Vyplati se vyrabet si prives za OA?

vše co nejde zařadit nikde jinde

Moderátoři: rezis, Leo

Odpovědět
Zpráva
Autor
Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Vyplati se vyrabet si prives za OA?

#1 Nový příspěvek od Wyky »

Mam dotaz ke zkusenejsim stavitelum. Vyplati se vyrabet si prives za OA?? :zapomel:

Jen jsem si tak zkusmo pocital, na kolik by vysel takovej vetsi vozejk. Lozna plocha 1300x3000, nosnost 1300kg, brzdena naprava Knott, najezdova brzda Knott, ram svarenej z profilu 100x50x3, 4 pricny vyztuhy, oka na kurtny kolem dokola, ochranna ohradka z jeklu, bocnice z preklizky s vyskou 200mm (vice nepotrebuji), predni a zadni celo vysouvaci, kompletni elektrika, k tomu vsemu jeste administrativa spojena s prihlasenim a stavbou (STK, 2x magistrat). Celkova cena mi vychazi na cca 27.000,- vcetne DPH.
Koukal jsem na podobny prives u Agadosu a tam je cena nejakych 42.000,-. Cena je o 15.000,- vyse, ale ve sve kalkulaci nemam zahrnutou praci. A rovnez si nejsem jist, jestli je prives od Agadosu udelany stejne poctive, jak bych to delal sam (vyztuhy, oka na kurtny, preklizka na podlahu atd.).
Mate s timhle nekdo nejakou zkusenost? Dik predem.

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyplati se vyrabet si prives za OA?

#2 Nový příspěvek od kenybz »

znám člověka co má zámečnickou dílnu a udělal si dvojsosý bržděný délka cca 4m x2,5 cca normálně na tom vozí palety s cihlama jednou jsem ho viděl že na tom má paletu cementu...tahá to suvečkem vyšlo ho to asi na 35000,- nosnost bude mět určitě 2 tuny bohužel podrobnosti nezjistím už tam nebývám mát přihlášené všecko ok...samozřejmě nápravy a brzdy+ tlama mosí byt schválená on má tuším alco? akorát cosi brblal že dal za blatníky zbytečné peníze a že mohl ušetřit a ohnůt je z plechu
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyplati se vyrabet si prives za OA?

#3 Nový příspěvek od kenybz »

tady sů nejaké nápravy a díly na stavbu:
http://www.vapp.cz/eshop/brzdene-napravy/
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Re: Vyplati se vyrabet si prives za OA?

#4 Nový příspěvek od Wyky »

Alko je nesmyslne drahy. Stejna naprava od Knottu vyjde o 500-1000 levneji, zalezi na prodejci. Navic Knott pouziva SKF loziska a Alko nejaky sunty.
Docela vazne o tom zacinam uvazovat, protoze na muj vozik se mi traktor a stepkovac nevejdou spolecne a porad jezdit vsude dvema autama, nebo nadvakrat, to taky leze do penez.

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyplati se vyrabet si prives za OA?

#5 Nový příspěvek od kenybz »

urcite sa to oplatí u věčích vozíků nejaký malý nebržděný to bych sa na to vys...
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Re: Vyplati se vyrabet si prives za OA?

#6 Nový příspěvek od Wyky »

U malyho nebrzdenyho je to jasny, ja mam na mysli pomerne velkou karu a brzdenou.

Uživatelský avatar
Japa
Příspěvky: 854
Registrován: čtv srp 27, 2009 2:01 pm
Bydliště: Dětmarovice

Re: Vyplati se vyrabet si prives za OA?

#7 Nový příspěvek od Japa »

Wyky, mám přesně takový o jakém mluvíš z Agadosu. Kupoval jsem ho v roce 1996 a od té doby toho hodně najezdil a navozil spoustu tun materiálu. Zcela běžně jsem nakládal 2 t štěrku nebo strusky a žádnou únavovou prasklinu jsem neobjevil. Brzda funguje bezproblémově, akorát občas v zimě mi zamrzne lanko v bowdenu, ale stačí to rozebrat a namazat.
Přílohy
100-0017_IMG_2.JPG
Naposledy upravil(a) Japa dne úte úno 22, 2011 1:49 pm, celkem upraveno 1 x.

honzauta
Příspěvky: 1250
Registrován: čtv úno 12, 2009 8:31 pm

Re: Vyplati se vyrabet si prives za OA?

#8 Nový příspěvek od honzauta »

Taky mám takový - VZ31 B1, dokonce s oddělávací plechovou skříní, nemám nástavky. Bohužel vzhledem k našim skvělým zákonům s ním dále než 50km od domova vyjet nemůže ( podnikání), tahám ho za VW transporterem a dostal jsem se nad celkovou 3,5t.
Tachograf ani náhodou nechci. Tak si nechám udělat nebrzděný, s celkovou hmotností 650kg, to mi dá přesně 3,5t dohromady. A víte kolik takový vozík uveze? Téměř stejně jako výše uvedený, jen to není takový luxus bez nájezdovky. Ušetřím na pojištění a nebudu muset každé 2 roky na STK.

Uživatelský avatar
chavier
Site Admin
Příspěvky: 2568
Registrován: úte črc 03, 2007 9:50 pm
Bydliště: okres Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyplati se vyrabet si prives za OA?

#9 Nový příspěvek od chavier »

před rokem jsem chtěl koupit díly vozíku na štěpkovačku, domlouval jsem se tady s místním výrobcem přívěsů a když jsme sečetli rám+oj+napravu, svetla, kabel, blatniky atd, (asi vse bez desek) vyšlo to na 12.000, což jde koupit nový a ještě pozinkovaný. takže u těch malých se to určitě nevypláci.
Ty levné plechové vozíky mají desku z OSBíčka, pozor na to, životnost je tak 2 roky.

Já kupoval VZ-32 express funglovku za 42 v Plzni. Vozík má dokonce servisní knížku

sychrovak
Příspěvky: 9508
Registrován: pát zář 28, 2007 12:38 pm
Bydliště: MB

Re: Vyplati se vyrabet si prives za OA?

#10 Nový příspěvek od sychrovak »

Japa: Ahoj mám také ze z Plzně :)
tento : http://www.autovia.cz/data/data.php?id= ... o_jedno_np#

Jediný problém : v zimě nezatahovat brzdu jinak konšíš,zamrzne bovden
Plechové blatníky v místě šrouubů a v ohybu praskají.Chce to konzolku pomocnou ze zhora a zpevnít většími podložkami,jinak ztratíte.

Jinak super pomocník.
Super 50 1963 ,1961,samodomo 4x2 r.v 85 1,2,teď vv 1,4D

mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Vyplati se vyrabet si prives za OA?

#11 Nový příspěvek od mufik »

Mám postavený jednoosý přívěs,délka 5m,šířka 2,1m,nebržděný,celková váha 700,-kg.Koupil jsem podvozek na přepravu lodě kvůli značkám a zbyla jenom náprava.Výhoda je v tom že jsem i s toyotou LC do 3,5t,dá se na něm vozit materiál v délce 6m,už vezl i 2t.Ten mě za tu práci stál,menší bych asi nestavěl,to se nevyplatí.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

MAD BEAR
Příspěvky: 249
Registrován: stř říj 27, 2010 10:04 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyplati se vyrabet si prives za OA?

#12 Nový příspěvek od MAD BEAR »

Máte někdo zkušenost s přihlášením samodomo vyrobeného přívěsu? Co všechno to musí splňovat? Jaký je postup?

mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Vyplati se vyrabet si prives za OA?

#13 Nový příspěvek od mufik »

Nejjednodušší řešení asi je koupit nějaký vrak samodomo na značkách a znovu postavit k obrazu svému.Tak jsem to udělal i já,jenom je nutno dodržet aspoň trochu rozměry a váhu.Dostat samodomo na značky bude asi vyžadovat hodně pevné nervy.Dřív se prodávaly jenom podvozky s čistým tp k dostavbě,jestli by to šlo dneska těžko říct.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

Uživatelský avatar
stano 4011
Příspěvky: 1157
Registrován: ned črc 22, 2007 9:12 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Vyplati se vyrabet si prives za OA?

#14 Nový příspěvek od stano 4011 »

mam pocit ,v 90tych rokoch bola moznost doma vyrobit privesny vozik ,,aky je presny postup na prihlasenie ,ma to niekdo presne zistene , [naprava musi mat certifikat,,,]zaujima ma to ohladom vlecky za traktor ,pokial je mozne a financne vyhodne postavit a prihlasit privesny vozik za auto ,tak to musi ist a j s traktorovymi vleckami ,,zakony na uzemi CR su rovnake ako na SR

Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Re: Vyplati se vyrabet si prives za OA?

#15 Nový příspěvek od Wyky »

Kdyz si chcete doma postavit vozik, tak se musi nejprve na odbor dopravy, kde se poda zadost o stavbu. Ta se dolozi nasrtkem ze tri stran, kde musi byt vyznaceno, kde bude kolo, kde budou svetla, odrazky, bude z nej jasna konstrukce. Oni se k tomu vyjadri a povoli, nebo pripominkuji, nebo zamitnou. Potom si koupite napravu, cubu a brzdu (pokud ji chcete) - to jediny musi mit papir od vyrobce. Vozik si posvarujete, dojedete na technickou, na vahu a po uspesne technicke zpet na odbor dopravy. Tam se poda zadost o zapsani do evidence, zaplati se 2700 penez, dostanete znacky a frcite. Driv to bylo jeste tezsi, protoze vozik musel svaret clovek s prukazem. Dneska uz nemusi, kvalitu zpracovani posuzuje STK.
Neni to tak strasny a financne to vyjde zajimave. Asi se do toho pustim.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“