Jak vyrobit zátěžový voltmetr ???

vše co nejde zařadit nikde jinde

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
P.S.
Příspěvky: 5107
Registrován: úte srp 04, 2009 6:38 pm
Bydliště: KT

Re: Jak vyrobit zátěžový voltmetr ???

#31 Nový příspěvek od P.S. »

ivosisko píše:Tak to je paráda. Jaké jsou zkušenosti, jak se to konkrétně používá? Je to podle "místního" návodu?

Díky za odpověď, Ivo.
Zkušenost dobrá. Obsluha jednoduchá. Svorky se připojí na plus a minus a na stupnici to ukáže kolik je při zatížení v aku voltů. Mám vyzkoušeno,že zatěžuje necelymi 60A.

Uživatelský avatar
staník
Příspěvky: 5476
Registrován: stř říj 22, 2008 6:13 am
Bydliště: U Nového Města na Mo

Re: Jak vyrobit zátěžový voltmetr ???

#32 Nový příspěvek od staník »

Taky jsem takový chtěl ale nakonec jsem na Aukru koupil takovej: http://archiv.aukro.cz/zatezovy-tester- ... 3718518811 Toto není sice můj ale mám stejnej.
Byl s nízkou vyvolávačkou a nikdo jinej nepřihodil tak jsem ho získal , poštovný bylo dražší než přístroj.
Dají se s ním měřit i velký 180Ah baterky ale to už je rachot.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.

ivosisko
Příspěvky: 4
Registrován: čtv črc 03, 2014 10:46 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Jak vyrobit zátěžový voltmetr ???

#33 Nový příspěvek od ivosisko »

PS: nevíš, jestli Ti to postavil podle schématka, které tu bylo dříve uveřejněné, anebo to měl nějakou vlastní konstrukci? Jak dlouho tu baterku zatěžuješ?

Stanik: tak to je nářez, s tím bys nastartoval i buldozer 8) To je zároveň i nabíječka?

Uživatelský avatar
P.S.
Příspěvky: 5107
Registrován: úte srp 04, 2009 6:38 pm
Bydliště: KT

Re: Jak vyrobit zátěžový voltmetr ???

#34 Nový příspěvek od P.S. »

ivosisko píše:PS: nevíš, jestli Ti to postavil podle schématka, které tu bylo dříve uveřejněné, anebo to měl nějakou vlastní konstrukci? Jak dlouho tu baterku zatěžuješ?

Stanik: tak to je nářez, s tím bys nastartoval i buldozer 8) To je zároveň i nabíječka?

Tak mu napiš podle čeho to sestavil. Já to nevím. Doba měření než přečtu hodnotu na voltmetru cca 3s.

Uživatelský avatar
McPeci
Příspěvky: 3788
Registrován: pát dub 06, 2012 2:15 pm
Bydliště: Juřinka
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vyrobit zátěžový voltmetr ???

#35 Nový příspěvek od McPeci »

nejsou ty káblíky moc tenké???
Robert ;)

každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis

https://www.facebook.com/robert.peciva


http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr

Uživatelský avatar
staník
Příspěvky: 5476
Registrován: stř říj 22, 2008 6:13 am
Bydliště: U Nového Města na Mo

Re: Jak vyrobit zátěžový voltmetr ???

#36 Nový příspěvek od staník »

ivosisko píše:PS: nevíš, jestli Ti to postavil podle schématka, které tu bylo dříve uveřejněné, anebo to měl nějakou vlastní konstrukci? Jak dlouho tu baterku zatěžuješ?

Stanik: tak to je nářez, s tím bys nastartoval i buldozer 8) To je zároveň i nabíječka?

Ne, to je tester baterie. Ty svorky připneš na vývody a přepneš přepínač na polohu : 0-1 je pro baterii do 60Ah a poloha 2 je pro baterii s kapacitou větší než 60Ah
Voltmetr ti ukáže napětí baterie a po stlačení tlačítka uprostřed se sepne zatěžovací kaskáda odporů. Pokud je baterka v pořádku tak napětí neklesne tuším pod asi 9 V.
Na druhém měřáku vidíš odebíranej proud v Ampérech.
Ten rachot dělají ty odpory které se zahřívalí a "lupou"
Na rozdíl od obrázku u toho mého měřáku jsou daleko silnější kabely - prakticky stejné jak na velké svářečce.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.

Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 1935
Registrován: ned dub 21, 2013 12:25 pm
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vyrobit zátěžový voltmetr ???

#37 Nový příspěvek od elbarto »

Kdyz vidim tu soucasnou cenu v eurech byl ten na aukru za osm stovek pro nekoho pekny kup :-)

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1209
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: Jak vyrobit zátěžový voltmetr ???

#38 Nový příspěvek od kaja.h »

Nevim proč potřebujete zátěřák?? Když se k akumulátoru chováte tak jak se má, tak neni problém a tak asi po 10 letech koupíte novej. A jede se dál. 8)
Jede traktor, je to Zetor 3011

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vyrobit zátěžový voltmetr ???

#39 Nový příspěvek od Terablick »

Dneska a 10 let? :smich: Kde žiješ. Životnost baterek co jsou v autě z výroby je 6-7 let, v dobrém případě se k těm 10 přiblížíš, ale cokoliv co pak koupíš v obchodě vydrží 3, maximálně 5 zim :)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1209
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: Jak vyrobit zátěžový voltmetr ???

#40 Nový příspěvek od kaja.h »

Bobře, tak uberu, ale hodně záleži na tom provozu toho akumulátoru.
Varta je dost dobrá.
Jede traktor, je to Zetor 3011

Uživatelský avatar
staník
Příspěvky: 5476
Registrován: stř říj 22, 2008 6:13 am
Bydliště: U Nového Města na Mo

Re: Jak vyrobit zátěžový voltmetr ???

#41 Nový příspěvek od staník »

Už ani ty Varty nejsou co to bejvalo. Proč dělat cokoli na x moc let když pokud to uděláš hůř tak si to lidi stejně budou muset koupit a dřív. Ty taky dřív znovu vyděláš.
Platí to jak o baterkách tak o autech a dokonale o bílé i černé elektrotechnice.
Je to dokonce celá věda - jak konstuovat výrobky s přesně danou životností.
A poměr ceny a kvality, to už dávno neplatí. Koukni se třeba na obyčejné tužkové baterie: http://www.stream.cz/adost/10002675-tuz ... ke-baterie
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.

Chip&Dale
Příspěvky: 986
Registrován: pon úno 03, 2014 1:44 pm
Bydliště: Velhartice

Re: Jak vyrobit zátěžový voltmetr ???

#42 Nový příspěvek od Chip&Dale »

Varty uz jsou dneska jedny z nejvetsich sracek. Bohuzel. Asi je to smyslem vyrobce, aby kazdej po zarucni dobe naklapal pro novou baterku. Ale i reklamace Varty po roce je bez sance, proste ti reknou, ze to testovali a ze chyba je ve spatne udrzbe :). Vzhledem k tomuto faktu je vykon/cena u Varty cim dal horsi, takze je lepsi koupit nejakou sragoru za polovinu penez, ktera umre ve stejny cas.

Kdo ma stare baterie a dobre se o ne stara, tak at o ne pecuje co nejlepe. Az odejdou, uz je nesezene.

Respektive, existuje moznost pro ty, kdoz maji moznost si neco nechat pivezt kontejnerem z USA. Jejich (vyrobene v USA) baterie maji ve stejnem rozmeru jako nase vetsi kapacitu, byvaji casto udrzbove, takze je moznost se o to starat sam a stale jeste plati, ze 10 let zivotnost neni vyjimkou. Ale, pokud to nema nejaky racionalni smysl, tak je to blbost sem tahat. Krome toho americke baterie casto misto nasich evropskych koliku maji sroubovaci kontakty (prenesou vetsi proud pri mensi prechodove ztrate, ale to nas v Evrope prece nesere, ze obcas nenastartujeme kvuli zoxidovanym kontaktum).
Cim vetsi kladivo, tim vetsi odbornik...

Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 1935
Registrován: ned dub 21, 2013 12:25 pm
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vyrobit zátěžový voltmetr ???

#43 Nový příspěvek od elbarto »

Pokud se zacne delat seznam na staty, tak se hlasim do rady.

ivosisko
Příspěvky: 4
Registrován: čtv črc 03, 2014 10:46 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Jak vyrobit zátěžový voltmetr ???

#44 Nový příspěvek od ivosisko »

Ještě pro Káju.h: ono často ani tak nejde o starání/nestarání se o batérii, ale najednou stojíš před problémem, že máš batérii slabou, neprotočíš motorem. Nabiješ a za pár dnů je to tu zas. Důvodů spousta (baterie kaput, nechtěný odběr při odstavení vozidla, rozhašený regulátor nabíjení, změna pojížděk (z dlouhých na krátké s častým startováním)......atd.,atd.....). Jednu z příčin (batérie kaput) vyloučíš/potvrdíš zátěžovým voltmetrem....

Kájo, nic osobního, jen jsem tuto zimu před podobným problémem stál 3x a stálo mě to dost nervů se přes půl Ostravy vláčet do servisu s baterkou v tašce (a za ty servisní ceny bych už měl "zátěžák" doma) :shock:

Chip&Dale
Příspěvky: 986
Registrován: pon úno 03, 2014 1:44 pm
Bydliště: Velhartice

Re: Jak vyrobit zátěžový voltmetr ???

#45 Nový příspěvek od Chip&Dale »

ivosisko píše:Ještě pro Káju.h: ono často ani tak nejde o starání/nestarání se o batérii, ale najednou stojíš před problémem, že máš batérii slabou, neprotočíš motorem. Nabiješ a za pár dnů je to tu zas. Důvodů spousta (baterie kaput, nechtěný odběr při odstavení vozidla, rozhašený regulátor nabíjení, změna pojížděk (z dlouhých na krátké s častým startováním)......atd.,atd.....). Jednu z příčin (batérie kaput) vyloučíš/potvrdíš zátěžovým voltmetrem....

Kájo, nic osobního, jen jsem tuto zimu před podobným problémem stál 3x a stálo mě to dost nervů se přes půl Ostravy vláčet do servisu s baterkou v tašce (a za ty servisní ceny bych už měl "zátěžák" doma) :shock:
Problem modernich baterii je predevsim v houbovitych lektrodach, ktere maji na picu pevnost, takze se proste vyklepou. tak dlouho se z nich sype bordel do elektrolytu, az to blaticko dole dosahne spodku elektrod a o svodovy proud je postarano. Takze i kdyby se clovek na hlavu postavil, hlidal si sulfataci, vysku a hustotu elektrolytu, tak proste jedno krasny rano nenatocis, protoze baterka to neda. A protoze nemas pristup na jenotlive clanky, tak se ani nedozvis, kterej odesel a proc. Vylitim elektrolytu zpravidla blaticko nevylejes, protoze elektroda je tam narvana az po koule a okolo je tak akorat misto na vsaknuti elektrolytu.

Kazdopadne zatezak je uzetecna vec. A nebo alespon mit mustek s definovanym odporem a ten proste v pripade potreby pripojit paralelne na merak, zmerit na nem napeti v zatezi a to prepocist na proud (pokud rovnou nema onen bocnik nejaky inteligentni odpor, treba v desetinach ohmu, aby se to dalo pocitat z hlavy). Nekdy staci bocnik na mensi vykon, ale potopit do plastovy lahve s olejem. Pri tak malem naleti, jake autobaterie ma, ten olej nevede a pritom dostatecne chladi, aby to neshorelo. Na to kratke mereni to staci.
Cim vetsi kladivo, tim vetsi odbornik...

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“