Doprava obilního šrotu z budovy do budovy
Doprava obilního šrotu z budovy do budovy
Chci se poradit o možnosti dopravy šrotovaného obilí z jedné budovy do druhé. Vzdálenost je zhruba 50m a převýšení 2m. Spirálový dopravník vychází na nekřesťanské peníze a je tedy nereálný. Napadla nás i možnost menšího zrnometu s cyklonem. Ale kromě foukání obilí velkým zrnometem nikdo z nás nemá žádnou zkušenost s foukáním obilního šrotu. Co si o tom myslíte, prosím?
Re: Foukání šrotu obilí
S fúkaním neporadím, len sa opýtam, či sa nedá použiť jašterka a kontajner?
Pri tom fúkaní môže dôjsť k rozdelovaniu frakcií podľa veľkosti, ľahké častice poletia napred, ťažké neskôr.
Pri tom fúkaní môže dôjsť k rozdelovaniu frakcií podľa veľkosti, ľahké častice poletia napred, ťažké neskôr.
Re: Foukání šrotu obilí
podtlak a dmychadlo a na konci ciklon deto i zrnometem ale musí myt smrnc nebo snekovej dopravnik tak se dela mouka ve mlejne
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Foukání šrotu obilí
Myslíš spíše pásový ne? Korečkový je svislý...
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Foukání šrotu obilí
nemyslim pasovy, myslim koreckovy nebo presneji kapsovy dopravnik. ale zakryty pasovy muze byt na tohle prevyseni taky
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Foukání šrotu obilí
Stoleté stavby, úzké dveře, nedostatek prostoru pro jakoukoli techniku, fúrik, lopata, vidle, vědro a přibývající věk. Spirálové a šnekové dopravníky jsou hodně drahé, pásové jakbysmet. K dispozici máme velký výkonný zrnomet, ale manipulace s ním a průměr potrubí přes 20cm nevyhovuje. Proto jsem uvažoval o jiném, s menším průměrem trubek. Použitých zrnometů je k dispozici dost za rozumné peníze, instalace potrubí i cyklonu je velmi jednoduchá. Pásový dopravník 50m a do pravého úhle by byl o dost složitější na instalaci.
Kdysi jsme ve statku foukali drcené granule pro kuřata zrnometem do poměrně velké výšky sila, Tady by to bylo téměř vodorovně s jedním velkým obloukem 90 stupňů.
Jak velký výkon, průměr potrubí však nemáme zkušenosti.
Kdysi jsme ve statku foukali drcené granule pro kuřata zrnometem do poměrně velké výšky sila, Tady by to bylo téměř vodorovně s jedním velkým obloukem 90 stupňů.
Jak velký výkon, průměr potrubí však nemáme zkušenosti.
Re: Foukání šrotu obilí
Před mnoha a mnoha lety jsem se vyučil pro Výkup jako obsluha sil a mícháren krmných směsí. napíši co si pamatuji , nehodlám radit.
Na míchárně ve sklepení byly čtyři šrotovníky -tenkrát peruťové. Vytěžovaly se podle ampérmetrů na 40 -60 A
Od každýho z nich šla trubka (říkali jsme jí Manesmanka) se silnou stěnou. Šla až nahoru pod střechu míchárny to může být skoro třicet metrů vysoko.
Tam se šrod v cyklonu odloučil od nasávaného vzduchu a přes turniket šel do zásobníků.
Vzduch sál vysokotlakej ventilátor o průměru tak kolem 150 cm a šířce na obvodu ani ne deset centimetrů. Hnal to dost velkej elektromotor , výkon neznám.
O kapsovým výtahu ani neuvažuj-ten funguje jen svisle. Brnkání kapes a nebo kurtny o stěnu by ho v krátké době vyřadilo , navíc má výkon jen když nese nahoru,zešikma by se vše vysypalo do tuby a co tam s tím?
Pod cyklonem je potřeba ten turniket , nebo to foukat do velký místnosti kde se to usadí ( každá frakce zvlášť ,jak píše kolega)
Jinak fakt počítej že podle množství šrotu co tampůjde se trubky v zatáčkách probrousí. Vždycky tam kluci navařily centimetrovou pásovinu a potom to je rozšiřovali.
Když toho bylo už moc tak se měnilo koleno.
Na míchárně ve sklepení byly čtyři šrotovníky -tenkrát peruťové. Vytěžovaly se podle ampérmetrů na 40 -60 A
Od každýho z nich šla trubka (říkali jsme jí Manesmanka) se silnou stěnou. Šla až nahoru pod střechu míchárny to může být skoro třicet metrů vysoko.
Tam se šrod v cyklonu odloučil od nasávaného vzduchu a přes turniket šel do zásobníků.
Vzduch sál vysokotlakej ventilátor o průměru tak kolem 150 cm a šířce na obvodu ani ne deset centimetrů. Hnal to dost velkej elektromotor , výkon neznám.
O kapsovým výtahu ani neuvažuj-ten funguje jen svisle. Brnkání kapes a nebo kurtny o stěnu by ho v krátké době vyřadilo , navíc má výkon jen když nese nahoru,zešikma by se vše vysypalo do tuby a co tam s tím?
Pod cyklonem je potřeba ten turniket , nebo to foukat do velký místnosti kde se to usadí ( každá frakce zvlášť ,jak píše kolega)
Jinak fakt počítej že podle množství šrotu co tampůjde se trubky v zatáčkách probrousí. Vždycky tam kluci navařily centimetrovou pásovinu a potom to je rozšiřovali.
Když toho bylo už moc tak se měnilo koleno.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Foukání šrotu obilí
o zalomeni do praveho uhlu nebyla v puvodnim zadani ani zminka.
kapsovy dopravnik funguje pochopitelne i vodorovne,
http://mserie.exactcut.cz/manipulace-s- ... dopravnik/
dokonce i zkopce. zalezi jen na nastaveni kapes, o nic nikde nebrnkaji. videl jsem tento typ dopravniku i mirne do zatacky.
fukar bude podle meho nazoru brat nekolikanasobne vic energie nez dopravnik, ale jestli na to mas trubky a fukar, neresil bych zadny dopravnik
kapsovy dopravnik funguje pochopitelne i vodorovne,
http://mserie.exactcut.cz/manipulace-s- ... dopravnik/
dokonce i zkopce. zalezi jen na nastaveni kapes, o nic nikde nebrnkaji. videl jsem tento typ dopravniku i mirne do zatacky.
fukar bude podle meho nazoru brat nekolikanasobne vic energie nez dopravnik, ale jestli na to mas trubky a fukar, neresil bych zadny dopravnik
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Doprava šrotu z budovy do budovy
udelejto jako byla nastavba na trambusu spadem se to prisavalo do dmychadla a hadicej se to tlacilo do zasobniku vozil sem stim otruby a krmne smesy bejvalo plno zahybu a tlacilo se to nekdy ve statka klidne 40 metru ve mlejne se to tlacilo pevnym rozvodem ve skle a nebyl problem muzes taky postavit kapsak a pak trubkou susem na mysto
Re: Doprava šrotu z budovy do budovy
Pro killer kolyho: ty myslíš redler, korečkový jako takový je opravdu jen svisle...
Re: Doprava šrotu z budovy do budovy
Ja ešte nedám pokoj s tou jašterkou - kúpiť krátky dopravník, len aby dočiahol mimo budovu, tam to naložiť a previezť k druhému krátkemu dopravníku by nebolo možné riešenie? Jako, ja teoreticky návrh vzduchového dopravníka ovládam, sú k tomu bulharské konštanty ako napr. rýchlosť vznosu a pod. Sú na to diagramy, z ktorých sa to dá empiricky odčítať, ale už k nim nemám prístup. 50 m je celkom dosť daleko.
Re: Doprava šrotu z budovy do budovy
Ještěrku bohužel nemáme, jen malý traktor s čelákem. Do stáje nejde dát dopravník na stálo, musel by se vždy instalovat.
Kdysi na pracovišti v mládí jsem trochu něco studoval kolem pneumatické dopravy, něco si pamatuji, hlavně integrální rovnice výpočtů, kde jsem i skončil.
Praxi mám jen s foukáním granulí do sila a krmných obilovin, luštěnin na půdy.
Na stránkách výrobců bývají tabulky s dopravní vzdáleností podle výkonu ventilátoru, většinou na suché obilí. Na šrotované jsem neviděl. Budu hledat.
Má představa je konečně spustit velký šrotovník (NDR), kam může padat trubkou obilí rovnou z půdy a namísto pytlování, převážení, vysejpání šrotovat do zásobníku, odkud by se vzduchem vnitřkem budov dopravoval šrot do stáje do druhého zásobníku.
Myšlenka použít dmychadlo z autopřepravníku je dobrá. Pokud by zvládlo horizontálně 40m s jedním obloukem převýšení max do 2m, tak by to byla skvělá věc.
Před 40 lety jsem dal na záda pytel a šel. Dnes musím vzít občas hůlku abych někam došel. Žena také nemládne, v zaměstnání se nadře a zatěžovat ji nemohu. Děti jezdí nepravidelně, pomáhají dost, ale mají také svůj život. Proto vymýšlím něco, aby se šetřila fyzická námaha a čas.
Kdysi na pracovišti v mládí jsem trochu něco studoval kolem pneumatické dopravy, něco si pamatuji, hlavně integrální rovnice výpočtů, kde jsem i skončil.
Praxi mám jen s foukáním granulí do sila a krmných obilovin, luštěnin na půdy.
Na stránkách výrobců bývají tabulky s dopravní vzdáleností podle výkonu ventilátoru, většinou na suché obilí. Na šrotované jsem neviděl. Budu hledat.
Má představa je konečně spustit velký šrotovník (NDR), kam může padat trubkou obilí rovnou z půdy a namísto pytlování, převážení, vysejpání šrotovat do zásobníku, odkud by se vzduchem vnitřkem budov dopravoval šrot do stáje do druhého zásobníku.
Myšlenka použít dmychadlo z autopřepravníku je dobrá. Pokud by zvládlo horizontálně 40m s jedním obloukem převýšení max do 2m, tak by to byla skvělá věc.
Před 40 lety jsem dal na záda pytel a šel. Dnes musím vzít občas hůlku abych někam došel. Žena také nemládne, v zaměstnání se nadře a zatěžovat ji nemohu. Děti jezdí nepravidelně, pomáhají dost, ale mají také svůj život. Proto vymýšlím něco, aby se šetřila fyzická námaha a čas.
Re: Doprava šrotu z budovy do budovy
Snekovej na obilí mam tady. 8m?
Ono by to určitě seskládat šlo. Občas
jsou za srotovy peníz. Já za něj 15dal za 15 ho i nechám z původního záměru sešlo.
Ono by to určitě seskládat šlo. Občas
jsou za srotovy peníz. Já za něj 15dal za 15 ho i nechám z původního záměru sešlo.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Doprava šrotu z budovy do budovy
Šnekovýmu bych se chtěl vyhnout, protože celkově je to na tak velkou vzdálenost poměrně velká masa železa.