Lupova MT8 132-2

TK, MT, Vinea, Cabrio, Vega, Yukon, Farmář

Moderátoři: Tata, Tom

Odpovědět
Zpráva
Autor
Lupa
Příspěvky: 236
Registrován: čtv led 19, 2012 9:47 am
Bydliště: Frýdek Místek

Lupova MT8 132-2

#1 Nový příspěvek od Lupa »

Zdravím pánové. Po létech brouzdání po tomto foru jsem se i já stal majitelem MT8 132-2. Traktor jsem koupil v zuboženém stavu a už 1.5 roku ho generálkuji. Komplet rozebrán a vše prošlo renovací. Motor byl v Napajedlech, tam dostal nové výbrusy, výbr. kliky a osazení do bloku, ojnice + šály. Zbytek doma. Chybí dodělat sezení řidiče, elektřina a hydraulika.
No mám problém, motor chytne i studený bez čudlu na volnoběh ale nejsem si jistý, jestli jdou oba válce správně. Potrubí výfuku je totiž na jednom válcí horké (neudržím ruku) a na druhém je o poznání méně horké (ruku udržím). Jinak normálně běží, akcceleruje, nekouří. Tlak oleje 4 Bar. Motor před GO měl přidřenou (vytečenou šálu) na ojnici no a právě ten válec se mi ted nezdá. Než jsem to složil tak jsem tam mazacím lisem tlačíl olej a přitom otáčel klikou a zdálo se mi, že olej tlačí na obě ojnice.
Je možné že je přicpaný mzací kanálek v klice?
CO ajak zkontrolovat a prověřit? Napadá mě sundat parohy a po startu kontrola spalin. Dále povolit za chodu vstřk. potrubí a poslouchat. Nejlépe kdyby byl okolo někdo kdo by si to poslechnul a zhodnotil. Bydlím kousek od Třince - Guty
Jak naschvál neumím zde dát foto protože ten návod mi nepasuje. Chce to po mě registraci a přitom mi vyskočí chyba.https://img32.rajce.idnes.cz/d3202/16/1 ... .jpg?ver=0

Lupa
Příspěvky: 236
Registrován: čtv led 19, 2012 9:47 am
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Lupova MT8 132-2

#2 Nový příspěvek od Lupa »


Jeňór
Příspěvky: 211
Registrován: úte kvě 17, 2016 7:44 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Lupova MT8 132-2

#3 Nový příspěvek od Jeňór »

Ahoj,tento stroj mám taky,před 4rokama GO taky v Napajedlech motor jde jak hodiny ,pochybuju že by tlak oleja na klice měl vliv na teplotu spalin,to už by se ten válec musel zadírat.
Rukou sem to nikdy neměřil ten druhý válec bude o něco víc horký,protože je o něco hůř chlazený.
Jak jso na tem ventilový vůle a otvírací tlaky na tryskách?

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5458
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Lupova MT8 132-2

#4 Nový příspěvek od thovt »

Zdravim
jaký motorový olej tam je?
Tlak 4 bar kdy je ot/min a teplota oleje?
Jsou seřízené vstřiky?
Jaké jsou volnoběžné ot/min?
Jsou seřízené vůle ventilů?
Motor by měl bežet sám na jeden válec při středních otáčkách, bez zátěže. Vyzkoušet první válec pak druhý.

Na video jsem se nemohl podívat můj internet přetížený pomalý jak šnek.
Takže hádám.

Lupa
Příspěvky: 236
Registrován: čtv led 19, 2012 9:47 am
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Lupova MT8 132-2

#5 Nový příspěvek od Lupa »

Tlak oleje 4bar je na volnoběh při studeném motoru. trysky jsou seřízené obě stejně a na stolici rozstřikovaly pěkně. Ventily byly zabroušené a seřízené na 0.15 při studeném motoru. Právě že ten druhý válec č.2(blíž volantu) se méně hřeje.
Zkusil jsem na volnoběh povolit trubku na vstřikovačí, povolím č.1 tak chcípá, č.2 tak se udrží v chodu. Při zvýšených ot. se udrží na obou.
Já mám obavy, že mi to na klice nemaže na ojnici č.2 a zase odešla šála. Přitom ten motor šel 3x po 20 min. Tím pádem má píst vůli ve zdvihu a má malou kompresi. Co vy na to? Ještě by šlo zkusit zaměnit vstřikovače.
Dotaz - když sundám vannu, zjistím vůli na ojnice/klika, jak zkontroluju průchodnost maz. kanálku v klice?

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5458
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Lupova MT8 132-2

#6 Nový příspěvek od thovt »

4 bary na volnoběch tak ten tlak by měl být při 3000ot/min . To musí být rozervaný olej. filtr.
Vysoký tlak dokaže zadřít šálu taky . Šály jsou z kompozice slitina olova cínu atd. 300°C a konec.

Tak jsme doma.


Jaký tam máš olej typ výrobce?

Závadu klikového hřídele poznáš podle kovového suchého zvuku, přičemž rychlost klepání se zvyšuje s rostoucími otáčkami. Příliš velká vůle v hlavním ložisku je poznat podle nepravidelného ostrého zvuku s přestávkami. Tento zvuk je nejpatrnější při rozjíždění.
Při volnoběhu je slyšet pístní čep když je volný.

Jeňór
Příspěvky: 211
Registrován: úte kvě 17, 2016 7:44 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Lupova MT8 132-2

#7 Nový příspěvek od Jeňór »

Zkusil bych vyhodit olejový filtr a vylit z něho olej,jestli tam nejso piliny,pak by to bylo jasný.
Zas pokád by už byla šála pryč,tak by to klepalo.
Zkusil bych ješte změřat kompresní tlaky. At se daří.

Lupa
Příspěvky: 236
Registrován: čtv led 19, 2012 9:47 am
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Lupova MT8 132-2

#8 Nový příspěvek od Lupa »

Olej je Carline M7 ADS III+ 15W40. Přehodil jsem vstřiky, je to to samé. Schodil jsem výfuk i de sběrným potrubím a ten problémový válec má výfukový kanál mokrý. Ten druhý je pěkně suchý. Po startu válec č.1 jdou horké spaliny, č.2 spíše jenom dýchá a prská nafta s sazema. On se chytá až při vyšších ot.
Olej i filtr jsou nové. Sháním měřák na změření tlaků ve válci.
Když jsem mě pryč vstřiky tak jsem drátam zkoušel vůli pístu v dolní uvrati a oba válce jsou stejné tak šála je snad v pořádku.
Co způsobí deztrukci filtru?

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5458
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Lupova MT8 132-2

#9 Nový příspěvek od thovt »

Tak zkus připojit vstřik venku na válci č2 .nastav plný plyn,zatoč pouze starterem, třeba je problém v čerpadle. Nedostačne rostrikuje vstřik naftu.
Kompresi mužeš vyzkoušet klikou, přehodit kompresi je potřaba dost síly , pokud tam máš vývod.

Vysoký tlak zničí filtrační material ve vložce, pak to nečisti olej , plechovka vydrží MPa.

Lupa
Příspěvky: 236
Registrován: čtv led 19, 2012 9:47 am
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Lupova MT8 132-2

#10 Nový příspěvek od Lupa »

Ale vstřikovací čerpadlo bylo na kontrole v napajedlech a dokonce 2x, udajně je dobré. A kdyby nedávalo dávku tak je výf. kanál suchý. Nafta tam evidentně jde ale kvůli malému tlaku se nevznítí.
Olejové čerpadlo tlačí olej napřed do filtru a pak to jde do motoru. Kdyby byl přicpaný filtr, nebyl by tlak oleje na tlakovém čidle z bloku motoru. Navíc je na olejovém čerp. pojistný přepouštěcí ventil, teklo by to zpětně do vanny.
Dneska jsem to trochu odstrojil a není nikde vidět netěsnost mezi válcem a hlavou. Mám domluveno měření tlaku příští týden tak uvidíme.
Můj typ bud nedrží ventil nebo je něco s pístníma kroužkama.
Udělám si měřák tlaků, poradte jak nejlépe.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5458
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Lupova MT8 132-2

#11 Nový příspěvek od thovt »

No když ti bude tect vstřik tak naftu ve válci budeš mít taky , valec se bude chytat až se nafta rozpraší pohybem pístu.

Snad ti to pomůže v konstrukci můj je co jsem nasel doma.

https://postimg.cc/gallery/tsQkxPK

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5458
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Lupova MT8 132-2

#12 Nový příspěvek od thovt »

No když ti bude tect vstřik tak naftu ve válci budeš mít taky , valec se bude chytat až se nafta rozpraší pohybem pístu.

Snad ti to pomůže v konstrukci můj je co jsem nasel doma.

https://postimg.cc/gallery/tsQkxPK

https://motofocus.cz/technika/2968,filt ... akem-oleje
https://motofocus.cz/technika/2996,tlak ... ru-spin-on
Možná to stebou hne tohle.

123
Příspěvky: 1123
Registrován: pon led 07, 2013 3:51 pm
Bydliště: čm vysočina

Re: Lupova MT8 132-2

#13 Nový příspěvek od 123 »

Možná to stebou hne tohle.
No nevím, pochybuju, spíš si myslím že ne, protože už když se podívám na ten obrázek, tak je blbě. Takže autor asi nic moc vědomosti a šíří tam nesmysly.
Pokud majitel není prase a dotáhne filtr tak, jak se má, tak i kdyby nakrásně zůstal přepouštěcí ventil oleje viset, tak olej vyletí pod těsnicím kroužkem filtru, proto tam totiž co vím, taky je.
Lupa pošlu ti zprávu

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5458
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Lupova MT8 132-2

#14 Nový příspěvek od thovt »

123: Chytáš se něčeho scestného .
To ho důležitého se vůbec nevšímáš, řešíš blbosti jako celý národ.
Mě je to vlastně jedno, mě motory fungují jak švýcarské hodinky, když chci nahodím jen klikou i v mrazu, což ukazuje v jakém jsou stavu.

Lupa
Příspěvky: 236
Registrován: čtv led 19, 2012 9:47 am
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Lupova MT8 132-2

#15 Nový příspěvek od Lupa »

Znovu jsem to zkoumal a podle mě jsou tlaky vpořádku, točil jsem motorem vždy bez jednoho vstřiku. Také jsem zkoušel změřit množství nafty pro každý válec vždy na 10otáček. Na druhém válci jsem naměřil něco méně než na prvním. Na vstřik čerpadle mi měnili regulační hřeben, je možné nastavit jinou dávku na každý válec? Je složité na zkoušku přehodit na čerpadle ty vstřik. segmenty? Případně na zkoušku půjčit čerpadlo.

Odpovědět

Zpět na „Naše malotraktory“