L-60S Brigadýr

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
fencl.tom
Příspěvky: 441
Registrován: pon led 25, 2010 6:55 am

L-60S Brigadýr

#1 Nový příspěvek od fencl.tom »

Tak tady je milášek. Prodelal generalni opravu v 2008,ted ho ceka takova mensi pro znovuzprovozneni v nas reziji.
Do provozu uveden 21. 4. 1958 jako L60 s motorem Praga Doris,pozdeji po doletani resursu motoru Praga provedena zastavba motoru Ivchenko AI-14,tak jako u vsech Brigousku.Je to ctyrmistny stroj .Na konstrukci se podilel jeste sam pan Rublič.Puvodne se jednalo o vojensky stroj vyzbrojeny zadnim strelistem,a spojovaci vojensky letoun,dale praskovaci letoun.V aeroklubech uzivany k paravysadkum,k aerovlekum i dvou vetronu a k vyhlidkovym letum.
Přílohy
ok-lkfb2.jpg
ok-lkfb1.jpg
ok-lkfb.jpg

Uživatelský avatar
fencl.tom
Příspěvky: 441
Registrován: pon led 25, 2010 6:55 am

Re: L-60S Brigadýr

#2 Nový příspěvek od fencl.tom »

aktualne uskladnen
Přílohy
IMG_4128.JPG
IMG_4127.JPG

chobotek
Příspěvky: 10549
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: L-60S Brigadýr

#3 Nový příspěvek od chobotek »

Na té poslední fotce je jakési bebinko, co předtím neměl. Co se mu stalo?
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
fencl.tom
Příspěvky: 441
Registrován: pon led 25, 2010 6:55 am

Re: L-60S Brigadýr

#4 Nový příspěvek od fencl.tom »

Jedno trosku tvrdsi pristani do kukurice,to se bude léčit :prace:
Občas i orel dosedne tvrdceji ,ale kdyz to prezije masina a to tesneni mezi kniplem a sedackou je to sranda :pohar:

Fiataro
Příspěvky: 667
Registrován: úte dub 26, 2011 3:25 pm
Bydliště: RK

Re: L-60S Brigadýr

#5 Nový příspěvek od Fiataro »

to je celkem pech přistát do kukuřičního pole,když je skoro všude nasetá řepka olejná.
nějaký T-td o těchto a podobných strojích se dají zjistit kde?dostup,dolet,nosnost,max.rychlost.....

Uživatelský avatar
fencl.tom
Příspěvky: 441
Registrován: pon led 25, 2010 6:55 am

Re: L-60S Brigadýr

#6 Nový příspěvek od fencl.tom »

Obecná charakteristika

Posádka: jeden, pilot
Kapacita: Tři cestující
Délka: 8.54 m (28 ft 0 v)
Rozpětí: 13.96 m (45 ft 9 ½ cm)
Výška: 2.72 m (8 ft 11 v)
Nosná plocha: 24,30 m² (261.6 ft ²)
Profil křídla: NACA 4412
Poměr stran: 8.07:1
Prázdná hmotnost: 968 kg (2134 liber)
Vzletová hmotnost: 1460 kg (3219 liber)
Max. vzletová hmotnost: 1560 kg (3439 liber)


výkon

Maximální rychlost: 193 km / h (104 knots, 120 mph)
Cestovní rychlost: 175 km / h (95 uzlů, 109 mph) u hladiny moře
Pádová rychlost: 52 km / h (28 uzlů, 32 mph)
Dolet: 800 km
Dostup: 5000 m
Stoupání do 1000 m (3300 stop): 4,3 min

Udaje se mohou lisit pro motor Praga Doris a Ivchenko AI-14

Fiataro
Příspěvky: 667
Registrován: úte dub 26, 2011 3:25 pm
Bydliště: RK

Re: L-60S Brigadýr

#7 Nový příspěvek od Fiataro »

jo díky,kdysi jsme tito a podobné věci museli umět naspamět,ale jednalo se spíše o proudova resp.nadzvuková letadla a vrtulníky,ale dnes si už z toho až tak moc nepamatuji.

Uživatelský avatar
zdeněk 1
Příspěvky: 2915
Registrován: úte črc 17, 2007 2:46 pm
Bydliště: Velká nad Veličkou

Re: L-60S Brigadýr

#8 Nový příspěvek od zdeněk 1 »

58rok tak to už má něco odlítáno :litam: :letim:
Schopný autor tvoří,neschopný poučuje

Paťas
Příspěvky: 579
Registrován: pon říj 25, 2010 8:50 am
Bydliště: UherskoBrodsko

Re: L-60S Brigadýr

#9 Nový příspěvek od Paťas »

Fiataro píše:jo díky,kdysi jsme tito a podobné věci museli umět naspamět,ale jednalo se spíše o proudova resp.nadzvuková letadla a vrtulníky,ale dnes si už z toho až tak moc nepamatuji.
Hláskař?

Uživatelský avatar
fencl.tom
Příspěvky: 441
Registrován: pon led 25, 2010 6:55 am

Re: L-60S Brigadýr

#10 Nový příspěvek od fencl.tom »

zdeněk 1 píše:58rok tak to už má něco odlítáno :litam: :letim:
Letadla stejne jako auta a jine stroje zraji jako vino,cim starsi tim lepsi. :pohar:

Uživatelský avatar
fencl.tom
Příspěvky: 441
Registrován: pon led 25, 2010 6:55 am

Re: L-60S Brigadýr

#11 Nový příspěvek od fencl.tom »

Dodavam jednu pohádku na dobrou noc...

„Brigoš“ je letadlo pro tři parašutisty a jednoho pilota. Bylo navrženo v roce 1951 jako víceúčelové, pro starty a přistání na velmi krátkých drahách. Původně složilo jako zemědělské, dokonce byla postavena i vojenská verze s kulometem vzadu a dvěma pumovými závěsníky. Vyráběl se v Orličanu v Chocni a dodnes slouží k vlekání kluzáků, výsadkám parašutistů, vyhlídkovým letům, nebo postřikům polí. Armáda je využívala jako kurýrní a pro osobní dopravu. Původně jej poháněl řadový šestiválec Praga Doris M208B, později byly všechny stroje přestavěny na výtečné desetilitrové devítiválcové hvězdicové motory AI-14RA o výkonu 260 koní a za letu stavitelnou vrtuli. Původně byl navržený na nízkooktanový letecký benzín, ale dnes ho krmíme plnotučným 100 ktanovým Avgasem. Startuje se stlačeným vzduchem. Hodně stlačeným. Asi 150 atmosfér a má ho stlačený v měchu, ze kterého tlačí do válců a tím motor roztáčí. Pilot má tak 3 pokusy, pak musí sehnat natlakovanou flašku, nebo kompresor z tanku. Když vleká větroně, utáhne je dva najednou, což je pro piloty kluzáků výzva i atrakce.

Pro naše účely je to ideální letadlo a let v něm je skutečný zážitek. Už ten hvězdicový motor hodně uklidňuje. Kabina je prosklená koule a je z ní vidět do všech stran. Pravé dveře máme pro výsadky vymontované a sedět u té díry je úplná nádhera. Žádná zavřená plechovka s průzorem. Letíte nad krajinou a vnímáte ji od obzoru k obzoru, od oblohy až na zem. Pod dveřmi je obrovská stupačka. Ve srovnání s ostatními letadly je to spíš lešení a před ní velká vzpěra. Vystoupit z něj lze velmi snadno, vyskočit se dá k ocasu, nebo se položit na vzduch a dívat se na letadlo, jak se vzdaluje. Je možné se i zavěsit na vzpěru, chvíli se křenit a pak odpadnout. Vpravdě legendární je výskok kamaráda Honzy Krsa, který kdysi přeručkoval po podvozku pod letadlem, vylezl na druhé straně na podvozek a pak vyděsil chudáka pilota zaťukáním na okno zvenčí. Ale už je to dávno a tudíž promlčené.

Uživatelský avatar
jimmy 4011
Příspěvky: 3369
Registrován: úte říj 21, 2008 6:35 pm
Bydliště: čr

Re: L-60S Brigadýr

#12 Nový příspěvek od jimmy 4011 »

V Čáslavi v NZM visí taky jeden.

Obrázek
imag
Ono je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem chytrém.
Werich

Odpovědět

Zpět na „Koníčci, sběratelství a další zájmy“