SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Nie všetky kryty zotrvačníku mali otvor. Odmeraj od hornej úvrate cez vymontovaný vstrekovač, prípadne rysku nanes na prednej strane .
Použi štandartný počet podložiek pod čerpadlo a doľad zdvihátkom. Ak to nepôjde uspokojivo, vyber prípadne pridaj podložku (a samozrejme opäť nastav) až to bude ono.
Nikdy som to nerobil takto exaktne, lebo len nedávno som sa to dočítal. Nebolo to ani treba, išlo to vždy dobre - inak by to samozrejme nešlo natočiť popruhom na jedno otočenie
Použi štandartný počet podložiek pod čerpadlo a doľad zdvihátkom. Ak to nepôjde uspokojivo, vyber prípadne pridaj podložku (a samozrejme opäť nastav) až to bude ono.
Nikdy som to nerobil takto exaktne, lebo len nedávno som sa to dočítal. Nebolo to ani treba, išlo to vždy dobre - inak by to samozrejme nešlo natočiť popruhom na jedno otočenie
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Nemá někdo zkušenost s předělání motoru 1D80 se žhavením?
Existuje nějaký žhavič, který by tam přímo pasoval, nebo se musí usoustružit nějaká redukce??? Nemám na ty doutnáky nervy
Existuje nějaký žhavič, který by tam přímo pasoval, nebo se musí usoustružit nějaká redukce??? Nemám na ty doutnáky nervy
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Motory mohli mať aj štartér a vtom prípade mali aj žhavič.Berny píše:Nemá někdo zkušenost s předělání motoru 1D80 se žhavením?
Existuje nějaký žhavič, který by tam přímo pasoval, nebo se musí usoustružit nějaká redukce??? Nemám na ty doutnáky nervy
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Vím že bylo víc typů. Ale já mám asi ten první a tady startér ani příruba na startér není.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Díky za foto. Já tam ten otvor nemám. Mám asi nějaký jiný tip. Ale už jsem ten předvstřik nastavil. Startování se zlepšilo, za tepla se mi dokonce podařilo to nastartovat klikou. Ale za studena to pořád není jak bych si představoval. Napoprvé.
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Ak si to natočil kľukov tak je motor v poriadku. Motory zo štartérom a bez sa vyrábali asi súbežne akurát pre armádu štartér a pre civilov popruh. Popruhom sa to treba naučiť, ale jednoduchšie ako kľukov. Ale Bez "doutnaku nikoliv".Berny píše:Díky za foto. Já tam ten otvor nemám. Mám asi nějaký jiný tip. Ale už jsem ten předvstřik nastavil. Startování se zlepšilo, za tepla se mi dokonce podařilo to nastartovat klikou. Ale za studena to pořád není jak bych si představoval. Napoprvé.
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
ide to aj bez dutnaku riadne rozhupes motor a potiahnes a mysi naskocit maximalne na stvrty pokusjano píše:Ak si to natočil kľukov tak je motor v poriadku. Motory zo štartérom a bez sa vyrábali asi súbežne akurát pre armádu štartér a pre civilov popruh. Popruhom sa to treba naučiť, ale jednoduchšie ako kľukov. Ale Bez "doutnaku nikoliv".Berny píše:Díky za foto. Já tam ten otvor nemám. Mám asi nějaký jiný tip. Ale už jsem ten předvstřik nastavil. Startování se zlepšilo, za tepla se mi dokonce podařilo to nastartovat klikou. Ale za studena to pořád není jak bych si představoval. Napoprvé.
- charlie
- Příspěvky: 221
- Registrován: úte říj 21, 2008 2:37 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
No napoprvé se studený také někdy nepovede.Chce to před prvním startem vytočit držák doutnáku a při plné dávce tak třikrát otočit motorem ( aby si tryska " vrzla " ).Motor se zastavuje při minimální dávce a startuje se na plnou a tlak v potrubí ke vstřiku taky postupně klesne.Tak je třeba " natlakovat" potrubí ke vstřiku.Nebudu rozvíjet teorie, takhle se to osvědčilo.Podle poslední fotky soudím, že mám buď starší model motoru, nebo ty motory se startérem měly i jinou hlavu.Takže se omezím na ty s držákem doutnáku umístěným vzadu.
Závit M 10x1, v určité době jsme dělali pokusy se žhavicí svíčkou vyrobenou v "polních" podmínkách ze šestihranu, nějaké keramiky a uhlíku z tužkové baterie. Fungovala dobře , ale bylo nutno udržovat baterii.Žhavilo se i zdrojem, ale když se jelo do lesa a nechtěl jsem tahat baterii a kabely, tak nakonec vyhrály doutnáky.( To ješte ty původní, samozápalné, od českého výrobce, používané u železnice, které byly za cenu zanedbatelnou a na start se dala použít jen půlka.Poslední jsem kupoval v Agrozetu, jsou z Německa, funkční je jen jeden konec, takže se nedají dělit napůl a cena je 6,-Kč za kus - no, baterie taky podražily.)
A snad ještě jedna zkušenost.Nevím jak dlouho by vydržela baterie namontovaná přimo na PéeFku.Když pominu fakt, že není vyřešené nabíjení ( šlo by udělat za cenu určité ztráty výkonu), tak určitě vibrace stroje ( a ty jsou dost velké ) baterii na životnosti nepřidají.
Takže po těchto zkušenostech jsem se nakonec vrátil k doutnákům a to funguje.Kdo má motor z možností montáže startéru, tak to je jiná.Ale tahle původní, nejjednodušší verze, která potřebuje jen trochu dnes již " podřadného " oleje a " nějakou " naftu, trochu namazat a jednou do roka odbahnit ( přeháním, ale není to miláček, je to na práci ) má také něco do sebe.
Závit M 10x1, v určité době jsme dělali pokusy se žhavicí svíčkou vyrobenou v "polních" podmínkách ze šestihranu, nějaké keramiky a uhlíku z tužkové baterie. Fungovala dobře , ale bylo nutno udržovat baterii.Žhavilo se i zdrojem, ale když se jelo do lesa a nechtěl jsem tahat baterii a kabely, tak nakonec vyhrály doutnáky.( To ješte ty původní, samozápalné, od českého výrobce, používané u železnice, které byly za cenu zanedbatelnou a na start se dala použít jen půlka.Poslední jsem kupoval v Agrozetu, jsou z Německa, funkční je jen jeden konec, takže se nedají dělit napůl a cena je 6,-Kč za kus - no, baterie taky podražily.)
A snad ještě jedna zkušenost.Nevím jak dlouho by vydržela baterie namontovaná přimo na PéeFku.Když pominu fakt, že není vyřešené nabíjení ( šlo by udělat za cenu určité ztráty výkonu), tak určitě vibrace stroje ( a ty jsou dost velké ) baterii na životnosti nepřidají.
Takže po těchto zkušenostech jsem se nakonec vrátil k doutnákům a to funguje.Kdo má motor z možností montáže startéru, tak to je jiná.Ale tahle původní, nejjednodušší verze, která potřebuje jen trochu dnes již " podřadného " oleje a " nějakou " naftu, trochu namazat a jednou do roka odbahnit ( přeháním, ale není to miláček, je to na práci ) má také něco do sebe.
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
ja prvy krat startujem popruhom je to silnejsie ako startrom a potom normalne na sterter a este nemam dobilanie tak to mam len tak z baterky a na jedno nabitie baterky to nastartujem minimalne 20 x
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
1D80 sa vyrábali dlho ale sa líšili typmi hláv. Prvé išlo natočiť bez "dútnaka" len keď boli vyložene teplé. Neskorší typ mal hlavu ako 1D90 a tie sú ľahšie štartovatelné.
Nemať štartér a rozmýšlať o elektrickom žhavení nie je moc dobrá cesta. "Ušúlať" z monterkoviny alebo inej látky "dutnak" nie je žiadny problém a samozrejme treba to nacvičiť, ako aj štart popruhom. Problém asi je, že Ti to nemá kto ukázať a " z ľudovej slovesnosti" je to dosť ťažko pochopiť. Samozrejme pokial Ti motor vstrekoval až na HÚ je to popruhom dosť nemožné. Popruhom musíš motor tak rozhúpať, že počuješ vstreknutie ale HÚ neprekonáš. Po troch takýchto kmitoch (kde si počul vstrekovač) prekonáš HÚ a motor ide. Toto zvládne aj 15 ročný subtilný chlapec. Dôležité je vedieť, koľko má byť pridané - to treba zistiť. No keď si natočil kľukou - tak nie je očom.
Nemať štartér a rozmýšlať o elektrickom žhavení nie je moc dobrá cesta. "Ušúlať" z monterkoviny alebo inej látky "dutnak" nie je žiadny problém a samozrejme treba to nacvičiť, ako aj štart popruhom. Problém asi je, že Ti to nemá kto ukázať a " z ľudovej slovesnosti" je to dosť ťažko pochopiť. Samozrejme pokial Ti motor vstrekoval až na HÚ je to popruhom dosť nemožné. Popruhom musíš motor tak rozhúpať, že počuješ vstreknutie ale HÚ neprekonáš. Po troch takýchto kmitoch (kde si počul vstrekovač) prekonáš HÚ a motor ide. Toto zvládne aj 15 ročný subtilný chlapec. Dôležité je vedieť, koľko má byť pridané - to treba zistiť. No keď si natočil kľukou - tak nie je očom.
- kenybz
- Příspěvky: 15216
- Registrován: úte lis 11, 2008 11:16 am
- Bydliště: kůsek od Uh. Brodu
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
dobra vec se podarila
nemuzes cekat ze to bude chytat na drc je to stara konstrukce..ale jinak je ten motor uplne perfektni hlavne co se tyka spotreby na tu dobu uplne uzasne josip ten motor ani nevypina kdyz neco dela necha ho blafkat navolnobeh
nemuzes cekat ze to bude chytat na drc je to stara konstrukce..ale jinak je ten motor uplne perfektni hlavne co se tyka spotreby na tu dobu uplne uzasne josip ten motor ani nevypina kdyz neco dela necha ho blafkat navolnobeh
když sa chce, tak ide fšecko :-)
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos
Můj kanál na YOUTUBE
https://www.youtube.com/@nasetraktoryteckacez/videos
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
jo berny to co tu chlapi pisou o startovani a kolebani a vrzani trysky to je vse öpravdu zaklad pro dobry start,a neboj na to prijdes co oni mysli,to pujde casem
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
berny nekde jsem tu na foru cetl ze celkem lehce se da uspusobit soustruhem zhavič z
multikary,a take ze se osvedcil jako spolehlivy,zkus to prolistovat nekde se tu o tom pise franta
multikary,a take ze se osvedcil jako spolehlivy,zkus to prolistovat nekde se tu o tom pise franta
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
kenybz píše:dobra vec se podarila
nemuzes cekat ze to bude chytat na drc je to stara konstrukce..ale jinak je ten motor uplne perfektni hlavne co se tyka spotreby na tu dobu uplne uzasne josip ten motor ani nevypina kdyz neco dela necha ho blafkat navolnobeh