SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
dik josip,z toho videa soudim ze hnuj mas zaorany na podzim,neni ho videt na poli,a sazeni provadis zaoranim jak se kdysi delalo konem,to je taky dobry zpusob ktery ale neprosel u me tchyne ta uznava pouze udelane radky tak vetsinou 60kusu pak jich tu nabehne asi 10 lidi a je to do dvou hodin polozeno v radcich a pak se to zasypuje konem, ale ja bych rad vymenil toho kone za frezu a nevim jestli to pujde,na tom rovnem poli snad ale na tom druhem dopadnu asi jak ty ze se budu hrabat a kdovi co jeste,a dalsi problem je ta roztec kterou ted mame 63cm a to frezu nestahnu tak na uzko,mozna by to slo na roztec 75cm ale to me tchyne bude sekyrovat ze je to na nic .
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Dám ti jeden tip, jak udělat malý kompaktní traktůrek s tímhle motorem .
Takový malý šikovný pomocníček, z dostupných dílů.
Převodovka z Roburu, ale lze ji nahradit oktávkou, druhý převod řetězem, zadní diferák z oktávky. Šířka byla 90 cm, celková délka 180 cm. Takový malý šikovný pomocníček, z dostupných dílů.
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
tak buchni u tchyne po stole pastou a povedz ze bude tak ako ty povies technika je technikafanous p píše:dik josip,z toho videa soudim ze hnuj mas zaorany na podzim,neni ho videt na poli,a sazeni provadis zaoranim jak se kdysi delalo konem,to je taky dobry zpusob ktery ale neprosel u me tchyne ta uznava pouze udelane radky tak vetsinou 60kusu pak jich tu nabehne asi 10 lidi a je to do dvou hodin polozeno v radcich a pak se to zasypuje konem, ale ja bych rad vymenil toho kone za frezu a nevim jestli to pujde,na tom rovnem poli snad ale na tom druhem dopadnu asi jak ty ze se budu hrabat a kdovi co jeste,a dalsi problem je ta roztec kterou ted mame 63cm a to frezu nestahnu tak na uzko,mozna by to slo na roztec 75cm ale to me tchyne bude sekyrovat ze je to na nic .
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
nazdar kucmi a co sa stalo stim strojom co mas na fotke ozaj tie zavazia ma mrzia ze to nevyslo ten sa na mna vykaslal vsak to bude mat umna odlozenekucmar píše:Dám ti jeden tip, jak udělat malý kompaktní traktůrek s tímhle motorem .Převodovka z Roburu, ale lze ji nahradit oktávkou, druhý převod řetězem, zadní diferák z oktávky. Šířka byla 90 cm, celková délka 180 cm.
Takový malý šikovný pomocníček, z dostupných dílů.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Závaží neřeš. To je v pohodě. Jelikož traktor nesplňoval již mé podmínky a naskytla se koupě M 22 za pusu, tak jsem jej rozdělal, použil z něj pár dílů na můj traktor a zbytek rozprodal( motor, převodovka, celé šasi ). Vlastně použil jsem z něj jenom sedačku a komplet hydrauliku( pumpu z něj jsem dal Romanovi ).
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
josip...tak toby taky slo uz jsem tu zmodernizoval co jen slo, ale me by samotneho stvalo jak by se to nedarilo a radky krive jak by byk chcal. sadil bych to treba jak ty ale nemam koho za pluh
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
zdar kucmar! nebude ti vadit tykani? mas to pekne udelane ten traktorek ale ja nejsem az tak zbehly monter jak ty, ptam se tu na rady a naradi do brambor,mas neco co bys mohl prilozit k debate. dik franta
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Tak to opravdu nebude . Bohužel ten traktor už není na světě. Nářadí do brambor mám za Zetorem 4011, takže ti v tom moc nepomůžu.fanous p píše:zdar kucmar! nebude ti vadit tykani? mas to pekne udelane ten traktorek ale ja nejsem az tak zbehly monter jak ty, ptam se tu na rady a naradi do brambor,mas neco co bys mohl prilozit k debate. dik franta
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Či sú riadky 63,70 alebo 75 zemiakom je to asi jedno. V súčastnosti sú riadky 90 a dôvod je len šírka kolesa traktora a nič iné. Na tréze máš kolesá 6" tak zvládneš to isté v 63 ako RS z 8" v 70cm alebo Zetor v 75cm s 11". Ak sú láni veľké, tak niet inej pomoci ako väčšie traktory a 90 cm.fanous p píše:dik josip,z toho videa soudim ze hnuj mas zaorany na podzim,neni ho videt na poli,a sazeni provadis zaoranim jak se kdysi delalo konem,to je taky dobry zpusob ktery ale neprosel u me tchyne ta uznava pouze udelane radky tak vetsinou 60kusu pak jich tu nabehne asi 10 lidi a je to do dvou hodin polozeno v radcich a pak se to zasypuje konem, ale ja bych rad vymenil toho kone za frezu a nevim jestli to pujde,na tom rovnem poli snad ale na tom druhem dopadnu asi jak ty ze se budu hrabat a kdovi co jeste,a dalsi problem je ta roztec kterou ted mame 63cm a to frezu nestahnu tak na uzko,mozna by to slo na roztec 75cm ale to me tchyne bude sekyrovat ze je to na nic .
Neviem v čom vidíš problém s náradím . Každý Tvoj riadol je koľajový teda sa nemôžeš pomýliť
Rozorávku spravíš tak, že vyorieš brázdičku medzi kolesami - použiješ radličku v strede a dve po bokoch. Hlavná je stredná, jedna krajná poslúži na vedenie v už urobenom riadku a druhá predznačí, samozrejme záleží na miestnych podmienkach. Potom radličky prestaviš tak,že dva budú rovno za kolesami a riadok zahrnú. Prípadne použiješ 4, pokial to bude možné.
Náradie - bol za dvojkoľku univerzálny nosič aj z kolečkami.
Rada : nesadiť zemiaky vôbec hlbolo, majú byť nad terénom ...
- charlie
- Příspěvky: 221
- Registrován: úte říj 21, 2008 2:37 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Pro fanous p :
Taky doufám,že ti nevadí tykání.
Co se brambor týká, to je trochu problém.Já mám terén s příčným i podélným sklonem,
ale jde to.Pravda, není to úplně ideální ale dá se. Jen se budeš muset rozloučit s myšlenkou,
že předem nadělané a zasázené řádky také PéEfkou zaoráš. To prostě při bočním sklonu nejde.
Takže hluboká orba na podzim.Zaorat nejaký ten biologický materiál a nechat být.
Na jaře by se měl terén srovnat a rozbít hroudy ( nějaký drapák, nebo kultivátor )
Brázdy se dělají pomocí rámu s dvěma radlicemi, před nimiž jsou pomocná kola.Rám je za frézou
připojen volně a na čepu ( jako originál, jen závěs se může naklánět do stran ).Max polohy je dobré omezit řetězy ( aby se při nadlehčení na otočce rám neopíral o kola a nepoškodil je ).
jedna radlice s menším záběrem ( kolo před radlicí je víc vysunuto ) kopíruje předchozí brázdu a druhá radlice dělá další.Fréza má snahu sjíždět posvahu příčně dolů a proto musí jít v brázdě trochu pod úhlem,aby se posun průběžně kompenzoval.Pak ale nemohou být radlice spojeny napevno, ale volně na taženém rámu.Na otočce se jen přestaví polohy kol před radlicemi a jede se opačným směrem. ( já ješte musím kompenzovat polohu do kopce - s kopce ).
Předpokládám, že sázet budeš ručně.Zaorávám takovým udělátorem, který jsem popisoval v technických problémech v tématu jednokolka.
Brázdy se při sklizni rozorávají jednoradličkou s navařenými dráty nad plechem ( funguje to jako síto ) A sběr opět ručně.Tak na ten kousek co potřebuji to zatím zvládám.Ale na něco většího to fakt není.
Doufám, že ti tenhle dlouhosáhlý výklad bude něco platný.
Fotky se pokusím udělat přes vánoce, ale dostanu je sem až začátkem ledna. Do té doby nebudu na netu.
Taky doufám,že ti nevadí tykání.
Co se brambor týká, to je trochu problém.Já mám terén s příčným i podélným sklonem,
ale jde to.Pravda, není to úplně ideální ale dá se. Jen se budeš muset rozloučit s myšlenkou,
že předem nadělané a zasázené řádky také PéEfkou zaoráš. To prostě při bočním sklonu nejde.
Takže hluboká orba na podzim.Zaorat nejaký ten biologický materiál a nechat být.
Na jaře by se měl terén srovnat a rozbít hroudy ( nějaký drapák, nebo kultivátor )
Brázdy se dělají pomocí rámu s dvěma radlicemi, před nimiž jsou pomocná kola.Rám je za frézou
připojen volně a na čepu ( jako originál, jen závěs se může naklánět do stran ).Max polohy je dobré omezit řetězy ( aby se při nadlehčení na otočce rám neopíral o kola a nepoškodil je ).
jedna radlice s menším záběrem ( kolo před radlicí je víc vysunuto ) kopíruje předchozí brázdu a druhá radlice dělá další.Fréza má snahu sjíždět posvahu příčně dolů a proto musí jít v brázdě trochu pod úhlem,aby se posun průběžně kompenzoval.Pak ale nemohou být radlice spojeny napevno, ale volně na taženém rámu.Na otočce se jen přestaví polohy kol před radlicemi a jede se opačným směrem. ( já ješte musím kompenzovat polohu do kopce - s kopce ).
Předpokládám, že sázet budeš ručně.Zaorávám takovým udělátorem, který jsem popisoval v technických problémech v tématu jednokolka.
Brázdy se při sklizni rozorávají jednoradličkou s navařenými dráty nad plechem ( funguje to jako síto ) A sběr opět ručně.Tak na ten kousek co potřebuji to zatím zvládám.Ale na něco většího to fakt není.
Doufám, že ti tenhle dlouhosáhlý výklad bude něco platný.
Fotky se pokusím udělat přes vánoce, ale dostanu je sem až začátkem ledna. Do té doby nebudu na netu.
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
pro charlie! tykani mi pripada pratelstejsi, dik za rady a rozsahlou anylyzu postupu prace, vidim ze to nebude zadna sranda,presto se casem budu pokouset to u sebe doma rozbehnout a delat to ze slavinkou nejakym zpusobem co jsi ty a jini zde popsali. fotky me moc potesi rad si prohlednu tve naradi pro vlastni motivaci k vyrobe vlastniho, tak vesele vanoce a stastny novy rok plny zdravi. franta
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
charli ahoj,tesim se na ty fotky,ale mam strach ze mas jaste vanoce a nechci nalehat
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Nazdar,
koupil jsem tento stroj
http://img216.imageshack.us/img216/9412/obraz098g.jpg
Všechno šlape, na to, na co jej potřebuju já i ten výkon stačí.
Ale startování při tomto počasí je porod. Budu muset nějak vymyslet žhavení
nebo sehnat origo doutnáky, protože bez nich to nechytne a nechytne.
Když už chytne a zahřeje se, tak už to docela jde. Ale řemenem.
Klikou vůbec. Přitom v manuálu tvrdí že to není problém. Možná je to tím, že ten
stroj má už skoro 50 let. Přitom ale komprese perfektní a stav zcela původní.
Prostě krásný stroj. Zbytek už se nějak doladí...
koupil jsem tento stroj
http://img216.imageshack.us/img216/9412/obraz098g.jpg
Všechno šlape, na to, na co jej potřebuju já i ten výkon stačí.
Ale startování při tomto počasí je porod. Budu muset nějak vymyslet žhavení
nebo sehnat origo doutnáky, protože bez nich to nechytne a nechytne.
Když už chytne a zahřeje se, tak už to docela jde. Ale řemenem.
Klikou vůbec. Přitom v manuálu tvrdí že to není problém. Možná je to tím, že ten
stroj má už skoro 50 let. Přitom ale komprese perfektní a stav zcela původní.
Prostě krásný stroj. Zbytek už se nějak doladí...
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
tento stroj bol tu na fore kolko si zan dal ja mam tiez taky isty motor v mojom stroji a startuje bez problemou aj ked mrzne a bez zhavenia ja mam aj starter ale na popruh lepsie chyti ako na starter ked je studeny klukou to musis vediet ja som moj tiez skusal klukou ale ako som skoro dostal po papuli tak som to zavrhol popruh nema chybuBerny píše:Nazdar,
koupil jsem tento stroj
http://img216.imageshack.us/img216/9412/obraz098g.jpg
Všechno šlape, na to, na co jej potřebuju já i ten výkon stačí.
Ale startování při tomto počasí je porod. Budu muset nějak vymyslet žhavení
nebo sehnat origo doutnáky, protože bez nich to nechytne a nechytne.
Když už chytne a zahřeje se, tak už to docela jde. Ale řemenem.
Klikou vůbec. Přitom v manuálu tvrdí že to není problém. Možná je to tím, že ten
stroj má už skoro 50 let. Přitom ale komprese perfektní a stav zcela původní.
Prostě krásný stroj. Zbytek už se nějak doladí...
Re: SLAVIA 1D80 -- 2-taktní DIESEL
Jo, bývalý majitel tu o něm psal. Cenu bych tady nechtěl zveřejňovat. Tak akorád. Fascinuje mě na něm, že
je vše původní. Toho si cením. A vím že jich asi moc nebude. Je to nějaký mezityp. kdyby se našel ještě někdo kdo takový typ má, byl bych rád. Mám motor 1D80 ale nejspíš ten úplně z prvních typů. Takže možná má taky tu jinou hlavu, jak už zde bylo zmíněno. Proto se možná hůř startuje. A startér ani altík nemá. Budu se s ním tak dlouho hrát, dokud to neseřídím tak, aby to startovalo líp. Musí to jít. Je to výzva. A chtěl bych to směřovat k tomu, postupně všechno renovovat aď vypadá jak před 50 lety.
je vše původní. Toho si cením. A vím že jich asi moc nebude. Je to nějaký mezityp. kdyby se našel ještě někdo kdo takový typ má, byl bych rád. Mám motor 1D80 ale nejspíš ten úplně z prvních typů. Takže možná má taky tu jinou hlavu, jak už zde bylo zmíněno. Proto se možná hůř startuje. A startér ani altík nemá. Budu se s ním tak dlouho hrát, dokud to neseřídím tak, aby to startovalo líp. Musí to jít. Je to výzva. A chtěl bych to směřovat k tomu, postupně všechno renovovat aď vypadá jak před 50 lety.