výroba ozubení
Moderátor: Mikro
Pravidla fóra
1. platnost inzerátu je 30 dní (stále nabídky nutno aktualizovat)
2. název tématu musí obsahovat Nabídka: / Poptávka: (nebo N:/P:)
3. nabídky služeb jsou pouze pro dlouhodobé uživatele fora
4. nepatří zde dotazy, technické problémy a další jiné diskuze
Špatně pojmenovaná, zařazená, nebo zde nepatřící témata budou bez upozornění mazána.
1. platnost inzerátu je 30 dní (stále nabídky nutno aktualizovat)
2. název tématu musí obsahovat Nabídka: / Poptávka: (nebo N:/P:)
3. nabídky služeb jsou pouze pro dlouhodobé uživatele fora
4. nepatří zde dotazy, technické problémy a další jiné diskuze
Špatně pojmenovaná, zařazená, nebo zde nepatřící témata budou bez upozornění mazána.
Re: výroba ozubení
Je to bordel, dřív to bylo za půl litra.
Re: výroba ozubení
budu se muset podívat, kdo je skutečným výrobcem. skartovačka kdysi stála okolo 8 tisíc. takže asi možná kvalitní krám. a k originálnímu kolečku - ozubená kolečka ze zinkové slitiny se dělají celkem běžně, není to nic neobvyklého. nemohu za to, že tam někdo z rodiny hodil velkou sponku.....takže dva zuby vylomené, zbytek ozubení vč. převodovky ok
Předpovědi expertů jsou většinou jen o něco málo lepší než náhoda
Re: výroba ozubení
Jasně že se dělají běžně. A asi je jasné v jakých sériích se tak dělají. Škoda, že ta kusovka není za flašku, jako dřív.
ITS: Nepochopil to ani jeden, akorát pan Pospíšil asi vůbec neví, že by měl něco chápat.
ITS: Nepochopil to ani jeden, akorát pan Pospíšil asi vůbec neví, že by měl něco chápat.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: výroba ozubení
A co tlakové lití? Vyšlo by to na pár korun, akorát bys musel sehnat pár lidí, co si koupí zbývajících půl milionu koleček.
Anebo bys mohl napsat, co to je skartovačku, evidentně jsou typy, do kterých se díly dělají:
https://www.getthatpart.com/PAPER-SHRED ... IES-PARTS/
Anebo bys mohl napsat, co to je skartovačku, evidentně jsou typy, do kterých se díly dělají:
https://www.getthatpart.com/PAPER-SHRED ... IES-PARTS/
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: výroba ozubení
Jaké je to to nestandardní ozubení? Napsal alespoň něco o modulu či úhlu záběru? Nebo jak na to došel?hugo3 píše:hoši plácáte nesmysly. poptal jsem, nabídka byla vysoká už z titulu nestandartního ozubení a tak nevím co řešíte.
Re: výroba ozubení
Něco podobného se mi taky stalo. V převodce pojezdu sekačky se nějak zlomila sajgrovka a asi nejspíš její úlomek zničil pár zubů na jednom z kuželových kol (taky taková, jakoby hliníková slitina) Tenkrát jsem tu mezeru vyplnil dvojsložkovým tekutým kovem, zuby po zaschnutí "vytvaroval" jehlovými pilníčky...sekačka jezdí dodnes Myslím, že se to lepidlo jmenovalo Verachem, ale přesný typ už jsem zapoměl
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný
Re: výroba ozubení
No mě tam vychází modul zubu nějakých + - kedlub 0,8. Dalo by se to ještě pak maloučko odvoďit od rozdílu hlavové a patní kružnice. A porovnat s hloubkou 0,8 modulu. To by bylo jako zkouška správného rozdílu modulu. Tedy by ten rozdíl měl být 1,73 to je hloubka nebo chceš-li výška zubu. Takže hlavová míra mínus 2x 1,73 a mělo by to vyjít. Jinak je to jiný modul.
Další možnost je že je to modul 0,75 je to jen fous v těch měřeních. Tam by to bylo hloubka - výška zubu 1,63.
No a ještě do třeťice modul 1 a tam je hloubka - výška zubu 2,17.
Tak teď vezmi měřák a zkus to poměřit trochu přesněji. A uvidíš, aspoň by Jsi měl třeba modul.
Seženeš známého se soustruhem, frézkou a hlavně tou správnou modulovou frézou a on Ti udělá kolečka. není to problém. Na dělíčce v pohodě. Ještě Ti kouknu do tabulek, jestli běžná DU 250 umí ten počet zubbů, abych tu neplácal.
Tak jo DU 250 umí 25 dílků. Tedy potřebných 25 zubů.
Na tuhle mašinku budou ty zoubky stačit + - desetina sem tam.
Další možnost je že je to modul 0,75 je to jen fous v těch měřeních. Tam by to bylo hloubka - výška zubu 1,63.
No a ještě do třeťice modul 1 a tam je hloubka - výška zubu 2,17.
Tak teď vezmi měřák a zkus to poměřit trochu přesněji. A uvidíš, aspoň by Jsi měl třeba modul.
Seženeš známého se soustruhem, frézkou a hlavně tou správnou modulovou frézou a on Ti udělá kolečka. není to problém. Na dělíčce v pohodě. Ještě Ti kouknu do tabulek, jestli běžná DU 250 umí ten počet zubbů, abych tu neplácal.
Tak jo DU 250 umí 25 dílků. Tedy potřebných 25 zubů.
Na tuhle mašinku budou ty zoubky stačit + - desetina sem tam.
Re: výroba ozubení
to ota - kolečko má 29 zubů.
jinak ti amici značku toros (to ej ta moje) nedělají a jak jsem se koukal, ani jediné kolečko by nešlo uprav
jinak ti amici značku toros (to ej ta moje) nedělají a jak jsem se koukal, ani jediné kolečko by nešlo uprav
Předpovědi expertů jsou většinou jen o něco málo lepší než náhoda
Re: výroba ozubení
neslo by to spichnut na 3D tlačiarni?
a čo tak nejaký obchod z RC modelmi?
a čo tak nejaký obchod z RC modelmi?
Re: výroba ozubení
Jasně, teď koukám nějaká chybka v počtu zubů / záměna s průměrem. Ale výpočet modulu je dobře, mám ho tu na papírku správně. Jen počet zubů jsem potom napsal blbě. Ale jde to samozřejmě na děličce rozdělit na 29 zubů. Koukám tu do tabulek a první co nejde je 61, 63, 67,71, atd.
Ono by to šlo říznout i na drátku, vodou, lejzrem i s tím unašečem. Ale cena bude raketa jak ta tiskárna. Kdo by to dělal musel by bejt kámoš a udělat to jako kámošovi. Jinak to nemá cenu ani zadávat do firmy.
Ono by to šlo říznout i na drátku, vodou, lejzrem i s tím unašečem. Ale cena bude raketa jak ta tiskárna. Kdo by to dělal musel by bejt kámoš a udělat to jako kámošovi. Jinak to nemá cenu ani zadávat do firmy.
Re: výroba ozubení
Asi nejen Amíci... Nemyslíš náhodou TAROS? A proč je problém napsat typ a nebo sem dát fotku celé skartovačky? Třeba by se něco dalo sehnat i tady, takhle to vypadá, že jen zkoušíš, kolik lidí odhadne modul zubu z fotky.hugo3 píše:to ota - kolečko má 29 zubů.
jinak ti amici značku toros (to ej ta moje) nedělají a jak jsem se koukal, ani jediné kolečko by nešlo uprav
https://www.skartace.info/kategorie/ser ... vis-taros/
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: výroba ozubení
a co nějakou tvrdou či vhodnou pájkou napájet a jak již psal Navarson, zuby vymodelovat pilníčkem...
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: výroba ozubení
Je to zinková slitina, nevím o žádném vhodném tavidlu - u hliníku s obsahem hořčíku do 0.5% to jde dobře. Měkkou pájkou by to šlo: https://www.welco.cz/cs/welco-1450 Tuhle mám vyzkoušenou. Ten lom by bylo dobré upravit vypilováním drážky, aby se zvětšila plocha pájeného spoje.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: výroba ozubení
Jako jestli nejde u tý skartovačky o originalitu ale pouze a jen o funkčnost, tak polotovar oz. kola 25 zubů modul M1 z oceli, jak vepředu navrhoval zde je ke koupi za "závratných" 60Kč.
https://www.mateza.cz/e-shop/ozubene-ko ... em-25-zubu
Za ty peníze se snad ani nevyplatí nandávat děličku. Upnout do univerzály - buď protočit vybrání v navařovacích čelistech nebo upnout prstýnek, protočit a dotáhnout v něm kolečko ap. zas žádný problém, stočit ho, provrtat a protočit díru je za chviličku, vyhrábnout na frézce osazení pro hřídel a nebo ho dopilovat taky.
A bude to pořádně a skartovačku to přežije, nějaké lepení nebo pájení původních je sázka do loterie a všechno to mnohem pracnější a myslím i dražší než takhle
https://www.mateza.cz/e-shop/ozubene-ko ... em-25-zubu
Za ty peníze se snad ani nevyplatí nandávat děličku. Upnout do univerzály - buď protočit vybrání v navařovacích čelistech nebo upnout prstýnek, protočit a dotáhnout v něm kolečko ap. zas žádný problém, stočit ho, provrtat a protočit díru je za chviličku, vyhrábnout na frézce osazení pro hřídel a nebo ho dopilovat taky.
A bude to pořádně a skartovačku to přežije, nějaké lepení nebo pájení původních je sázka do loterie a všechno to mnohem pracnější a myslím i dražší než takhle
Re: výroba ozubení
když už mluvíme o možných opravách zubů, je i ta možnost vypilovat/vybrousit drážku do kolečka, napasovat klínek, zalepit a vypilovat tvar zubu.....
Předpovědi expertů jsou většinou jen o něco málo lepší než náhoda