Buchar J Hübner Lbc
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Buchar J Hübner Lbc
Tak jsem se stal majitelem tohodle ťukátka;) .Delala ho fy Jindřicha Hübnera v Lbc Ružodol 1 po znarodnění Tovarny stavebního kovaní.Co jsem zjistil delaly se chvili po válce (45-50) (pravdepodobne se delaly i před valkou ale nikde jsem nenarazil na tenhle buchar datovany před valkou) nicmene dle ustniho podaní ty předvalečne byly nytované.
Buchar je sesroubovan z vypalku z plechu na něm jsou vingle na prichycení k podlaze na šabotu pero a domečky hřídele.Jedna se o klasicky pérák určený pro pohon od transmise.
Bohužel ten co jsem sehnal ma několik vad jednou je chybející pero a brutalne vymlacenou šabotou.
Na fotce je rozebran kvuli dopravě.
Vršek šaboty pujde asi odříznout a z plechu tl 80-100 vyrobit a přišroubovat novou rybinu (šabota váží 250 kg)
Motor jsem již sehnal takže ted musím vše vyčistit nalakovat a seřídit a samozřejme vyrobyt konzolu motoru s napinaním no a musím sehnat nebo vyrobit listovou pružinu.
Origo je řešená takhle:
A ještě mi taky chybí klíny kovátek ktere budu muset udělat jen se obavám že kovátka nejsou originál(protože mají jiny uhel rybiny než beran a mezikus ktery je drží na šabotě) takže je budu asi muset upravit.Take kovatka sedi na spodku rybinove dražky což by myslím neměly.
Buchar je sesroubovan z vypalku z plechu na něm jsou vingle na prichycení k podlaze na šabotu pero a domečky hřídele.Jedna se o klasicky pérák určený pro pohon od transmise.
Bohužel ten co jsem sehnal ma několik vad jednou je chybející pero a brutalne vymlacenou šabotou.
Na fotce je rozebran kvuli dopravě.
Vršek šaboty pujde asi odříznout a z plechu tl 80-100 vyrobit a přišroubovat novou rybinu (šabota váží 250 kg)
Motor jsem již sehnal takže ted musím vše vyčistit nalakovat a seřídit a samozřejme vyrobyt konzolu motoru s napinaním no a musím sehnat nebo vyrobit listovou pružinu.
Origo je řešená takhle:
A ještě mi taky chybí klíny kovátek ktere budu muset udělat jen se obavám že kovátka nejsou originál(protože mají jiny uhel rybiny než beran a mezikus ktery je drží na šabotě) takže je budu asi muset upravit.Take kovatka sedi na spodku rybinove dražky což by myslím neměly.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Buchar J Hübner Lbc
Tak uz mam doma pilove listy (začnu z nich vyřezavat jednotlive listy pera) a po nedeli jedu pro zbytek takze zacnu vyrabet pero.Dnes jsem svařil prasklinu na plechu tela bucharu (a vystužil uhelnikem) a vycistil a seridil beran a jeho vedeni(uz je trosku probehanej takze budu muset asi srazit spicku rybiny).Po nedeli budu asi kovat kliny na kovatka a snad mi kamos priveze desku k prisroubovani na šabotu.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Buchar J Hübner Lbc
Jak to tak byva nakonec jsem beran musel jeste vyvarit kde byl vytluceny od kovatek a taky vymlaceny krizovy mezikus mezi šabotu a spodni kovatko.Zatim se mi tu uspesne kupi veci ke kovani.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Buchar J Hübner Lbc
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Buchar J Hübner Lbc
A zase další krůček
Svrtano vyřezány závity a sešroubováno.
2,2kW 920ot/min řemenice ∅ 94 mm nova ložiska
Svrtano vyřezány závity a sešroubováno.
2,2kW 920ot/min řemenice ∅ 94 mm nova ložiska
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Buchar J Hübner Lbc
pěkná mašinka,ať Ti dlouho vydrží.
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Buchar J Hübner Lbc
Jestě s ní bude kupa roboty;) nejvíc práce da nové pero.Chtělo by to víc času.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Buchar J Hübner Lbc
Exot, dobře, že jsi se pustil do záchrany, divím se, že ten buchárek neskončil ve šrotě, když je v takovém dezolátním stavu a bez péra.
Já mam AJAXE 1 a tenkrát jsem bral od člověka na Amatrských kovářích 3 náhradní listy do péra, nechával to vyrábět ve fabrice z pérového plechu. Vypadají jako solidní výrobek, pěkně stažené hrany a rohy atd. Kdyby se neosvědčily pilové pásy, taky by to byla možnost.... Jen už si nepamatuji od koho jsem je bral a u jaké firmy to nechával dělat. At se daří a dej zas nějaké foto.
Já mam AJAXE 1 a tenkrát jsem bral od člověka na Amatrských kovářích 3 náhradní listy do péra, nechával to vyrábět ve fabrice z pérového plechu. Vypadají jako solidní výrobek, pěkně stažené hrany a rohy atd. Kdyby se neosvědčily pilové pásy, taky by to byla možnost.... Jen už si nepamatuji od koho jsem je bral a u jaké firmy to nechával dělat. At se daří a dej zas nějaké foto.
Těžká práce stroji patří, proč se dřít, když dělá za tři..
Re: Buchar J Hübner Lbc
Ahoj,
chtěl bych se zeptat ohledně tohoto bucharu(Jindřich Hübner), taky jsem si ho pořídil je to krásný kousek. Bohužel jsem k němu nikde nenašel žádnou dokumentaci tak jen jestli někdo z vás by k němu něco neměl? Dobové fotky? Knihu součástí? ......
chtěl bych se zeptat ohledně tohoto bucharu(Jindřich Hübner), taky jsem si ho pořídil je to krásný kousek. Bohužel jsem k němu nikde nenašel žádnou dokumentaci tak jen jestli někdo z vás by k němu něco neměl? Dobové fotky? Knihu součástí? ......
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Buchar J Hübner Lbc
Bohužel žádnou dokumentaci ani cokoli jineho jsem nikde nedohledal.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Buchar J Hübner Lbc
Dobře nevadí :-) jen jsem se chtěl dozvědět o nich víc. Je mi to blbé, ale chci se zeptat, jestli byste mi neposlal fotku, docela by mě zajímalo jakou jste mu dal finální podobu. K tomu jsem se rozhodl sbírat jakákoliv fota tohoto typu bucharu (Jindřich Hübner), dokonce se mi povedlo najít i buchar, který má stejný rok a jeho číslo je o tři nižší než moje takže se potkaly pravděpodobně ve fabrice.
Re: Buchar J Hübner Lbc
Ahoj,
před 14 dny jsem získal tento buchar také. Byl vyroben v roce 1949 už ve znárodněném podniku Továrny stavebního kování. Výrobní číslo je 733. Také se snažím sehnat jakékoliv údaje o tomto bucharu, protože mě čeká jeho renovace - chybí motor, dvě pera jsou prasklá, o dalších zásadách zatím nevím. Pokud by kdykoliv z vás v této diskuzi byl ochoten se podělit o tvoje poznatky o tomto bucharu, byl bych velice rád.
před 14 dny jsem získal tento buchar také. Byl vyroben v roce 1949 už ve znárodněném podniku Továrny stavebního kování. Výrobní číslo je 733. Také se snažím sehnat jakékoliv údaje o tomto bucharu, protože mě čeká jeho renovace - chybí motor, dvě pera jsou prasklá, o dalších zásadách zatím nevím. Pokud by kdykoliv z vás v této diskuzi byl ochoten se podělit o tvoje poznatky o tomto bucharu, byl bych velice rád.