SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Ne všechny motory mají v přírubě kontrolní otvor. Pak je třeba měřit od horní úvrati - předvstřik závisí na provedení motoru (přímý/nepřímý vstřik). To, že se motor rozběhl obráceně nemusí nutně znamenat chybně nastavený předvstřik. Dá se tak roztočit každý motor.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Zdravím, tak motor dostal po dlhom čase trocha viac pozornosti. Vymenil som guferá, kľukový hriadeľ je vyrovnaný, valec po výbruse, nový piest + krúžky, vymenené všetky tesnenia, všetko vyčistené, namazané. Do olejovej nádržky som nalial nový olej, do nádrže novú naftu, asi najkvalitnejšiu, čo sa tu v okolí dá zohnať.
Motor som prichytil na paletu a išiel som štartovať. Bolo asi 0°C, takže som žiadny zázrak nečakal, navyše hlava má ešte predkomôrku, tak som používal originál špaky na žhavenie.
Po nažhavení a niekoľkých šklbnutiach motor chytí, ale spraví len niekoľko lenivých odpalov a zase skape. Väčšinou odpáli 4 - 7x a zhasne. Potom zas musím niekoľkokrát nažhaviť a šklbnúť, kým sa aspoň tých pár odpalov zopakuje.
Najskôr som myslel, že to je tým chladom, tak som mu do sania strčil teplovzdušnú pištol, teplota vzduchu v nasávacom potrubí bola vyše 600°C, ale motor sa choval presne tak ako predtým, niekoľko odpalov a zhasne.
Kompresia by mala byť v poriadku, keďže je po výbruse.
Jediné, čo by to mohlo spôsobovať je zrejme tryska alebo čerpadlo. Keď som trysku vymontoval a pretáčal motorom, tak vôbec nebolo vidno ako rozprašuje, rovnako niekedy z nej počuť "vŕzganie" a niekedy nie, takže ju dáme niekde nastaviť.
Lenže neviem, ako nastaviť ten predvstrek. Na zotrváku ani na kryte nie sú žiadne rysky a aj keby tam boli, neviem, ktorým šróbom to treba na čerpadle nastaviť. Pokiaľ by to bolo možné, poprosil by som nejakú fotku, prípadne podrobný popis ako to celé doštelovať.
Inak čerpadlo bolo približne pred 20 rokmi nastavované a odvtedy sa nepoužívalo, takže dávka by mala byť dobrá aj keď od oka to neviem odhadnúť, či strieka moc alebo málo.
Uvítam každú radu, ďakujem.
Motor som prichytil na paletu a išiel som štartovať. Bolo asi 0°C, takže som žiadny zázrak nečakal, navyše hlava má ešte predkomôrku, tak som používal originál špaky na žhavenie.
Po nažhavení a niekoľkých šklbnutiach motor chytí, ale spraví len niekoľko lenivých odpalov a zase skape. Väčšinou odpáli 4 - 7x a zhasne. Potom zas musím niekoľkokrát nažhaviť a šklbnúť, kým sa aspoň tých pár odpalov zopakuje.
Najskôr som myslel, že to je tým chladom, tak som mu do sania strčil teplovzdušnú pištol, teplota vzduchu v nasávacom potrubí bola vyše 600°C, ale motor sa choval presne tak ako predtým, niekoľko odpalov a zhasne.
Kompresia by mala byť v poriadku, keďže je po výbruse.
Jediné, čo by to mohlo spôsobovať je zrejme tryska alebo čerpadlo. Keď som trysku vymontoval a pretáčal motorom, tak vôbec nebolo vidno ako rozprašuje, rovnako niekedy z nej počuť "vŕzganie" a niekedy nie, takže ju dáme niekde nastaviť.
Lenže neviem, ako nastaviť ten predvstrek. Na zotrváku ani na kryte nie sú žiadne rysky a aj keby tam boli, neviem, ktorým šróbom to treba na čerpadle nastaviť. Pokiaľ by to bolo možné, poprosil by som nejakú fotku, prípadne podrobný popis ako to celé doštelovať.
Inak čerpadlo bolo približne pred 20 rokmi nastavované a odvtedy sa nepoužívalo, takže dávka by mala byť dobrá aj keď od oka to neviem odhadnúť, či strieka moc alebo málo.
Uvítam každú radu, ďakujem.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Dá se nastavit i podle polohy pístu. Nastavuje se šroubem pod čerpadlem.
http://ulozto.cz/x77MvaE/slavia-1d80a-zip
http://ulozto.cz/x77MvaE/slavia-1d80a-zip
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Skúšal som to nastavovať tým šróbom, nastavil som cca 4,7mm predvstrek ako píšu v tej dokumentácii a motor stále nechytal. Tak som si zistil výšku zdvihátka, pri ktorej čerpadlo nestrieka vôbec a výšku, pri ktorej už ide moc vysoko, potom som medzi týmito hodnotami posúval výšku toho zdvihátka o 0,1mm, vyskúšal som snáď všetky polohy, pri ktorých to striekalo, dal som nastaviť trysku, horúci vzduch do sania, žhavenie pomocou originál špakov, šteloval som to a štartoval 2 dni, od rána do večera vo všetkých možných nastaveniach a hodnotách predvstrekov, ale motor jednoducho nechytí.
Jediné, čo som docielil, že sa zas rozhodil ten kľukáč, takže to budem musieť znova celé rozobrať a zrovnať, prípadne to už aj nejako zaistiť proti pootočeniu.
Vedel by mi niekto napísať akú má mať výšku(od spodu po vrchol) to zdvihátko, čo behá po vačke, pri správne nastavenom predvstreku ?
Jediné, čo som docielil, že sa zas rozhodil ten kľukáč, takže to budem musieť znova celé rozobrať a zrovnať, prípadne to už aj nejako zaistiť proti pootočeniu.
Vedel by mi niekto napísať akú má mať výšku(od spodu po vrchol) to zdvihátko, čo behá po vačke, pri správne nastavenom predvstreku ?
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Ešte sa chcem opýtať, v tom manuáli je napísané - "Začátek dopravy paliva - 4,7mm pred HÚ."
Mám tomu chápať tak, že keď dám piest 4,7mm pred HÚ, majú byť zarovno tie rysky na čerpadle alebo
v tomto momente už má byť palivo vstreknuté ?
Mám tomu chápať tak, že keď dám piest 4,7mm pred HÚ, majú byť zarovno tie rysky na čerpadle alebo
v tomto momente už má byť palivo vstreknuté ?
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Nemá, ten okamžik se nazývá geometrický počátek dopravy paliva a přesně to znamená. Když nastavíš plnou dávku, začíná v tomto okamžiku čerpadlo podávat naftu. Kdybys dal na výstup kapiláru, pohne se hladina. A ano, v tomto okamžiku se mají rysky krýt.
K tomu předchozímu není co napsat. Jestli se hne klika už během pokusů o start, snad ani nemá smysl pokračovat stejným stylem, protože až ten motor poběží, bude to teprv průser, který může v krajním případě skončit rozvalením bloku.
K tomu předchozímu není co napsat. Jestli se hne klika už během pokusů o start, snad ani nemá smysl pokračovat stejným stylem, protože až ten motor poběží, bude to teprv průser, který může v krajním případě skončit rozvalením bloku.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Samozrejme ten klukáč musím dať opäť zrovnať, predtým ako budem pokračovať, prípadne aj nejako zaistiť proti pootočeniu.
Zatiaľ ďakujem.
Zatiaľ ďakujem.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Kdo to srovnával? Jak to chceš zajistit? Za předpokladu, že je v pořádku čep i jeho uložení se nemůže nic pohnout. A jestli není je třeba to opravit a to chce docela solidní vybavení a nějaké zkušenosti. Kde to zaručeně umí jsem už psal. Lze poslat i poštou.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Dával som to známemu, keď to doniesol, tak kľukáč sa točil ľahko, bez zadierania, až potom sa to znova vyosilo. Neviem, či to bolo slabo dotiahnuté alebo v čom je problém.
Zaistiť napr. červíkom.
Zaistiť napr. červíkom.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Červík to samozřejmě neudrží. Přestaň vymýšlet kraviny, ušetříš si dost času.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Ahoj lidi,poradte kde by se dala koipit hlava a triska na motor slavia 1d80a Děkuji
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
zdravim, nema niekto na predaj, alebo neviete kde by som kupil vstrekovacie cerpadlo na slaviu 1d80? dakujem
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Zdravim panove poradil by mi nekdo jak nastavit predvstrik v domacich podminkach 26-27 stupnu? nekdo tu psal 4,7 mm pred HÚ da se tím ridit?? Triska mi chcije misto rozprasuje tak z motorpalu necham poslat novou. Motor stale nechce chytit jednou chytnul ale jinak jen blafne a nic. Myslim ze je vice nez jiste ze to je vstrikovaci tryskou.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Do časovaní dodávky paliva se nemontuj pokud se nerepasuje čerpadlo. Tryska se vyměňuje po určitých moto/hodinach nebo když nerozprašuje, vstřik s novou vstřikovací tryskou se seřizuje na kalibrační stolici na stanovený tlak doporučený výrobcem motoru.rumos píše:Zdravim panove poradil by mi nekdo jak nastavit predvstrik v domacich podminkach 26-27 stupnu? nekdo tu psal 4,7 mm pred HÚ da se tím ridit?? Triska mi chcije misto rozprasuje tak z motorpalu necham poslat novou. Motor stale nechce chytit jednou chytnul ale jinak jen blafne a nic. Myslim ze je vice nez jiste ze to je vstrikovaci tryskou.
Zde je servis na opravu vstřikovacích čerpadel.
http://www.motorpal.cz/cz/servis-diesel
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Tolik obecně. Kdyby snad náhodou bylo třeba nějakých čísel, je třeba vědět, zda-li má motor přímý nebo nepřímý vstřik.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”