SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- Moribundus
- Příspěvky: 313
- Registrován: čtv led 31, 2008 7:36 pm
- Bydliště: Chrudim
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Máš asi stejný motor, co mám já. Totiž první typ ještě s předkomůrkou. Taky jsem tam neměl otvor k nastavení čerpadla. Ryska je na setrváku. Pokud máš motor oddělený od převodovky, tak rysky jsou na setrváku. Jedna znamená horní úvrať a druhá předvstřik. Otvor jsem si vyvrtal dodatečně, když motor byl oddělený od převodovky.
Motor s předkomůrkou studený asi nenatočíš bez žhavení. Motor s přímým vstřikem ano(pokud má dobrou kompresi a je správně nastaven).
Držák doutnáku jsem zahodil, protože od čestého šroubování předchozími surovci měl stržený závit. Nechal jsem vyrobit redukci z vhodného 6 hranu. Teď už nevím, jestli to byla 14, ale asi jo. Na jejím konci vnější závit- stejný co byl na doutnáku a dovnitř toho 6 hranu závit podle použité žhav. svíčky. Z té čumí do spal. prostoru špička místo toho doutnáku. Svíčku použil jsem z Fordu 1.8 TDI.
Stačí, když od+ baterie podržíš asi na 20 sekund silný drát a pak budeš startovat. To je primitivní, ale na odskoušení to stačí.
Pak si tam můžeš dát relé a tlačítko a máš po problému s doutnáky.
Motor s předkomůrkou studený asi nenatočíš bez žhavení. Motor s přímým vstřikem ano(pokud má dobrou kompresi a je správně nastaven).
Držák doutnáku jsem zahodil, protože od čestého šroubování předchozími surovci měl stržený závit. Nechal jsem vyrobit redukci z vhodného 6 hranu. Teď už nevím, jestli to byla 14, ale asi jo. Na jejím konci vnější závit- stejný co byl na doutnáku a dovnitř toho 6 hranu závit podle použité žhav. svíčky. Z té čumí do spal. prostoru špička místo toho doutnáku. Svíčku použil jsem z Fordu 1.8 TDI.
Stačí, když od+ baterie podržíš asi na 20 sekund silný drát a pak budeš startovat. To je primitivní, ale na odskoušení to stačí.
Pak si tam můžeš dát relé a tlačítko a máš po problému s doutnáky.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Přesně tak to mám vymyšlené. Mám žhavič z felicie 1,9D. Do Hlavi chci převrtat díru a udelat tam 14 závit. Z mosazi na soudtruhu udělat mezikus. V podstatě takovou trubičku, která má na jedné straně vnější závit (do hlavy motoru) a na druhé straně vnitřní závit podle použitého žhaviče. A rozměřit to tak, aby tam opravdu trčelo jen asi 5mm, protože jinak by to bránilo rozvstřiku. Podle mě to musí fungovat. Jenže nemůžu se rozhodnout, když všichni píšete že je to po nacvičení docela snadné. Teď je venku 0 stupňů a nechce chytnout. Až bude 15, tak to bude doufám snažší...Jinak díky za reakce.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Při tom rozkývání od úvratě k úvrati se mě stalo, že motor nastartoval ale opačně. To značí podle mě špatný předvstřik. Při dobrém předvstřiku se tohle stát nemůže.
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
tak mas ten predstryk rozladeny :ano:ja som mal predvcerom traktor vonku a bolo takych -6 a startoval som popruhom lebo baterka uz bola vybita a chytil na 6x a bez dutnaku a ked startujes popruhom tak musis odhadnut kolko pridat vsak je to tu aj pisane na kazdom motore je ta davka ina niekto musi viac niekto menej ja ked ho mam zohriaty tak ani nepridavam
- Moribundus
- Příspěvky: 313
- Registrován: čtv led 31, 2008 7:36 pm
- Bydliště: Chrudim
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Nemusíš použít nutně mosaz. Mám to normálně železný. Jestli máš předkomůrku(dle popisu asi jo), tak žhavák je nejlepší řešení. Předkomůrku měla zpravidla fréza M6. Přímý vstřik pak nástupce TJ 6.5(ten chytá dobře i bez žhavení).Berny píše:Přesně tak to mám vymyšlené. Mám žhavič z felicie 1,9D. Do Hlavi chci převrtat díru a udelat tam 14 závit. Z mosazi na soudtruhu udělat mezikus. V podstatě takovou trubičku, která má na jedné straně vnější závit (do hlavy motoru) a na druhé straně vnitřní závit podle použitého žhaviče. A rozměřit to tak, aby tam opravdu trčelo jen asi 5mm, protože jinak by to bránilo rozvstřiku. Podle mě to musí fungovat. Jenže nemůžu se rozhodnout, když všichni píšete že je to po nacvičení docela snadné. Teď je venku 0 stupňů a nechce chytnout. Až bude 15, tak to bude doufám snažší...Jinak díky za reakce.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Přesně tak. Mám M6. Motor má štítek. Motor a převodovka je fréza M6, zbytek je normální kloubák. Nepasuje tam ta hlava z toho novějšího typu? Jenže taky kde ji sehnat, že jo...
- Moribundus
- Příspěvky: 313
- Registrován: čtv led 31, 2008 7:36 pm
- Bydliště: Chrudim
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Udělej tu redukci a budeš spokojený.
Já měl problém s tím(než se na to přišlo), že zase nějaký předchůdce tam namontoval trysku na přímý vstřik. S tou předkomůrkou to samozřejmě blbě startovalo, a když se start podařil, tak motor strašně hulil. Pak jsem nachal opravit čerpadlo u p. Kmenta ze Spoila u Pardubic a ten přišel na to, že mám nevhodný vstřik. Po výměně je vše OK.
S předkomůrkou budeš žhavit studený motor i v létě. Mě to ale nevadí. Když máš žhavák, tak jen chvíli podržíš čudlík.
Já měl problém s tím(než se na to přišlo), že zase nějaký předchůdce tam namontoval trysku na přímý vstřik. S tou předkomůrkou to samozřejmě blbě startovalo, a když se start podařil, tak motor strašně hulil. Pak jsem nachal opravit čerpadlo u p. Kmenta ze Spoila u Pardubic a ten přišel na to, že mám nevhodný vstřik. Po výměně je vše OK.
S předkomůrkou budeš žhavit studený motor i v létě. Mě to ale nevadí. Když máš žhavák, tak jen chvíli podržíš čudlík.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Tohle jsem potřeboval slyšet, abych se definitivně rozhodnul. Taky si myslím, že u motoru s komůrkou budu muset žhavit pořád. Chytne jedině, když bude opravdu teplý. Ti kdo píšou že se startuje jednoduše mají určitě ten novější typ. S tou komůrkou to prostě tak lehce nejde. Takže dnes to rozměřím, udělám nákres a nechám si to u soustružníka udělat.
- Moribundus
- Příspěvky: 313
- Registrován: čtv led 31, 2008 7:36 pm
- Bydliště: Chrudim
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Jasně, jít cestou nejmenšího odporu a nákladů.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
berny tva poznamka ze ti co maji bez predkomurky startuji lepe je na miste,muj otec ma s predkomurkou a jeho starty jsou obtizne ikdyz ne tak davno delal vybrus a ja mam bez a starty jsou uplne jine lepsi a to bych rek ze mam daleko mensi kompres,a kdyz je kolem nula stupnu tak mi staci 2ml m6a a opravdu jede na prvni zatah a u otce bez doutnaku nenatocis ani na 5 zatahu. rozdil tam je zcela urcite. franta
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Tak jsem začal realizovat to žhavení. Sedl jsem si s vyšroubovanou hlavou a šuplérou a dal se do díla. Nakreslil jsem návrh a zítra ho dám soustružníkovi. Žhavič bude do předkomůrky trčet 6 mm, takže by neměl vstříkovači zavazet a zkoušel jsem ho rozsvítit a největší teplotu má právě ta špička, takže by zapálit měl. Tak snad moje úvahy budou fungovat. Do hlavy budu muset zvětšit díru a vyřezat 12 závit. Tak snad to nebude problém. (pozn. k nákresu: nejsu strojař, ale elektrikář...)
- Moribundus
- Příspěvky: 313
- Registrován: čtv led 31, 2008 7:36 pm
- Bydliště: Chrudim
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Jo to bude dobrý. Trošku jsem na hlavě ještě ubrousil žebra, aby redukce šla lépe namontovat. To si řekne samo, až ji tam budeš šroubovat.
Se žhavením neměj obavy. Teplota žhaváku je určitě větší, než doutnáku, nebo montérkového hadru.
Taky je ještě dobré držet chvíli žhavení, když už motor začíná blafat, nebo už dokonce chytne.
Moderní nafťáky klidně ještě žhaví 30- 60 sekund po nastartování. Rychleji se zklidní volnoběh a je to děláno hlavně kvůli snížení emisí při studeném startu.
Tak dlouho ho samozřejmě držet asi nebudeš. Já však žhavení podržím ještě několik sek. po startu.
Se žhavením neměj obavy. Teplota žhaváku je určitě větší, než doutnáku, nebo montérkového hadru.
Taky je ještě dobré držet chvíli žhavení, když už motor začíná blafat, nebo už dokonce chytne.
Moderní nafťáky klidně ještě žhaví 30- 60 sekund po nastartování. Rychleji se zklidní volnoběh a je to děláno hlavně kvůli snížení emisí při studeném startu.
Tak dlouho ho samozřejmě držet asi nebudeš. Já však žhavení podržím ještě několik sek. po startu.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Děkuji uživateli Moribundus. Za onen poslední impuls. Dneska jsem převrtal otvor v hlavě a vyžezal nový závit. A hned to taky odskoušel. Myslel jsem, že by to mohlo fungovat, ale že až tak skvěle, to jsem nečekal. Motor chytá za studena v podstatě na žduch. Není potřeba žádná síla. Jak řemenem, TAK I KLIKOU. Nestane se, že by nechytnul napoprve. Prostě šlape skvěle. Takže ono na tom, jaký se používá doutnák záleží v podstatě nejvíc. Stačí nažhavit 10 vteřin a jede se. Ještě vymyslím umístění baterie a rozhodnu se, jestli budu montovat i alternátor.
- Moribundus
- Příspěvky: 313
- Registrován: čtv led 31, 2008 7:36 pm
- Bydliště: Chrudim
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Paráda. Takže dnes mám dobrý skutek.
Alternátor bych tam dal, když už budeš mít namontovanou baterku.
Alternátor bych tam dal, když už budeš mít namontovanou baterku.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
berny pěkně jsi to udělal,až mě zaraži jak dobře ti to startuje,at ti to jenom vydrži co nejdele! je to motivujici a u meho typu kde je dynamo by to chtelo taky udelat a je po problemu se startem.