Rázový utahovák hobby kategorie
Re: Rázový utahovák hobby kategorie
To Fikejz ano tak jsem to taky udělal. Tam co mi to kdysi přetáhl a vše bylo naprosto v pořádku cajk jsem už od té doby nebyl. Problém nastane, když náhodou píchneš kolo a stojíš na blbým místě, nebo je zrovna vánice, chčije jako z konve a ty vytáhneš ten klíč co je v autě kusovka a nasadíš na matku. Zabereš a klíč se zkroutí jako paragraf a matka sedí na fleku a ani se nehne. Stalo se mi to u druhého našeho auta, pracovního. Vzal jsem vzadu za šroub kola a to se točilo na silnici. Zatáhl jsem ručku a klíč se zohýbal jak z tvarohu. Musela dorazit záchranná pomoc z domova s vercajkem a stejně ten kovanej křížák měl co dělat, aby to povolil.
V druhém autě mám klíč dobrej. Ale nikdy nebylo třeba za to rvát. Až tenkrát po zásahu pneuservisu. Takže jsem tam už nikdy nejel a je klid.
V druhém autě mám klíč dobrej. Ale nikdy nebylo třeba za to rvát. Až tenkrát po zásahu pneuservisu. Takže jsem tam už nikdy nejel a je klid.
Re: Rázový utahovák hobby kategorie
Právě proto už si dělám všechno sám. Jediný komu dám auto, tak je kamarád, co má doma dílnu a tahá si sám pro sebe auta z DE. Znám spoustu mekániků, ale na tohodle nikdo nemá. Je fakt puntičkář. Nedávno přitáhl VW - něco za 400k. Řešil, proč nejde bufík. Inženýři v Německu měnili EGR a nějak zapomněli sundat záslepky na hadice a trochu tam nešla voda . Doma už jedině nářadí na vzduch. Baterky mě štvou.
Re: Rázový utahovák hobby kategorie
Když to tady tak čtu a je řeč o síle dotažení šroubů kol a má to být 100 Nm. Tak i ten zelený Lidl utahovák má max. 400Nm v 5 stupních.
https://www.lidl.cz/q/search?variant=a& ... hov%C3%A1k
Cena za zelený bez baterie je 1000 a černý 3.5x dražší.
Myslím že musí stačit na domácí hoby i ten zelený.
Zatím ho nemám. Ale časem si ho koupím.
https://www.lidl.cz/q/search?variant=a& ... hov%C3%A1k
Cena za zelený bez baterie je 1000 a černý 3.5x dražší.
Myslím že musí stačit na domácí hoby i ten zelený.
Zatím ho nemám. Ale časem si ho koupím.
Re: Rázový utahovák hobby kategorie
Mám zelený na 230V asi rok a na domáce žuvanie za mňa .
Re: Rázový utahovák hobby kategorie
Nojo, je to ale jen holej utahovák. Ještě baterky a nabiječku. Baterky nejlíp dvě a se slušným Amperovým výkonem. Syn se mě před vánoci ptal, co bych chtěl k vánocúm. Prej si myslel na utahovák. Ale od jiného výrobce, mám tu baterky tak by stačil jen utahovák. Ale rozmlouval jsem mu to. Zase s tím tak často nedělám. Mám zatím vzducháče a ten Narex na 220V.
Neoplaťí se mi to nadoma to mít. Stejně povolit se to musí nejdřív pořádným klíčem a utahuju momenťákem. Takže to má využití jen na rychlé vyšroubovaní, našroubování.
JardoCNC mám momenťák nastavenej na 125Nm. Mám u auta M14x1,5 a 2,0 Hdi a v tom návodu píšou že 110- 130Nm. Tak to mám tak nějak na střed.
Neoplaťí se mi to nadoma to mít. Stejně povolit se to musí nejdřív pořádným klíčem a utahuju momenťákem. Takže to má využití jen na rychlé vyšroubovaní, našroubování.
JardoCNC mám momenťák nastavenej na 125Nm. Mám u auta M14x1,5 a 2,0 Hdi a v tom návodu píšou že 110- 130Nm. Tak to mám tak nějak na střed.
Re: Rázový utahovák hobby kategorie
Taky si myslím, že pro moje hobby použití 2x ročně by měl ten zelený stačit, 4Ah baterky mám 2 ks i s nabíječkou...
Jinak s tím utahováním v pneuservisu mám bohužel stejnou zkušenost - normálně jejich služby nevyužívám, mám sadu letní/zimní včetně disků a přehazuju si sám, ale už mne (za těch cca 16 let co pašíka mám ) taky potkalo pár průrazů na cestě, kdy to řešil nejbližší pneuservis, a jen jednou jsem viděl, že se mechanik před montáží vůbec podíval na nastavení pneum.utahováku a cosi tam přestavil. Jinak tam obvykle maj ti dobytci nastavenej ten největší moment (asi na třítunový SUV-čka), a pak to na podzim povolit znamenalo nadstavit standardní VW ohnutej trubkáč na kola více než půlmetrovou trubkou, abych to vůbec (nohou) povolil. Jinak standardně povoluju kola taky nohou, ještě před přizvednutím na heveru, a pokud to nebylo v pneuservisu, tak lehké poskočení jedné nohy stokilového strojníka na konec standardního VW ohnutýho trubkáče (do L) stačí. Jinak Oto ten standardní VW trubkáč prodloužení tou třičtvrtěmetrovou trubkou přežil bez pokroucení, asi dobrej oddíl .
A utahuju to pak ručně stylem "momenťák mám přeci v rukou" - on ten origo trubkáč není moc dlouhej, takže jednou rukou to nepřetáhneš, pokud nejsi zrovna golem či Arnold Schw. A případná kontrola pak je, že to vždy jde lehkým pohoupáním na jedné noze standardního 100kg strojníka povolit. Pokud by to ale šlo povolit tím klíčem jen jednou rukou, bez šíleného zabejčení koledovavšího si o kýlu, tak je to ale zase málo - to auto přeci jen něco váží a umí (spíš kdysi umělo) jet i přes dvě stě...
Jinak s tím utahováním v pneuservisu mám bohužel stejnou zkušenost - normálně jejich služby nevyužívám, mám sadu letní/zimní včetně disků a přehazuju si sám, ale už mne (za těch cca 16 let co pašíka mám ) taky potkalo pár průrazů na cestě, kdy to řešil nejbližší pneuservis, a jen jednou jsem viděl, že se mechanik před montáží vůbec podíval na nastavení pneum.utahováku a cosi tam přestavil. Jinak tam obvykle maj ti dobytci nastavenej ten největší moment (asi na třítunový SUV-čka), a pak to na podzim povolit znamenalo nadstavit standardní VW ohnutej trubkáč na kola více než půlmetrovou trubkou, abych to vůbec (nohou) povolil. Jinak standardně povoluju kola taky nohou, ještě před přizvednutím na heveru, a pokud to nebylo v pneuservisu, tak lehké poskočení jedné nohy stokilového strojníka na konec standardního VW ohnutýho trubkáče (do L) stačí. Jinak Oto ten standardní VW trubkáč prodloužení tou třičtvrtěmetrovou trubkou přežil bez pokroucení, asi dobrej oddíl .
A utahuju to pak ručně stylem "momenťák mám přeci v rukou" - on ten origo trubkáč není moc dlouhej, takže jednou rukou to nepřetáhneš, pokud nejsi zrovna golem či Arnold Schw. A případná kontrola pak je, že to vždy jde lehkým pohoupáním na jedné noze standardního 100kg strojníka povolit. Pokud by to ale šlo povolit tím klíčem jen jednou rukou, bez šíleného zabejčení koledovavšího si o kýlu, tak je to ale zase málo - to auto přeci jen něco váží a umí (spíš kdysi umělo) jet i přes dvě stě...
Re: Rázový utahovák hobby kategorie
Tvl, tak tuten eště nemám...a zrovínka je na lidlšopu k mání
Rozšířím svojí žbirku aku 20V Parksajdu
Jdu psát objednávku...a zrovna vyzkouším i tu novou 8Ah baterku...
Rozšířím svojí žbirku aku 20V Parksajdu
Jdu psát objednávku...a zrovna vyzkouším i tu novou 8Ah baterku...
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: Rázový utahovák hobby kategorie
To je taky blbost, q7 má prázdná 2,5t, 350koni, 20"kola a utahování je předepsané 150-160kNm, ... Jenže dobrej utahovák najebe jak nic 400, a když ho podrží i přes 600, už jsem viděl i natazeny matice a utržený stefty.
Dělají to buď proto že je to guma za vercajkem a nebo proto abys nemusel zkontrolovat utazenit kol po pár km (negativní reklama) i když je to běžné a předepsané.
https://www.lidovky.cz/domov/msta-prazs ... _domov_rsa
Není se čemu divit když ani někteří profesionální šoféři netuší že mají kontrolovat utažení kol (především PZ, u aut s hnaným zadkem že)....
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Rázový utahovák hobby kategorie
Mám podobnú zbierku, len je "nenafotitelná" lebo je v troch dielňach a ešte niečo aj v synovom aute.
Re: Rázový utahovák hobby kategorie
Mám doma zelený Aku už od doby co byl poprvé k dostání a co už ulehčil práce, divím se jak může být někdo kdo ho ještě nemá doma , teď jsem zkusil objednat černej tak jsem zvědavej jak se osvědčí jinak když jsou kola utažený na moment tak povolí úplně v pohodě
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rázový utahovák hobby kategorie
Inak 5 srub utiahnutych na 120Nm, ved to musi udrzat aj kamiaon na jednom kolese. Starebplechace mali 4 skrutky a utahovali sa na 70Nm.
No ale ked vyrobca kaze neda sa nic robit, niekto to spocital.
Inak jedna 4Ah na jedno auto uplne postaci. A k utahovaku je tusim 4,5A nabijacka tak ze za 1h plne nabita baterka.
No ale ked vyrobca kaze neda sa nic robit, niekto to spocital.
Inak jedna 4Ah na jedno auto uplne postaci. A k utahovaku je tusim 4,5A nabijacka tak ze za 1h plne nabita baterka.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Rázový utahovák hobby kategorie
Když vyměňuji kola já, jak tu psal výše, na zemi povolím velkým klíčem, pak pracuji klasickou akučkou, na samotné šroubování stačí. A když kolo akučkou v luftě přitáhnu tak už auto na zem a dotáhnu momenťákem... proto jsem si radši koupil momenťák než utahovák... ale samozřejmě se dá utahovák využít na spoustu jiných šroubování
-
- Příspěvky: 1963
- Registrován: čtv pro 25, 2008 10:24 pm
- Bydliště: Okr. Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rázový utahovák hobby kategorie
Kdyby nekdo nasel jakejkoli vrak x20v at uz naradi nebo baterky, muze bejt i nefunkcni, koupil bych. Jedna se mne hlavne o spoj baterka-naradi, 3d tisk zatim neprovozuju
Diky
Diky
Re: Rázový utahovák hobby kategorie
Lídlovej a podobné utahováky nikdy nedocílí uváděné předpsané hodnoty.Vyzkoušete si to někde na nečisto na podobném šroubu třeba ve svěráku a ověřte pomocí momentového klíče.Budete překvapeni-při plném výkonu o 100 Nm níže.
Re: Rázový utahovák hobby kategorie
to dělám když chci utáhnout třeba nějaký nepřístupný čidlo na motoru, momenťák v délce očkoklíče natrénuju ve svěráku sílu a pak utahuju klíčem který se do motoru vejde.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.