Jseš si jist temi jednotkami ? Me to prijde "malo".Stanekml píše: - vstřik je po repasi také. Tryska DC15S615. Seřízená na tlak cca 125 kg/cm2. Nekape a krásně rozprašuje.
Děkuji za reakce.
SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Ahoj, nevím,ale mě to vychází na 125 atmosfér
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Sundej filtr vem vysoučeč vlasů připoj na trubku saní.
Nastav plný plyn u čerpadla zapní přidavač plné davky paliva. Zkus nastartovat.
- kompresní tlak změřený manometrem cca 2,8 MPa. Je málo na nový motor.
Řemen jsem naměřil 3,2MPa.
- předvstřik nastaven pomocí kapiláry, měl jsi vyndaný výtlačný ventilek, jinak to nestavíš.
Nastav setrvačník na předvstřik v nahledovém okenku, To samé nahledové okenko má vstřikovací čerpadlo na boku. Když u obou nahledových okenkách budou nastavené rysky máš nastavený předvstřik.
Startuji motor jen s řemen, bez žhavení, bez doutnáku, jen s plynem a přidavačem paliva i v mínusových teplotách.
Nastav plný plyn u čerpadla zapní přidavač plné davky paliva. Zkus nastartovat.
- kompresní tlak změřený manometrem cca 2,8 MPa. Je málo na nový motor.
Řemen jsem naměřil 3,2MPa.
- předvstřik nastaven pomocí kapiláry, měl jsi vyndaný výtlačný ventilek, jinak to nestavíš.
Nastav setrvačník na předvstřik v nahledovém okenku, To samé nahledové okenko má vstřikovací čerpadlo na boku. Když u obou nahledových okenkách budou nastavené rysky máš nastavený předvstřik.
Startuji motor jen s řemen, bez žhavení, bez doutnáku, jen s plynem a přidavačem paliva i v mínusových teplotách.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Ahoj,
3,xx MPa jsem měřil taky, ale s menší vůlí mezi pístem a hlavou(0,5mm). Když tam nedám žádné tak je to skoro 42 MPa. Náhledové okýnko na setrvačník ani rysky nemám, jsem odkázaný jen na posuvku a měření. Výtlačný ventilek jsem vyndaný neměl. To mě nenapadlo. Vyzkouším a uvidíme. Díky. Fén jsem nepoužil, ale horkovzdušku. Nahříval jsem s ní celou hlavu i jsem ji potom strčil do sání a nic. Furt to samé. Max 5 sekund a dost. A to se na hlavě nedala udržet ruka, jak byla rozpálená. K okénkům a ryskám. Podle toho, jak jsem to teď nastavoval, tak když se pohne hladina (s ventilkem) tak je rozdíl mezi ryskama cca 1mm.
Moc děkuji, jsem už z toho úplně našrot. Jestli ani po tomhle nepoběží, jde do šrotu a s tim i těch 10k co ta sranda stála.
3,xx MPa jsem měřil taky, ale s menší vůlí mezi pístem a hlavou(0,5mm). Když tam nedám žádné tak je to skoro 42 MPa. Náhledové okýnko na setrvačník ani rysky nemám, jsem odkázaný jen na posuvku a měření. Výtlačný ventilek jsem vyndaný neměl. To mě nenapadlo. Vyzkouším a uvidíme. Díky. Fén jsem nepoužil, ale horkovzdušku. Nahříval jsem s ní celou hlavu i jsem ji potom strčil do sání a nic. Furt to samé. Max 5 sekund a dost. A to se na hlavě nedala udržet ruka, jak byla rozpálená. K okénkům a ryskám. Podle toho, jak jsem to teď nastavoval, tak když se pohne hladina (s ventilkem) tak je rozdíl mezi ryskama cca 1mm.
Moc děkuji, jsem už z toho úplně našrot. Jestli ani po tomhle nepoběží, jde do šrotu a s tim i těch 10k co ta sranda stála.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Max 5 sekund a dost když to běží, tak máš zavzdušněnou vstřikovací trubičku.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Ahoj,
Zavzdušněný to není, ale měřil jsem znovu kompresi a byla 2,2 MPa. Tak jsem sundal válec a objevil jsem přidřené kroužky. Můj náhled na věc je, na začátku je tam nafta a utesni únik, jakmile to začne chytat, tak vyhori a nemá co tesnit, klesne tlak, nafta už se nevzniti a tak to zdechne. Opravim pridreni a uvidíme. Snad to pobeží.
Zavzdušněný to není, ale měřil jsem znovu kompresi a byla 2,2 MPa. Tak jsem sundal válec a objevil jsem přidřené kroužky. Můj náhled na věc je, na začátku je tam nafta a utesni únik, jakmile to začne chytat, tak vyhori a nemá co tesnit, klesne tlak, nafta už se nevzniti a tak to zdechne. Opravim pridreni a uvidíme. Snad to pobeží.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Od olejového lisu jsou prazdné mazací trubičky, válec se asi nemazal.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Zdravím,
mazací čerpadélko funguje správně a při povolení trubičky za chodu kape olej. Problém byl jinde, přidřené to vypadalo na první pohled.
byly zapečené pouze kroužky. Stačilo přes noc mít namočené v acetonu a krásně sami povolili. Neustálým zkoušením se utvořila taková vrstva
karbonu, že se to zapeklo. Takže vyčištěno a vše zpátky.
Spekuloval jsem jak nastavit správný předvstřik. Jak už jsem psal, rysky na setrvačníku nemám a na 6,0mm před horní úvratí se rysky
čerpadla shodovaly a kouř z výfuku šel šedý. Což odpovídá špatnému spalování. Začal jsem tedy přidávat podložky po 0,2 mm pod čerpadlo
a tím snižovat předvstřik. Při hodnotě 3,6 mm šel černý kouř a když jsem přidával ještě tak se měnil do šeda. Čili logicky, při této
hodnotě nejlépe spaluje.
Ale, pořád to nechtělo naskočit, motor jsem dokázal udržet tak na 300ot libovolnou dobu a strašně černě hulil a nechtěl jít do otáček.
Nechtěla se spalovat dobře nafta. Napadly mne 2 myšlenky proč. Málo rozprášená nafta a nejde tam vzduch. Zkusil jsem přidat tlak na
vtřiku (cca 140 atm) a začlo to jít na vyšší otáčky, míň hulit, ale pořád ne správně. Takže problém se vzduchem!Ale zkouším bez filtru
a sací trubky. Tak proč tam nejde vzduch! Asi výfuk!
Jelikož nemám originál výfuk ( jekl 120*120*300 přívod z boku vývod horem trubka s kolenem průměr 45)tak jsem odšrouboval horní víko
a...a...a... Nic, pořád stejné. Možná trochu lepší,ale ne jít do otáček.
Už zbývá jen prostor mez pístem a hlavou. Dle předpisu má být 0,7-1mm mezera (zkoušeno olůvkem). Já mám 0,68mm, což je sice méně než 0,7mm,
ale o 0,02mm. No nic prostředek je 0,85mm. Tak jsem našel Cu plech 0,8mm a vyrobil těsnění. Po akci s olůvkem, mezera 0,92 mm. Šup zpátky.
Hurá motor běží jak za mlada, čistě, hned a bez žhavení.Při startu trochu zakouří a pak už lehce jako normální dvoutakt.
Další postup tedy,nastavit rysky na čerpadle a nehýbat, čerpadlo ven, zkrátit šroubem zdvihátko. O kolik jsem zkrátil zdvihátko o tolik
ubrat podložky, ale ejhle.. zvihátko šlo snížit jen o 2,5 mm a bylo na konci. Tedy vychází podložka 1,1mm. Dal jem to zpátky a hele,
rysky nesedí. Z toho tedy vychází, že vačka nemá lineární průběh! Musel jsem přidat další 0,4mm, aby to sedlo. Motor vyzkoušet a běžííííííí.
Namontuji sání a motor běží.
Zvětším průměr na výfuku na 60mm a motor běží taky.
Pro kontrolu a pozdější nastavení: rysky na čerpadle do roviny a kde je předvstřik? 3,1 mm před horní úvratí!!!!!
Přijdu druhý den, vemu za startér..... Točím 10 sekund se zvýšenou dávkou(ještě jsem neudělal žhavení) a .......běží.
Takže závěr:
-odpor ve výfuku (myslel jsem, až jsem přemyslel)
-malá mezera mezi hlavou a pístem (číst a hlavně dodržovat a nemyslet)
-špatný předvstřik (asi pohnutý hřídel klikovky k řemenici, nebo upravovaná vačka (klínek není střižený a zajišťovací šroub taky ne))
Děkuji tedy všem za rady a pomoc. Bez tohoto fóra bych to nedal.
Díky
mazací čerpadélko funguje správně a při povolení trubičky za chodu kape olej. Problém byl jinde, přidřené to vypadalo na první pohled.
byly zapečené pouze kroužky. Stačilo přes noc mít namočené v acetonu a krásně sami povolili. Neustálým zkoušením se utvořila taková vrstva
karbonu, že se to zapeklo. Takže vyčištěno a vše zpátky.
Spekuloval jsem jak nastavit správný předvstřik. Jak už jsem psal, rysky na setrvačníku nemám a na 6,0mm před horní úvratí se rysky
čerpadla shodovaly a kouř z výfuku šel šedý. Což odpovídá špatnému spalování. Začal jsem tedy přidávat podložky po 0,2 mm pod čerpadlo
a tím snižovat předvstřik. Při hodnotě 3,6 mm šel černý kouř a když jsem přidával ještě tak se měnil do šeda. Čili logicky, při této
hodnotě nejlépe spaluje.
Ale, pořád to nechtělo naskočit, motor jsem dokázal udržet tak na 300ot libovolnou dobu a strašně černě hulil a nechtěl jít do otáček.
Nechtěla se spalovat dobře nafta. Napadly mne 2 myšlenky proč. Málo rozprášená nafta a nejde tam vzduch. Zkusil jsem přidat tlak na
vtřiku (cca 140 atm) a začlo to jít na vyšší otáčky, míň hulit, ale pořád ne správně. Takže problém se vzduchem!Ale zkouším bez filtru
a sací trubky. Tak proč tam nejde vzduch! Asi výfuk!
Jelikož nemám originál výfuk ( jekl 120*120*300 přívod z boku vývod horem trubka s kolenem průměr 45)tak jsem odšrouboval horní víko
a...a...a... Nic, pořád stejné. Možná trochu lepší,ale ne jít do otáček.
Už zbývá jen prostor mez pístem a hlavou. Dle předpisu má být 0,7-1mm mezera (zkoušeno olůvkem). Já mám 0,68mm, což je sice méně než 0,7mm,
ale o 0,02mm. No nic prostředek je 0,85mm. Tak jsem našel Cu plech 0,8mm a vyrobil těsnění. Po akci s olůvkem, mezera 0,92 mm. Šup zpátky.
Hurá motor běží jak za mlada, čistě, hned a bez žhavení.Při startu trochu zakouří a pak už lehce jako normální dvoutakt.
Další postup tedy,nastavit rysky na čerpadle a nehýbat, čerpadlo ven, zkrátit šroubem zdvihátko. O kolik jsem zkrátil zdvihátko o tolik
ubrat podložky, ale ejhle.. zvihátko šlo snížit jen o 2,5 mm a bylo na konci. Tedy vychází podložka 1,1mm. Dal jem to zpátky a hele,
rysky nesedí. Z toho tedy vychází, že vačka nemá lineární průběh! Musel jsem přidat další 0,4mm, aby to sedlo. Motor vyzkoušet a běžííííííí.
Namontuji sání a motor běží.
Zvětším průměr na výfuku na 60mm a motor běží taky.
Pro kontrolu a pozdější nastavení: rysky na čerpadle do roviny a kde je předvstřik? 3,1 mm před horní úvratí!!!!!
Přijdu druhý den, vemu za startér..... Točím 10 sekund se zvýšenou dávkou(ještě jsem neudělal žhavení) a .......běží.
Takže závěr:
-odpor ve výfuku (myslel jsem, až jsem přemyslel)
-malá mezera mezi hlavou a pístem (číst a hlavně dodržovat a nemyslet)
-špatný předvstřik (asi pohnutý hřídel klikovky k řemenici, nebo upravovaná vačka (klínek není střižený a zajišťovací šroub taky ne))
Děkuji tedy všem za rady a pomoc. Bez tohoto fóra bych to nedal.
Díky
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Pekný sloh. Ale dal si to, a to je hlavné, asi s teba niečo bude
Prajem ti, nech stroj spoľahlivo slúži a nič podobné ťa už nezastihne.
Prajem ti, nech stroj spoľahlivo slúži a nič podobné ťa už nezastihne.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Ahoj, nevíte prosím někdo, jestli lze demontovat hlavu i válec (přímo na stroji) aniž by se musel rozdělávat celý motor? Klepe a rád bych rychle zjistil kde.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Je to tam krásně vidět, moc děkuji.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Zdravím,
vzhledem k tomu, že odkazy na ulozto apod. už vyhynuly, nemáte někdo prosím k dispozici podklady k tomuto motoru? Případně věděl by někdo označení klínového řemene pro verzi s dynamem. Dík. Laďa.
vzhledem k tomu, že odkazy na ulozto apod. už vyhynuly, nemáte někdo prosím k dispozici podklady k tomuto motoru? Případně věděl by někdo označení klínového řemene pro verzi s dynamem. Dík. Laďa.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Dík, to jsem přehlédl