho bodu? Aby to do budúcna nezavadzalo? Chcem to zvariť tak, aby som to už nemusel opravovať.

Obrázek
Fak d kola, fak d pizza - óóól aj níííd iz slivovica.

Odpovědět

Zpět na „Naše malotraktory“