Soustruh ZN 150 (Zelenda, pak TOS) manuál, rady, zkušenosti
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soustruh ZN 150 (Zelenda, pak TOS) manuál, rady, zkušeno
Tak zpet k Zelendovi. Rozebral a vycistil jsem celeho koníka (za ty léta a dobu co nebyl v provozu jsem musel pinolu pomalu vytlouct jak bylo vyschle a zatuhle mazivo) (teď už chodí lehounce a je bez vůle ) a tak jako na konikovi v minulem soustruhu když už jsem ho rozebral tak jsem ho upravil na tlacné axialní ložisko no vrtání je s ním jinej level.Z koniku jsem oškrabal nekolik hrstí tmelu (na něm se fakt nesetřilo!)
No a vzhledem k tomu že bylo puvodni kolečko rozlamané dostane nové.
No a vzhledem k tomu že bylo puvodni kolečko rozlamané dostane nové.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soustruh ZN 150 (Zelenda, pak TOS) manuál, rady, zkušeno
Jinak zajimave je že oproti navodu mam napinaní řemenu motoru celym motorem na naklapeci desce (toho casu uražené a řemeny od spojky k vřetenu jsou uplně bez napínaku ale misto dvou řemenu jsou tam 3 nebo 4 taky na pohon suportu neni sestihranná tyč ale jen kulata s drážkou a další rozdíl je že spodek soustruhu není v kuse ale je každá noha zvlášť a v prave noze motor s cerpadlem na emulzi.Jinak je v navodu uvedeno že ve vřetenu je kužel 1:10 tak jsem zvědavy zda to tak opravdu je,škoda že k němu nemám klestiny a další příslusenství což o to lunetu nějakou doma vyhrabu a upraví se stejne tak jako dorazy.Mam doma i krabici nějakých klestin (pry z automatu A20) tak uvažuji zda by se daly využít.
Ps: ty klesiny vypadaji stejne jako tady
https://www.briol.cz/klestina-173e-eg-k ... w-EALw_wcB
Ps: ty klesiny vypadaji stejne jako tady
https://www.briol.cz/klestina-173e-eg-k ... w-EALw_wcB
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soustruh ZN 150 (Zelenda, pak TOS) manuál, rady, zkušeno
Dnes zdemontovana rozlamana noha spod vřeteníku na ktere bude uloženy motor po ocistění půjde svařit.A druhe foto je pohon vřetena.Krom toho dnes zdemontované tyč a sroub pohonu suportů a kompletní suport.
Opravdu tu není žádne napinaní no pro jistotu pujde udělat nové i když zatím potřeba není.
No a elektrika je tam jestě komplet původní (a dobita) takže ji musím udělat komplet novou.A vzhledem k tomu že tu mam 7,5 kW měnic je stale dost pravdepodobne ze ho použiju je to přeci jen dost pohodlné.
Opravdu tu není žádne napinaní no pro jistotu pujde udělat nové i když zatím potřeba není.
No a elektrika je tam jestě komplet původní (a dobita) takže ji musím udělat komplet novou.A vzhledem k tomu že tu mam 7,5 kW měnic je stale dost pravdepodobne ze ho použiju je to přeci jen dost pohodlné.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soustruh ZN 150 (Zelenda, pak TOS) manuál, rady, zkušeno
Dalsí krok cistění převodovky suportu.
Převodovka je naprosto bez oleje .
Vzhledem k tomu že v podstatě vsechna valiva ložiska byla uplně sucha jsou kupodivu vsechna v dobre formě jen přemýšlím zda a čím je namazat.
Převodovka je naprosto bez oleje .
Vzhledem k tomu že v podstatě vsechna valiva ložiska byla uplně sucha jsou kupodivu vsechna v dobre formě jen přemýšlím zda a čím je namazat.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Soustruh ZN 150 (Zelenda, pak TOS) manuál, rady, zkušeno
Záleží, jak je mazání navržené. U mě třeba vedla od mazničky nahoře trubička ke šneku posuvu, tam se kapal olej. Zbytek skříně byl namazaný vazelínou, protože nějaký rozstřik oleje tam nehrozil.
Re: Soustruh ZN 150 (Zelenda, pak TOS) manuál, rady, zkušeno
U zatizenych prevodovek s menší obvodovou rychlostí mam dobré zkušenosti s EP0 multifak. Je to plastický mazivo ktery nemá rozstřikovou vlastnost ale spíš se "namotává" a tahá. Pokud je delší dobu v klidu gravitačně stéká. Po zapnutí se zase natranspotruje po styčných plochach.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soustruh ZN 150 (Zelenda, pak TOS) manuál, rady, zkušeno
Vzhledem k tomu ze v suportove prevodovce je mazani olejem řešeno tak ze se před praci přimaznou vsechny hřídele(mazani středem hřídelek) tak bylo myslim myšleno mazaním zbytky oleje od těhle hřídelek.Tak jako tak jsem nakonec použil mazání co mam na řetězy (proste bylo doma) je krasně suché a vydrží dlouho a ozubena kola jsem radeji maznul taky drtek stejne behaly nasucho.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soustruh ZN 150 (Zelenda, pak TOS) manuál, rady, zkušeno
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soustruh ZN 150 (Zelenda, pak TOS) manuál, rady, zkušeno
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Soustruh ZN 150 (Zelenda, pak TOS) manuál, rady, zkušeno
Pěkně ses do toho pustil. Ale bacha, jak tě to chytne, seš ztracen a budeš se pak znova rozhlížet po nějaké vraně, kterou by sis mohl zrenovovat. Třeba po frézce.
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soustruh ZN 150 (Zelenda, pak TOS) manuál, rady, zkušeno
Už jsem takhle udělal spoupovku Volman a stolni vrtačku Flott(s menicem) a v planu mam(a z casti hotovy cca 50% i šeping MS200)a libereckej buchar z 20-30%.
Frezku už nemam kam dát .
Skoro vzdy kupuji jen kdyz je hodne dobra cena.
U mě je to tak že cesta je cíl:)
Frezku už nemam kam dát .
Skoro vzdy kupuji jen kdyz je hodne dobra cena.
U mě je to tak že cesta je cíl:)
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soustruh ZN 150 (Zelenda, pak TOS) manuál, rady, zkušeno
Pravda prvni vlasťovka jaro nedělá.Koník jde krasně lehoučce tak jak to ma být ;) (no aby nesel když je v něm navíc axialni kuličkový ložisko).Jsem zvědav jen o kolik ho budu muset vypodložit až ho namontuju.
Ale po opiskovani jsem stačil stříknout konzoli motoru fremu pod vřeteník a kryty řemenů ať mi v tohle psovským
počasí nereznou v dílně.Protože jsem zjistil že nemám dost zeleny barvy tak bude zelenda holt modrozelenda.
Ale po opiskovani jsem stačil stříknout konzoli motoru fremu pod vřeteník a kryty řemenů ať mi v tohle psovským
počasí nereznou v dílně.Protože jsem zjistil že nemám dost zeleny barvy tak bude zelenda holt modrozelenda.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soustruh ZN 150 (Zelenda, pak TOS) manuál, rady, zkušeno
Dnes jsem chtel demontovat paku razeni nortonky (abych ji opravil protoze je zlomena) jake bylo me zdeseni kdyz jsem zjistil že budu muset z pod vřeteniku vyndat celou převodovku jinak to totiš nelze zdemontovat hridel na ktere je ta zlomena paka.V prvni chvili jsem myslel ze bude potřeba sundat celou skrin vřeteníku(doufam že to tak nebude by mě snad omyvali) ale pak jsem zjistil ze do fremy vreteniku je vlozena prevodovka pohonu vřeteniku sdruzena s prevodovkou posuvů kterou drzi tech 6 sroubu po obvodu skrine prevodovky
Jinak to asi u me vysvetluje to ze nemam napinak mezi spojkou a vretenikem.
Jinak to asi u me vysvetluje to ze nemam napinak mezi spojkou a vretenikem.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soustruh ZN 150 (Zelenda, pak TOS) manuál, rady, zkušeno
Kalibrace posuvového šroubu ( netuším proč byl pokěkud omlacenej a prasit pilnikem se mi to nechtělo).
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)