TZ 4 K 14 Erťák
Re: TZ 4 K 14 Erťák
ahoj budu mít jeden jednoválec v TOP stavu na prodej..... sehnal jsem za super penize dvouhrnek tak budu měnit, ale až tak za měsíc než ho složí.
Re: TZ 4 K 14 Erťák
Ten dvouvál ti závidím, v Napajedlích mě od něho tedy ten pán co jsem s ním mluvil zrazuje (zrovna prý ani žádný nemají) že je to pro naši potřebu zbytečnost ale na druhou stranu TKáčka se prodávají cca za 80 a MTéčka za 120 takže to při příp. prodeji vyložená ztráta není. Já traktor prodávat určitě nechci ale ve skutečnosti nevím jaký rozdíl v tom opravdu je, u nás se tyhle stroje v podstatě nevyskytují a dokud jsem nekoupil neznal jsem ani jednoválec, tady na foru totiž v podstatě o dvouválci každý básní. Je to opravdu takový rozdíl ? Určitě z motoru neteče olej jako z olejničky a snad to nedělá takovej virvál ale to není rozhodující máte-li někdo přestavěný traktor z jedno na dvouválec, dejte do placu vaše postřehy pro a proti.(např. problémy, spolehlivost) Síla motoru mi přišla dostačující snad jen při orání to někdy nemohl zmoct.
Re: TZ 4 K 14 Erťák
To už jsme tu psali mnohokrát !
Rotavátor - dva válce jedou naplno , jeden válec jede také naplno, rozdíl je v 10 cm hloubky.
Orba - s jednoválcem pomalá jednička a příliš rychlá dvojka (výkon dělaný otáčkami), s dvouválcem příjemná jízda na dvojku
Silnice - vesměs všechno včetně kopců na 4
Rotavátor - dva válce jedou naplno , jeden válec jede také naplno, rozdíl je v 10 cm hloubky.
Orba - s jednoválcem pomalá jednička a příliš rychlá dvojka (výkon dělaný otáčkami), s dvouválcem příjemná jízda na dvojku
Silnice - vesměs všechno včetně kopců na 4
- Holder
- Příspěvky: 1543
- Registrován: úte říj 21, 2008 8:16 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: TZ 4 K 14 Erťák
Já osobně bych dal 2 vál .Slávie nebo nechal naroubovat 3 val. z auta např. jak má Petis . Ty peníze bych vložil do předělání příruby a spojky . Ten jednoválec je jednoduchý motor , ale je to plivátko a zaspalo dobu .
Re: TZ 4 K 14 Erťák
Sehnal jsem dvouválcový po g.o. za dobrý peníz sice bez hyd. čerpadla a startéru. Mám výjezd že zahrady do pruského kopce tak se budou hodit koně navíc. Pokud jednoválcovým neprodam tak ho zakonzervuji na půdu a třeba se někdy bude hodit. Je v top stavu r.v.95
Re: TZ 4 K 14 Erťák
Rotavátor nemám, to neposoudím. orba souhlas dvojka aby jela musí jít na plno a pak je to rychlé (jde dvouválec v otolik nižších otáčkách,v manuálu jsem se dočetl že jeho max. otáčky jsou ještě asi o 400 vyšší než u jednoválce, opravdu to zvládá na otáčky něco málo nad volnoběhem? Jízdu po silnici krom velkých kopců zvládám taky většinou na čtyřku (když už ji tam dostanu, záleží ale na tom co kdo tahá na vleku)ITS píše:To už jsme tu psali mnohokrát !
Rotavátor - dva válce jedou naplno , jeden válec jede také naplno, rozdíl je v 10 cm hloubky.
Orba - s jednoválcem pomalá jednička a příliš rychlá dvojka (výkon dělaný otáčkami), s dvouválcem příjemná jízda na dvojku
Silnice - vesměs všechno včetně kopců na 4
Re: TZ 4 K 14 Erťák
Ahoj TKáčkaři, traktor už je v kupě stálo mě to jeden celodenní výlet do Napajedel (ujeli jsme celkem 750 km) a 7 tis. což je myslím přijatelná částka. Naštěstí to odneslo jenom to bronzové ložisko.
- Martin_TDi
- Příspěvky: 1137
- Registrován: stř lis 10, 2010 1:36 am
- Bydliště: 74294
Re: TZ 4 K 14 Erťák
Tak to je fajn že to máš zase OK a funkční ! 8)
Co ten dvouválec? Já o něm stále uvažuju, ale je jich jak šafránu v solidním stavu.
Co ten dvouválec? Já o něm stále uvažuju, ale je jich jak šafránu v solidním stavu.
Re: TZ 4 K 14 Erťák
Dvouválec mám připravený tak do Vánoc snad proběhne výměna. Měl jsem docela štěstí u mého servisáka si někdo objednal motor s g.o. a pak ho odřekl tak jsem po něm skočil..... Prý je to velký rozdíl tak uvidíme.
Re: TZ 4 K 14 Erťák
Jo už to maká v sobotu už jsem i zoral. Nevím já s tím žádné zkušenosti nemám ale taky jsem si na něj myslel, technik v Napajedlích mě ale odrazoval že jsou to pro domácí účely vyhozený peníze a že to není až takový rozdíl. Určitě není traktor tak zaflákanej od výfuku ale randál to prý dělá skoro stejně. Dvouválec po go od něho prý vyjde na čtyřicet a když ho budeš chtít koupit někde jinde musíš si prý dát pozor z čeho to vlastně je protože už jich údajně několik přestavoval a díly které musel vyměnit tu cenu pak hravě přelezly. Počkáme až jak dopadne Zerzy, já bych raději dořešil ale prvně to řízení, protože otáčení na malém místě je horší jak v avii.Martin_TDi píše:Tak to je fajn že to máš zase OK a funkční !
Co ten dvouválec? Já o něm stále uvažuju, ale je jich jak šafránu v solidním stavu.
Re: TZ 4 K 14 Erťák
Ahoj! mám taky TK už pár let, také jsem přemýšlel o výměně motoru za dvouvál Slávii. Sháněl jsem dost dlouho. Za 40 tis. motor je strašně moc do takového stroje a zase tolik se toho nezmění. Výkon vzroste, nebude to tolik smrdět, ale pořád bude problém s vývodovou rychlostí, řízením a rozchodem, atd.... Nedám na TK dopustit, udělá mnoho práce.
Pořídil jsem Japonce Iseki 26 hp a otevřel jse mi nový obzor využívání traktoru. Je to úplně jiná práce - řízení ( posilovač). rotávátor- lehce 150cm záběr, 16 rychlostí, pluh dvoják- v pohodě, 4 rychlosti vývodáku a pořád 4x4, dělené brzdy,hydraulika atd... Když si vzpomenu co jsem se natrápil s rotávátorem za TK- KYR-100, orba s kloubákem, vyorávání brambor čertem na kardan.......
To co dáte za motor a hydr. řízení a ostatní věci za to máte Japonce. TK jsem si nechal, ale už jenom z nostalgie. Přeji hodně úspěchů .
Pořídil jsem Japonce Iseki 26 hp a otevřel jse mi nový obzor využívání traktoru. Je to úplně jiná práce - řízení ( posilovač). rotávátor- lehce 150cm záběr, 16 rychlostí, pluh dvoják- v pohodě, 4 rychlosti vývodáku a pořád 4x4, dělené brzdy,hydraulika atd... Když si vzpomenu co jsem se natrápil s rotávátorem za TK- KYR-100, orba s kloubákem, vyorávání brambor čertem na kardan.......
To co dáte za motor a hydr. řízení a ostatní věci za to máte Japonce. TK jsem si nechal, ale už jenom z nostalgie. Přeji hodně úspěchů .
Re: TZ 4 K 14 Erťák
Ahoj, TKáčko je dobrej stroj ale bohužel jeho éra je padesát let pryč, tyhle traktory jsou mnohem modernější ale pokud ti slouží jenom kolem baráku a chceš občas na silnici je jejich cena pro nás někde jinde. Strojů za cenu TKáčka je sice plný internet ale v jakém jsou stavu ví jenom bůh a náhradní díly jsou určitě taky o dost dražší. Máš ale asi pravdu že nežli vrážet velké peníze do starého stroje je už lepší našetřit na něco novějšího.KMEL píše:Ahoj! mám taky TK už pár let, také jsem přemýšlel o výměně motoru za dvouvál Slávii. Sháněl jsem dost dlouho. Za 40 tis. motor je strašně moc do takového stroje a zase tolik se toho nezmění. Výkon vzroste, nebude to tolik smrdět, ale pořád bude problém s vývodovou rychlostí, řízením a rozchodem, atd.... Nedám na TK dopustit, udělá mnoho práce.
Pořídil jsem Japonce Iseki 26 hp a otevřel jse mi nový obzor využívání traktoru. Je to úplně jiná práce - řízení ( posilovač). rotávátor- lehce 150cm záběr, 16 rychlostí, pluh dvoják- v pohodě, 4 rychlosti vývodáku a pořád 4x4, dělené brzdy,hydraulika atd... Když si vzpomenu co jsem se natrápil s rotávátorem za TK- KYR-100, orba s kloubákem, vyorávání brambor čertem na kardan.......
To co dáte za motor a hydr. řízení a ostatní věci za to máte Japonce. TK jsem si nechal, ale už jenom z nostalgie. Přeji hodně úspěchů .
Re: TZ 4 K 14 Erťák
Ahoj kluci, mám přes svátky dovolenou a tak přemýšlím o brzdách na tom mém nešťastném vleku. Kola mají lanovody a oj je sedmdesátka roura tak by se snad dala vyrobit nájezdovka protože kus šedesátky trubky snad seženu snadno a nějaké pružiny dovnitř i mám ale nevím jestli mě nečekají nějaká úskalí. Řešil jste to už někdo, na co si dát pozor a jak to máte vymyšlené? Díky za názory.
Re: TZ 4 K 14 Erťák
Zdravím,
vždycky jsem si myslel, že TK byly jednoválce, dneska tady vidím, že se dá přestavět na dvouválec. A ještě větší překvápko tady:
http://www.sbazar.cz/malotraktory.a.tra ... lny-predek
tříválec? to do starýho TKčka "implantuje" tříválcový motor? co na to převody???? ta cena- necelých 40K? je to reálný, nebo podfuk s nějakými čínskými motory?
vždycky jsem si myslel, že TK byly jednoválce, dneska tady vidím, že se dá přestavět na dvouválec. A ještě větší překvápko tady:
http://www.sbazar.cz/malotraktory.a.tra ... lny-predek
tříválec? to do starýho TKčka "implantuje" tříválcový motor? co na to převody???? ta cena- necelých 40K? je to reálný, nebo podfuk s nějakými čínskými motory?
- Milhauss
- Příspěvky: 11618
- Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
- Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: TZ 4 K 14 Erťák
Zdarec,je to ptákovina,a podfuk. Jsou to zkopírované inzeráty z polských allegro. Tříválec tam není,klasika jednoválec,nějaká chyba v popisu. Ale dá se tam naroubovat cokoliv,jakotřeba čtyřvál z osobáku,takových tk je mraky
Jak orá ten zelenej ploužek,v týdnu jsem ho přivezl. Na co si dát pozor?? Díky,pěkný stroje
Jak orá ten zelenej ploužek,v týdnu jsem ho přivezl. Na co si dát pozor?? Díky,pěkný stroje