SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20658
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#46 Nový příspěvek od ota »

No já myslím, že i ten konec hřídelky šel vsadit přímo do toho ložiska co bylo v setrváku. No ten Tranzit by byl na menší traktůrek dobrej. Ten už by něco snesl. Fotky udělám až vyjedu s červeňákem ven z garáže.

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#47 Nový příspěvek od jano »

Nuž nechcem brat ilúzie, ale motor má 6,5kona čo je tak výkon bežnej kosačky o hmotnosti cca 35kg. Motor v PF 62 bol frajer pri max. rýchlosti 8km. V M6 kde bola rýchlosť 15km/hod. už bol nedostatočný, tak sa prirobila zadná náprava a dal sa motor 1 D 90 s 10konmi a vzniklo T 4K 1O. Desať koní bolo málo až to skončilo dvojválcom.
PF 62D máme od roku 1964 a otec s nim chodil predávať zeleninu aj 40km ďaleko. Robiť zásahy do stratového mazania nepovažujem za dobrý nápad, nakoľko oleja na mazanie sa používa toľko čo zhorí a nie je čo recykklovať. Okrem PF 62 D mám v lapidáriu aj elektrocentrálu s týmto motorom. Je to však veľmi zle vyriešený agregát. Generátor nemá reduktor a tak motor má pracovať pri synchronných obrátkach (1500) a to je kameň úrazu. Motor tu má nízky krútiaci moment a teda aj výkon. Nejaké žiarovky by to utiahlo ale el.motor je problém.
Motor 1D 80 mal dobré vlastnosti v PF 62, kde nahradil pôvodný 5konový, no v dnešnej turbo dobe, kde by si chcel mať výkonnú hydrauliku, dobré svetlá, rýchlosť aspom 20km/hod. to asi bude málo...

dms
Příspěvky: 326
Registrován: pon srp 10, 2009 1:08 pm

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#48 Nový příspěvek od dms »

Fakt je, ze ten motor je slaby, ked sa zoberie, ze kazda prevodovka v ceste ma ucinnost maximalne 90% a budu tam aj s diferencialom minimalne tri, tak ten vyuzitelny vykon este klesne na nejakych 72 - 73 % toho nominalneho.
Prevodovku som na nom mal zigulacku, spojkovy kos som vyrabal cely. Da sa to tam poriesit vdacne hockako, ja som to mal urobene tak, ze do zotrvacnika so vysustruzil, osadenie na cast zotrvacnika z Lady a zalisoval ho tam. Matku, ktorou sa zotrvacnik pritahuje (tusim na kuzel) na kluku som vyrobil novu tak, ze v nej bolo miesto na zalisovanie loziska, do ktoreho pasovala mrkva zo zigulackej prevodovky
Přílohy
1.jpg

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20658
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#49 Nový příspěvek od ota »

Jo ten motor není žádnej rafan, ale jak kenybz píše, bude s ním jezdit hlavně okolo baráku a sem tam nějakej materiál na stavbu a tak. Mám červeňáka přesně na tyhle práce. Mám kárku 220x120 cm velkou, na ní vozím listí, trávu od sekačky, seno ze zahrady, nařezané dřevo, cihly na stavbu, písek, drť, no prostě co potřebuju. Na tyhle práce uplně stačí. Když jedu k lesu třeba se sutí z bourání, je to tak 2 km tam a 2 km naspátek. Přesně nevím, kolik projedu. Ale bude to tak ve velkejch panákách. Naleju do nádrže 3 litry nafty a jezdím na ně pěkně dlouho. Když jedu s druhým traktůrkem zeleňákem, naleju do něj 3 litry benzinu a jezdím tak 1/3 toho co s naftovým. Při těhlech pracích nepotřebuji přebytek výkonu, co by měl motor třeba z avie. Tahal jsem s traktůrkem na káře panel 2200 kg, tahal jsem valník 7 tunu prázdnou po dvoře, když jsem potřeboval valník dát na jiné místo. Táhnul jsem tu káru plnou štěrku, to byla nějaká váha. Tam jde hlevně ne oto to utáhnout ale ubrzdit. Stačí u tohodle motoru když startuješ v zimě a máš tam alternátor a točíš chvilku dýl a vytlučeš trochu baterku, a altík musí dobijet. To už poznáš zátěž. Startuju v zimě s vypnutým klíčkem a po chvilce ho zamáčknu a motor pozná že musí zabrat víc.
Takže ode mě závěrem: na menší traktůrek kolem baráku na nějaké vožení listí, trávy a písku, atd, tenhle motor stačí a je velice úspornej a nenáročnej. Můžu ho jen doporučit. A když budeš chtít větší výkon a pracovat s větší zátěží, tak já mám doma 4011 a ta je na ty větší práce, jako tahání dřeva v lese a také na poli příprava a obdělávání pole.

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#50 Nový příspěvek od kenybz »

Tak sa tu konecne rozjela konstruktivní debata 8) jak jsem psal na začátku je to ve fázi úvah zatím mám svůj jednoosák kerý stačí ale gdyž mám ten motór aj přední nápravu mám ...a 4 kola sů 4 kola tož co nepořešit neco nového...o úpravě mazání by sa dalo debatovat dlůho ale myslím si že by to v pohodě šlo. Pokud ke stavbe dojde tak priorita bude aby to jezdilo elektricky zhavilo a startovalo. Za prkac bych pripojoval malý plůžek , kombinátorek a nejaký vozík zádná divočina nejdelší cesta tak na konec zahrady to je 250m asi. Myšlenka s generatorem sa me furt hóní v hlavě ale zatím žádný vhodný nemám... časem snáď seženu třebas z vyřazené elektrocentrály. Dík za fotky úprav setrváku no mě sa zdá že ten můj setrvák je nejaký iný esli vyhrabu fotku tak to sem dám protože tento motor má podstavec takže byl asi v elektrocentrále a nevím jestli na nem byla spojka?
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#51 Nový příspěvek od kenybz »

Enom tak ze zvědavosti jsem hledal nejaky generator a našel jsem celu centralu aj s motorem aj starterem uplne novu za celkem malo penez...http://stavba-dilna-zahrada.avizo.cz/el ... 63882.html
gdo vi kolik ba stala taky motor ze starterem gdyz to stoji cele 7800,-
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#52 Nový příspěvek od kenybz »

Ve sberu lezi prevodovka aj s motorem spojku a starterem a poloosama ale 10kc/kg :-/ mosim to nejak vymyslet protoze tam budu odvazat nejake zelezo toz snad udelame nejaku vymenu...jinak motor je od prevodovky oddeleny a venec setrvaku vypada dobre aj ostatni casti prevodovka je 5+R...zavarit dif a zadni napravu sehnat a uz to frciii...za kolik sa da kupit naprava z muliny?
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#53 Nový příspěvek od kenybz »

No a tadyk je fotka...no...k temu motoru s tym cervenim vikem hlavy patri ta prevodovka uprostred a na ni su aj poloosy dokonca aj s homokinetakama aj s maticama radit ide a vypada to dobre mosim to nejak vyspekulovat
Přílohy
DSC02856.JPG
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#54 Nový příspěvek od kenybz »

Vi nekdo jaky ma kroutici moment slavia 1d80? a pri jakych otackach? graf by nebyl spatny nebo komplet technicke udaje diky
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20658
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#55 Nový příspěvek od ota »

Já já to vím!!! Při velkejch točkách to jede jako z praku. Ale jak nemá točky, tak to jede jak šnek a nechce to jít do otáček! :smich:
Né to jen prča. Tam bude záležet na převodech, na tom, jestli tam bude alternátor, ten dost zatěžuje, hydraulický čerpadlo, atd. Včera jsem jel s traktůrkem pro obilí, tak tam mírně z kopce, čtyřka a jelo to jako fík. Domů, naloženo 30 pytlů pšenice, 15 metráků. po rovině trojkou, do kopečka na dvojku. Celej kousek kolem louky po asfaltu na dvojku. Potom mírnej kopec na trojku a až domů jsem si dovolil chvilku dát čtyřku. Ale jenom chvíli, protože kopec se potom překloní a to bych neubrzdil. Bejval bych hodil fotky, ale přijel jsem domů a začínalo pršet. Couvnul jsem do garáže, trochu to hrabalo, dal jsem predné a šup tam. Chcípnul jsem motor a lilo jako z konve. V garáži bych nic nevyfotil. Tak příště, ještě pojedu aspoň dvakrát. U káry kola na 3 atm. a ty se mačkaly a těma 15 metráčkama.

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#56 Nový příspěvek od kenybz »

dík za úžasně popsaný průběh točivého momentu :-) a to foto vlož až neco nafotíš...kolik ti vychází hodinová spotřeba?
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#57 Nový příspěvek od jano »

K 1D 80 je ideálna prevodovka z PF 62. Okrem rýchlostí 3+1 a záverky difu má dva vývodové hriadele, poriadne uložené unášače na kolesá. Je malá ľahká a kompaktná, má zabudovaný reduktor medzi difom a unášačmi kolies (poloosami). A hlavne prevodovka úplne využíva priebeh krútiaceho momentu motora. U T4K 10 to až také nie je, medzi 3 . 4. stupnom je väčší rozdiel 3. je malá a 4. veľká (v niektorých prípadoch).
Akokoľvek budeš krížať mačku zo psom - teda krížiť automobilové prevodovky a diferáky nič takéto nevykrížiš :-/

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#58 Nový příspěvek od kenybz »

Jeden manik v brode delal z PF62D 4 kolovy trakturek ale nedodelal /uz nezije/ motor oddelil od zbytku traktoru a spojil to silnostenym jeklem 100x100mm a vypadalo to moc dobre...podobne jak ram tatry Mas o tychto motoroch dost informaci co technicke udaje hod sem nejaku fotku z manualu ja ho nemam kopletni dik...Jinak o te prevodovce co pises je pravda ale gdyz ju nemas tak mosis vymyslet neco ineho
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
charlie
Příspěvky: 221
Registrován: úte říj 21, 2008 2:37 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#59 Nový příspěvek od charlie »

Jak bylo napsáno, ideální je převodovka z PF 62.Pokud je originál setrvačník, pasuje i spojka z PéeFky.Jen musí být mezikus, protože diesel má větší setrvačník.Hodně se toho o motoru napsalo v sekci Jednoosé frézy v tématech Pf-62 a podobných.Tam byl popisovaný i postup startu a snad jsem tam dával i popis toho startovacího řemene.Ale nejsem si jistý, jestli to nezmizelo při problémech s Fórem. K popisovanému motoru chybí větrák a krycí plechy na válec.Ty jsem také neměl, ale jak je vidět na nicku, ventilátor z Velorexu a trocha domácí klempířiny a chodí to také.Ten motor je bez větráku nepoužitelný, při zátěži se rychle přehřeje.
Jinak motor nenáročný, úsporný a díky ztrátovému mazání " hrozný čuně ".
Další informace je možné najít i na fóru PF62.Odkaz nemám, ale google ho spolehlivě najde.

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#60 Nový příspěvek od kenybz »

Tak ve sberu to behem moji dovolene vyvezli tu prevodovku s poloosama atd...takze pripad prozatim odlozen....
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Odpovědět

Zpět na „Motory“