Doprava obilního šrotu z budovy do budovy

vše co nejde zařadit nikde jinde

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
eli
Příspěvky: 137
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Doprava obilního šrotu z budovy do budovy

#1 Nový příspěvek od eli »

Chci se poradit o možnosti dopravy šrotovaného obilí z jedné budovy do druhé. Vzdálenost je zhruba 50m a převýšení 2m. Spirálový dopravník vychází na nekřesťanské peníze a je tedy nereálný. Napadla nás i možnost menšího zrnometu s cyklonem. Ale kromě foukání obilí velkým zrnometem nikdo z nás nemá žádnou zkušenost s foukáním obilního šrotu. Co si o tom myslíte, prosím?

jean
Příspěvky: 3017
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: Foukání šrotu obilí

#2 Nový příspěvek od jean »

S fúkaním neporadím, len sa opýtam, či sa nedá použiť jašterka a kontajner?

Pri tom fúkaní môže dôjsť k rozdelovaniu frakcií podľa veľkosti, ľahké častice poletia napred, ťažké neskôr.

Pavel
Příspěvky: 8277
Registrován: sob črc 07, 2007 12:56 pm
Bydliště: dobrovice u mb

Re: Foukání šrotu obilí

#3 Nový příspěvek od Pavel »

podtlak a dmychadlo a na konci ciklon deto i zrnometem ale musí myt smrnc nebo snekovej dopravnik tak se dela mouka ve mlejne

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Foukání šrotu obilí

#4 Nový příspěvek od Killer Koly »

koreckový prepravnik
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

ceratio1
Příspěvky: 803
Registrován: ned říj 14, 2012 12:58 pm
Bydliště: bílovec

Re: Foukání šrotu obilí

#5 Nový příspěvek od ceratio1 »

Myslíš spíše pásový ne? Korečkový je svislý...

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Foukání šrotu obilí

#6 Nový příspěvek od Killer Koly »

nemyslim pasovy, myslim koreckovy nebo presneji kapsovy dopravnik. ale zakryty pasovy muze byt na tohle prevyseni taky
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

eli
Příspěvky: 137
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Re: Foukání šrotu obilí

#7 Nový příspěvek od eli »

Stoleté stavby, úzké dveře, nedostatek prostoru pro jakoukoli techniku, fúrik, lopata, vidle, vědro a přibývající věk. Spirálové a šnekové dopravníky jsou hodně drahé, pásové jakbysmet. K dispozici máme velký výkonný zrnomet, ale manipulace s ním a průměr potrubí přes 20cm nevyhovuje. Proto jsem uvažoval o jiném, s menším průměrem trubek. Použitých zrnometů je k dispozici dost za rozumné peníze, instalace potrubí i cyklonu je velmi jednoduchá. Pásový dopravník 50m a do pravého úhle by byl o dost složitější na instalaci.
Kdysi jsme ve statku foukali drcené granule pro kuřata zrnometem do poměrně velké výšky sila, Tady by to bylo téměř vodorovně s jedním velkým obloukem 90 stupňů.
Jak velký výkon, průměr potrubí však nemáme zkušenosti.

Uživatelský avatar
staník
Příspěvky: 5478
Registrován: stř říj 22, 2008 6:13 am
Bydliště: U Nového Města na Mo

Re: Foukání šrotu obilí

#8 Nový příspěvek od staník »

Před mnoha a mnoha lety jsem se vyučil pro Výkup jako obsluha sil a mícháren krmných směsí. napíši co si pamatuji , nehodlám radit.
Na míchárně ve sklepení byly čtyři šrotovníky -tenkrát peruťové. Vytěžovaly se podle ampérmetrů na 40 -60 A
Od každýho z nich šla trubka (říkali jsme jí Manesmanka) se silnou stěnou. Šla až nahoru pod střechu míchárny to může být skoro třicet metrů vysoko.
Tam se šrod v cyklonu odloučil od nasávaného vzduchu a přes turniket šel do zásobníků.
Vzduch sál vysokotlakej ventilátor o průměru tak kolem 150 cm a šířce na obvodu ani ne deset centimetrů. Hnal to dost velkej elektromotor , výkon neznám.

O kapsovým výtahu ani neuvažuj-ten funguje jen svisle. Brnkání kapes a nebo kurtny o stěnu by ho v krátké době vyřadilo , navíc má výkon jen když nese nahoru,zešikma by se vše vysypalo do tuby a co tam s tím?
Pod cyklonem je potřeba ten turniket , nebo to foukat do velký místnosti kde se to usadí ( každá frakce zvlášť ,jak píše kolega)
Jinak fakt počítej že podle množství šrotu co tampůjde se trubky v zatáčkách probrousí. Vždycky tam kluci navařily centimetrovou pásovinu a potom to je rozšiřovali.
Když toho bylo už moc tak se měnilo koleno.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Foukání šrotu obilí

#9 Nový příspěvek od Killer Koly »

o zalomeni do praveho uhlu nebyla v puvodnim zadani ani zminka.
kapsovy dopravnik funguje pochopitelne i vodorovne,
http://mserie.exactcut.cz/manipulace-s- ... dopravnik/
dokonce i zkopce. zalezi jen na nastaveni kapes, o nic nikde nebrnkaji. videl jsem tento typ dopravniku i mirne do zatacky.
fukar bude podle meho nazoru brat nekolikanasobne vic energie nez dopravnik, ale jestli na to mas trubky a fukar, neresil bych zadny dopravnik
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Pavel
Příspěvky: 8277
Registrován: sob črc 07, 2007 12:56 pm
Bydliště: dobrovice u mb

Re: Doprava šrotu z budovy do budovy

#10 Nový příspěvek od Pavel »

udelejto jako byla nastavba na trambusu spadem se to prisavalo do dmychadla a hadicej se to tlacilo do zasobniku vozil sem stim otruby a krmne smesy bejvalo plno zahybu a tlacilo se to nekdy ve statka klidne 40 metru ve mlejne se to tlacilo pevnym rozvodem ve skle a nebyl problem muzes taky postavit kapsak a pak trubkou susem na mysto

ceratio1
Příspěvky: 803
Registrován: ned říj 14, 2012 12:58 pm
Bydliště: bílovec

Re: Doprava šrotu z budovy do budovy

#11 Nový příspěvek od ceratio1 »

Pro killer kolyho: ty myslíš redler, korečkový jako takový je opravdu jen svisle...

jean
Příspěvky: 3017
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: Doprava šrotu z budovy do budovy

#12 Nový příspěvek od jean »

Ja ešte nedám pokoj s tou jašterkou - kúpiť krátky dopravník, len aby dočiahol mimo budovu, tam to naložiť a previezť k druhému krátkemu dopravníku by nebolo možné riešenie? Jako, ja teoreticky návrh vzduchového dopravníka ovládam, sú k tomu bulharské konštanty ako napr. rýchlosť vznosu a pod. Sú na to diagramy, z ktorých sa to dá empiricky odčítať, ale už k nim nemám prístup. 50 m je celkom dosť daleko.

eli
Příspěvky: 137
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Re: Doprava šrotu z budovy do budovy

#13 Nový příspěvek od eli »

Ještěrku bohužel nemáme, jen malý traktor s čelákem. Do stáje nejde dát dopravník na stálo, musel by se vždy instalovat.
Kdysi na pracovišti v mládí jsem trochu něco studoval kolem pneumatické dopravy, něco si pamatuji, hlavně integrální rovnice výpočtů, kde jsem i skončil.
Praxi mám jen s foukáním granulí do sila a krmných obilovin, luštěnin na půdy.

Na stránkách výrobců bývají tabulky s dopravní vzdáleností podle výkonu ventilátoru, většinou na suché obilí. Na šrotované jsem neviděl. Budu hledat.

Má představa je konečně spustit velký šrotovník (NDR), kam může padat trubkou obilí rovnou z půdy a namísto pytlování, převážení, vysejpání šrotovat do zásobníku, odkud by se vzduchem vnitřkem budov dopravoval šrot do stáje do druhého zásobníku.
Myšlenka použít dmychadlo z autopřepravníku je dobrá. Pokud by zvládlo horizontálně 40m s jedním obloukem převýšení max do 2m, tak by to byla skvělá věc.
Před 40 lety jsem dal na záda pytel a šel. Dnes musím vzít občas hůlku abych někam došel. Žena také nemládne, v zaměstnání se nadře a zatěžovat ji nemohu. Děti jezdí nepravidelně, pomáhají dost, ale mají také svůj život. Proto vymýšlím něco, aby se šetřila fyzická námaha a čas.

Fizz
Příspěvky: 7938
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Doprava šrotu z budovy do budovy

#14 Nový příspěvek od Fizz »

Snekovej na obilí mam tady. 8m?

Ono by to určitě seskládat šlo. Občas
jsou za srotovy peníz. Já za něj 15dal za 15 ho i nechám z původního záměru sešlo.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

eli
Příspěvky: 137
Registrován: pát bře 09, 2012 6:57 pm
Bydliště: Louny

Re: Doprava šrotu z budovy do budovy

#15 Nový příspěvek od eli »

Šnekovýmu bych se chtěl vyhnout, protože celkově je to na tak velkou vzdálenost poměrně velká masa železa.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“