Oprava (renovace) ozubeného kola M6/38z z rotavátoru
Moderátor: Mikro
Pravidla fóra
1. platnost inzerátu je 30 dní (stále nabídky nutno aktualizovat)
2. název tématu musí obsahovat Nabídka: / Poptávka: (nebo N:/P:)
3. nabídky služeb jsou pouze pro dlouhodobé uživatele fora
4. nepatří zde dotazy, technické problémy a další jiné diskuze
Špatně pojmenovaná, zařazená, nebo zde nepatřící témata budou bez upozornění mazána.
1. platnost inzerátu je 30 dní (stále nabídky nutno aktualizovat)
2. název tématu musí obsahovat Nabídka: / Poptávka: (nebo N:/P:)
3. nabídky služeb jsou pouze pro dlouhodobé uživatele fora
4. nepatří zde dotazy, technické problémy a další jiné diskuze
Špatně pojmenovaná, zařazená, nebo zde nepatřící témata budou bez upozornění mazána.
Re: Oprava (renovace) ozubeného kola M6/38z z rotavátoru
Petr25...pokud plánuješ navařit tou elektrodou ty zuby, tak to nebude dobré nebo jak to říct, ideální ? Problém je, že do malé části vneseš moc tepla. To tvé kolo už někdo mastil právě elektrodou. Ideální je právě mikrotig, který nevnese tolik tepla a neovlivní původní materiál. Také je dobré změřit tvrdost zubů kola nebo aspoň "pilníková metoda"
A hlavně si pak pohrát s modelováním zubu. Ideálně zase bez zbytečného tepla, takže to rvat flexou také není ideální.....To kolo je už od pohledu chycené a je otázkou času kdy nadrbe i kolo s ním v záběru.
JE mi jasné, co Tě k tomu vede....
https://shop.retezyolomouc.cz/ozubene-k ... -z38/p5920
A hlavně si pak pohrát s modelováním zubu. Ideálně zase bez zbytečného tepla, takže to rvat flexou také není ideální.....To kolo je už od pohledu chycené a je otázkou času kdy nadrbe i kolo s ním v záběru.
JE mi jasné, co Tě k tomu vede....
https://shop.retezyolomouc.cz/ozubene-k ... -z38/p5920
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Oprava (renovace) ozubeného kola M6/38z z rotavátoru
Problém u té opravy je, že pořádně nevíš z čeho to kolo vlastně je. Můžeš to doma vyvařit a vymodelovat zub. Pak na rotavátor přijde ráz třeba chytne kámen. A ten zup vypadne a zničí i to další kolo. Takhle sousedovi zničil zub reduktor u náklaďáku. Vylomil se zub a kola ho vzala mezi sebe. Obě kola na vyhození. Než zastavil co se děje, zmasakrovalo to obě kola i uložení reduktoru.
No ten odkaz třeba mají zkušenosti. Nebude to ale nic levného. To je jasný. Uplně nejlíp sehnat kámoše, kterej by to vyrobil a pak někoho kdo by to tepelně upravil. Sehnat matroš asi nebude problém. Ale to ostatní asi jo. I když to kolo nebude nijak složitý vyrobit, je to přímé ozubení.
No ten odkaz třeba mají zkušenosti. Nebude to ale nic levného. To je jasný. Uplně nejlíp sehnat kámoše, kterej by to vyrobil a pak někoho kdo by to tepelně upravil. Sehnat matroš asi nebude problém. Ale to ostatní asi jo. I když to kolo nebude nijak složitý vyrobit, je to přímé ozubení.
Re: Oprava (renovace) ozubeného kola M6/38z z rotavátoru
Na zuby mají https://eshop.chemweld.cz/Elektroda-na- ... s-d529.htm a přes zdánlivě jednoduchý postup https://eshop.chemweld.cz/Oprava-vylome ... e-b398.htm se do toho pouštět nebudu, už vzhledem k nutnosti předehřevu a zejména následné modulace - v tomto směru jsem realista vzhledem ke svým možnostem...ladiki píše:Petr25...pokud plánuješ navařit tou elektrodou ty zuby, tak to nebude dobré nebo jak to říct, ideální ? Problém je, že do malé části vneseš moc tepla. To tvé kolo už někdo mastil právě elektrodou. Ideální je právě mikrotig, který nevnese tolik tepla a neovlivní původní materiál. Také je dobré změřit tvrdost zubů kola nebo aspoň "pilníková metoda"
A hlavně si pak pohrát s modelováním zubu. Ideálně zase bez zbytečného tepla, takže to rvat flexou také není ideální.....To kolo je už od pohledu chycené a je otázkou času kdy nadrbe i kolo s ním v záběru.
JE mi jasné, co Tě k tomu vede....
https://shop.retezyolomouc.cz/ozubene-k ... -z38/p5920
A ano, výrobu nového vzhledem k předpokládané ceně a mému využití jsem zavrhl, takže renovace původního kolo mi přijde jako přijatelný kompromis . Ještě jsem vlastně nenapsal, je to 130 cm rotavator (původně byl za pásákem) a já mám 2511.
Na ty elektrody jsem se ptal ze zvědavosti, běžné věci si svařuji (WTU a ESABky), tak jestli jsou ty 7100 jako takové základní univerzálky lepší. Zkusím a uvidím, jak mi přijdou. Ještě mě tam zaujaly https://eshop.chemweld.cz/Elektroda-na- ... s-d375.htm, stojí sice cca 70,- /1ks, ale pokud to funguje jak mají na videu, tak proč ne (a neberte to prosím jako reklamu, ještě nikdy jsem s něma nedělal).
S těma máte někdo zkušenosti (nebo obecně, vím že typově je dělají i jiní výrobci) ?
Re: Oprava (renovace) ozubeného kola M6/38z z rotavátoru
Výrobců je mnohem víc, ale já jsem věrný Chemweldu už dobrých 15 let.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Oprava (renovace) ozubeného kola M6/38z z rotavátoru
Aj si vyťahoval takto zalomený šroub? Už som nakupoval, keď som zbadal že 2mm nemajú
Re: Oprava (renovace) ozubeného kola M6/38z z rotavátoru
2mm elektrody mají v nabídce a pokud nemají momentálně skladem, stačí 1 telefonát a víš na čem jsi a kdy budou.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Oprava (renovace) ozubeného kola M6/38z z rotavátoru
A ja nakupujem cez víkendy, ale to sa poddá. Aj teraz mám otvorený košík na Hydrolíder.cz a mením ho podla toho čo nameriam na traktore.Nevíte si rady? Zavolejte.
+420 725 062 600
7.00 - 15.00 (Po - Pá)
Mám zalomenú M8 v štiepkovači - 10 niečo tvrdosť a ešte aj poistený lepidlom Ale to by som mohol tou 2.5kou dať
Re: Oprava (renovace) ozubeného kola M6/38z z rotavátoru
Jak dlouho už tam máš ten šroub zalomený?
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Oprava (renovace) ozubeného kola M6/38z z rotavátoru
cca rok? asi , neviem , ako som doniesol od Biboša dopravník a nové nože , tak som staré vyberal a pri montáži nových som bol privelký chlap. Niečo medzi rok a dva roky.
Ale nie je utopená je zarovno
Ale nie je utopená je zarovno
Re: Oprava (renovace) ozubeného kola M6/38z z rotavátoru
Já že to řešíš zrovna dnes, kdy má většina prodejen zavřeno. Pokud je rovně, tak to půjde v pohodě. Já navářel M16 a ten byl zalomený v díře. Bál jsem se, ale ten materiál se závitu ani nedotknul.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Oprava (renovace) ozubeného kola M6/38z z rotavátoru
oco na http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=10925 jsem narazil i na WELCO 1099 https://www.welco.cz/file/download?id=1 ... e_url_id=7 , ty jsou už od 1,6 a měly by být i levnější, jak je to s dostupností nevím.
Citace z svarforumu
"Jde o to že tyto speciální elektrody se používají když se šroub nezalomí zároveň s povrchem. Pokud se zalomí zároveň s povrchem stačí jakoukoli elektrodou navařit matku a šroub poté vytočit, anebo pokud je šroub zalomen částečně rozumně pod povrchem a dá se navařit a poté na návar opět navařit matku a šroub vytočit. Problém nastane pokud se šroub zalomí hlouběji pak je nebezpečí že při navařování se podaří šroub přivařit k součásti do které ja našroubován a právě tento problém řeší tyto elektrody. Mají speciální obal který nedovolí svarovému kovu přilnout k okolnímu materiálu a oblouk je soustředěn pouze na šroub zatímco struska se ukládá okolo a není třeba přerušovat proces navařování porostě se elektroda strčí do otvoru se zalomeným šroubem např. v hloubce 2cm na šroubu se zapálí oblouk a pak stačí elektrodu jen držet ve středu otvoru dokud návar není zároveň s povrchem poté se navaří matka a šroub se vytočí. Viděl jsem to kdysi na youtube a opravdu to funguje."
Citace z svarforumu
"Jde o to že tyto speciální elektrody se používají když se šroub nezalomí zároveň s povrchem. Pokud se zalomí zároveň s povrchem stačí jakoukoli elektrodou navařit matku a šroub poté vytočit, anebo pokud je šroub zalomen částečně rozumně pod povrchem a dá se navařit a poté na návar opět navařit matku a šroub vytočit. Problém nastane pokud se šroub zalomí hlouběji pak je nebezpečí že při navařování se podaří šroub přivařit k součásti do které ja našroubován a právě tento problém řeší tyto elektrody. Mají speciální obal který nedovolí svarovému kovu přilnout k okolnímu materiálu a oblouk je soustředěn pouze na šroub zatímco struska se ukládá okolo a není třeba přerušovat proces navařování porostě se elektroda strčí do otvoru se zalomeným šroubem např. v hloubce 2cm na šroubu se zapálí oblouk a pak stačí elektrodu jen držet ve středu otvoru dokud návar není zároveň s povrchem poté se navaří matka a šroub se vytočí. Viděl jsem to kdysi na youtube a opravdu to funguje."
Naposledy upravil(a) petr25 dne sob lis 28, 2020 11:52 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Oprava (renovace) ozubeného kola M6/38z z rotavátoru
Lebo teraz to niekto spomenul. Je kludne možné, že objednám elektrody a tie budú ešte 4 roky v skrini kým tie nože naozaj nebudú musieť ísť von. Ja asi všetko riešim, až keď to niekto druhý pripomenie, alebo keď už mi horí za zadkom.Britt píše:Já že to řešíš zrovna dnes,