Regulátory vstřikovacích čerpadel

vše co nejde zařadit nikde jinde

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Auto-klassik
Příspěvky: 1743
Registrován: ned pro 27, 2009 4:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Regulátory vstřikovacích čerpadel

#1 Nový příspěvek od Auto-klassik »

Zamyšlení pro konstruktéry :
- napadlo vás někdy,že většina těch vašich dieslů má tzv.rychlostní regulátory vstřikovacího čerpadla a ten je z hlediska optimálního přenosu výkonu a točivého momentu nevýhodný
-každý správný traktor má regulátor výkonnostní

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#2 Nový příspěvek od Pepino »

A napadlo tebe ze treba ani na dany motor jiny regelator neni ? :D :smich: A vlastne neni to uplne jedno ? :jazyk: :friends:
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

petr j
Příspěvky: 537
Registrován: úte říj 21, 2008 4:39 pm
Bydliště: Budějce

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#3 Nový příspěvek od petr j »

Auto-klassik: a napadlo tě někdy, něco si o regulátorech přečíst ? předně se dozvíš to, že regulátor rychlostní, je nějakej tvuj název, kterej zbytek evropy nezná :-/
osobně znám jen dva základní typy. výkonostní a omezovací. výkonostní potkáš na většině strojů, omezovací jen málokde ( naposled jsem ho viděl montovanej u liaz 110 )
a ještě jedna věc, na optimální přenos výkonu a točivého momentu nemá regulátor žádnej vliv ani u jedné z regulací - pouze udržuje otáčky buď v celém nastaveném rozsahu, nebo jen v maximálních a volnoběžných otáčkách podle typu ;-)
jak že jsi to napsal ? cituji : ,, Pokud člověk dokáže používat odborné termíny,značky ,vztahy dává tím najevo odborníkovi,že o tom něco ví ,, měl by ses toho také držet ;-)

tomas286
Příspěvky: 27
Registrován: pát led 01, 2010 11:18 pm
Bydliště: Rousínov okres VY

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#4 Nový příspěvek od tomas286 »

laik se diví odborník žasne , pro styl jízdy vypleštit oči dát plný plyn, nemá opravdu rychlostní ani zátězový regulátor žadný vliv

Auto-klassik
Příspěvky: 1743
Registrován: ned pro 27, 2009 4:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#5 Nový příspěvek od Auto-klassik »

petr j:
Omezovací reg.omezuje otáčky = rychlost otáčení = adekvátní výraz rychlostní regulátor.
Rychlostní reg./připouštím,že tento výraz-věcně správný - používá se poněkud méně
Výkonnostní reg. působí na otáčky v celém rozsahu výkonu.Je-li motor více zatížen,klesají otáčky a závaží reg. přes pákový mech.vysouvá reg.tyč čerpadla ke zvýšení dodávky paliva,
ale jen v určitém rozsahu otáček.Nebo-li otáčky se zvýší na původní hodnotu.
Motorpal běžně vstřikovací soupravy i s výkonnostními regulátory vyrábí.

petr j
Příspěvky: 537
Registrován: úte říj 21, 2008 4:39 pm
Bydliště: Budějce

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#6 Nový příspěvek od petr j »

:-/ jsi uplně mimo. jakou regulační tyč ? kdo a z čeho má v samodělu motor s řadovkou ??? snad pár aviatyků a zetoráků, ale tam výkonostní regulace je. ostatní maj motory z osobáku s rotačním čerpadlem, kde něco jako omezovací regulaci těžko najdeš . i ten popis té funkce regulací ti nějak nesedí... myslím, že tohle téma ti moc nesedlo ;-)

Auto-klassik
Příspěvky: 1743
Registrován: ned pro 27, 2009 4:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#7 Nový příspěvek od Auto-klassik »

Myslím,že si hraješ na velké frajera,k traktorům máš asi daleko.Jak to traktor tedy dělá? Zavěsím za traktor stroj hnaný vývod.hřídelem /540 ot/ ,pracuji a najednou se změní podmínky
/větší odpor půdy/ - v takovém případě klesnou otáčky a regulátor č. přes p.mechanismus
posune reg. tyč v čerpadle se a otáčky se srovnají na původní hodnotu.A nemusím dělat zásah plynem.
Silniční vozidla výkonostní regulaci nepotřebují,proč bych jel půl hodiny třeba na 2000ot.To nemá smysl.
U traktorů to však smysl má !

petr j
Příspěvky: 537
Registrován: úte říj 21, 2008 4:39 pm
Bydliště: Budějce

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#8 Nový příspěvek od petr j »

teď nechápu, co ses mi těmi silničními vozidli chtěl naznačit ?
už jsem ti chtěl napsat, jak jednoduše poznat během dvou vteřin na nastartovaném motoru, jestli má regulaci výkonostní nebo omezovací, ale nechám tě v tom trošku vykoupat

Auto-klassik
Příspěvky: 1743
Registrován: ned pro 27, 2009 4:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#9 Nový příspěvek od Auto-klassik »

Nechápeš to, protože je to pro tebe téma,které neovládáš-nedokážeš v něm argumentovat ,jen blafuješ.Nech to bejt,s tebou si o tom nemohu pokecat. Je mi líto!

Uživatelský avatar
Petr Matula
Příspěvky: 1920
Registrován: ned črc 08, 2007 7:13 pm
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#10 Nový příspěvek od Petr Matula »

Auto-klassik píše:Myslím,že si hraješ na velké frajera,k traktorům máš asi daleko.Jak to traktor tedy dělá? Zavěsím za traktor stroj hnaný vývod.hřídelem /540 ot/ ,pracuji a najednou se změní podmínky
/větší odpor půdy/ - v takovém případě klesnou otáčky a regulátor č. přes p.mechanismus
posune reg. tyč v čerpadle se a otáčky se srovnají na původní hodnotu.A nemusím dělat zásah plynem.
Silniční vozidla výkonostní regulaci nepotřebují,proč bych jel půl hodiny třeba na 2000ot.To nemá smysl.
U traktorů to však smysl má !
a tym jako chces rect ze kdyz zavalim paterak pluh do zeme ze si to samo prida????

Auto-klassik
Příspěvky: 1743
Registrován: ned pro 27, 2009 4:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#11 Nový příspěvek od Auto-klassik »

To jsi četl nepozorně!Pracuje to v určitém ot.režimu.Pokud je pokles ot. velký/třeba 500/ tak to ten výkonnostní regulátor nezvládne.

Uživatelský avatar
Petr Matula
Příspěvky: 1920
Registrován: ned črc 08, 2007 7:13 pm
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#12 Nový příspěvek od Petr Matula »

asi si sedim na vedeni nebo nechapu ale v zivote sem takovuto capinu neslysel a ani necetl.
jo a ma to nejaky vyrazny vliv na to ze mam treba motor s avie na traktore nebo tek?

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#13 Nový příspěvek od rezis »

Vím oč jde. Je tu ten problém že motory z aut jsou omezeny jen maximální dávkou paliva. Pokud dám půl plynu budou otáčky motoru kolísat podle zátěže.
Naopak s ostředivou regulací. Má většinou závažíčka na tyčcce a přidáním plynu reguluji silu pružiny jenž je stahuje k sobě. Plyn tam funguje vlastně jako stálé nastavení otáček. Vlastně to funguje naprosto stejně jako tempomat v autě.
Ale to je věc stará a známá. Kdysi jsem to řešil tady na fóru s Robem a Kysmenem.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Auto-klassik
Příspěvky: 1743
Registrován: ned pro 27, 2009 4:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#14 Nový příspěvek od Auto-klassik »

Petr Matula: Pokud máš motor z Avie ,tak výkonnostní regulaci nemá.Ten příklad s tekem ,tam se to příliš neprojeví.Představ si ,že si na tvůj traktor dáš štěpkovač poháněný vývod.hřídelem,konstruovaný na 540 ot. k tomu nastavíš na motoru 2000 ot.Začneš házet větve do štěpkovače/jsou různě tlusté,jejich pokaždé jiný počet/.Otáčky podle to budou kolísat.Pokud by jsi měl motor s výkonnostním reg., tak jak začnou ot. klesat ,regulátor povytáhne reg. tyč v čerpadle tak ,aby motor měl požadovaných 2000 ot.
Pokud otáčky motoru příliš nekolísají,nekolísají ani ot. vývod. hřídele a řezné rychlosti jsou také relativně stejné.

Uživatelský avatar
bibos
Příspěvky: 985
Registrován: stř črc 04, 2007 1:14 pm
Bydliště: 25801
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulátory vstřikovacích čerpadel

#15 Nový příspěvek od bibos »

Taky ti rozumim a chtěl bych to nějak vyřešit ale nevim jak, protože když bagruju tak to kolísá a to je blbý.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“