Soustruh SV18
Re: Soustruh SV18
SU50 měla nominální a zvýšený výkon záleželo jen na tom s čím byla vyrobena 7,5 KW se osazovali hlavně u mašin s můstkem a dlouhých Jinak vyrobně byly stejné jen dva druhy sání s můstkem a bez můstku V práci máme verzi s celkovým 11 KW ale byla tam i druhá se 15KW ta měla můstek a 3m sáně + hydraulický Koník s nastaveným tlakem na dopnutí mezi hroty
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Soustruh SV18
Zdravím jak je to tedy u sv18ra s motorem zapíná se dle zvoleného směru a nebo je tam spojka?
Za pár dní se na jeden mám podívat tak abych byl v obraze. Na sv18 jsem nikdy nedělal jen na volmanech a stařičkym žebráku
Za pár dní se na jeden mám podívat tak abych byl v obraze. Na sv18 jsem nikdy nedělal jen na volmanech a stařičkym žebráku
Re: Soustruh SV18
Tady se pákou zapíná přímo motor, s originál motorem to má docela velký nároky na jistič, hlavně když se dělají závity a často se reverzuje.
Re: Soustruh SV18
Na závity je tam klapačka která mění směr otáčení šroubu Lze použít jen do určitého stoupání z hlavy si nepamatuji lze dočíst v manuálu Na doma platí nechat doběhnout motor nebrzdit reverzem . Některé 18 už měli i brzdu myslím od hranatý sv18
Manuál http://www.tumlikovo.cz/wp-content/uplo ... SV18RA.zip Další varianty sv 18 manual zde http://www.tumlikovo.cz/download/
Manuál http://www.tumlikovo.cz/wp-content/uplo ... SV18RA.zip Další varianty sv 18 manual zde http://www.tumlikovo.cz/download/
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Soustruh SV18
Na takové to běžné domácí závitování potřebuje SV 18RA jistič 32A. Myslím, že ještě motorovou charakteristiku. Dělal jsem s chlapíkem a ten si soustruh dával do dílny a zkuoušel různé hodnoty a zastavil se na těch 32A. Takže při kupování je třeba s tím počítat. Kolik závitů budeš vyrábět. Jestli častěji něco tak je ten jistič potřeba silnější. No můj mašinysta si s frekvenčním měničem jen pohrává. V almaře 25A jistič a ještě mi nikdy nespdnul. Motor mám 7,5 kW a můžu sí páčkou strkat sem tam jak chci. Na něco je ten měnič kurva výhoda a akorát na uběr hrubovačky špony ne. Jinak myslím má jen samá pozitiva. No zvykne se na to tak rychle a pak když přijdeš na normální mašinu, pořát šmátráš rukama po těch heblech na který si zvykneš! A oni tam mršáci nejsou!
Až budeš obhlížet víš na co se zaměřit? nebo Jsi laik. Aby Jsi pak neměl ještě hlavu v pejru kvůli dalším věcem z té mašiny.
Až budeš obhlížet víš na co se zaměřit? nebo Jsi laik. Aby Jsi pak neměl ještě hlavu v pejru kvůli dalším věcem z té mašiny.
Re: Soustruh SV18
Na sv18 laik na soustruhu obecně ne. Vim že mám zkontrolovat lože posuvy vůle koník a tak podobně. Jsou na sv18ra nějaká výmena kola která najsou napevno součástí soustruhu? Nebo se vzdy mení jen mezi sebou? Je tam motor 6kw a je to ten nejkradsi model to je zatim jedine co o nem vim. Jo a taky že byl po častečné repasy před 22lety nastehovan do dilny a 4 dni po zprovozneni zemrel pan co na nem mel delat a tak se odpojil a zaskladal harampadim od te doby nebezel. To mam overeno od cloveka(kamarada) co tam dela a pamatuje to.
Re: Soustruh SV18
ještě dotaz RA ma uz kalene loze?
Re: Soustruh SV18
Mívalo ale záleží kolik to má za sebou generálek Kalený se dělali cca od 80 let
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Soustruh SV18
Ono někdy bývá mnohem horší, když mašina stojí, než když dělá. Neplaťí u toho že když je to leta postavený v koutě, že by to bylo pro mašinu dobře. Vždycky staří mechanici říkali, že pro mašinu je nejlíp, když se na ní dělá. Než aby stála.
SV 18 má výměnný kola. Jsou zezadu pod vřeteníkem jsou taková plechová hranatá dvířka. Nebo spíš kastlík, kterej je na pantu. Nechá se na něj z boku zatlačit a otevřít. Je tam lyra a na ní jsou nastavený kola. Za těma kolama vzadu by měly být ty ostatní na sestavení dalších převodů. Neřeknu teď z hlavy kolik kol. Já tam měl všechny, jak mají být. Musel bych se podívat do mašiny, nebo do manuálu. Tam je napsáno v pasportu, počet kol a zubů na nich. Lze to taky vydedukovat podle tabulky co je na mašině. Tam jsou počty zubů popsaný i ty sestavy. Tak jen skoukneš jestli se tam někde pod tím krytem vyskytují. Zatím jsem obsáhl všechny věci jedním nastavením a nikdy jsem nemusel kola přehazovat.
Nejkratší model to by měla být točná délka 750 mm. Já mám 1250 mm ale využil jsem tak max 1000 mm nejvíc co jsem dělal. I když mi jednou brácha poslal tyče 2200 mmdlouhý a průměr 60 mm. Že abych to přetočil. No ptám se jak? Nemám tolik potřebnou točnou délku a vřetenem prostrčím jen 41 mm průměr. No a on že nešlo by vyndat koně z lože a postavit ho třeba na almaru a opřít tu kulatinu z té almary? No a já že co tedy pak se suportem? Mám s ním vyjet taky bokem na tu almaru? No prej si pořát vymejšlím jak to nejde. No znáte to, brácha je inženýr a oni to mají trochu jinak. Raději bude vymejšlet 10 způsobů jak to u mě udělat než by to dovezli na velkou mašinu.
No uvidíš až se na to dojdeš podívat na vlastní bulvy. Vždycky je lepší nějakej soustruh, než žádnej.
SV 18 má výměnný kola. Jsou zezadu pod vřeteníkem jsou taková plechová hranatá dvířka. Nebo spíš kastlík, kterej je na pantu. Nechá se na něj z boku zatlačit a otevřít. Je tam lyra a na ní jsou nastavený kola. Za těma kolama vzadu by měly být ty ostatní na sestavení dalších převodů. Neřeknu teď z hlavy kolik kol. Já tam měl všechny, jak mají být. Musel bych se podívat do mašiny, nebo do manuálu. Tam je napsáno v pasportu, počet kol a zubů na nich. Lze to taky vydedukovat podle tabulky co je na mašině. Tam jsou počty zubů popsaný i ty sestavy. Tak jen skoukneš jestli se tam někde pod tím krytem vyskytují. Zatím jsem obsáhl všechny věci jedním nastavením a nikdy jsem nemusel kola přehazovat.
Nejkratší model to by měla být točná délka 750 mm. Já mám 1250 mm ale využil jsem tak max 1000 mm nejvíc co jsem dělal. I když mi jednou brácha poslal tyče 2200 mmdlouhý a průměr 60 mm. Že abych to přetočil. No ptám se jak? Nemám tolik potřebnou točnou délku a vřetenem prostrčím jen 41 mm průměr. No a on že nešlo by vyndat koně z lože a postavit ho třeba na almaru a opřít tu kulatinu z té almary? No a já že co tedy pak se suportem? Mám s ním vyjet taky bokem na tu almaru? No prej si pořát vymejšlím jak to nejde. No znáte to, brácha je inženýr a oni to mají trochu jinak. Raději bude vymejšlet 10 způsobů jak to u mě udělat než by to dovezli na velkou mašinu.
No uvidíš až se na to dojdeš podívat na vlastní bulvy. Vždycky je lepší nějakej soustruh, než žádnej.
Re: Soustruh SV18
Tak ta delka by me asi az tak nevadila mam soustuh tocna 360x1450mm akorat ma maly rozsah otacek jak vretene tak posuvu. Az ho uvidim a reknou cenu tak se ukaze. Nastesti je to ve vytapene dilne tak by to za ty roky nemuselo byt tak spatne. S vymenou oleju pocitam i pokud by byl soustruh z provozu.
Re: Soustruh SV18
Vřeteno a jeho mazání Pokud stál tak vypustit olej napustit čistý petrák a a nechat běhat jen mazání vřetene nepouštět otáčky !! maximálně otáčet rukou vřetenem aspoň tak pul hoďky Nechat stát ať petrák steče vybrat vyčistit olejovou nádrž nalejt mazací P0 a zkusit pak v chodu Samozřejmě vyměněný olejový náplně Nortonka a převodovka + suportová skříň Po cca 20až 30 hodinách provozu zkontrolovat olej převodovka a nortonka zda jsou čistý nezasviněný Případně vyměnit náplně
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Soustruh SV18
Tak jsem se tam dnes dostal ten co to má na starosti mel byt pric ale nakonec nikam nejel. Lože a posuvy se zdají být v pořádku nikde žádná koroze spíš vrstva mastnoty. Pry ho po smrti pana nekdo celej natřel olejem s tim ze si ho casem odkoupi ale to se nestalo. Soustruh jsem zapnul a nechal čerpadlo běžet tak 10-15minut a mažou oba kanálydo 20sekund akorát se mi zdá olej hustsi nez by mel byt. Posuvy fungují vymena kola jsou a na loži je v zadní části vyražené číslo 1 takže typuji první přebrus čemuž bych i věřil. Zkoušel jsem při nízkých otáčkách a jen na chvilku pustil druhé nebo třetí nejvyssi otacky a i na ne se dalo u soustruhu mluvit a nic divne nehucelo. Ty jsem ale zkousel jen par vterin bal jsem se toho stareho oleje ikdyz byl cisty ale zdal se mi husty. Viskozitu bych prirovnal k lehce ridsi pp80. A co si pamatuji tak mi nekdo rikal ze je tam spravne olej s viskozitou skoro jak plnotucne mleko?
Jaka si myslite ze je cca cena? bohuzel foto nemam
Jaka si myslite ze je cca cena? bohuzel foto nemam
Re: Soustruh SV18
Až bude doma vyměň oleje starý značení Vřeteno P0 ,převodovka J6, Nortonka a suportová J4 , sáně Nový značení KV46
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Soustruh SV18
Ten olej do vřetena je označení co mám já Paramo CUT 3. Mám teď v ruce ten kanistr. Je to dokončovací olej pro honování a také olej pro vysokootáčková vřetena např brusek. Je to přesně to co tam má patřit. Nenechej se ukecat, přemluvit že je to jedno co tam je. Není to vůbec jedno patří tam tohle. Mám na soustruhu odhadem 25 000 hodina jistě víc sám na tomhle SV 18 co mám doma a jede jako zamlada. Měnil jsem tuším 3x náplň. Samozřejmě jsem měnil když jsem soustruh přivezl dom. Ten olej je drahej. Ale musí tam být.
Re: Soustruh SV18
Oto dík za upřesnění na nové označení oleje do vřetena Co už sv 18 5 let nemám a mám sn 50C tak sem trochu ztratil přehled v nových označeních oleje
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/