max. zátěž íčka

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8588
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: max. zátěž íčka

#31 Nový příspěvek od bourač »

Lukashil píše: sob kvě 06, 2023 11:02 pm
Prumer icka je 8mm
Toto je co za údaj?

Ocel na valivá ložiska svařitelná je, to jsi vyzkoušel. Pokud sváry prasknou - máš ošetřeno.
Chceš táhnout 4 tuny - to je co? Jestli okamžitá hmotnost další vlečky já bych to opatrně táhnul, klidně víc km.
Ale pak bych to předělal třeba 8mm pásoviny na vnitřní hrany přírub té traverzy (traverza má dvě příruby a jednu stojinu)
Pásovinu aspoň 10cm širokou.
Předpokládám že ta traverza je na koncích dobře přivařená k rámu.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6632
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: max. zátěž íčka

#32 Nový příspěvek od Lukashil »

Schodneme se, byla to prasarna a delalo se to ted hned rychle honem.
Je mi jasny ze loziskovka praska, ovsem i kdyz oraskne, zaves skrz nosnik dirou neprojede, a uz tu mam origo misky i gumy.
Jde mi o to, kdyz vyrazim s dvema vleky 100km daleko stehovat barak, ze a tim dojedu dom.
Jinam s dvouma vlekama neplanuju a kdyz uz tak s prazdnyma
Stydím se za tuto zem

ITS
Příspěvky: 6230
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: max. zátěž íčka

#33 Nový příspěvek od ITS »

Dotaz zní : Kolik N je tah traktoru ?
Hmotnost vlečky je pro výpočet nepoužitelná.

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8588
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: max. zátěž íčka

#34 Nový příspěvek od bourač »

jeď s tím zejtra, je svátek, půjde to
ve všední den bych jel jedině v noci ;-)
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

*123
Příspěvky: 561
Registrován: pon pro 28, 2020 7:28 pm
Bydliště: čm vysočina

Re: max. zátěž íčka

#35 Nový příspěvek od *123 »

Jestli je to jednorázovka a bál bych se, že to nevydrží, tak bych pro klid v duši vedle závěsu rozepřel a přidrátoval do další příčky na spodku vleku, klidně šikmo, nějaké 2 klacky ( trámky, tyčovinu ap) aby se to při brždění z kopce neprohnulo dopředu pod vlek a třeba kurtou nebo řetězem s napínákem přitáhnul to účko po stranách závěsu dopředu k příčce, aby se to neohnulo v tahu ... třeba ... sklápět po cestě to asi nebudeš ...

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8588
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: max. zátěž íčka

#36 Nový příspěvek od bourač »

myslím že tažná síla traktoru v tomto případě nehraje žádnou roli.
Důležitá je hmotnost vlečky, ve vztahu jakou tažnou silou zatíží ten závěs.
To bude při 4 tunách, nafouklých pneu a jízda po asfaltu jen cca metrák (možná dva)
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

*123
Příspěvky: 561
Registrován: pon pro 28, 2020 7:28 pm
Bydliště: čm vysočina

Re: max. zátěž íčka

#37 Nový příspěvek od *123 »

To sice jo, jenže 2 vleky za traktorem, druhým někde chytíš krajnici nebo obrubník, to je hned

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8588
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: max. zátěž íčka

#38 Nový příspěvek od bourač »

to co navrhuješ s tím zesílením je OK, může tam nacpat dva trámky a skurtovat to přes přední příčku + tu jeho taverzu.
Všechno dohromady omotat kurtami.
To co píšu minule platí jen pro jízdu po rovině bez překážek. ;-)
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6632
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: max. zátěž íčka

#39 Nový příspěvek od Lukashil »

Pokud origo byla 6ka plech ohnuta do u nebo do z tak jaky je v tom icku rozdil?

Tazna sila traktoru je tusim 19kn...
Naposledy upravil(a) Lukashil dne ned kvě 07, 2023 10:38 pm, celkem upraveno 1 x.
Stydím se za tuto zem

*123
Příspěvky: 561
Registrován: pon pro 28, 2020 7:28 pm
Bydliště: čm vysočina

Re: max. zátěž íčka

#40 Nový příspěvek od *123 »

bourač
Ano, souhlasím s tebou. Ale píše 100km cesta s dvěma vleky, já mám podobnou zkušenost za sebou a zas tak růžové to fakt nebylo. A určitě ti je známo, jak ty dnešní silnice vypadají a na kolik zahaněčů do škarp může po cestě potkat

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20887
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: max. zátěž íčka

#41 Nový příspěvek od ota »

V některejch papírech od vozu jsem zahlédl, že v zadním závěsu lze přetahovat další přípojné vozidlo jen jakože nouzově a to nenaložené, prázdné, třeba po dvoře.
Samozřejmě se dříve tahaly dva valníky. Pantatík tahal hurdisky z Tuněchod, nebo cement z Prachovic. A řízky z cukrovaru. Asi to nikdy nevážil, ale vezl v obou co se udrželo. Když byl sníh rovnou po sjetí z hlavní dával řetězy na traktor a kopce odpřáhl a vytáhl nahoru jeden, pak druhej a nad kopcem to zase spojil a jel dál. Poslední soupravu 2 valníků jsem viděl na Kačině Cristal a vezl slámu. Taky by asi při zastavení případné komtroly záleželo co by měl policista nastudováno. Jako komedianti jezdí jako souprava více maringotek taky.
Dneska jsem stříkal 3,5 tunku a ta má vzadu přesně jak píše Bourač. U profil a na každé hraně po celé délce nabodované 10 mm silné plocháče tak 80 mm šířka. Na obou těch hranách účka a konce jsou zavařené do rámu. A ještě navrch jsou pasoviny jako tažné výztuhy od středu kde ne díra, vevařená trubka a v ní otočně závěs s maticí a závlačkou. Tak od hrany té vevařené trubky jdou pasoviny směrem dopředu k rámu šasi. A to je to jen 3,5 tunka. Tedy kdysi tenkrát bylo počítáno přípojné asi max 3,5 tuny.

*123
Příspěvky: 561
Registrován: pon pro 28, 2020 7:28 pm
Bydliště: čm vysočina

Re: max. zátěž íčka

#42 Nový příspěvek od *123 »

Lukashil píše: ned kvě 07, 2023 10:36 pm Pokud origo byla 6ka plech ohnuta do u nebo do z tak jaky je v tom icku rozdil?

Tazna sila traktoru je tusim 19kn...
Tažná síla, no hezké, jenže když by ti zadní vlek někde po cestě nešťastnou náhodou o něco chytil, tak se k ní přičte ještě hmotnost rozjetého traktoru a předního vleku, myslím tedy ... a vývod vzduchu pro druhý vlek na fotce taky nevidím

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6632
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: max. zátěž íčka

#43 Nový příspěvek od Lukashil »

Protoze 4 tuny navic hrave ubrzdi traktor s prvnom vlekem, a protoze jsem nechtel, aby za tu pricku skubnul zadni vlek brzdama....
Ta 7cka je zvykla vozit 10,5 :co?:
No a hadam ze se soupravou dvou vleku bych asi neletel jako k ohni.....
A kdyz vlek chyti....
Myslim kdyz udelam pruser, nejakou bouracku, tak si myslim, ze vytrzeny nebo ohnuty kus ramu bude to nejmensi, co me bude trapit......
Stydím se za tuto zem

*123
Příspěvky: 561
Registrován: pon pro 28, 2020 7:28 pm
Bydliště: čm vysočina

Re: max. zátěž íčka

#44 Nový příspěvek od *123 »

To ti asi bez problémů ubrzdí, jenže to není kvůli brždění ale proto, že kdyby se stalo, že se druhý vlek někde v kopci třeba odpřáhne ( oko, kolík, závěs ... může prasknout) tak aby vlek zastavil. Kdyby k tomu mělo nějakou nešťastnou náhodou dojít, tak jak ho kdo zastaví? A tohle já pamatuju, za vlekem měl zapřaženou káru s pískem, v kopci mu praskla u káry oj a kára skončila v potoce. Naštěstí za ním tehdy nikdo nešel a nejel

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20887
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: max. zátěž íčka

#45 Nový příspěvek od ota »

Nikdy to není o ,,kolik utáhnu"! Vždy je to o tom ,,kolik bezpečně ubrzdím". Mojím prckem tahám ke 3 tunám. A to prcek váží max 500 kg. Ale stalo se mi s 7 tunou když jsem ji potřeboval posunout pod dopravník, že jsem sjel z plácku kde byla rovina a vjel na kopeček. A ještě že byly zavřený vrata. Máznul jsem to do nich. Kola u traktůrku stály a jelo to jak sáňky. S dvoma valníkama a z toho jeden bez brzd to je hyml hazard jet i třeba 20 km. Nikdy nevíš co Ti vlítne do cesty. Už se mi stalo sice s dodávkou a platem, že mi v Mělníce na kruháku nedala přednost paní s Mondeem. Vlítla mi tam. Já na to dupnul a v dodávce mi plechy vjely do příčky tak, že jsem je měl co dostat z té příčky. A na vleku konstrukce popojela o 10 cm dopředu a to byla na 6 kurt. Prostě jsem nepočítal, že tam vjede. No a když jsme s kolegou vezli z ferony dva balíky plechu, z boku nám tam vjelo na kostkách auto. Kolega na to dupnul a vlek nám šel bokem tak, až se ojí opřel o zadní nárazník dodávky. A to ten vlek brzdil 4 kolama. Stočil se o 90° a v dodávce všechno u přepážky nákladového prostoru. A jak měl kolega vyvalený voči aby se nám tam někdo nepřipletl i když jsme jeli po hlavní.

Odpovědět

Zpět na „Dům a stavba“