SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 15213
Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#61 Nový příspěvek od kenybz »

S pani kenybzovu jsem sa bavíl tedkaj a nejak sa jí zalůbil KUBOTA teda spíš neco takého malunkého tož že esli bych ho nepostavil tož to tu píšu že znovu otevřu totok téma protože neco podobného zme už řešili tak pište nápady motor je 1d80 to je jasné a dál zadní náprava asi mulina a nejaka spajzka k temu...si reknete ze su prdli pred tym 4kolka a tedkaj zase totok...
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos

Uživatelský avatar
Skoda130Rs
Příspěvky: 746
Registrován: pon říj 27, 2008 8:33 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#62 Nový příspěvek od Skoda130Rs »

co třeba z muliny?? Sice nevim jak by se to pasovalo na ten motor, ale třeba by to šlo..
Obluda
PF-62
MZ ETZ 250
Škoda Favorit 136L
ČZ 175/470 Sport

Uživatelský avatar
josip
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#63 Nový příspěvek od josip »

daj tam dif z gaza ,alebo dif zo zigula ten sa lepsie zhana
Přílohy
masina 3.jpg

fanous p
Příspěvky: 25
Registrován: pát čer 19, 2009 8:10 pm

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#64 Nový příspěvek od fanous p »

me jmeno je franta! zdravim vas vsechny co maji tj 6,5-slavia 1d 80. tento dobry stroj znam od detstvi, ma ho muj otec a nasladne take i ja ale mam rok vyroby 68 a tatik musi mit starsi protoze ja mam vse uplne jine novejsi a modernejsi , ale to co chci od vas vsech co jste na tomto forum-reknete mi poctive vsichni co mate za napln v prevodovce? samozrejme tam ma byt prevodovy olej avsak kdo nema uplne dobra gufera jako muj tatik tak tam dal plasticke mazivo A00 ktere nevyteka a doufejme dostatecne maze cele ustroji,ja jsem koupil tento stroj a z prevodovky mi pri kontrole vyteklo prvne par kapek vody a pak neco rezaveho a husteho, olej to nebyl.mozna to byla A00 a teklo to z tuha jako med ale bojim se vubec podivat do prevodovky,ted premyslim jestli to jenom proplachnout naftou az to bude vytekak docela ciste a pak to naplnim, ale cim? pokud mam spatna gufera tak mi odejdou beztak brzdy do kterych natece olej, a vim ze A 00 je vhodne pro pomaluchodne kluzne loziska,abych tomu neublizil! sice muj otec uz na to jezdi vice jak 15 let bez vymeny a bez problemu,mate nekdo typ na nejake huste novejsi lepsi mazivo? a kdyby me donutilo menit gufera-zna nekdo z vas rozmery? dik s pozdravem franta

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20652
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#65 Nový příspěvek od ota »

Tak ahoj, já tedy poctivě musím říct, že mám u motoru připasovanou jinou převodovku a to z garanta. Od motoru poháním řetězem a z převodovky kardanem na nápravu. V převodovce jsem vyměnil gufera a dal tam dvoubřitý, kvuli prašnosti a těsnosti. Tatím ani nekápne po několika letech. Olej jsem nalil převodový PP 90. No a myslím si, že tam vydrží ještě pár roků. S mojí rychlostí jízdy se asi neopotřebovává.
Takže nevím jakou konstrukci máš, nenapsal jsi, jestli máš k motoru napasovaný něco jinýho, nebo originál převodovku. Ale určitě bych to rozhodil a ty gufera vyměnil a měl bys pokoj. Nemám s vazelínou zkušenost, spíš s jejími vlastnosti mazání třeba převodovek, ale asi bych ji do převodovky nedával a dal tam převodový olej. Když jsem dělal v nástrojárně, byl tam i vývoj strojního zařízení a tam vždycky preferovali olej. Říkaly že vazelína nemaže strojní a převodové součásti tak dobře jako olej. Takhle vazelínu dávali jen na kluzná ložiska s vůlí a která se otáčela jen pomalu, nebo se jen pohybovala jako čepy pístních uložení na hydraulice, řetězové převody, nebo třecí plochy různých pohybujících se součástí, ale s nějakou větší vůlí.
Takhle bych to viděl asi já. No tak vítej mezi 1D80 prdlavkami Ota.
Přílohy
PA180478.JPG

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20652
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#66 Nový příspěvek od ota »

A teď jsem si všimnul, že jsi psal, že máš TJ 6,5 a to jsem si všimnul až po vložení příspěvku. Tak se omlouvám ale přehlédl jsem to v úvodu. Takže máš tedy originál převodovku. Tu moc neznám, viděl jsem ji jen párkrát sem tam letmo, takže o ní nemůžu moc psát. Ale jak jsem psal, rozhodil bych to a přetěsnil a měl bych doufám pokoj.

fanous p
Příspěvky: 25
Registrován: pát čer 19, 2009 8:10 pm

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#67 Nový příspěvek od fanous p »

zdravim te oto! dik za odpoved,priklanim se k tvemu nazoru ze nejlip udelam kdyz to osadim novymi gufery,a napada me jestli jsi taky menil gufero ve spojkove skrini nebo jen v nabojich kol? jinak mas to pekne vymachrovany stroj koukal jsen na foto uz se vezes to je vyhoda,vim ze mas jinou prevodovku ale presto potesil bys me kdybys mi napsal rozmery tech gufer ktera tam patri ,ze maji byt dvourade to uz vim,mam sice manual od sveho otce ale nejsem si jisty zdali ma muj typ stejna gufera jak on protoze vzhledove se dost lisi novejsim provedenim,a prodavajici mi manual nenabidl,vim ze je tu moznost rozebrat a podivat se ale jednoduche mi pripada zeptat se tebe. predem dik. jinak dal jsem za ni 22000 kc,je k ni pluh, original vlecka,orig vozik,a taky prstova kosa ale pro tu vyuziti nemam a nevim co s ni ,motor bezi celkem pekne, je tam udajne nova tryska i filtr paliva takze nekouri a jeste i dobre startuje, toz asi tak no,ted jsem si koupil zapalniky pro lepsi start ale to jen do rezervy pro extrem start, s pozdravem franta

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20652
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#68 Nový příspěvek od ota »

No víš, já mám jen ten motor z PFky a potom mám vsazenou spojku do setrváku z 1202 a řetězem na převodovku Garant. Z převodovky na nápravu V3S bez portálů a místo nich škodovácký konce. Já jsem právě koupil motor od jednoho pána z Pardubic a ten byl v super stavu. Nic jsem na něm nemusel přetěsňovat, ani nekápne. Za celou dobu co ho mám, jsem na něj ani nešáhnul a jezdí jako dráha. Akorát čistím výfuk a nebo jsem měnil naftový filtr. Jinak jsem ho neměl rozdělanej, takže nevím jaká ty gufera v něm jsou. Ale v převodovce a nápravách jsem měnil všechny. Jak u prvního traktůrku, tak i u tohodle druhýho jsem vše hned při sesazování a rozdělování dílů jsem všechno přetěsnil, vyměnil. Mám právě pokoj od toho, aby mi teklo někde něco. Akorát mi jednou vytekla v garáži nafta a to bylo tím, že jsem měl prorezlou nádrž a byla tam malinkatá dírečka a tou to teklo. Já jsem to ohmatal a myslel že to teče za hadičky. Tak jsem ji sundal a dal na ni novej motex. A asi jsem zavadil o tu prorezlou nádrž a tu pukvičku barvy. Za týden jsem sedl na traktůrek, nastartoval ho a dojel do vrat a on chcípnul. Kruci ci je? Startuju a nic. Kouknu do nádrže a prázdná. No tak jsem tam měl naftu a nic? Naleju trošku a kapka na nádrži. Našel jsem dírku a zalepil ji lepidlem. Snad to bude dobrý, zatím drží.
Ale jak píšu, to co na motoru je zalemtaný od oleje, kde je vidět že to teče, přetěsnil bych a dal dohromady. Jen kvuli tomu abys nemusel rozdělávat celej motor. Jinak převody, nápravy ty dělám automaticky, a mám pokoj.

fanous p
Příspěvky: 25
Registrován: pát čer 19, 2009 8:10 pm

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#69 Nový příspěvek od fanous p »

zdravim panove tu franta! mam ted novy dotaz na vas vsechny co mate slavia 1d 80? panove...kdo zvas umi s frezkou udelat kolem brambor od a..do..z. tim chci rict...udelat radky..a to bych rad vedel cim a jak to vypada a jakou musim dodrzet roztec radku aby mi sedely kola v brazde ...pak jak se polozene brambory v radcich zasypava a jakym spusobem a rad bych vedel jakym nastrojem...pak nastava pleckovani..to bych take rad vedel jestli to nekdo umi a take bych rad znal jakym nasterojem...pak prichazi opsypavani brambor...to bych se domnival ze by to mohlo jit tim samym naradim jak na radkovani...popripadne jinym avsak bych take moc rad vedel jakym,chlapi mam dva kousky pole a jedno je v rovine ale to druhe ma maly bocni naklon tak mi reknete jestli se to da delat i v bocnim naklonu, prosim vsechny chlapy co delate se slavkou 1d 80 kolem brambor o rady typy..postupy a fotecky naradi ktere potesi nejvic, pevne doufam v partu dobrych lidi se kterymi vymyslim jak na to. predem dik a s pozdravem franta.

fanous p
Příspěvky: 25
Registrován: pát čer 19, 2009 8:10 pm

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#70 Nový příspěvek od fanous p »

pro kenybz...poslys mam tu starsi manual od otce k slavia 1d 80 a tu se uvadi oteviraci tlak vstrikovaci trysky 120 az 130atm, jenom vis co uz jsem slysel ze udelani novou trysku a pekne ji seridili ale nastal problem...starsi cerpadlo nemelo uz takovy tlak aby trysku otevrelo a byl problem na svete s opravou cerpadla,ale jak to dopadlo to ti uz nevim, no je to nekdy sama starost. a na ten kompresni tlak se mozna jeste nekdy podivam franta

fanous p
Příspěvky: 25
Registrován: pát čer 19, 2009 8:10 pm

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#71 Nový příspěvek od fanous p »

pro kenybz,zdravim poslys procitam jeste manual a tu pisou...kompresni tlak 1:17,5...vstrikovaci tryska motorpal DC 8 S 615....geometricky zacatek dopravy paliva 26-27 stupnu pred horni uvrati...vule mezi hlavou a pistem 0,7-1,0mm...citovano presne s navodu.. ale kolik ma byt namerena hodnota komprese tak to ti nepovim ..franta

Uživatelský avatar
josip
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#72 Nový příspěvek od josip »

fanous p píše:pro kenybz,zdravim poslys procitam jeste manual a tu pisou...kompresni tlak 1:17,5...vstrikovaci tryska motorpal DC 8 S 615....geometricky zacatek dopravy paliva 26-27 stupnu pred horni uvrati...vule mezi hlavou a pistem 0,7-1,0mm...citovano presne s navodu.. ale kolik ma byt namerena hodnota komprese tak to ti nepovim ..franta
cerpadlo ti opravia v motorpale v jihlave oprava stoji 900 cz

fanous p
Příspěvky: 25
Registrován: pát čer 19, 2009 8:10 pm

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#73 Nový příspěvek od fanous p »

zdar josip! dik poznamenam si,co ty a brambory mas nejake skusenosti-nevadi ti tykani? franta

Uživatelský avatar
josip
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#74 Nový příspěvek od josip »

fanous p píše:zdar josip! dik poznamenam si,co ty a brambory mas nejake skusenosti-nevadi ti tykani? franta
tykanie mi nevadi brambori sadime u otca za pluhom bud traktorom alebo navijakom je tam kopec a moj stroj to do toho kopca nezvlada zahrabe sa po napravy tento rok sme sadili takto

fanous p
Příspěvky: 25
Registrován: pát čer 19, 2009 8:10 pm

Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL

#75 Nový příspěvek od fanous p »

chlapi...mam doma original prstovou kosu žtn-138,ktera je primo pro slavia 1d 80,ale ja nemam pro ni vyuziti a je mi k nicemu,chybi k ni hnaci hridel a podle dokumentace i nejaka paka ktera slouzila ke zvedani kosy zrejme pri prejezdu,ale jinak bych rekl ze je komplet,tim chci rict ze kdo by mel zajem pohrat si s kosou u slavie tak je k mani.

Odpovědět

Zpět na „Motory“