MT8-065 do vinohradu

TK, MT, Vinea, Cabrio, Vega, Yukon, Farmář

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
trahere
Příspěvky: 34
Registrován: sob úno 29, 2020 7:03 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: MT8-065 do vinohradu

#16 Nový příspěvek od trahere »

Vinohrad zasazený, lístečky raší, konečně jsem taky ten traktorů zúžil, abych se tam lépe vešel 8)

Obrázek

A dneska montovat ohradník, protože se zdá, že nám tam leze zajíc od sousedů nebo z pole :vztek:

Uživatelský avatar
trahere
Příspěvky: 34
Registrován: sob úno 29, 2020 7:03 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: MT8-065 do vinohradu

#17 Nový příspěvek od trahere »

Našel jsem v kabině ventilátor! Schovaný pod stinitkem. Pro toto počasí jediná možnost, jak to uvnitř přežít...

Uživatelský avatar
Brendak
Příspěvky: 2790
Registrován: sob říj 06, 2007 12:44 am
Bydliště: okr. Břeclav

Re: MT8-065 do vinohradu

#18 Nový příspěvek od Brendak »

A co motor z 1203? Jede dobře? Trochu po MT8-065 pokukuju místo Zetoru 6911.

hobr
Příspěvky: 3872
Registrován: pát říj 11, 2013 5:52 pm
Bydliště: jižně od Brna

Re: MT8-065 do vinohradu

#19 Nový příspěvek od hobr »

Brendák - to nedělej. Pořád budeš lít benzín, pokud nemáš pole, sad na rovině, tak si "neprdneš". Soused to měl a dal pryč. Když tak kup MT8 - 050 (150). A nebo TK s dvouválcem MT8 - 132. Je to jiná "liga", co se týče spotřeby i tahu.
Osobně bych si MT8 - 065 koupil (pošilhávám po něm) jako druhý traktůrek na ježdění po silnici a do špalíkovače, ale hned bych vyměnil motor za nafťák.
Tímto nechci zakladateli kazit vlákno, ale určité zkušenosti mám...
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."

Uživatelský avatar
Brendak
Příspěvky: 2790
Registrován: sob říj 06, 2007 12:44 am
Bydliště: okr. Břeclav

Re: MT8-065 do vinohradu

#20 Nový příspěvek od Brendak »

Bylo by to na sekání trávy a jezdění po silnici. Sad je jenom v mírném kopci. Na motor z 1203 někdo nadává. Musel by být v dobrém stavu. Byla možnost výměny Zetor za 065 , ale s naftovým motorem z nějakého osobáku. Nešli jsme do toho kvůli tomu motoru. Kdyby byla havárka co na to pojišťovna.

Uživatelský avatar
trahere
Příspěvky: 34
Registrován: sob úno 29, 2020 7:03 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: MT8-065 do vinohradu

#21 Nový příspěvek od trahere »

V pohodě hobře, díky za komentář. A i pro Brendaka, v podstatě máš pravdu. On ten výběr traktoru je prostě komplikovaná disciplína a nejspíš je to vždycky o nějakém kompromisu.

Co se týká traktoru obecně (nemluvím o motoru), tak jsem spokojený velmi. Je to tovární stroj pro komunál, má kabinu, takže jsem s ním jezdil od jara přes celé léto do teď a bylo v něm velmi příjemně (původně jsem si myslel, že tu kabinu sundám kvůli lepšímu výhledu atd., ale v březnu jsem si to rychle rozmyslel). Výbava je skvělá - zadní i přední hydraulika, zadní i přední vývod, možnost připojení dalšího hydraulického zařízení dopředu i dozadu. Koupil jsem dozadu sekačku, tahám za ním vozík (původně asi z VARI), používáme kultivátor, brány. Zúžil jsem ho na minimální šířku 95 cm, takže se do uličky mezi řádky projektované na 160 cm vejdu (jen tak tak, ale dá se).

Teď k tomu motoru. Má výkon 20 kW (cca 27hp nebo PS), což je pro naše podmínky (hlinitopísčitá půda) asi naprosté minimum. Byl to taky důvod, proč jsem nešel do slabších Kubot se šířkou cca 75cm a výkonem kolem 18 PS. Jezdilo by se mi s nimi určitě mnohem lépe, ale nevěřím, že bych zvládl to, co teď.

Motor je poplatný době vzniku. Je poměrně jednoduchý, má opravdu celkem velkou spotřebu, nemám ji spočítanou nějak přesně, ale odhaduju, že na 1mth klidně 10 litrů benzínu si vezme. Na druhou stranu 1 mth není hodina práce, když jezdím s vozíkem, mám ji tak za půl dne práce. Za sezónu do dneška mám natočeno asi 35 mth.

S motorem jsem se ze začátku dost natrápil, to uznávám. Naštěstí soused ho měl ve vysokozdvižném vozíku, tak mi spoustu věcí poradil a tak už něco umím a tak nějak vím, co s ním. Občas musím čistit karburátor, což pravděpodobně souvisí s nějakým nepořádkem v nádrži, proto mám v plánu ji vyčistit. Vyměnil jsem benzínový filtr, po koupi se na něm udělaly takové ty běžné výměny. Teď asi před týdnem jsem měnil svíčky.

Výhodou je, že to je tovární motor a na internetu se dá najít spousta dotazů a návodů pro lidi, co jim nejede 120 a podobné a většina se dá nějak aplikovat. A ty díly jsou opravdu zadarmo. Po té koupi jsem dal za díly dohromady i s prací asi tak 2000,- Kč a za ty průběžné výměny to byly tak stokoruny. Takže v porovnání se spotřebou to jsou vlastně drobné.

Tím, že je to stroj pro komunál, tak umí jet dost rychle, vlastně na silnici se asi cítí víc doma, než na poli. My jsme prakticky na rovině, takže to tolik nevadí. Samozřejmě tím, že to není 4x4, tak když to klouže, tak to klouže. Už jsem ho i skoro položil na bok, když jsem najel do svejlu, na který jsem zapomněl, ale díky uzávěrce diferenciálu a ručnímu plynu jsem se zase vyhrabal a ani nepoložil oplocenku :)

Když bych to shrnul: na sekání trávy (taky dělám) a ježdění po silnici super, motor se kterým si skoro každý poradí. Dá se pojistit, cenově je někde úplně jinde než MT8-050 (když jsem kupoval já, tak byl za půlku). Já kdybych si mohl vybírat a měl na to 5x víc peněz, tak teď půjdu rovnou o několik tříd výš, asi do Claas NEXOS 210 VE, ale to je prostě úplně jiná liga...

Uživatelský avatar
Brendak
Příspěvky: 2790
Registrován: sob říj 06, 2007 12:44 am
Bydliště: okr. Břeclav

Re: MT8-065 do vinohradu

#22 Nový příspěvek od Brendak »

Děkuju za podrobnou odpověď. Kabinu chcu právě taky. Mám trochu zdravotní problémy. Sice se s kabinou nevejdu pod stromy , ale to se doseče Terrou.

Uživatelský avatar
trahere
Příspěvky: 34
Registrován: sob úno 29, 2020 7:03 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: MT8-065 do vinohradu

#23 Nový příspěvek od trahere »

Kdyžtak rád ještě odpovím. Ta kabina je malinká, já jsem trochu vyšší a než jsem ulomil páku na změnu směru a náš dvorní pan opravář traktorů ji navařil tak, abych se tam vešel, tak jsem mohl lézt jen levými dveřmi :vysmech: .
Teď už se tam umím celkem nasoukat, ale ze začátku to byl boj :)

Řazení je mezi nohama, ale já upřímně moc neřadím, jezdím skoro jen na polní 1 nebo transportní 1, občas dám i za 2 :rally:

Sekačku jsem nakonec koupil KBM 100 http://www.vares.cz/product/rotacni-zac ... -100-1481/, chtěl jsem původně dopředu nějakou bubnovku, ale opět to bylo úplně mimo finančně (krát dva). Přes zimu bych si za ten výhoz chtěl vyrobit nějaký koš, teď tam mám tak nějak provizorně přichycené něco z vertikutátoru a to je hned plné.

Ještě mě taky čeká nějaká oprava pístnic a hydrauliky, trochu kape. Trochu myslím, že za to může jeden můj "výlet" do řepky a celkově takového nepěkného porostu, ale s tím už teď nic nenadělám.

hobr
Příspěvky: 3872
Registrován: pát říj 11, 2013 5:52 pm
Bydliště: jižně od Brna

Re: MT8-065 do vinohradu

#24 Nový příspěvek od hobr »

Mám MT8 - 050, motor Slavia 2S90, s kabinou. Měřím 185cm, vážím 105kg. Do kabiny "lezu" levými dveřmi, jen v krajní nouzi pravými. Páky redukce a reverzu jsem upravil, protože na blatníku mám plošinu pro psa, která zasahuje dost dopředu (jezdím zásadně se "závozníkem").
Kabinu jsem chtěl také prodat - zavazí pod stromy, blbě se do toho leze, ale nakonec jsem rád, že to nevyšlo. Kolikrát mě venku překvapil déšť a při podzimní orbě je člověk schovaný před průvanem. Stroj vlastním od r. 1994, zakoupen jako ojetý, takže už jsme se spolu za ty roky sžili.
Má své "mouchy" - slabší výkon, pohon 4x4 nejde vypnout, má snahu se převracet (mám to "na úzko"), jinak vcelku spokojenost.
S motory typu Š 1202 - 1203 mám také zkušenosti, víceméně negativní - míval jsem Š 1202 STW (stejšn) - větší krám jsem nikdy neměl. Hlavně spotřeba byla i na tu dobu velká. Snažil jsem se to uškrtit, ale nic moc.
Do mého "kocoura" naliju 20 litrů nafty a jezdím s tím 3 - 5 měsíců. Benzín bych už nikdy nechtěl...
Jak jsem psal - 065 se mi líbí - jako druhý traktůrek by se hodil (po výměně motoru za naftový) - na špalíkování a pojezdy po zpevněných cestách a silnici - ideál.
Ať Ti stroj slouží ke spokojenosti! :potlesk:
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."

MTraktorista
Příspěvky: 8
Registrován: pon bře 25, 2013 3:45 pm
Bydliště: Prosečné

Re: MT8-065 do vinohradu

#25 Nový příspěvek od MTraktorista »

Dovolím si reagovat, jakožto uživatel obou traktorů. A ve srovnání 050 a 065 mám 065 daleko radši. Motor je podstatně kultivovanější, výkon je adekvátní traktoru. Oproti 050, kde se spotřeba sice vejde do 10 litrů na den, ale výkon a starty jsou utrpení. 050 používám do lesa a v čelním nakladači, tam 065 nestačí. Jinak všechny ostatní práce dělám 065, protože přední náhon nevyužiju, naopak obratnost, lehké řízení a výkon je například u sekání podstatně lepší.

Uživatelský avatar
matto
Příspěvky: 727
Registrován: pát zář 28, 2007 11:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: MT8-065 do vinohradu

#26 Nový příspěvek od matto »

benzin do traktora nepatri
niekedy platilo ako nafta do auta
no mal som chvilu ten traktor a okrem trakcie, ktoru jednoducho nemal ked trocha poprsalo, ma zarazila spotreba ta bola neskutocna, kde som rano natankoval niekedy som mal problem prist vobec domov
mal som vtedy aj TK14 a tam som si ani skoro nepamätal kedy som tam nalial 5litrov

ale ak si spokojny v celku s traktorom , vyskusal by som ho na tvojom mieste upravit na jednoduchy splynovac ako robia pri vysokozdviznych vozikoch
TRAC MT8-151.32
ex TRAC MT8-050 , ZETOR 7245 , MT8-132.32 , TZ-4K-14

Uživatelský avatar
-Lycan-
Příspěvky: 446
Registrován: sob bře 26, 2011 8:01 pm
Bydliště: Topolčany

Re: MT8-065 do vinohradu

#27 Nový příspěvek od -Lycan- »

Ono vše záleži od primárnej prace ked kosačka tak jejedno aky motor či to žerie benzin či naftu ide o využitie vykonu otáčok atd u nas stavaju domadeli a motory z 1203 davaju bežne na spotrebu večšina ludi nehladi ked spalia do roka 50 L benzinu ide taktiez aj o pohodlie štarty a podobne mal som aj benzin v domarobenom rapkači teraz ked mam TK 14 tak benzin šel do sveta v TK ročne spalim kolo 80 L nafty takže na benzin by to bolo asi troška veľa ale pokial ročne nekdo spali 50 L tak spotrebu bych neriešil určite. či predny nahon alebo nie zasa vše záleži od podmienok u nas vraveli že bez predku sa ani nehnu dedko aj mi mame majori bez a v pohode ked ideš ako človek prejdeš šade ked ideš jak hovado tak ti nepomože ani V3S a ostaneš viset aj tak dalej treba brat v uvahu či prevažuje asfalt alebo travnik či riadny teren ...
z pohladu človeka čo vie čo chce s traktorikom robiť a po prezreti viacerich názorov si už každy sám vie zoradit či bude preneho ten pravi alebo nie a samozrejme prvý dojem a tuzba či iskrička v očiach že to bude ten moj stroj zavaži až pri nerozhodnosti u mna to bolo tiež tak TK ?? take male hlučné mne sa vubec nelubi a dnes bych ho nevimenil ani za nič ked som chcel druhy tak som dokupil ale tk ma už svoju vlasnu garaž ,už je člen rodiny :potlesk:
Práce sa neboj! , kľudne si vedľa nej ľahni!!
Fialka : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 95&t=29061
SEX je slastiplný zážitok, ale jazdils niekedy Crystalom 120 45 alias Boženka ???

hobr
Příspěvky: 3872
Registrován: pát říj 11, 2013 5:52 pm
Bydliště: jižně od Brna

Re: MT8-065 do vinohradu

#28 Nový příspěvek od hobr »

MTraktorista píše:...ve srovnání 050 a 065 mám 065 daleko radši. Motor je podstatně kultivovanější, výkon je adekvátní traktoru. Oproti 050, kde se spotřeba sice vejde do 10 litrů na den, ale výkon a starty jsou utrpení...
Nějak jsem nepochopil Tvoje "stesky". Výkon je sice slabší, ale spotřeba to zachraňuje. Po "sametu" jsem obdělával možná i nějaký hektar (svých 60 arů + záhumenky a bylo jich hodně) - všechno jsme zvládli. Nedovedu si představit, kolik peněz bych projezdil s benziňákem...
A jaké špatné starty? Motor (v mém traktůrku) je "starý pes" a startuje i v mírném mrazu. Je fakt, že bez "cucáku" ani ťuk - jen točí, nechytne. Baterku mám vždy "co dům dal", slabší vyhodím z auta - jde do "kocoura". V zimě používám dekompresor. Tož tak...
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."

Uživatelský avatar
trahere
Příspěvky: 34
Registrován: sob úno 29, 2020 7:03 pm
Bydliště: Kutná Hora

Re: MT8-065 do vinohradu

#29 Nový příspěvek od trahere »

Mám radost, že každý píše svůj názor. Já souhlasím s tím, že "prostě záleží". Jak už jsem psal, my jsme na rovině ve vinohradě (na bývalém poli), které máme za domem, takže cesta od garáže na kraj vinohradu je asi tak 50 metrů. Za mokra nejezdíme kvůli utužení. Letos jsem natočil cca 30mth, je možné, že to bylo klidně i 300l benzínu - všechno určitě nebylo jen ve vinohradě, dělal jsem i různé jiné věci "kolem komína" (který nemáme :typek: ). Když to porovnám s postřiky a dalšími nutnými investicemi, tak je to v pohodě, hodně pomáhá to, že ten servis je v podstatě zadarmo.

Já jsem ten traktor koupil od lidí, kteří jsou o 30 km víc na východ, jsou už na Vysočině a jezdili s tím do lesa na dřevo. No to je jasné, že jim ten traktor vůbec nevyhovoval, jen zadní náhon, drahý provoz, nevešli se tam oba co jeli atd.

S tím motorem to je prostě boj, občas mě to pěkně štve, ale prostě je to rok výroby 1989, takže poplatný době; na druhou stranu nové svíčky vyšly všechny dohromady na 120,- Kč. Jak jsem psal, já jsem samozřejmě koukal po 050, koukal jsem i po Kubotách, jak po těch ze 70. let co se hodně prodávají a mají je malovinaři na Moravě nebo i ideálně po nových nebo po tom Claasu, ale ekonomika je holt druhá věc. I kdybych platil za rok o 9.000,- Kč víc za benzín, tak se mi ten dražší traktor podle mne nezaplatí na pořizovací ceně a na servisu (když jsem ho kupoval, tak 050 stála skoro dvakrát tolik). Měl jsem na to udělanou nějakou tabulku, kterou samozřejmě teď už nemůžu najít.

Samozřejmě pokud by se situace nějak změnila a třeba by se zvětšila plocha, tak už to asi takto nepůjde a budu buď řešit to LPG nebo výměnu nebo kýho čerta co s tím budu dělat.

Takže hlavně ať nám traktory jezdí a dělají svoji práci :) Což mi připomíná, že budu muset vyřešit okopávačku...

hobr
Příspěvky: 3872
Registrován: pát říj 11, 2013 5:52 pm
Bydliště: jižně od Brna

Re: MT8-065 do vinohradu

#30 Nový příspěvek od hobr »

Jo, vždy je to otázka priorit - "kocoura" mám už 26 let (pořizovací cena 70.000Kč) a myslím, že už se zaplatil. Do motoru jsem dával nové trysky, pístní kroužky, těsnění, gumičky, spojkové prasátko, silentbloky a nechal repasovat vstř. čerpadlo - vcelku za "pár" korun. Výměna manžet na zadní pístnici, brzdy + hlavní válec před 20ti lety. Čeká na mě nosná roura - je to "vybité" od začátku co jsem to koupil, holt se mi do toho nechce. Ještě jsem si vzpomněl - vidlice homo. kloubu + prachovky - stálo to kdysi asi 1.500,- Kč. Jednou za rok vyměním olej a o. filtr (kupuji z favorita, bohatě stačí). Takže servis rozpočítaný na ty roky - 0 Kč.
Je to spolehlivý stroj, neváhal bych jít do toho znova. 8)
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."

Odpovědět

Zpět na „Naše malotraktory“