SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
fanous p
Příspěvky: 25
Registrován: pát čer 19, 2009 8:10 pm

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#76 Nový příspěvek od fanous p »

dik josip,z toho videa soudim ze hnuj mas zaorany na podzim,neni ho videt na poli,a sazeni provadis zaoranim jak se kdysi delalo konem,to je taky dobry zpusob ktery ale neprosel u me tchyne ta uznava pouze udelane radky tak vetsinou 60kusu pak jich tu nabehne asi 10 lidi a je to do dvou hodin polozeno v radcich a pak se to zasypuje konem, ale ja bych rad vymenil toho kone za frezu a nevim jestli to pujde,na tom rovnem poli snad ale na tom druhem dopadnu asi jak ty ze se budu hrabat a kdovi co jeste,a dalsi problem je ta roztec kterou ted mame 63cm a to frezu nestahnu tak na uzko,mozna by to slo na roztec 75cm ale to me tchyne bude sekyrovat ze je to na nic .

Uživatelský avatar
kucmar
Příspěvky: 1427
Registrován: stř črc 04, 2007 8:45 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#77 Nový příspěvek od kucmar »

Dám ti jeden tip, jak udělat malý kompaktní traktůrek s tímhle motorem 8) .
fréza 001.JPG
Převodovka z Roburu, ale lze ji nahradit oktávkou, druhý převod řetězem, zadní diferák z oktávky. Šířka byla 90 cm, celková délka 180 cm.
Takový malý šikovný pomocníček, z dostupných dílů.

Uživatelský avatar
josip
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#78 Nový příspěvek od josip »

fanous p píše:dik josip,z toho videa soudim ze hnuj mas zaorany na podzim,neni ho videt na poli,a sazeni provadis zaoranim jak se kdysi delalo konem,to je taky dobry zpusob ktery ale neprosel u me tchyne ta uznava pouze udelane radky tak vetsinou 60kusu pak jich tu nabehne asi 10 lidi a je to do dvou hodin polozeno v radcich a pak se to zasypuje konem, ale ja bych rad vymenil toho kone za frezu a nevim jestli to pujde,na tom rovnem poli snad ale na tom druhem dopadnu asi jak ty ze se budu hrabat a kdovi co jeste,a dalsi problem je ta roztec kterou ted mame 63cm a to frezu nestahnu tak na uzko,mozna by to slo na roztec 75cm ale to me tchyne bude sekyrovat ze je to na nic .
tak buchni u tchyne po stole pastou a povedz ze bude tak ako ty povies technika je technika :rally: :driver: :prace:

Uživatelský avatar
josip
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#79 Nový příspěvek od josip »

kucmar píše:Dám ti jeden tip, jak udělat malý kompaktní traktůrek s tímhle motorem 8) .
fréza 001.JPG
Převodovka z Roburu, ale lze ji nahradit oktávkou, druhý převod řetězem, zadní diferák z oktávky. Šířka byla 90 cm, celková délka 180 cm.
Takový malý šikovný pomocníček, z dostupných dílů.
nazdar kucmi a co sa stalo stim strojom co mas na fotke ozaj tie zavazia ma mrzia ze to nevyslo ten sa na mna vykaslal vsak to bude mat umna odlozene

Uživatelský avatar
kucmar
Příspěvky: 1427
Registrován: stř črc 04, 2007 8:45 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#80 Nový příspěvek od kucmar »

Závaží neřeš. To je v pohodě. Jelikož traktor nesplňoval již mé podmínky a naskytla se koupě M 22 za pusu, tak jsem jej rozdělal, použil z něj pár dílů na můj traktor a zbytek rozprodal( motor, převodovka, celé šasi ). Vlastně použil jsem z něj jenom sedačku a komplet hydrauliku( pumpu z něj jsem dal Romanovi :smich: ).

fanous p
Příspěvky: 25
Registrován: pát čer 19, 2009 8:10 pm

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#81 Nový příspěvek od fanous p »

josip...tak toby taky slo uz jsem tu zmodernizoval co jen slo, ale me by samotneho stvalo jak by se to nedarilo a radky krive jak by byk chcal. sadil bych to treba jak ty ale nemam koho za pluh

fanous p
Příspěvky: 25
Registrován: pát čer 19, 2009 8:10 pm

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#82 Nový příspěvek od fanous p »

zdar kucmar! nebude ti vadit tykani? mas to pekne udelane ten traktorek ale ja nejsem az tak zbehly monter jak ty, ptam se tu na rady a naradi do brambor,mas neco co bys mohl prilozit k debate. dik franta

Uživatelský avatar
kucmar
Příspěvky: 1427
Registrován: stř črc 04, 2007 8:45 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#83 Nový příspěvek od kucmar »

fanous p píše:zdar kucmar! nebude ti vadit tykani? mas to pekne udelane ten traktorek ale ja nejsem az tak zbehly monter jak ty, ptam se tu na rady a naradi do brambor,mas neco co bys mohl prilozit k debate. dik franta
Tak to opravdu nebude ;-) . Bohužel ten traktor už není na světě. Nářadí do brambor mám za Zetorem 4011, takže ti v tom moc nepomůžu.

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#84 Nový příspěvek od jano »

fanous p píše:dik josip,z toho videa soudim ze hnuj mas zaorany na podzim,neni ho videt na poli,a sazeni provadis zaoranim jak se kdysi delalo konem,to je taky dobry zpusob ktery ale neprosel u me tchyne ta uznava pouze udelane radky tak vetsinou 60kusu pak jich tu nabehne asi 10 lidi a je to do dvou hodin polozeno v radcich a pak se to zasypuje konem, ale ja bych rad vymenil toho kone za frezu a nevim jestli to pujde,na tom rovnem poli snad ale na tom druhem dopadnu asi jak ty ze se budu hrabat a kdovi co jeste,a dalsi problem je ta roztec kterou ted mame 63cm a to frezu nestahnu tak na uzko,mozna by to slo na roztec 75cm ale to me tchyne bude sekyrovat ze je to na nic .
Či sú riadky 63,70 alebo 75 zemiakom je to asi jedno. V súčastnosti sú riadky 90 a dôvod je len šírka kolesa traktora a nič iné. Na tréze máš kolesá 6" tak zvládneš to isté v 63 ako RS z 8" v 70cm alebo Zetor v 75cm s 11". Ak sú láni veľké, tak niet inej pomoci ako väčšie traktory a 90 cm.
Neviem v čom vidíš problém s náradím :-/ . Každý Tvoj riadol je koľajový teda sa nemôžeš pomýliť :shock:
Rozorávku spravíš tak, že vyorieš brázdičku medzi kolesami - použiješ radličku v strede a dve po bokoch. Hlavná je stredná, jedna krajná poslúži na vedenie v už urobenom riadku a druhá predznačí, samozrejme záleží na miestnych podmienkach. Potom radličky prestaviš tak,že dva budú rovno za kolesami a riadok zahrnú. Prípadne použiješ 4, pokial to bude možné.
Náradie - bol za dvojkoľku univerzálny nosič aj z kolečkami.
Rada : nesadiť zemiaky vôbec hlbolo, majú byť nad terénom ...

Uživatelský avatar
charlie
Příspěvky: 221
Registrován: úte říj 21, 2008 2:37 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#85 Nový příspěvek od charlie »

Pro fanous p :
Taky doufám,že ti nevadí tykání.
Co se brambor týká, to je trochu problém.Já mám terén s příčným i podélným sklonem,
ale jde to.Pravda, není to úplně ideální ale dá se. Jen se budeš muset rozloučit s myšlenkou,
že předem nadělané a zasázené řádky také PéEfkou zaoráš. To prostě při bočním sklonu nejde.
Takže hluboká orba na podzim.Zaorat nejaký ten biologický materiál a nechat být.
Na jaře by se měl terén srovnat a rozbít hroudy ( nějaký drapák, nebo kultivátor )
Brázdy se dělají pomocí rámu s dvěma radlicemi, před nimiž jsou pomocná kola.Rám je za frézou
připojen volně a na čepu ( jako originál, jen závěs se může naklánět do stran ).Max polohy je dobré omezit řetězy ( aby se při nadlehčení na otočce rám neopíral o kola a nepoškodil je ).
jedna radlice s menším záběrem ( kolo před radlicí je víc vysunuto ) kopíruje předchozí brázdu a druhá radlice dělá další.Fréza má snahu sjíždět posvahu příčně dolů a proto musí jít v brázdě trochu pod úhlem,aby se posun průběžně kompenzoval.Pak ale nemohou být radlice spojeny napevno, ale volně na taženém rámu.Na otočce se jen přestaví polohy kol před radlicemi a jede se opačným směrem. ( já ješte musím kompenzovat polohu do kopce - s kopce ).
Předpokládám, že sázet budeš ručně.Zaorávám takovým udělátorem, který jsem popisoval v technických problémech v tématu jednokolka.
Brázdy se při sklizni rozorávají jednoradličkou s navařenými dráty nad plechem ( funguje to jako síto ) A sběr opět ručně.Tak na ten kousek co potřebuji to zatím zvládám.Ale na něco většího to fakt není.
Doufám, že ti tenhle dlouhosáhlý výklad bude něco platný.
Fotky se pokusím udělat přes vánoce, ale dostanu je sem až začátkem ledna. Do té doby nebudu na netu.

fanous p
Příspěvky: 25
Registrován: pát čer 19, 2009 8:10 pm

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#86 Nový příspěvek od fanous p »

pro charlie! tykani mi pripada pratelstejsi, dik za rady a rozsahlou anylyzu postupu prace, vidim ze to nebude zadna sranda,presto se casem budu pokouset to u sebe doma rozbehnout a delat to ze slavinkou nejakym zpusobem co jsi ty a jini zde popsali. fotky me moc potesi rad si prohlednu tve naradi pro vlastni motivaci k vyrobe vlastniho, tak vesele vanoce a stastny novy rok plny zdravi. franta

fanous p
Příspěvky: 25
Registrován: pát čer 19, 2009 8:10 pm

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#87 Nový příspěvek od fanous p »

charli ahoj,tesim se na ty fotky,ale mam strach ze mas jaste vanoce a nechci nalehat :smich:

Uživatelský avatar
Berny
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 01, 2009 8:16 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#88 Nový příspěvek od Berny »

Nazdar,
koupil jsem tento stroj
http://img216.imageshack.us/img216/9412/obraz098g.jpg
Všechno šlape, na to, na co jej potřebuju já i ten výkon stačí.
Ale startování při tomto počasí je porod. Budu muset nějak vymyslet žhavení
nebo sehnat origo doutnáky, protože bez nich to nechytne a nechytne.
Když už chytne a zahřeje se, tak už to docela jde. Ale řemenem.
Klikou vůbec. Přitom v manuálu tvrdí že to není problém. Možná je to tím, že ten
stroj má už skoro 50 let. Přitom ale komprese perfektní a stav zcela původní.
Prostě krásný stroj. Zbytek už se nějak doladí...

Uživatelský avatar
josip
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#89 Nový příspěvek od josip »

Berny píše:Nazdar,
koupil jsem tento stroj
http://img216.imageshack.us/img216/9412/obraz098g.jpg
Všechno šlape, na to, na co jej potřebuju já i ten výkon stačí.
Ale startování při tomto počasí je porod. Budu muset nějak vymyslet žhavení
nebo sehnat origo doutnáky, protože bez nich to nechytne a nechytne.
Když už chytne a zahřeje se, tak už to docela jde. Ale řemenem.
Klikou vůbec. Přitom v manuálu tvrdí že to není problém. Možná je to tím, že ten
stroj má už skoro 50 let. Přitom ale komprese perfektní a stav zcela původní.
Prostě krásný stroj. Zbytek už se nějak doladí...
tento stroj bol tu na fore kolko si zan dal ja mam tiez taky isty motor v mojom stroji a startuje bez problemou aj ked mrzne a bez zhavenia ja mam aj starter ale na popruh lepsie chyti ako na starter ked je studeny klukou to musis vediet ja som moj tiez skusal klukou ale ako som skoro dostal po papuli tak som to zavrhol popruh nema chybu

Uživatelský avatar
Berny
Příspěvky: 61
Registrován: čtv říj 01, 2009 8:16 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#90 Nový příspěvek od Berny »

Jo, bývalý majitel tu o něm psal. Cenu bych tady nechtěl zveřejňovat. Tak akorád. Fascinuje mě na něm, že
je vše původní. Toho si cením. A vím že jich asi moc nebude. Je to nějaký mezityp. kdyby se našel ještě někdo kdo takový typ má, byl bych rád. Mám motor 1D80 ale nejspíš ten úplně z prvních typů. Takže možná má taky tu jinou hlavu, jak už zde bylo zmíněno. Proto se možná hůř startuje. A startér ani altík nemá. Budu se s ním tak dlouho hrát, dokud to neseřídím tak, aby to startovalo líp. Musí to jít. Je to výzva. A chtěl bych to směřovat k tomu, postupně všechno renovovat aď vypadá jak před 50 lety.

Odpovědět

Zpět na „Motory“