benzín rok 2024
Re: benzín rok 2024
Asi se shodneme, že pro živé organismy je to palivo jedovaté jako takové. Konstrukce motorů použitému palivu odpovídala a potud bylo všechno v pořádku. Tetraethylolovo se přestalo používat v roce 2010, kdy skončil Special. Nepoužívá se už snad nikde na světě, ale pořád si nemůžu vzpomenout na ten zvláštní přístup a velká rizika. Byl to pro nás přece benzin, který jsme běžně tahali do motocyklů z jiných nádrží hadičkou a nebyl moc příjemné chuti
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: benzín rok 2024
Četl ( a pochopil ) jsi obsah mých dvou příloh až do konce?
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: benzín rok 2024
Samozřejmě. Jinak bych si nedovolil reagovat Pokud si pamatuju, bralo se to prostě jako benzín a všechno, co je v těch přílohách napsáno, můžeš použít i pro ředidla a benzín technický. Z praktického pohledu nebylo rozdílu mezi nakládáním s benzínem olovnatým a bezolovnatým. Dnes je to úvaha ryze teoretická, protože benzín olovnatý už pár let nekoupíš.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: benzín rok 2024
To pochopení bylo samozřejmě rýpnutím
No já to pochopil tak, že ve své době objevení Tetraethylolova ( cca 1920) se tato látka začala časem používat jako antidetonátor do benzínu.
Časem se zjistilo, že je velmi škodlivá a zhruba v 70 tych letech byla postupně vytlačována a nahrazována ( asi? ferrocenem, či jinými látkami ) , přičemž olověná složka v benzínu zůstala až do Tebou zmiňovaného období.
Takže BA 80 Normal, 91 Special a 96 Super sice obsahovaly olovo, ale již ne Tetraethylolovo.
Proto jsem na benzín s Tetraethylolovem kladl takový důraz.
Ale jak jsem již zdůraznil, nejsem chemik a možná to chápu špatně já.
Každopádně už mě z toho bolí hlava
Jdu si otevřít pivo
No já to pochopil tak, že ve své době objevení Tetraethylolova ( cca 1920) se tato látka začala časem používat jako antidetonátor do benzínu.
Časem se zjistilo, že je velmi škodlivá a zhruba v 70 tych letech byla postupně vytlačována a nahrazována ( asi? ferrocenem, či jinými látkami ) , přičemž olověná složka v benzínu zůstala až do Tebou zmiňovaného období.
Takže BA 80 Normal, 91 Special a 96 Super sice obsahovaly olovo, ale již ne Tetraethylolovo.
Proto jsem na benzín s Tetraethylolovem kladl takový důraz.
Ale jak jsem již zdůraznil, nejsem chemik a možná to chápu špatně já.
Každopádně už mě z toho bolí hlava
Jdu si otevřít pivo
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: benzín rok 2024
Nikde jsem nenašel jaká je ta závislost. Můžeš to trochu objasnit?
Vím jen že je to poměr mezi objemem směsi nasáté a směsi stlačené, zjednodušeně řečeno mezi objemem v dolní a horní úvrati, jak jej co nejjednodušeji změnit nevím. Změnou filtru za jiný s menším odporem sání?
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: benzín rok 2024
Heej, dnes už ne mám hlavu jako pátrací balón
Jinak to chápeš správně, jen nejde o nasátí směsi, ale o objem prostoru válce. Rozdíl prostoru nad pístem při jeho DÚ a HÚ.
Obecně, čím vyšší kompresní poměr, tím nižší spotřeba paliva a vyšší výkon z důvodu lépe zužitkovaného tepla, ale právě, že tato závislost neleze lineárně nahoru a končí někde u 14:1 protože s vysokým kompresním poměrem roste i opotřebení komponentů a celkově náročnost na konstrukci.
A jak ho jednoduše změnit?
Pokud to spalovací prostor dovolí a píst v HÚ, tak použitím zapalovací svíčky s delším závitem.
Hlavně u malých objemů to dělá divy
Jinak Saab vyvinul a patentoval motor s proměnlivým kompresním poměrem tuším v rozsahu 8-14:1 a díky tomu mohl jezdit na jakýkoliv benzín a využít jeho tepelné maximum v celém spektru otáček, neboť při různých otáčkách motoru se mění i nároky na kompresní poměr.
No Saab toho ve vývoji a výzkumu vymyslel opravdu hodně, ale to by bylo už na diplomovou práci
Jestli chceš, tak studuj Informace jsou poplatné své době cca 1960,ale obecně základní a pravdivé do dnes.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: benzín rok 2024
K tomu jak nám ty naše mašiny pojedou na Vervu 100 křovinořez HQ535 a dolmar 5105 osum let běžného používání a bez problému olej dávám 1/40 Vary féza 2t motor také bez problému a přešel jsem na něj proto že mi benzín 95 rozleptal hadičku na křovinořezu .
Re: benzín rok 2024
Staré dvoutakty jezdí na směs technického benzinu s petrolejem. Myslím, že těch požadovaných 80 oktanů to má.
Sniper: ...a pak se zjistilo, že stačí řídit přeplňování motoru, což je mnohem spolehlivější, jednodušší a levnější řešení.
Sniper: ...a pak se zjistilo, že stačí řídit přeplňování motoru, což je mnohem spolehlivější, jednodušší a levnější řešení.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: benzín rok 2024
2T zbafne cokoliv , pokud to vydrží gufera a hadičky když se dobře namaže.
Re: benzín rok 2024
Ano, tomu nejvíc škodí ty přísady "navíc", pak reznou plechové nádrže a oxidují karburátory.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: benzín rok 2024
Dvoutakty a vůně ricínu.....to byla doba
Za mně osobně,pokud člověk ročně spotřebuje do 5,10litrů paliva,nic neřešit a vzít Aspen a je po starostech.
Za mně osobně,pokud člověk ročně spotřebuje do 5,10litrů paliva,nic neřešit a vzít Aspen a je po starostech.
Re: benzín rok 2024
Do starej Jawy 350 čapujem benzin 100-vku. Furt dohno pridam VIF aditiv + samozrejme olej 2T od Castrolu a aj s dvojrocnou zmesou nema problem.To iste v starej pile HQ 180S. V tej je ten benzin tretim rokom lebo ta pila sa pouziva len vynimocne pri nadrozmeroch. Minule som ju prestartoval a chytila na 5 zatah ako nic. Akurat som ju predtym kus pretriasol nech sa premiesa. Po otvoreni nadrzky sa ziaden neziaduci zapach nekonal. Ten benzin pachol ako keby som ho tam nalial pred chvilkou. Ten aditiv mozem len odporucit Davam ho do vsetkeho co doma je. Dokonca aj do stabilaka Slavia 8HP
- Jakub
- Příspěvky: 881
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: benzín rok 2024
Můžeš to, prosím, rozvést, jak bude 100 okt. benzín ve starém motoru s nízkým kompresním poměrem , např. 7,5:1 dosahovat vyšších teplot a tím ho poškozovat? Opravdu mě to zajímá, je to pro mě důležité.Sniper píše: ↑sob pro 16, 2023 10:20 am ...
Každopádně N95 v motoru s kompresním poměrem 10:1 a větší bude detonovat, obyčejný motor bude mít vibrace a špatně pojede, tak naopak 100okt benzín v motoru s kompresním poměrem např. 7,5:1 bude svými vlastnostmi poškozovat motor především nadměrnou teplotou.
Zkrátka do každého motoru patří pokaždé něco jiného.
Bavíme se o motoru s karburátorem, bez úpravy kompresního poměru a nast. karburátoru, konstruovaného např. na Special 91.
Nerad bych totiž lidem tvrdil nesmysly, zatím se nějak shoduji s výkladem od Choseho na 1. stránce.
Kdo maže, ten jede!
Zetor 25 A
Zetor 25 A
Re: benzín rok 2024
Nejspíš korektně nemůžu, protože nejsem ani konstruktér motorů, ani chemik
Já vycházím z praxe a zkušeností.
Když jsem renovoval veterány jejichž motory měly kompresní poměr cca 6,5:1 museli jsme snižovat oktanové číslo u N95 pomocí technického benzínu, který má oktanové číslo 60. Už jsem to tady psal.
Na čistý N95 pouze s náhražkou olova ten motor nejel, hřál se, šel špatně seřídit. Barva plamene ve válci byla žlutooranžová, jako by šlo o hoření bohaté směsi.
Podle mě to hořelo moc rychle a ještě to umocňoval fakt, že šlo o dlouhozdvihové motory.
Teď trochu odbočím. U LPG se udává 110 oktanů a víme, že jsou motory, které ho nevydrží a pak jsou motory, které to v pohodě ustojí.
U spalování LPG také většinou dochází k vyšším teplotám, ale tam to bude dosti ovlivněno i tím, že při sání jde do válce plyn, nikoliv kapalina a tak nedochází k patřičnému chlazení.
Hele, já bych to za sebe uzavřel asi takhle.
Tohle je můj názor, částečně podložen zkušenostmi, praxí a následně úvahami.
Nikomu ho zásadně nenutím a samozřejmě každý ať si věří čemu chce a informace zjišťuje kde chce.
Já jen v začátku upozornil na fakt, že konkrétně u 2T motorů byl 100okt benzín příčinou zadření z důvodu vysoké teploty, to je celé.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: benzín rok 2024
No nižší kompresní poměr...
Benzin se zvýšenou odolností proti samovznícení...
Pri nižším tlaku hoří pomaleji dohoříva ve "výfuku"... Špatná dynamika spalování atd...
S plynem je to ošemetný. Směs je většinou chladnější což je dané odparem (změnou skupenství) proto je výparník vyhřívaný vodou aby nezamrzl. Ale! Obvykle je plyn seřízen na dolní hranici bohatosti, zedy mírně chudá směs. Co chudá směs dělá asi víš...
Benzin se zvýšenou odolností proti samovznícení...
Pri nižším tlaku hoří pomaleji dohoříva ve "výfuku"... Špatná dynamika spalování atd...
S plynem je to ošemetný. Směs je většinou chladnější což je dané odparem (změnou skupenství) proto je výparník vyhřívaný vodou aby nezamrzl. Ale! Obvykle je plyn seřízen na dolní hranici bohatosti, zedy mírně chudá směs. Co chudá směs dělá asi víš...
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23